Linjer i Sverige/Norge med propellerkärror?

(1/2) > >>

bönan:
Jag sitter nu och planerar jullovets resa. Traditionellt brukar det alltid vara en tågresa där jag lyxar till lite med förstaklass osv. Men i år vidgar jag dock vyerna lite och överväger att ta mig över gränsen till det västra grannlandet och göra en resa genom Norge istället. De norska järnvägarna sägs ju vara mycket vackra, måste vara fantastiskt att resa över högfjället på vintern.

Hur som helst, jag har alltså tänkt mig att på något vis ta mig över gränsen med flyg och sedan leta mig hem via järnväg. "Basen" befinner sig i Dalarna, men det är väl snarast Arlanda/Bromma som är aktuellt som avreseort. Eftersom de senaste flygresorna endast har varit med genomtråkiga 737:or/Airbusar så hade jag tänkt mig att försöka att flyga med mindre propellerplan den här gången. Blir kanske svårt att ta sig till Norge med sådant, men vidare från Gardermoen kanske det kan gå?

Någon som kan ge tips på linjer i Sverige/Norge som flygs med gärna lite udda/äldre propellerkärror?

jimsom:
Direktflyg är tillbaka på linjen BLE-KSD-OSL med 9 avgångar/vecka. Misstänker att den reduceras under julhelgerna men det borde gå att hitta något.

bönan:
Tyvärr verklar trafiken på den linjen vara helt nedlagd under jullovet.

jhz94:
Oslo-Ørland med Fairchild Metro (Air Norway) 

kapten_joel:
Flög inte FlyBe från BMA - OSL förut med ATR 72?

M.v.h.

//Joel

Navigation

Up one level

Next page