Problem med Direct X10

(1/1)

caroline123:
Hej.

Jag använder FSX men har problem med Direct X 10-funktionen. Om jag väljer att ha Direct X påkopplad fungerar alla standardflygplatser i FSX. Byggnaderna syns men progessiv taxi försvinner. Väljer jag bort Direct X försvinner terminalbyggnaderna. Inte heller  Aerosofts Mega flygplatser fungerar då bra. Dessa blir vita i mörker. Finns det någon lösning på problemet?

Kjell

butthead:
Hej!

Jag har haft en massa problem med detta. Senast var det Aerosoft Zürich. Jag fick efter en massa supporttips från dem tillslut tipset att ta bort FS SP2 (servicepack 2) och installera om det. Då kom terminalbyggnaderna tillbaka och det blev stabilt. Ändå är det inte ovanligt att saker ser rätt ut på dagen, men inte på kvällen (eller om det var tvärt om) när det gäller andra flygplan som taxar eller landar. Man ser röda texten som blinkar ovanför planen, men inte själva planet t.ex. Eller inte marschallergubbarna, eller bara delar av dem.

Progressiv taxi har jag vant mig bort ifrån, men jag minns att det var problem där också. Det funkar om man ändrar DirectX preview on/off i FSX settings, men då förvinner något annat istället.

Undrar om de fått till detta i Prepar3D, tro...?

/Magnus

Navigation

Up one level