Eurocontrol Validator apua.

(1/2) > >>

macklin:
Moro!

Voisiko joku viisaampi antaa vinkin minkälaista kirjainyhdistelmää voi käyttää Equipment kohdassa että saa plaanin validoitua kun koneen (vanhat) equipmentit ovat SDGIPRWY/S. Olen yrittänyt opiskella Eucontrollin sivuilta mutta menee yli minun hilseen.

jukka

Nago:

Moro!

Voisiko joku viisaampi antaa vinkin minkälaista kirjainyhdistelmää voi käyttää Equipment kohdassa että saa plaanin validoitua kun koneen (vanhat) equipmentit ovat SDGIPRWY/S. Olen yrittänyt opiskella Eucontrollin sivuilta mutta menee yli minun hilseen.

jukka

Jos koneessa on ADF, tulee laiterimpsuun lisätä F eli esim. SDFGIRWY/S. P-kirjain jätetään ilmeisesti pois? Jos kone on PBN-kelpoinen, tulee R-kirjaimen lisäksi lisätä RMK-kohtaan PBN/xxx, josta selviää laitteiden tarkkuus (esim. RNP 10 vs. RNP 4).

Esim.
(FPL-OHABC-IS
-B737/M-SDFGIRWY/S
-EFHK1200
-N0350F100 PIVAK P854 VELUN
-EFTP0030 EFTU
-PBN/A1)

A1 tuossa nyt tarkoittaa RNP 10-kelpoista. Sehän voi olla mitä tahansa muutakin. Ohjeet löytyy tuosta jäljempänä olevasta PANS-ATM -dokumentista. En ole itsekään ihan perillä näistä asioista, mutta tuosta maintsemastani lähdemateriaalista pitäsi löytyä eväät FPL-lomakkeen täyttämiseen.

Lähteet:
PBN Manual
Air Traffic Management (PANS-ATM) (Doc 4444)

macklin:
Moro!
Kiitos Juha neuvoista. Sain homman pelaamaan validatorissa (no erros), silti homma itsessään on hepreaa tosin eihän se vaikuta itse lentämiseen.

jukka

macklin:
Moro!
Tämmönen sivu löytyi jossa opetellaan näitä asioita:
http://www2.icao.int/en/FITS/FITSLibrary/FPL%2020102%20Generic%20Guidance%20Material.pdf

jukka

macklin:
Moro!
Tässä kovien ponnisteluiden aikaansaannos IVAO:n plaani, saa vapaaasti retostella lähinnä tätä equipment osastoa:
Edit:
[FLIGHTPLAN]
ID=NAX3738
RULES=I
FLIGHTTYPE=S
NUMBER=1
ACTYPE=B738
WAKECAT=M
EQUIPMENT=  SADGHIJ1RWXY
TRANSPONDER=LB1D1
DEPICAO=EKCH
DEPTIME=1640
SPEEDTYPE=N
SPEED=450
LEVELTYPE=F
LEVEL=360
ROUTE=NEXEN T503 GIMRU UT503 MIC UN850 KRH/N0433F310 UN850 TRA/N0412F190 N850 DEGAD Z710 AKASU
DESTICAO=LIMC
EET=0240
ALTICAO=LIMF
OTHER=RMK/CHARTS ON BOARD TACAS/EQUIPPED PBN/A1B1C1D1L1O1S2T1 SEL/CQHR RVR/200 OPR/VA NORWEGIAN AIR SHUTTLE CALL/NOR SHUTTLE REG/LNNOB
ENDURANCE=0330
POB=160
MTL=B738NAXWL

jukka

Navigation

Up one level

Next page