Fairbanks - Sitka (PAFA-PASI)

(1/2) > >>

ametlib:
Sää Fairbaksissa oli melko kolea - pakkasta -29, mutta asematasolla tuulen suhteen hyvä tilanne eli täysin tyyntä. Tämä matka kulki taas kerran VOR to VOR ja matka ei suinkaan ollut mikään läpihuutojuttu. Alkumatka sujui toki hienosti ja nousin ongelmitta suunniteltuun alkukorkeuteen, joka oli 8000 jalkaa.

Matkan edetessä tuli väistämättä eteen nousu korkeammalla kolmessa vaiheessa lopullisen lentokorkeuden ollessa 17 000 jalkaa. Tämä ei sujunut aivan helposti. Välillä menetin tehot lähes kokonaan ja sakkaaminen oli kaksi kertaa enemmän kuin lähellä eikä maaston korkeudesta johtuen ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin pyrkiä hissukseen kartan ilmoittamaan turvaliseen lentokorkeuteen. Pakkasta oli parhaimmillaan -35 C, mutta tuulta vain 12 solmua sivuvastaista ja tietenkin pientä ajoittaista turbulenssia siellä täällä. Yakutan alueen jäädessä taakse ja siirryttyäni lentämään meren ylle meno tasaantui. Perillä Sitkassa lämpötila oli miinuksella enää 7 Astetta.

Tässä kuvakollaasi leikkaamattomana koko matkasta - aika peruskauraa, mutta jotkut maisemat ovat meko upeita, joka menettää kyllä tehoaan pakattuna:

PAFA - BIG - ORT - YAK - BKA - IYOYI - HAVRD - PASI     -> n. 650 NM
















































































Oskari Pirttisalo:
Hienoja kuvia, Rolf! 
Kyllä susta melkein VFR reissuun kaverin saisi!

ametlib:
Quote

Hienoja kuvia, Rolf! 
Kyllä susta melkein VFR reissuun kaverin saisi!


Kiitos, kiitos.

Melkein...

Saikksa:
Komeat kuvat, ja upeat maisemat!

Aamun piristys, kiitos. 

ametlib:
Quote

Komeat kuvat, ja upeat maisemat!

Aamun piristys, kiitos. 


Minä kiitän!

Testailin tuossa samalla REXin säämoottoria, sillä AS2012:sta tuntuu olevan sellainen häiritsevä yht' äkkinen pilvien katoaminen, jotka sitten hetken päästä pongahtavat takaisin ja tätä tapahtuu tämän tästä. REX ei tätä ilmiötä aiheuta - toisaalta se tuntuu vaikuttavan realistisemmalta tuon jäätymisefektin toimesta tai ainakin näin luulen. En ennen ole kokenut moisia tehohäviöitä kuin nyt tällä retkellä ja estääkseni sakkauksen piti kokeilla kaikenlaista 

Navigation

Up one level

Next page