EFHK-ENGM /B738 (14 kuvaa) VATSIM

(1/3) > >>

J Ahponen:
Jees, päätimpä minäkin pistää jotain tarinaa tänne, tarinat kun tuntuvat olevan kuoleva osa-alue tällä alueella. Kyllähän noita aina jokunen ilmestyy mutta tiheämminkin saisi aina tulla.  Toinen syy on, että haluan teidän löytävä operointivirheeni, jotta saan ne korjattua. Ja myöskin hieman A-flightin uutta A-Flight sceneryä esittelen samalla.

Elikkäs lento on aamulento (dep 0430z) Helsinki Airportilta Oslon Gardermoeniin. Arvioitu lentoaika 1h 25 minsaa, mutta 60-80 solmun vastatuulet toivat 10 minuuttia lisää ilmassaoloaikaa.

Hieman erilaista koodia sun muuta härpäketta lennolta:

Code:

METARS:

EFHK 151650Z 06009KT 3500 -DZRA BR SCT001 BKN002 07/06 Q1009 TEMPO 5000

ENGM 151642Z 02007KT 9999 -RA FEW015 BKN019 04/03 Q1004 NOSIG

ENRY 151650Z 04007KT 9999 RA SCT008 BKN012 06/05 Q1003

Eli melko huonoa keliä on molemmilla kentillä, Helsingissä nyt kaikista huonoin (näkyvyyttä 3500m, pilvet matalalla ja tihkusadatta + utua). Oslossa on hieman parempi sää mutta sekin muuttui lennon aikana 4000m näkyvyyteen ja pilvetkin tulivat alemmas.

Koneena toimii uuden uutukainen LN-NGE (joka todellisuudessa taitaa olla vielä testivaiheessa). Matkustajia tähän koneeseen ahtautui 102 ja siihen päälle 1607kg tavaraa ruumaan. Polttoainetta tankattiin 3100kg molempiin siipitankkeihin, eli 6200kg yhteensä kerosiinia poltettavana. ZFW oli 51 183kg.

Näitten tietojen jälkeen voimmekin hypätä koneeseen oikealle puolelle, siilä emme ole vielä oikeutettuja vasemman puoleiseen penkkiin. Se ei kuitenkaan meitä haittaa koska olemme lentovuorossa tämän lennon ajan.




Uuden karhea LN-NGE hesan spottereiden ihailtavana. Todella mukavan näköinen livery. 




Omilla luvilla lopulta lähdettiin työnämään pois portilta, tästä kuitenkin unicomille ilmoittaen.




Moottori 2 jo käynnissä ja ykkönen käynnistelee hyvää vauhtia.




Vilkaistaan nopeasti ylös ennen rullausta, että kaikki on kohillaan ja sitten ilmoitellaan että rullataan odotukseen 04R.




Hanat auki ja eikun taivaalle.




V1, Rotate...




Näkemiin Helsinki, toivottavasti nähdään taas pian! 




Ai että mikä auringonnousu! Kyllä kelpasi matkustajien ihailla.




Toiseen suuntaan katsottaessa oli taasen vielä pimeää.




Gardermoean approach antoikin meille vectoreita ILS 01R saavuttamiseksi. Paikallista liikennettä tuli myöskin vastaan alempana.




Päätettiin harjoitella autolandia. Koskaan kun en ole semmoista tällä koneella tehnyt.




50 jalan korkeudessa hanat kiinni ja pehmeä kosketus kiitotiehen. Sitten reverssiä päälle ja hidastelua.




Ja lopulta päädyimme portille 40, jossa sammuttelimme koneen laitteet ja jätimme sen maavirtaan, sillä aamu oli vasta nuori ja miehistön vaihdon jälkeen seuraava lento edessäpäin.





Jouka Ahponen kiittää ja kuittaa, ja muistakaa ilmottaa ne operointivirheet 

Pe7e:
Mistäs tuo NGE on löytynyt NGX:lle? 

J Ahponen:
Tästähän se 

http://library.avsim.net/download.php?DLID=172115

Linkki löyty VNAS:n forumeilta.

Pe7e:
Quote

Tästähän se 

http://library.avsim.net/download.php?DLID=172115

Linkki löyty VNAS:n forumeilta.


Jep, niin näyttikin löytyvän.

Ainiin, maukkaat kuvat!

Wiljam Simula:
Oikein nätit kuvat, Jouka!!

Navigation

Up one level

Next page