PMDG NGX 736 A/P

(1/1)

Nippegubbe:
Hej alla, Jag har nu installerat om hela datorn och det har nu gått bra ända till dess att jag skulle ta en tur med 736:an och jag kan inte koppla in A/P utan lampan bara möjligtvis blinkar till, men A/P blir aldrig aktiv. Jag gör på samma sätt med 738:an och där fungerar det utan problem så jag inbillar mig att det inte ska vara handhanvande fel.

ZmocE:
Händer mig ibland också, varför vet jag inte.
Jag brukar lösa det genom att klicka som fan på knappen. Efter en stund så blir A/P:n engaged

ekepeke:
Titta i inställningar och se om du har "Realistic A/P engage" aktiverat. Isåfall måste planet vara rätt trimmat innan du aktiverar autopiloten.

Nippegubbe:
Tack Erik, det var det som var skillnanden.  Jag har aldrig varit in där och petat så jag kunde inte tänka mig att det skulle vara skillnad mellan 736 och 738 på en sådan sak utan att det skulle vara lika på båda planen efter en installation.

Johnny86:
Boeing säger:
After Takeoff The autopilot is FAA certified to allow engagement at or above 400 feet AGL after
takeoff. Other regulations or airline operating directives may specify a different
minimum altitude. The airplane should be in trim, and the flight director
commands should be satisfied before autopilot engagement. This prevents
unwanted changes from the desired flight path during autopilot engagement.

Navigation

Up one level