Tillbaka i FS-världen - vad ska man ha?

(1/2) > >>

bönan:
Det var länge sen jag sist körde FS i någon större utsträckning, men nu känner jag att det är dags att börja igen. Har FSX, men det är nåt med den jag inte riktigt gillar så jag tänker fortsätta med FS9... Nudå, vad ska man installera för addons för att få miljön i simmen att se bättre ut? Dvs marktexturer, vädereffekter, vatten etc etc. Har läst om något som kallas Real Enviroment Extreme, det verkar ju se bra ut! Men det verkar finnas två versioner, vilken går egentligen till FS9? Tacksam för alla tips!

LBQ360:
Hej Björn!

UTE dvs Ultimate Terrain Europe rekommenderas likaså att du uppdaterar FS9 med 9.1.
Kolla sedan på www.rbdesign.se för att få till bra inställningar.
Har du dessutom en bra processor t.ex j5 så kommer du en br bit på vägen

Hälsningar
Lennart

bönan:
Tackar! Datorn är det då inga problem med, den är helt ny med I7-processor och klarar att maxa varenda spel jag hittills har testat 

Johan Grauers:
Om du har en ny dator, varför kör du FS9? Jag har inte världens fräsigaste dator men den klarar fsx utan problem, jag ser inte fördelarna med att köra FS9 på en ny maskin?

bönan:
Vem vet, jag gillade helt enkelt inte FSX. Jag är oftast väldigt konservativ när det gäller datorer (körde tex Win XP tills alldeles nyligen).

Navigation

Up one level

Next page