jonnet ei muista_lentoliput ennen internettiä

<< < (5/5)

tuma:

Pikaisesti googlettelin tätä aihetta. Ennen Pohjolan Liikennettä Finnairin busseja on operoinut Posti. Liikenne on jossain vaiheessa siirtynyt postilta Pohjolan Liikenteelle. Tämän keskustelun mukaan vielä 1977 posti on hoidellut liikennettä.

Sirola ei ajanut Finnairin busseja, vaan linjaa 615.

Anteeksi häröilyni. Ajattelin että tarkoitettiin sitä kenttäbussia joka lähti siitä rautatieaseman länsipuolelta. En kyllä todellakaan muista kuka oli 1984 liikennöitsijänä ja oliko reittiliikenteen bussi vai alihankintana hommattu. Menikös tuo niin että Postin autot meni kaikki Pohjolan liikenteelle jossain vaiheessa? Jostain nuoruusvuosilta tuollainen jäänyt mieleen, en tiedä onko sinnepäinkään paikkansapitävää.

Luulen ettei Finnairilla ole koskaan ollut linja-autolle liikennelupaa (viisammat saa tietenkin oikaista).

Viime aikoina ei ole Suomessa tullut noilla julkisilla kauheasti matkusteltua. Bussilla ja junalla mennyt Suomessa viimeksi 1997. Köpiksessä koitin viime kesänä linja-autoa ja totesin että voi taas pitää 15 vuotta taukoa. Ei vaan ole mun juttu.

jrantala:

Menikös tuo niin että Postin autot meni kaikki Pohjolan liikenteelle jossain vaiheessa? Jostain nuoruusvuosilta tuollainen jäänyt mieleen, en tiedä onko sinnepäinkään paikkansapitävää.

Ei. Postin keltaiset linja-autot yhtiöitettiin vuonna 1996 Gold Line OY:ksi. 1999 Gold Linen osakekanta myytiin Koiviston Auto Oy:lle.

Pohjolan Liikenne on edelleen olemassa ja kuuluu VR-konserniin.

tuma:

Ei. Postin keltaiset linja-autot yhtiöitettiin vuonna 1996 Gold Line OY:ksi. 1999 Gold Linen osakekanta myytiin Koiviston Auto Oy:lle.

Pohjolan Liikenne on edelleen olemassa ja kuuluu VR-konserniin.

Kuten ilmaisinkin, niin tuo oli hatara muistikuva ja siis virheellinen. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan, kun oppi heti uutta. Olisi tuo Gold Line pitänyt muistaa, sitä en tiennytkään että meni Koiviston Autolle.

Juha:

Pikaisesti googlettelin tätä aihetta. Ennen Pohjolan Liikennettä Finnairin busseja on operoinut Posti. Liikenne on jossain vaiheessa siirtynyt postilta Pohjolan Liikenteelle. Tämän keskustelun mukaan vielä 1977 posti on hoidellut liikennettä.

http://jlf.fi/f27/5533-finnairin-tilaajavari/

Ja minun pitäisi kai tämmöinenkin fakta kyllä tietää/muistaa kun ko. yhtiössä olen töissäkin...

Navigation

Up one level

Previous page