FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
12.12.17, 08:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|  (Read 1778 times)
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4447
Date Registered: 13.04.09

Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« on: 05.12.12, 19:50 »

Hyvää iltaa koko foorumiväki  Smiley! Tervetuloa tälle virtuaaliselle matkalle tuonne Gran Canarialle Norwegianin lennolla. Koneemme on Boeing 737-800 mallinen ja rekisteriltään LN-DYP.
Matkustajia tänään tulee kyytiin 156 ja matkalaukkuja tulee yhteensä 1913kg. Tänään polttoainetta kyytiin otettiin 20900kg.
Reittimme kulkee tänään Tukholman korkeuksille josta lähdemme kohti Kööppenhaminaa josta mennään Hollannin ilmatilan läpi kohti Ranskan maata. Biskajan lahden yli
Espanjaan ja Portugalin läpi kohti Kanariaa. Vielä vähän tarkemmin:
Code:
RUNEN N872 RUNGA/N0450F340 N872 DEMIR UN872 EEL UP174 GISEB/N0450F360 UP174 WOODY
UN872 MEDIL/N0450F350 UN872 GASNO/N0450F370 UN872 BARKO DCT BAROK UN873 MITLA/N0450F390 UN873 SAMAR

Lähtö tapahtuu kiitotie 04R:ltä ja VETUD 1C -sidiä pitkin. 5-laippa jolloin saadaan nopeudeksi V1 151, Vr 158, V2 164.
Sään ollessa tämän näköinen:
Code:
EFHK 051020Z 02005KT 6000 SCT003 OVC007 M16/M17 Q1000 TEMPO 4000

No mennääs sitten ohjaamoon joka on jätetty kylmäksi edelliseltä lennolta.
[ attachment removed / expired ]

Jätetään perämies sähläämään ja lähetään katsomaan konetta ulkopuolelta.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Ja kone näytti sopivalta lennolle.
Tähän asti perämies oli päässy joten hoidellaa loppuun sekin työ.
[ attachment removed / expired ]

Tsekataa vielä reitti.
[ attachment removed / expired ]

Ja tässä vaiheessa yläpaneeli näyttää tältä.
[ attachment removed / expired ]

Ja näkyi kentällä muitakin  thmbup
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten käydään läpi TCAS test.
[ attachment removed / expired ]

Työnnetään ja käynistellään #2 moottori.
[ attachment removed / expired ]

Vähän meni sivuun  Grin
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten rullataan 04R päätyyn.
[ attachment removed / expired ]

Mennääs suoraan kiitotielle.
[ attachment removed / expired ]

Ja lähetään ilmaa ja kohti Gran Canariaa.  Smiley
[ attachment removed / expired ]

Rotate
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]

Mennää heti pilveen jotta matka sujuu mukavammin.
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten ollaan päästy pinnoille.
[ attachment removed / expired ]

Ruotsissa saatiin mukava directi  thmbup
[ attachment removed / expired ]

Samoin Hollannissa.
[ attachment removed / expired ]

Sitten ollaan jo päästy Portugalin läpi ja jatketaan hetki vielä meren yllä.
[ attachment removed / expired ]

Tänään lähestymme Gran Canaria SAMARA 2C -staria pitkin kiitotie 03L. Sää on ihan hyvä perillä.
Code:
GCLP 051700Z 02010KT 9999 SCT045 20/10 Q1023 NOSIG
Ja tässä vaiheessa mennään kohti kenttää.
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten mennään yli ja vasemmalle.
[ attachment removed / expired ]

Sitten lähetään kaartamaan kohti 03L ja se suoritetaan ILS lähestymisenä
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]

Norshutlle 8CK, cleared to land rwy 03L
[ attachment removed / expired ]

Ja jokunen ulkoshotti.
[ attachment removed / expired ]

Sorvia sorvia.
[ attachment removed / expired ]

Ja läts down Grin
[ attachment removed / expired ]

Sitten jarrutellaan jotta päästään vapauttamaan kiitotie ja rullailemaan.
[ attachment removed / expired ]

Rullataan portille vapauttamisen jälkeen.
[ attachment removed / expired ]

Ja laskun jälkeen katto näyttää tältä.
[ attachment removed / expired ]

Portille jätetään kone sammuksiin seuraavan miehistön lennettäväksi takaisin Helsinkiin tai minne lie.
[ attachment removed / expired ]

Kapteeni Ojanen ja Norwegian kiittää lennosta  Smiley
[ attachment removed / expired ]

Operointivirheet ja muu kommentti on erittäin tervetullutta  Smiley
Juha Teurokoski
Offline Offline

Posts: 323
Date Registered: 29.08.09

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #1 on: 05.12.12, 20:00 »

Kuvassa 2 on tainnut motti osua maahan, vai miksi se on litistynyt alapuolelta. Saattaapi roottorin siipi osua runkoon.  Grin


IVAO FI-MC
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4447
Date Registered: 13.04.09

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #2 on: 05.12.12, 20:01 »

Kuvassa 2 on tainnut motti osua maahan, vai miksi se on litistynyt alapuolelta. Saattaapi roottorin siipi osua runkoon.  Grin

Se vaa näyttää  Grin
Jaakko Polet
Offline Offline

Posts: 964
Date Registered: 17.07.10

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #3 on: 05.12.12, 20:04 »

Hyvä stoori Patrick! ja operointi virheistä kun kysyit nii noi Engine start vivut CONT asentoon alle 10 000ft Smiley

Canon EOS 60D,18-55mm IS EF-S,24-105/4 IS USM L 70-200/4 IS USM L
koettu: OUL HEL TKU LAX MDW SAN AMS FCO WAW JFK ARN CPH MUC VIE SZG NCE LPA LHR VAA LLA KUO JYV MXP GVA CTA REG NAP CIA RMI TMP VCE LCY STN KTT RVN KEM OSL FRA TGL MYF EVE SJV LKN SOJ SUF KRK KRN ENF LIRU EFAH EFPA EFPU EFME EFLA EFKO EFRH EFML EFJM EFNU EFKN EFVT EFAL EFHF ORD PHL OSH MKE PEK tulossa:CPH MXP OSL | PPL(A) |
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4447
Date Registered: 13.04.09

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #4 on: 05.12.12, 20:06 »

Hyvä stoori Patrick! ja operointi virheistä kun kysyit nii noi Engine start vivut CONT asentoon alle 10 000ft Smiley

Joo näköjään ne jäi.  Smiley
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3971
Date Registered: 19.06.07

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #5 on: 05.12.12, 20:06 »

Ja jos lyödään lisää löylyä kiukaalle niin instrumentointi on väärin vrt. tähän kuvaan http://aviationphotos.fi/view/527
Ihan kaikkeen kuten satelliittiantenniin ei iFly ikävä kyllä taivu mutta jos pilkkua viilataan niin noi ISFD:t sun muut pystyy kyllä konfiguraattorista muuttamaan jos haluaa   Roll Eyes  Stoori ja kuvat oli hyvät  thmbup
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #6 on: 05.12.12, 20:08 »

vai miksi se on litistynyt alapuolelta.
Sehän on ihan oikeasti tuon 737NG:ssä käytettävän CFM56-moottorin erään variantin ominaisuus tuo "epä-pyöreys" Smiley

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4447
Date Registered: 13.04.09

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #7 on: 05.12.12, 20:09 »

Ja jos lyödään lisää löylyä kiukaalle niin instrumentointi on väärin vrt. tähän kuvaan http://aviationphotos.fi/view/527
Ihan kaikkeen kuten satelliittiantenniin ei iFly ikävä kyllä taivu mutta jos pilkkua viilataan niin noi ISFD:t sun muut pystyy kyllä konfiguraattorista muuttamaan jos haluaa   Roll Eyes  Stoori ja kuvat oli hyvät  thmbup

Mitä meinaat tuolla ettei olisi ajantasalla?
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3971
Date Registered: 19.06.07

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #8 on: 05.12.12, 20:17 »

Mitä meinaat tuolla ettei olisi ajantasalla?

No pikkusen ihmetyttää tietyt seikat mitä noiden kuvien perusteella näkee  Smiley Vieläkin sulta uupuu esim. ANP-RNP+Terrain radar ominaisuudet ND:ltä ja kuten sanoin niin oikeassa koneessa on ISFD eikä tuota mekaanista hässäkkää. Mutta jokainen lennelköön niillä sydeemeillä mistä tykkää  Wink Mutta jos tässä realismia haetaan niin... Tongue
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4447
Date Registered: 13.04.09

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #9 on: 05.12.12, 20:21 »

No pikkusen ihmetyttää tietyt seikat mitä noiden kuvien perusteella näkee  Smiley Vieläkin sulta uupuu esim. ANP-RNP ominaisuudet ND:ltä ja kuten sanoin niin oikeassa koneessa on ISFD eikä tuota mekaanista hässäkkää. Mutta jokainen lennelköön niillä sydeemeillä mistä tykkää  Wink Mutta jos tässä realismia haetaan niin... Tongue

Eipä saa tolla mun configurationilla noita ISFD:tä.
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3971
Date Registered: 19.06.07

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #10 on: 05.12.12, 20:26 »

Eipä saa tolla mun configurationilla noita ISFD:tä.

No sitten se ei ole ajantasalla koska viimeisimmällä versiolla joka on FP-3.1 http://ifly.flight1.net/forums/forum_posts.asp?TID=8865&title=fs2004-v31-feature-pack-download-details saa noita muuteltua  thmbup
Markku P Pitkänen
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 03.11.12

Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
« Reply #11 on: 11.12.12, 19:04 »

Parrick hieno stoori.  thmbup
Markku

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1