FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 08:24

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  YLE -vero (OLI: Mediamaksu?)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24 Reply Print
Author Topic: YLE -vero (OLI: Mediamaksu?)  (Read 57585 times)
Ilkka Mannikainen

Date Registered: 06.11.03

Re: YLE -vero (OLI: Mediamaksu?)
« Reply #220 on: 02.10.09, 16:10 »

Suomessa on kaikki valtion omistamien instituutioiden "pomot" aina valittu poliittisilla sopimuksilla.

Aijaa. Minkä puolueen kirjat esim. VR:n ex-pomo Kuitunen ja nykyinen johtaja Aro omistavat?

YLEn johtajan palli on vuosikymmeniä muka "kuulunut" haloslaisille. Siksi koko laitos onkin homeessa ja stalinismin ilmentymä.
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #221 on: 02.10.09, 18:29 »

Olen täysin samaa mieltä muutaman muunkin kirjoittajan kanssa siitä, että mediamaksu pitäisi ottaa maksukortin kautta. Minä en käytä juurikaan Ylen kanavia (edes radiossa), joten en nää syytä maksaa noinkin isoa maksua opiskelijana turhasta. Ongelmana maksukortti-ideassa on tietysti se, että Yleltä jäisi saamatta hirveä määrä rahaa, joka tarkoittaisi sitä, että maksukortin hinta nousisi pilviin. Toinen vaihtoehto olisi tietysti irtisanoa suuri osa Ylen henkilöstöstä ja järkeistää yhtiön kulurakennetta terveeseen suuntaan. Kyllä kävisi sääliksi kaikenmaailman Zimbabwen kirjeenvaihtajia, onhan heidän työnsä Suomen kansan kannalta lähes välttämätöntä.

EDIT: Itse-sanat poistettu lukijoiden mielenrauhan säästämiseksi
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #222 on: 03.10.09, 09:44 »

Aijaa. Minkä puolueen kirjat esim. VR:n ex-pomo Kuitunen ja nykyinen johtaja Aro omistavat?

YLEn johtajan palli on vuosikymmeniä muka "kuulunut" haloslaisille. Siksi koko laitos onkin homeessa ja stalinismin ilmentymä.

Ei niillä välttämättä puoluekirjaa ole taskuissaan. Ei tarvitse. Nehän on valittu "poliittisen yksimielisyyden" vallitessa.  laugh

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #223 on: 03.10.09, 09:48 »

Olen täysin samaa mieltä muutaman muunkin kirjoittajan kanssa siitä, että mediamaksu pitäisi ottaa maksukortin kautta. Minä en käytä juurikaan Ylen kanavia (edes radiossa), joten en nää syytä maksaa noinkin isoa maksua opiskelijana turhasta.
...

Taidammekin sitten olla "looginen negaatio" toisistamme mitä tulee katselutottumuksiin?  Grin

Minä taas en juurikaan katso muita kuin YLEn kanavia (ja nimenomaan en kuuntele radiossa - korvat eivät kestä). Radion kuuntelu on tosin jo ollutkin maksuvapaata useampia vuosia.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jani Salo

Date Registered: 05.07.01

« Reply #224 on: 03.10.09, 10:25 »

Itse en televisiota omista, YLE:n radiokanavia kuuntele tai YLE:n nettisivuilla surffaa. Muutenkin maksan 38€/kk netin käytöstä operaattorille. Niin ihan järjetöntä siinä olisi vielä lisäksi YLE:lle maksaa jotain mediamaksua.

Kohta sitten kaikille myös pakolliseksi autovero ja koiravero, vaikka et kumpaakaan omista.....

Suomi on kyllä paska maa.  thmbdn

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
ToniH22
Former member
« Reply #225 on: 03.10.09, 10:35 »

Itse en televisiota omista, YLE:n radiokanavia kuuntele tai YLE:n nettisivuilla surffaa. Muutenkin maksan 38€/kk netin käytöstä operaattorille. Niin ihan järjetöntä siinä olisi vielä lisäksi YLE:lle maksaa jotain mediamaksua.

Kohta sitten kaikille myös pakolliseksi autovero ja koiravero, vaikka et kumpaakaan omista.....

Jani
Ei se maasta ole kiinni, vaan niistä päättäjistä. Siellä on raha ahne porvarihallitus voimissaan ja tulee varmasti olemaan niin kauan kun suomessa rikkaita riittää.
Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

« Reply #226 on: 03.10.09, 10:51 »

Operaattoreilla on härski meininki. 45 km Helsingin keskustasta 8/1  M yhteys maksaa 51 € / kk. Ollaan nääs maaseutua. Mutta kohta kyllä maksetaan ruuhkamaksua, kun ajetaan Mäntsälästä Järvenpäähän...

Itse kannatan mainoksia ylen kanaville.
Kari J. Ansamaa

Date Registered: 15.05.09

« Reply #227 on: 03.10.09, 11:26 »

Tätähän se meininki suomessa on; http://www.youtube.com/watch?v=vZPA8un12-0
Pekka Holopainen

« Reply #228 on: 03.10.09, 14:57 »

...

Jani

Autovero on ollut pakollinen jo yli 50 vuotta kaikille auton ostajille. Autoa ei ole pakko ostaa.

Koiravero oli pakollinen kaikille koiran omistajille, mutta se vero ei enää vuosiin ole ollut voimassa. Koiraakaan ei ole muuten pakko omistaa.

Kun minä synnyin, Suomi oli "paskamaa" eli "piika- ja renkiyhteiskunta". Sittemmin kansan enemmistön tahdon mukaisesti ja demokraattisesti se vähitellen muuttui kehittyneeksi teollisuusvaltioksi (yhdeksi maailman kehittyneimmistä) ja pohjoismaiseksi ns. hyvinvointivaltioksi. Porvariston saatua ylivallan 90-luvun laman jälkeen ja "Neuvostoliitto-pelotteen" poistuttua Suomi on jälleen alkanut taantua "piika- ja renkiyhteiskunnaksi" eli "paskamaaksi".

Pekka

Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #229 on: 03.10.09, 15:01 »

Ottamatta kantaa paska vai ei......

Suomessa ei ole pakko asua. thmbup

salgmark miuku telia.com
Pekka Holopainen

« Reply #230 on: 03.10.09, 15:07 »

Ei se maasta ole kiinni, vaan niistä päättäjistä. Siellä on raha ahne porvarihallitus voimissaan ja tulee varmasti olemaan niin kauan kun suomessa rikkaita riittää.

Suomessa ei ole vieläkään paljon rikkaita, vaikka kansantulo on kehittynyt valtavasti. Keskitulo (tulojen keskiarvo) on edelleen vain luokkaa 3500 euroa/kk. Kansan tulotasoa paremmin mittaava mediaanitulo on lähempänä 2000 euroa/kk. 30 vuotta sitten keskitulon ja mediaanitulon välillä ei ollut paljonkaan eroa, koska tuloerot olivat mitättömät. Nyt on. Porvarit ovat voimissaan siksi, että tavallisen kansan enemmistö äänestää porvareita (oman etunsa vastaisesti).

Kansan luottamusta vasemmistopuolueisiin ei tippaakaan edistä mm. se, että maan suurimman vasemmistopuolueen puheenjohtaja väittää alle 3000 euroa/kk ansaitsevia köyhiksi. Rouvalta ovat aivan ilmeisesti menneet ns. "vellit ja puurot" sekaisin, eli hän kuvittelee keskitulon kuvaavan tavanomaisen suomalaisen tuloja, vaikka hänen pitäisi puhua mediaanitulosta. Virallinen köyhyyden raja kulkee siellä jossain 1000 euron/kk maissa. Tämän tuloluokan ihmisiä ja sitä vähemmän ansaitseviakin Suomessa on nykyään (suhteellisesti) suurempi määrä kuin koskaan 30 vuoteen.

Pekka

Pekka Holopainen

« Reply #231 on: 03.10.09, 15:08 »

Ottamatta kantaa paska vai ei......

Suomessa ei ole pakko asua. thmbup

Är det mycket bättre i Sverige?

Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

« Reply #232 on: 03.10.09, 15:25 »

Kyllähän sitä pienilläkin tuloilla pärjää. Ongelmana on nämä päättäjät, jotka sälyttävät maksua maksun päälle meille tavallisille kansalaisille. Viimeksi Pekkarinen siirsi tuulivoimasta aiheutuvia kustannuksia teollisuudelta omakotitalojaan sähköllä lämmittäville taviksille. Pekkarinen asuu itsekin sähkölämmitteisessä omakotitalossa, mutta 50 € lisäkustannus ei hänen mielestään ole kohtuutonta.

No ei varmaankaan kansanedustajan ja ministerin tuloilla. Ikävä kyllä todeta, iso osa päättäjistä on todella vieraantunut tavallisen kansan elämästä, ja päätökset ovat sen mukaisia.
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #233 on: 03.10.09, 15:25 »

Är det mycket bättre i Sverige?

Inte är det bättre här i dag.

salgmark miuku telia.com
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #234 on: 03.10.09, 16:54 »

Koiravero oli pakollinen kaikille koiran omistajille, mutta se vero ei enää vuosiin ole ollut voimassa. Koiraakaan ei ole muuten pakko omistaa.

Suomessa on vielä 4 kaupunkia / kuntaa joissa koiravero on pakollinen.

-JukSii-
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #235 on: 03.10.09, 17:20 »

Niinhän sä maksatkin kulutuksen mukaan, eli jos syöt paljon, maksat paljon ja siitä menee vielä veroakin suhteessa miten paljolla ostat. Sama juttu polttoaineessa! Wink
Köyhillä ei ole vara ostella niin paljon kuin rikkailla saati ajella/omistaa autoa, joten tässä on aivan sama tilanne. Mediamaksua voisi verrata silloin noin, jos kaikki kuluttaisivat saman verran polttoaineisiin ja ruokiin.  Smiley

Mä käyn terveyskeskuksessa todella harvoin (n. kerta/5 vuotta) ja käytän muutenkin julkisia palveluja vähän, niin miksi minun pitää maksaa veroa?  Wink

Mites ne jotka joutuu asumaan haja-asutusalueella koska ei ole varaa asua keskustassa olevan työpaikan vieressä? Alue on niin sivussa ettei julkiset toimi jolloin joutuu ostamaan auton.

Olisiko ratkaisu että tv:stä aletaan maksamaan katselumäärien mukaan?
Pekka Holopainen

« Reply #236 on: 04.10.09, 10:53 »

Suomessa on vielä 4 kaupunkia / kuntaa joissa koiravero on pakollinen.

Tuota en tiennytkään, mutta sshhh... jos Joensuun päättäjät saavat kuulla tuosta, ottavat varmasti senkin taas käyttöön.

Pekka Holopainen

« Reply #237 on: 04.10.09, 11:02 »

...
Olisiko ratkaisu että tv:stä aletaan maksamaan katselumäärien mukaan?

Ei ihan mahdoton ajatus toteutettavaksi (teoriassa). Ovathan sähkölaitosten sähkön kulutusmittaritkin muuttuneet/muuttumassa automaattisiksi. Tieto kulutuksesta menee suoraan sähkölinjoja pitkin sähkölaitokselle. Käytännön ongelmia saattaisi kyllä tulla jonkin verran.

Toinen keino voisi olla maksullinen tv-kortti jokaiselle kanavapakettivaihtoehdolle (jota täällä jo ehdotettiinkin). Jos ilmaiskanavatkin koodataan, aika vaikea niitä olisi Matti Meikeläisen katsella tavalliseslla televisiolla ilman korttia.

Pekka

Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #238 on: 04.10.09, 12:21 »

EDIT: Itse-sanat poistettu lukijoiden mielenrauhan säästämiseksi

Ilmankos kommenttisi vaikutti niin fiksulta!  laugh

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Jufernaut
Former member
« Reply #239 on: 05.10.09, 04:27 »

Tänne valuvat Ylen rahat: Jättimäinen henkilöstö, outoja rahareikiä, ruotsinkielistä törsäystä...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009100410354473_uu.shtml

Yli puolet menoista palkkoihin ja eläkkeeseen, Jungnerin palkka melkein 16 tonnia kuussa.
15 prosenttia tv-kanavien kustannuksista palaa ruotsinkieliseen FST5-kanavaan, vaikka sen
katsojaluvut rämpivät pohjalukemissa.
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1