Hälytyskeskuksen toiminnasta

(1/6) > >>

kiikaroija:
Työkaverin likka 20v oli eilen iltapäivällä peuran kanssa ottanut yhteen 9-tiellä Humppilasta Loimaan suuntaan muutaman kilometrin. Oli ajanut auton bussipysäkille parisataa metriä. Sitten oli soittanut erittäin hätääntynenä ja käytännössä shokissa äidilleen. Hän ei ollut alkuun saanut edes mitään selvää puheesta/asiasta, mutta vähitellen se selkisi. Äiti +isä oli pyytänyt häntä soittamaan itse häkeen ja kertomaan tapaus, mutta ei likka pystynyt toimintaan. He sitten lähti heti autolla siihen suuntaan, ja matkalla tämä kaverini päätti itse soittaa häkeen. Siitä se kummallisuus alkoikin, kun siellä muija alkoi selittämään että "jos kerran osaa kotiin soittaa, voi sitten itse soittaa häkeen". Kyllä ihmettelen millä vidun logiikalla tollanen ääliö voi olla häkessä töissä. Toinen esittelee itsensä ja asian rauhallisesti, ja ämmä pistää homman lekkeriksi suunnilleen.  Ja vaimonsa selittää asiaa lisää. Luulisi olevan eka oppitunnin aihe ja vakiokamaa, ettei jonkun lievemmänkän onnettomuuden osallinen välttämättä ole looginen toiminnoissa ja tee kaikkea käsikirjan mukaan. Varsinkaan ehkä parikymppinen, diabeetikko tyttö.  Silloin kaveri ajaakin suoraan Loimaan poliisiasemalle kertomaan kolarista, siellä onkin 5 kissalanpoikaa juttutuokiolla pihalla ja joku puolituttu ikkunassa roikkuu. Kaveri puhuu asian, autosta joku tinanappi viisastelee kun kuulee paikan ja ajan, että he just sieltä ajoi, ei siellä mitään ollut näkyvissä. No sentään tää paikallinen rikoskomisario tms muistaakseni, lupaa hoitaa jonkun paikalle tsekkaamaan. Sitten kaverini lähtee paikalle, löytää auton ja likan, ja menee itse kävellen etsimään kolauspaikkaa. Jotain lasinpalasta löytää, mutta ei elukkaa. Piakkoin sama rikospuolen kaveri ajaa siviilillä ohitse ja moikkaa ja tekee kanssa siellä pienen kiepin. Ja sitten hoiti tarvittavat paperihommat ja metsä/koiramiehet varmaan  paikalle asiallisesti. Josta kaveri antoi hänelle pisteet, toisille jäikin sitten papukaijamerkki. Ja häken "lehmälle" lähtee palautetta, toivottavasti, ainakin niin kerroin että tee tuosta joku palaute ehdottomasti häkeen ja vaikka poliisille vielä tuosta "takapenkin poliisin  vähättelystä/viisastelusta".

ilari:
Samanlainen kokemus itselläkin...

karantan:
Jos haluat, että palautteella on jotain vaikutusta, niin ämmät ja lehmät kannattaa jättää tarinasta pois.

kiikaroija:

Jos haluat, että palautteella on jotain vaikutusta, niin ämmät ja lehmät kannattaa jättää tarinasta pois.

No tietty, kaveri sen tekee, jos tekee, mutta kyllä olisi multa kiehahtanut jo puhelissa puhuessa yli ja reilusti. Ja oikeestaan kiehahti kaveriltakin ja pisti luurin muijalleen.

jsh040971:

En nyt noin yksioikoisesti menisi tuota häke päivystjää tuomitsemaan tuossa tilanteessa koska hän oli oikeassa siinä että hän ei pystynyt arvioimaan tuo tytön tilaa ja tapahtunutta toisen käden tietojen peruteella ja kun tuota kertomusta lukee niin herää kysymys mitä hälyytettävää tuossa onnettomuudessa oikeastaan edes oli?

-Ei henkilövahinkoja
-auto ajokuntoinen

Navigation

Up one level

Next page