Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|

(1/3) > >>

Pade:
Hyvää iltaa koko foorumiväki  ! Tervetuloa tälle virtuaaliselle matkalle tuonne Gran Canarialle Norwegianin lennolla. Koneemme on Boeing 737-800 mallinen ja rekisteriltään LN-DYP.
Matkustajia tänään tulee kyytiin 156 ja matkalaukkuja tulee yhteensä 1913kg. Tänään polttoainetta kyytiin otettiin 20900kg.
Reittimme kulkee tänään Tukholman korkeuksille josta lähdemme kohti Kööppenhaminaa josta mennään Hollannin ilmatilan läpi kohti Ranskan maata. Biskajan lahden yli
Espanjaan ja Portugalin läpi kohti Kanariaa. Vielä vähän tarkemmin:
Code:

RUNEN N872 RUNGA/N0450F340 N872 DEMIR UN872 EEL UP174 GISEB/N0450F360 UP174 WOODY
UN872 MEDIL/N0450F350 UN872 GASNO/N0450F370 UN872 BARKO DCT BAROK UN873 MITLA/N0450F390 UN873 SAMAR

Lähtö tapahtuu kiitotie 04R:ltä ja VETUD 1C -sidiä pitkin. 5-laippa jolloin saadaan nopeudeksi V1 151, Vr 158, V2 164.
Sään ollessa tämän näköinen:
Code:

EFHK 051020Z 02005KT 6000 SCT003 OVC007 M16/M17 Q1000 TEMPO 4000

No mennääs sitten ohjaamoon joka on jätetty kylmäksi edelliseltä lennolta.


Jätetään perämies sähläämään ja lähetään katsomaan konetta ulkopuolelta.






Ja kone näytti sopivalta lennolle.
Tähän asti perämies oli päässy joten hoidellaa loppuun sekin työ.


Tsekataa vielä reitti.


Ja tässä vaiheessa yläpaneeli näyttää tältä.


Ja näkyi kentällä muitakin 


Ja sitten käydään läpi TCAS test.


Työnnetään ja käynistellään #2 moottori.


Vähän meni sivuun 


Ja sitten rullataan 04R päätyyn.


Mennääs suoraan kiitotielle.


Ja lähetään ilmaa ja kohti Gran Canariaa. 


Rotate


...


Mennää heti pilveen jotta matka sujuu mukavammin.


Ja sitten ollaan päästy pinnoille.


Ruotsissa saatiin mukava directi 


Samoin Hollannissa.


Sitten ollaan jo päästy Portugalin läpi ja jatketaan hetki vielä meren yllä.


Tänään lähestymme Gran Canaria SAMARA 2C -staria pitkin kiitotie 03L. Sää on ihan hyvä perillä.
Code:

GCLP 051700Z 02010KT 9999 SCT045 20/10 Q1023 NOSIG
Ja tässä vaiheessa mennään kohti kenttää.


Ja sitten mennään yli ja vasemmalle.


Sitten lähetään kaartamaan kohti 03L ja se suoritetaan ILS lähestymisenä


...


Norshutlle 8CK, cleared to land rwy 03L


Ja jokunen ulkoshotti.


Sorvia sorvia.


Ja läts down


Sitten jarrutellaan jotta päästään vapauttamaan kiitotie ja rullailemaan.


Rullataan portille vapauttamisen jälkeen.


Ja laskun jälkeen katto näyttää tältä.


Portille jätetään kone sammuksiin seuraavan miehistön lennettäväksi takaisin Helsinkiin tai minne lie.


Kapteeni Ojanen ja Norwegian kiittää lennosta 


Operointivirheet ja muu kommentti on erittäin tervetullutta 

teuro:
Kuvassa 2 on tainnut motti osua maahan, vai miksi se on litistynyt alapuolelta. Saattaapi roottorin siipi osua runkoon. 

Pade:
Quote

Kuvassa 2 on tainnut motti osua maahan, vai miksi se on litistynyt alapuolelta. Saattaapi roottorin siipi osua runkoon. 


Se vaa näyttää 

jaksu98:
Hyvä stoori Patrick! ja operointi virheistä kun kysyit nii noi Engine start vivut CONT asentoon alle 10 000ft

Pade:
Quote

Hyvä stoori Patrick! ja operointi virheistä kun kysyit nii noi Engine start vivut CONT asentoon alle 10 000ft


Joo näköjään ne jäi. 

Navigation

Up one level

Next page