Lätkäkulttuuria ympäri mualiman

<< < (5/8) > >>

ilkkapo:

Ivalossakin tuli hakattua useamman kerran jopa niin että mursin kehräs luun. Mikäs vuosi Hagman ja HIFK kävi pelaamassa TuKia vastaan? Silloinkin taisi olla myös kohtuullisen vilpoinen.

Nykyäänkin jääkiekon alasarjat on melkoista halonhakkuuta ja toisten telomista.

Muistaakseni vuosi oli 1985, jolloin HIFK kävi pelaamassa Tunturi-Kiekkoa vastaan paukkuvassa -30 asteen pakkasessa. Peli taisi ajoittua joulutauon aikaan muutama päivä ennen aattoa. Ensin HIFK pelasi keskenään näytösluontoisen ottelun, jonka jälkeen he pelasivat TuKia vastaan lavoista lyhennetyillä mailoilla. En minä tuosta pelistä mitään muista, sillä olin tuolloin kaksivuotias, mutta isä oli tuomarina tuossa pelissä. Hän vahvistanee vuosiluvun ja pakkaslukemat. Tiedä vaikka jotain kuviakin löytyisi.

teroe:

Mutta lätkään kuuluu ehdottomasti taklaukset, spontaanit tappelut, kahvaaminen ja kova pelaaminen muutenkin. Jos tahtoo nähdä vain kiekonliikuttelua mailalla ja luistelua niin naisten lätkä sopinee sitten paremmin?

Nuo muut kyllä kuuluvat hyvään lätkään, mutta kahvaamisen kitkeminen on ollut hyvä juttu. Tosin niista nollatoleranssivuosista on tultu aika paljon takaisinpäin tuossakin asiassa.

nevant:

-25'C on vielä ihan siedettävä. Sallassa tuli joskus pelattua ja pelin alkaessa oli vain -18'C mutta pelin loppuessa -36'C. Silloin jäätyi kädet kirjaimellisesti kun ei maila pysynyt kädessä

Ivalossakin tuli hakattua useamman kerran jopa niin että mursin kehräs luun. Mikäs vuosi Hagman ja HIFK kävi pelaamassa TuKia vastaan? Silloinkin taisi olla myös kohtuullisen vilpoinen.

Antti: Oliko Koskinen tai Hyvärinen pelaamassa?

Eipä ollut Koskinen eikä Hyvärinen. Luulen tietäväni keitä tarkoitat Ilkka ei vissiin ole seurannut BHL pelejä? on tosi siistiä jääkiekkoa. Tosin tätä sarjaa on vaikea seurata koska siitä julkaistaa tosi huonosti mitään. Norja ja Venäjä kyllä huolehtii että on otsikoissa niin ja meidän pikkuinen paikallislehti Inarilainen

ilkkapo:

Ilkka ei vissiin ole seurannut BHL pelejä? on tosi siistiä jääkiekkoa. Tosin tätä sarjaa on vaikea seurata koska siitä julkaistaa tosi huonosti mitään. Norja ja Venäjä kyllä huolehtii että on otsikoissa niin ja meidän pikkuinen paikallislehti Inarilainen

Ainoastaan Inarilaisen välityksellä olen seurannut BHL:n tuloksia. BHL:llä on muutenkin surkeat nettisivut, joten noista ei kyllä saa paljoa irti: http://www.barents-bhl.org/. YouTubesta löytyy sentään Barents Hockey Leaguen promovideo: http://www.youtube.com/watch?v=iOpd4725HJ8

tslowman:

Ihmettelen minkä takia FlightForumin saastutetaan tuommoisella rahvaan ajanvieteroskalla, kuten jääkiekkopelien ja pelaajien toiminnan pohdiskelulla. Eiköhän noille jutuille ole jotain muuta foorumia. 

Tapani (joka ei näytä lukeutuvan meidän rahvaitten lähipiiriin) näyttää nousseen uamulla sillä kolmannella jalalla, ja vähän sattunut. Voi sentään. Laita nyt hyvä mies noihin muihinkin ketjuihin - kuten Mervi ja Matti, tai Luontokuvia, tai Kerro vitsi, tai Arvaa paikka, tai Missä on ZeiZei... tai... mitä vaan... - sama kommenttisi. Ja mualima pelastuu! 

Vapaassa keskustelussa sana on vapaa ja lauseet lentämään on luotu. Hyvän maun rajoissa. Joillekin hyvä maku tarkoittaa jotain ihan muuta, mutta sen päättäköön jokainen itse - siihen saakka kunnes modet alkaa napsimaan runoiluja isommalla leikkurilla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page