Nytt Uppsala scenery

(1/3) > >>

andm31:
Hej svejs,

jag har lekt och försökt lära mig både photoscenery och att göra hus i sketchup. Har gjort en del. Jag började på ett projekt för att göra Uppsala lite mer flygintressant i FS9. Om jag får ok att använda några filer så släpper jag det snart annars måste jag göra om lite innan jag släpper det.

Martin Loxbo:
Har du testat att matcha det mot mitt scenery för ESCM? Tror det ska vara så korrekt som det går när det gäller placeringen av banor, taxibanor och plattor.

andm31:

Har du testat att matcha det mot mitt scenery för ESCM? Tror det ska vara så korrekt som det går när det gäller placeringen av banor, taxibanor och plattor.

Jag har inte testat det men jag kan absolut göra det.

kapten_joel:
Hej där!

Jag har precis testat detta underbara scenery!

Mycket fint!  Och självklart så saknades det något under ut och inflygning norrifrån och norrut mot HMR.

Synd bara att det inte fanns domkyrkan osv. hela Uppsala stad.

Hörrni jag har lite tankar?!

-Tror Ni att det går att utöka "fyrkanten" av det som är fotorealistiskt så att det spänner över hela Uppsala och Stockholm, eller är det en kostnadsfråga?

Jag satt även och lekte med tanken att jag skulle vilja ha Älta/Tyresö och Vaxholm i fotosceneri, men jag har inte någon aning om hur man gör detta!

Just det har Ni tänkt på en sak?, -I nya Google maps så kan man ju se 3D hus på finalen till Bromma. HELA Stockholm! i stort sett!, kan man på något sett inkorporera detta till FS världen tror Ni är det möjligt?

Anders: -Vad är nästa projekt!? Keep up the good work!

M.v.h.

//Joel

Gripen94:
Joel, det är möjligt att lägga in modeller från Google Warehouse, alltså de byggnaderna som finns i Google Earth Har gjort det i Sthlm med några byggnader för att testa. Problemet är att du varken får använda satelitbilder från Google eller deras 3d modeller för annat än privat bruk.

Men man använder ett program som heter ModelConverterX om jag inte minns fel Det var lite pilligt. Jag gjorde det till FSX

lycka till (:

Navigation

Up one level

Next page