Reunattomat näytöt

<< < (5/5)

mmakela:
Sanoisin kuitenkin omasta puolestani, että toisaalta ei nuo kehykset niin hirveän paljon merkkaa.  Jotenkin niihin ei edes paljoa kiinnitä huomiota lennettäessä. Being there -vaikutelmaa toki parantaa se, että ulkoinen maailma suljetaan umpinaisella "kopalla" ja ainoa näkymä kopasta on todellakin nuo näyttöjen näkymät.  Aivot mukavasti kompensoi näitä reunoja.  Toki aina parempi, mitä isommat näytöt ja mitä pienemmät kehykset.  Sanoisin, että ns. realistisuuteen vaikuttaa myös simun pyörivyys, eli lennon ja liikkeen sulavuus.  Sitten pitää vielä konffata näyttöjen valööri- ja kulööriarvot mahdollisimman lähelle toisiaan.  Fiilistä tuo tärinä (buttkicker) ja oikeat napit ja nupit.  Tosin tämä on vaan mun kokemus asiasta...

vipu:
Kysehän on siitä mitä FS9/FSX/X-plane pystyy tuottamaan ulos "natiivina". Jos lähtökohta on se, että pitää availla vaikka 12 erillistä ikkunaa, sovittaa ne mikrometrin tarkasti kohdilleen ja lentää huikeissa 18fps:n nopeuksissa, ei lopputulos voi olla hyvä.

FS9 / FSX ei ole koskaan tainnut olla suunnittelupöydällä mikään kotiohjaamoon sopiva kapistus. Prepad 3d taitaa jatkaa samaa linjaa. Huonosta koodista ei taida saada kovinkaan helposti mitään uutta ja mahtavaa.

Melkoisen kummaa ettei vuonna 2012 saada FS9/FSX- ympäristöä pyörimään edes Jounien ylikellottamalla intelin prossulla (5Ghz ja näyttikset 2x560 SLi:nä) :-)

Ei tosiaan taideta  A-Flightin EFHK:n  kovin isoilla aseteuksilla pyörittää monessakaan kotisimussa.


Ei jos ruudulle ei pysty tuottamaan yhdessä ikkunassa vaikka 180ast näkymää jo heti ohjelman tukemana, on jatkojalostus tuskan takana.

Uskomatonta tämä konetehojen tuhlaus!



pho201:
Quote

...
FS9 / FSX ei ole koskaan tainnut olla suunnittelupöydällä mikään kotiohjaamoon sopiva kapistus. Prepad 3d taitaa jatkaa samaa linjaa. Huonosta koodista ei taida saada kovinkaan helposti mitään uutta ja mahtavaa.
...


Sivistynyt (tai sitten ei) veikkaus. Micro$oft on nykyisellään pelkkä rahankeräyslaitos. Parantelivat vähitellen ikivanhaa FS-koodia sen verran, että sitä saattoi kutsua "uudeksi versioksi". Kun siinä tuli seinä vastaa, eli koko simukoodi olisi pitänyt kirjoittaa uusiksi (a lot of work a lot of payment), irtisanoivat kylmästi kehitystiimin ja lopettivat koko projektin satojen? tuhansien simufanien suureksi harmiksi.

On olemassa (markkina?)aukko kunnollisen 64-bittisen lentosimulaattorin kehittämisessä. Olisiko XPlanesta siihen?

Pekka

vipu:
Quote

On olemassa (markkina?)aukko kunnollisen 64-bittisen lentosimulaattorin kehittämisessä. Olisiko XPlanesta siihen?

Pekka



Mielestäni potentiaalisin vaihtoehto tulevaisuuteen on X-plane. opensource-pohjalta on helppo kehittää 3 osapuolen softia.
64bit versiokin on ilmeisesti tulossa.

B2 eläkkeelä:
Moi huomenna kaikki muuttuu ehkä vähän paremmaksi//jouni 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/21fYx4GnRTL._SL500_AA300_.jpg

Navigation

Up one level

Previous page