TRA602 FNC-AMS B738

(1/1)

Pade:
Hyvää päivää koko foorumille ja tervetuloa tälle kuvasarjamatkalle. 
Lento on tänään Madeiralta Amsterdamiin Transavian siivin. Koneenamme toimii Boeing 737-800 lentokone rekisteriltään PH-HSW.
Arvioitu lentoaikamme on 3 tuntia ja 16minuuttia. Lentokorkeutemme on koko matkan 34000 jalkaa elikkä noin 10300 metriä. Keroa kyydissä on 13 580kg. Rahtia on yhteensä 2310kg ja matkustajia änkesi kyytiin 179 joista 9 on lapsia.
Lennon reitti on tänään tämän näköinen:
Code:

DEGUN DCT NARTA DCT RIVRO UN745 ZMR UN873 BELDI UY473 LUMIL UY873 DENUT

Koneemme on paikalla A13 ja ollaan tässä vaiheessa kytketty Ground Power päälle ja meidän lähtiessä katsomaan konetta ulkopuolelta försti jää ohjaamoon sähläämään.


Koneen oikea sivu näytti hyvältä niin kuin myös vasen puolikin.


...


Sillä aikaa kun otettiin aamulenkki koneen ympäri niin försti on FMC:n saanut siihen kuntoon, että rietti ja painot on syötetty.


Tämän jälkeen on aika starttaila APU lähtöajan lähestyessä.


Madeiralla sää näytti tältä:
Code:

LPMA 080700Z VRB02KT 9999 FEW016 15/09 Q1018 RS30007KT 0530005KT 2331004KT
Vaikka boxiin syötettiin tässä vaiheessa syötettiin laippa-asetus 5, mutta kun tarkemmin tuulia katsottiin niin olisi hieman myötätuulta niin käytetään laippaa 10 lähtöön.


Ulkokuva vielä ennen lähtöä.


Koneet käynnissä ja ruvetaan rullailemaan kiitotie 23:lle Bravoa ja 05:sta pitkin.


...


Melkein valmiina lähtöön 23:n päässä.


Yläpaneeli näyttää tältä ja ollaan siis valmiina lentoonlähtöön ja tässä vaiheessa UNICOMille TRA602>LPMA TRAFFIC take off rwy 23


Ja TO/GA päällä lähdetään liikkeelle.





Kiivetään pinnalle 340 ja Madeira jää taakse.


Sitten ollaankin jo muutamien minuuttien päästä pinnalla ja alkaa pitkä cruisailu kohti Amsterdamia.


Ja hetkisen kuluttua tulikin Portugalin rannikko vastaan.


Biskajan lahdelta wing viewi.


Amsterdamissa sää näyttää tältä:
Code:

EHAM 081025Z 26016KT 9999 FEW014 SCT016 12/08 Q1016 NOSIG
Amsterdamiin mennään laskuun kiitotie 18R DENUT 1A tuloreittiä pitkin ja RIV3B Transilla.
Alas mennään tässä hetken aikaa Brusselin ohjaamana.


Moottorien arvot näyttää hyvältä ja syötetään VREF ja laskulaipat jotka ovat tällä kertaa 30.


Ja sitten kiemurrellaan STARia pitkin 


...


Ja vielä yksi käännös ennen finaaliin päin kääntymistä.


Tiputellaan ensin FL40 josta tiputetaan vielä 2000ft josta alkaa liukupolku.


Hidastellaan jotta tuo B738 pääsee eestä pois ja menee ensin laskuun.


Ja sitten kajahtaa ohjaamoon tornin ääni kertoen, että Transavia 602, you are cleared to land rwy 18R, winds are XXX/XX


Ja toisesta suunnasta.


Ja siipikuva finaalista.


Ja sitten jarrutellaan.


Ja sitten rullataan portille E9


Ja tässä vaiheessa käynistetään APU ja sen enempää ei ole kuvia FSScreenin omituiseen vikaan kun ei enää ottanut kuvia.


Mukavaa että luit loppuun asti ja toivoisin, että operointi virheistä kommentoisitte ja miksei muutenkin 

Navigation

Up one level