USB IO-kortti?

(1/3) > >>

ZomBiE8192:
Tarkoitus olisi alkaa kehitellä USB-HID IO-systeemiä nykypäivän PIC tai ATmega USB mikrokontrollereille.
Olen huomannut että olisi järkevämpää laittaa bootloader mikrokontrolleriin jonka sitten voi päivittää (flashata) suoraan tietokoneella ilman osien esiin kaivamista taikka piirien irroittamista.
Olisi myös pirun paljon parempi suorituskyky.
Ideana olisi ympätä I2C, SPI ja muita vastaavia portteja hyödyntäviä lisälaitteita suoraan emokorttiin.

FTDI- ja muut vastaavat USB -> rs323 adapterit pitää saada jätettyä pois välistä pilaamasta suorituskykyä.
USB "bitbanging" ei myöskään ole vaihtoehto.

Vastaavia Open-source projekteja maailmalla?

tigert:
http://www.skpang.co.uk/blog/archives/575

Olisko tolla i2c-väylällä millaista kilkettä sulla mielessä. Aihe on mulle vähän outo, mutta toi Pi voisi olla kiintoisa laite tässä kanssa rakentaa avioniikkakonetta paneelin taakse...

//T

ZomBiE8192:
Tuon Pi:n unohdan samantien. En jaksa opetella Linuxia enää enempää. Kiintoisa vehje kyllä, mutta ei sovi tarkoitusperiini. Tarkoituksena olisi FSUIPC yhteensopiva Input/Output- kortti USB 2.0 valmiilla mikrokontrollerilla johon siis liittäisin AD- muuntimet potentiometreille ja kytkimille tms. I2C väylällä. LCD taikka VFD näyttöjen ynnä muiden lisämikrokontrollereiden ohjaaminen SPI- ja I2C väylällä. Näin saisi osien välistä kaapelointia kevennettyä. En siis ole kuitenkaan ymppäämässä ohjelmointiliitäntää laitteeseen vaan debuggaus, ohjelmointi ja muu testailu onnistuu aina parhaiten niille tarkoitetuilla laitteilla.

JylhaMi:
Mulla on ollut suunitteilla generic kotisimu näyttö hässäkkä.

Ideana on USB mikrokontrolleri, johon laitetaan 20 kpl 7-segmentti näytöä kiinni, käyttäjä voi valita erillisestä softasta mitä kullakin näytöllä näytetään.
Tuon softan tein jo visual basicilla valmiiksi Flight Simuun päin.

Piirilevyjen suunnittelu ja valmistus onnistuu, mutta mulla ei aika riitä tuohon kontrollerin ohjelmointiin.

Jos joku on kiinnostunut aiheesta, niin tuosta saisi helposti kaupallisen tuotteen... voitaisiin kimpassa suunnitella hommaa eteenpäin.

ZomBiE8192:

Mulla on ollut suunitteilla generic kotisimu näyttö hässäkkä.

Ideana on USB mikrokontrolleri, johon laitetaan 20 kpl 7-segmentti näytöä kiinni, käyttäjä voi valita erillisestä softasta mitä kullakin näytöllä näytetään.
Juurikin tämmöisiä olisi tarkoitus rakennella täysin Open Source periaatteella. Itsellänikin on ohjelmointipuoli hakusessa mutta rautapuoli sujuu kummasti paremmin. Kokemusta lähinnä Arduinosta.

Navigation

Up one level

Next page