Keräilijät kohtaavat

(1/9) > >>

Wanhis:
Keräily on kiva ja kiehtova harrastus joka vie mennessään. Keräily voi tulla erittäin kalliiksi tai se voi olla täysin ilmaista, riippuen keräilyn kohteesta. Tuottoisaakin se voi olla mikäli niin halutaan. Oli miten oli keräilijöitä löytyy runsaasti, niitä on varmasti myös tälläkin foorumilla mitä erilaisimpine keräilykohteineen.

Olisiko aika kypsä perustaa tälläinen aivan oma ketju "kaikenmaailman" keräilijöille. Ketju jossa voisi keskustella keräilystä yleensä, sekä takemminkin esiintulevista aihepiireistä. Myös muutamia kuviakin erilaisista kokoelmista voisi laittaa . . . oli se kokoelma sitten arvokas tai arvoton, sillä ei ole väliä, pääasia että keräilijä itse pitää sitä jollaintapaa arvokkaana itselleen . . .
Kysymyksiäkin voisi esittää, vaikkapa kuvan kera. Ehkäpä täällä on asiantuntijoita vastaamassa. Itse en kuitenkaan väitä olevani sellainen vaikka jotain "irtotietoja" saatankin tietää . .

Jostain aiheet on aloitettava ja aloituksen tekee ketjun alkuunpanija esittelemällä upean partakoneenterä-kokoelmansa!

Aivan, tässä on kyseessä käyttämättömät "uudet" terät tehtaan paketissa. Kuinka ne ovat voineet säilyä käyttämättöminä, nehän ovat ilmiselvästi iänikuisen vanhoja! Niinpä, jokaisella noilla olisi varmaan oma tarinansa kerrottavana "Miksi olen vielä paketissa"
Tunnen vain tuon SOKOL terän tarinan. Niitä oli avaamattomissa punteissa tuhansittain joskus 70-luvulla, silloisella työpaikallani. Ostin pari punttia kun olivat niin halpoja, niillähän pystyi vaikka raaputtamaan maalia ikkunasta tms. askarteluhommaa tekemään. Tämän pienen kokoelman muut terät ovat sitten kaikki tulleet yhtäaikaa vaihtokaupassa toiselta keräilijältä.

Sami757:
jaa no itse rupesin vahingossa keräilemään hattuja eri maista. osa on ystävien tuomia jotka matkustavat enemmän kuin minä. kokoelmassa on tällä hetkellä vaatimattomat 3 kappaletta (eli voiko sitä vielä edes kokoelmaksi sanoa, mutta ainakin hyvä kokoelman alku) Siihen kuuluu Tunisialainen "ali papa" hattu, Kenialainen norsun kouluttajan hattu, ja thaimaalaisen riisinviljelijän hattu (joka oli näistä kaikista vaikein kuskata Suomeen)

tslowman:
Keräilin aikoinani suomalaisia postimerkkejä. Harrastus hiipui elämän villinä vuosina, mutta nyt taas kaivoin kansiot esiin, ja yritän hiukan elvyttää. Kokoelmani on suhteellisen mittava ja osin laadukaskin sisältäen joitakin hiukan harvinaisempiakin merkkejä. Vanhimmat merkit ovat vuodelta 1885.

En nyt tähän hätään napannut kuvia, ehkä tuonnempana.

Tietenkin junnarina tuli kerättyä tulitikkuaskien ettareita, purkkakääröjä, tarroja, lätkä- ja ilmailukeräilysarjoja sun muuta. Ja biologian maikan käskemänä piti kerätä 15 kasvia vihkoon, minä keräsin kolme kansiota täyteen - kun innostuin.

mikkoluo:
^^Hitto, noita sinisiä Gilletten ukonkuva-varsiteriä olen pikkumikkona salaa usein isän laatikoilla näprännyt, niissä oli juuri noin komeat paperit, ihan tässä silmä kostuu 

Jos partateräkeräilijä uskaltaa avautua niin kai sitten paperinkerääjäkin  Vuodesta 1977 aloitettu henkilö- ja kuorma-autoesitteiden keräys on päätynyt noin 190 cm korkeaan pinoon vaatekomeron kulmassa. Esillä en noita viitsi/kehtaa pitää, koska täällä kulkee ihmisiä...On siinä pirssi poikineen, kokoelman helminä mm. Ferrari 360 Modena, Subaru SVX ja jokunen urheilumersubrosyyri alkuperäiskielellä. Johonkin olen läjännyt myös melko paksun nipun Ladan Konela-aikaisia virityksiä ja Volvoa taitaa löytyä lähes joka vuodelta aina Daf-peräisistä ja 264/265:stä tähän päivään. Ei voi välttyä ajatukselta, että mainospainotuotteiden keräily olisi vaikuttanut myöhempään ns. uraani copywriterina.

susiluoto:
Jari ellei sinulla ole Toreador merkkisiä voin muutaman laitella.

Navigation

Up one level

Next page