FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 08:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  YLE -vero (OLI: Mediamaksu?)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24 Reply Print
Author Topic: YLE -vero (OLI: Mediamaksu?)  (Read 57773 times)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Re: YLE -vero (OLI: Mediamaksu?)
« Reply #60 on: 24.04.09, 12:06 »

Unohdit, Pekka, mainita, etta tuon "demokraattisesti" hallitun laitoksen toimitusjohtajaksi patevoityy vain SDP:n jasenkirjalla -- tai, ainakin nain on ollut lahes koko elinikani aikana.
...

Se on sinun mielipiteesi. Missään mitä Yleisradiosta on säädetty ei ole moista mainintaa. Koska demokraattisesti johdettuun julkisen hallinnon laitokseen ylemmiksi toimijoiksi valittujen vaalit hyvin usein ovat poliittiset (jopa koulujen rehtorit valitaan jäsenkirjan perusteella - meillä on kokoomuslainen), lienee aika luonnollista, että Yleisradionkin johtajalla voi olla sellainen. Näin se vain menee demokratiassa. Yksityisten yritysten johtoon valinnat tekeekin sitten " suurin raha". Siihen ei demokratialla saati kansalla ole mitään osaa eikä arpaa.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #61 on: 24.04.09, 12:19 »

Samalla sossuvero-mediamaksun logiikalla voi siis luukustani alkaa tulemaan "dieselverokuitteja" autostani vaikkei se ole diesel.

Samaten, koiraveroakin voin joutua maksamaan vaikken koiraa omista.

Koskas tulee perintöveroliput perinnöstä jota en ole koskaan saanut?

Nii, ja eläkeläisistäkin joutuu maksamaan, vaikken eläkeläinen ole eikä kukaan tiedä tulenko koskaan olemaankaan..tai sairas, tai suurin osa Suomen teistä, en mä niitä tartte mihinkään, miks mä niistäkin joudun maksamaan Tongue
Kari Virtanen
Jari Pozz

« Reply #62 on: 24.04.09, 12:24 »

Paitsi opiskelijoilla.

Ai? Eikös ne opiskelijat toimeentulotukea saa ihan samoin kuin muutkin jos ei tulot riitä menoihin(yhteiskunnan hyväksymiin)?

Opiskelijan ensisijainen toimeentulojärjestelmä on opintotukilain (65/1994) mukainen opintotuki, joka on tarkoitettu kattamaan opiskeluaikaiset opinto- ja toimeentulokustannukset. Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä ja valtion takauksesta opintolainaan. Siten myös valtion takaaman lainan muodossa suoritettava tuki on ensisijainen toimeentulotukeen nähden. Opiskelija voi kuitenkin joutua tilanteeseen, jossa hän ei voi käytännössä saada opintotukea tai hänellä ei ole varoja riittävästi käytettävissä omaan tai perheensä elatukseen. Kunta on tällöin velvollinen antamaan toimeentulotukea opiskelijalle samoin perustein kuin muullekin avun tarpeessa olevalle. Opintotuen osalta on syytä ottaa huomioon, että sitä myönnetään yleensä vain yhdeksälle kuukaudelle vuodessa.

Teijo Niemelä

Date Registered: 24.04.05

« Reply #63 on: 24.04.09, 12:29 »

Tai suurin osa Suomen teistä, en mä niitä tartte mihinkään, miks mä niistäkin joudun maksamaan Tongue

Jos sina et omista autoa, niin et sina ole niista maksanutkaan, mutta jos kaytat julkisia kulkuneuvoja, niin yksityisautoilijat subventoivat sinunkin liikkumistasi.

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #64 on: 24.04.09, 12:37 »

Ai? Eikös ne opiskelijat toimeentulotukea saa ihan samoin kuin muutkin jos ei tulot riitä menoihin(yhteiskunnan hyväksymiin)?

Teoriassa kyllä, käytännössä ei. Opiskelijalla on vielä sekin kurja juttu että opiskelijat on ainoa ryhmä joka joutuu pakosta ottamaan lainaa elämiseen ennenkuin on mahdollista edes saada toimeentulotukea. Siltikin yleensä katsotaan että opintotuen + lainan pitäisi riittää eikä toimeentulotukea tipu.

-JukSii-
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #65 on: 24.04.09, 12:38 »

Se on vähän kuin se Tuntemattoman Sotilaan nälkähomma, että sulle lyödään eteen semmoiset rätingit, joissa todistetaan ettei sulla voi olla rahapula.

Ensiksikin laina lasketaan tuloksi, oli sitä ottanut tahi ei. Kaikenlaiset näennäiset omistukset lasketaan tuloksi, pystyi niitä hyödyntämään tai ei. Menoina eivät käy opiskelussa pakollisina vaaditut asiat ja niin ees päin. Siinä vaiheessa saa ihan oikeasti nähdä, kuinka progressiivinen verotus ei pidä huolta yhteiskunnan heikommasta osapuolesta.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Kari Virtanen
Jari Pozz

« Reply #66 on: 24.04.09, 12:53 »

Opiskelussa on se hyvä puoli, että se ei ole pysyvä olotila. Ja lähes kaikki meistä tuon käy läpi jossain vaiheessa elämää ainakin kertaalleen, eikä niitä kannata kadehtia, jotka eivät koskaan ole opiskelleet.

Tämän(kin) asian voi kääntää molemmin päin, ei ole oikein, että opiskelijat, jotka asuvat omassa taloudessa ja rahoittavat elämänsä omalla rahallaan tai velaksi, maksavat Ylelle niin kuin muutkin, mutta onko se oikein muut maksaa suurimman osan opiskelijoiden elämästä?

Ylestä yleensä, minun mielestäni se pitäisi muuttaa maksukanavaksi, mutta ei sitä tule tapahtumaan, niin mitäpä siitä poraamaan.
Teijo Niemelä

« Reply #67 on: 24.04.09, 13:02 »

Se on sinun mielipiteesi. Missään mitä Yleisradiosta on säädetty ei ole moista mainintaa. Koska demokraattisesti johdettuun julkisen hallinnon laitokseen ylemmiksi toimijoiksi valittujen vaalit hyvin usein ovat poliittiset (jopa koulujen rehtorit valitaan jäsenkirjan perusteella - meillä on kokoomuslainen), lienee aika luonnollista, että Yleisradionkin johtajalla voi olla sellainen. Näin se vain menee demokratiassa. Yksityisten yritysten johtoon valinnat tekeekin sitten " suurin raha". Siihen ei demokratialla saati kansalla ole mitään osaa eikä arpaa.

Suomi on sen verran nuori demokratia, etta viela 1970-luvulla Moskovasta maarattiin, etta kokoomus ei voi olla hallituksessa. Eika tama muuten ole mielipiteeni, vaan jos katsot seuraavan toimitus/paajohtajaluettelon lapi, niin kaikkia kuvaa hyvin yksi lyhenne: SDP (Jungner, Wesberg, Paasilinna, Raatikainen -- unohtuikohan joku Paasilinnan ja Raatikaisen valista). Sitten Eino S. Repo ennen Raatikaista valittiin SKDL:n mandaatilla, ja tuolloin alkoi YLE:n jyrkka alamaki.

Yksityisten yritysten johtoon valinnat tehdaan yleensa patevyyden perusteella.

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

kenkku
Former member
« Reply #68 on: 24.04.09, 14:06 »

jättää yhdet opiskelijabileet väliin ja katsoo illan telkkaria Wink

Jos tv-lupa muuttuu oikeasti mediamaksuksi ja halpenee niin antaa palaa  thmbup
Mediamaksu on nykyisestä tilanteessani opintotuestani n. 10%, sillä saan opintotukea vain 9 kuukautta vuodesta ja asun äitini kanssa samassa taloudessa, joten maksu menisi puoliksi. Olen sinänsä "onnellisessa" asemassa, että huoltajani tulot ovat niin pienet, että saan täysimääräisen opintotuen, mutta entä joku, joka ei vaikkapa saa opintotukea ollenkaan huoltajien tulojen takia? Tietysti koskee lähinnä vanhempien kanssa asuvia, tottahan toki opintotukea saa jos yksin asuu.
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #69 on: 24.04.09, 14:14 »

Suomi on sen verran nuori demokratia, etta viela 1970-luvulla Moskovasta maarattiin, etta kokoomus ei voi olla hallituksessa. Eika tama muuten ole mielipiteeni, vaan jos katsot seuraavan toimitus/paajohtajaluettelon lapi, niin kaikkia kuvaa hyvin yksi lyhenne: SDP (Jungner, Wesberg, Paasilinna, Raatikainen -- unohtuikohan joku Paasilinnan ja Raatikaisen valista). Sitten Eino S. Repo ennen Raatikaista valittiin SKDL:n mandaatilla, ja tuolloin alkoi YLE:n jyrkka alamaki.

Yksityisten yritysten johtoon valinnat tehdaan yleensa patevyyden perusteella.

Johtajaluettelosta huolimatta, lueskeleppa hiukka historiaa niin huomaat mistä nuo määräykset tulivat, ei suinkaan Moskovasta.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Teijo Niemelä

« Reply #70 on: 24.04.09, 14:18 »

Johtajaluettelosta huolimatta, lueskeleppa hiukka historiaa niin huomaat mistä nuo määräykset tulivat, ei suinkaan Moskovasta.

Eiko Kekkonen ollutkaan Moskovan juoksupoika?  Wink

Teijo Niemelä

« Reply #71 on: 24.04.09, 14:29 »

Viela tasta mediamaksusta sen verran, etta se on kertakaikkisen typera esitetyssa muodossaan, silla se lisaa byrokratiaa ja kustannuksia... Pankitkin vetavat siita valista palvelumaksuina sievoisen summan, kun mummot ja papparaiset kayvat sen tiskilla maksamassa.

Jarkevin tapa olisi yksinkertaisesti ottaa Yleisradion rahoitus suoraan valtion budjetista, leikata sen toimintaa huomattavasti, ja palkata sille ammattitaitoinen, puoluesidonnaisuuksista riippumaton johto.

Pekka Holopainen

« Reply #72 on: 24.04.09, 14:40 »

...
mediamaksusta - tulojensa mukaan korotettua summaa? Siitä minä en saa enää kohtuullista millään keinolla. Onhan meillä semmoisetkin lait olemassa, että reilusti hyvätuloinen saattaa joutua maksamaan omakotitalon hinnan ajettuaan taajamassa kahdeksaakymppiä. Suhteellisuudentajua minä tässä hieman perään. Sekä sitä faktaa, että ne hyvätuloiset pyörittävät
...

Tämä ei nyt suoraan liity otsikon aiheeseen eli tähän mediamaksuun, mutta aina kun näen tämän asian, en voi olla vastaamatta.

Nimenomaan suhteellisuudentajusta tuossa sakotusasiassa on kyse. Nykyinen sakotuskäytäntäntö on HYVÄ. Harvasta verotukseen tai sakotukseen liittyvästä asiasta nykyaikana voi sanoa näin. Nykyinen sakotuskäytäntö rankaisee (eikös se ole juuri sakkojen tarkoitus?) jokaista samalla tavoin tuloista riippumatta. Vankilarangaistusta ei tarvitse jyvittää tulojen mukaan, sillä se lienee yhtä v****maista kenestä tahansa tuloista riippumatta.

Ennenvanhaan sakot määräytyivät bruttotulojen mukaan, mikä ei ottanut huomioon Suomen siihen aikaan vielä korkeaa veroprogressiota (siihen aikaan rikkaatkin vielä maksoivat veroa kaikista tuloistaan progressiivisesti - nythän niillä on 28% tasavero mitä pääomatuloihin tulee).  Se oli siis epäoikeudenmukainen rikkaita kohtaan. Toisaalta ne tulot sai kukin ilmoittaa poliisille "omantunnon mukaan". Poliisilla ei ollut mahdollisuuksia tarkistaa sanotun todenmukaisuutta.

Varmaan useimmat sakotetut valehtelivat tulonsa kuka röyhkeämmin kuka vähemmän röyhkeästi väärin - paitsi minä ja jotkut muut, joille rehellisyys vielä oli hyve. Minua sakotettiin kerran punaisia päin ajosta (ensimmäinen ja ainoa sakko 44 vuoden kuljettajan urallani). Ilmoitin tuloni markalleen oikein. Se sakko kirpaisi ja kovaa, ja varoin visusti sen jälkeen ajamasta edes keltaisia päin. Itse asiassa ajoin silloin keltaisilla, mutta poliisi oli siihen aikaan tarkempi ja liikennekuri kova. Ei auttanut väittää vastaan. Silloin ei myöskään tunnettu käsitettä rikesakko. Tänään näkee joka risteyksessä useankin auton menevän päin samoja punaisia. Ei näytä siltä, että kukaan puuttuisi asiaan.

Väitän, että liikennekuri olisi nytkin parempi, jos rikesakkoa ei olisi tai jos sekin maksettaisiin progressiivisesti. Eihän joku satasen rikesakko ole pikkutippiä kummempi jollekin rikkaalle pirulaiselle, vaan suorastaan kehotus päästellä ylinopeutta. Näin ne nopeudet ja muukin liikennekuri sitten karkaavat käsistä, kun "rikesakon rajalla ajamisesta" on tullut käytännössä "sallittua".

Kansa päivittelee kun lukee lehdistä jonkun mulk... eikun julkun saaneen esimerkiksi 100000 euron luokkaa olevat sakot! Minusta siinä ei ole mitään päivittelemisen aihetta. Ne sakot kirpaisevat tuota rikasta yhtä paljon kuin esimerkiksi 400 euron sakot kirpaisisivat minua (suunnilleen tuon verran maksoin aikoinaan punaisia päin ajosta - tosin siihen aikaan rahan arvo oli suurempi ja palkka pienempi). Minä puolestani päivittelen aina tuollaisen jutun lehdestä luettuani "Miten voi olla mahdollista, että jollain tavallisella kuolevaisella on noin jumalattoman suuret tulot samaan aikaan, kun kaikilla ihmisilla rahat eivät riitä edes elämiseen?"

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #73 on: 24.04.09, 14:46 »

Eiko Kekkonen ollutkaan Moskovan juoksupoika?  Wink

On liian varhaista puhua Kekkosesta. Tunteet käyvät vielä kuumina puolesta ja vastaan. Niin ne kävivät siihenkin aikaan, kun olin vielä koulupoika. Sain turpiinikin Kekkosen takia. Ei siihen muuta tarvittu kuin se, että isäni oli Maalaisliiton kansanedustaja 1950- ja 60-luvuilla (ehkä syvä vihani kokoomusta vastaan on perua noilta ajoilta?  Grin). Oikeistosossut ja kokoomuslaiset vihasivat Kekkosta kuin ruttoa. Maalaisliitto puolusti ja kommunistit sekä vasemmistosossut antoivat vaivihkaa sivustatukea. Vasta kymmenien vuosien päästä Kekkonen osataan kiihkoilematta asettaa oikealle paikalleen historiassa. Minusta hänellä oli sekä vikoja että ansioita.

Pekka

Juha Lahtonen

« Reply #74 on: 24.04.09, 14:58 »

Nyt putoan tyystin kärryiltä. Minkä ihmeen tähden olisi sitten perusteltua lisätä tätä niukkuutta?
Toivottavasti ei sattunut Wink

Sitä minä vain ajoin tuolla takaa, että ei tuo tv-lupamaksu silloinkaan opiskelijalle mikään ylivoimainen raha ollut. Tämä mediamaksuhan on vielä pienempi, kuin nykyinen lupamaksu.

No silloinhan tässä asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Juu, tuosta mediamaksusta me taidetaan olla ihan samaa mieltä. Täällä vain monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että kun minä itse (sori en voinut vastustaa kiusausta) katso yle:n ohjelmia, niin sen voisi vaikka laittaa maksulliseksi. Sitä tuulimyllyä vastaan tässä yritän kovasti taistella.

Mää oon tällä viikolla työtön. Tuotannolliset ja taloudelliset syyt, nääs. Ja menot ovat kasvaneet rajusti jo valmiiksi. Pointtihan ei ole nyt ollenkaan se, etteivätkö parempiosaiset auttaisi huono-osaisempia. Esimerkkinä 25% 2400:sta on 600. 25 % 10000:sta taas 2500. Kas, jo yli neljä kertaa enemmän auttaisi reippaasti tienaava keskituloiseen nähden. Sen lisäksi meillä on vielä kohtuuton progressio, minkä vuoksi hyvätuloinen auttaa tässä tapauksessa 7-8 kertaisella summalla keskituloiseen nähden. Itse asiassa enemmällä, koska 2400 tienaava ei taitane maksaa noin korkeaa veroprosenttia tuloistaan. Pienituloisiin nähdenhän avustus on jo kerrassaan megalomaaninen. Jos nyt sangen hypoteeetisesti oletettaisiin tämän olevan kohtuullista, minkä ihmeen takia sen hyväosaisen pitäisi maksaa vielä kaikesta muustakin - kuten mediamaksusta - tulojensa mukaan korotettua summaa? Siitä minä en saa enää kohtuullista millään keinolla. Onhan meillä semmoisetkin lait olemassa, että reilusti hyvätuloinen saattaa joutua maksamaan omakotitalon hinnan ajettuaan taajamassa kahdeksaakymppiä. Suhteellisuudentajua minä tässä hieman perään. Sekä sitä faktaa, että ne hyvätuloiset pyörittävät rahoillaan tätä yhteiskuntaa, oli se tienaaminen pienituloisen yksinhuoltajan mielestä miten väärin tahansa. Tässä yhteiskunnassa on semmoinen kumma asennevirhe, että jos jollain on enemmän kuin toisella, toinen tahtoo siltä joltain pois ennemmin kuin saman omalle kohdalleen - ainakin jos sen eteen täytyisi tehdä enemmän kuin täyttää viikottainen lottukuponki.

-A-
Otan aidosti osaa. Toivottavasti työn puute on lyhytaikaista.

Jos käännät tuon laskelmasi toisin päin, niin huomaat, että jos 2400 ansaitsevalta otetaan 25% veroja pois, niin hänelle jää käteen 1800 euroa. 10000 euroa ansaitsevalle jää käteen 7500 euroa. Sen vuoksi tuo tasaverotus ei ole meillä niin kovassa suosiossa. Siinä voi tuo vähemmän ansaitseva kovastikin ruveta kaipaamaan sitä suhteellisuudentajua.

Mitenkä määrittelet hyvätuloisen. Minä vähän luulen, että niitä todella hyvätuloisia on tässä maassa sen verran vähän, että ei heidän veroillaan vielä yhteiskuntaa pyöritetä. Taitaa moinen touhu jäädä pääasiassa sen keskiluokan harteille.

-Juha
Teijo Niemelä

« Reply #75 on: 24.04.09, 15:05 »

Pekka,

Edellisesta tekstistasi paatellen vihaat rikkaita. Nyt kaino toive, toivottavasti kaikki suomalaiset, vahan enemmankin rikkaat menettavat yrityksensa ja omaisuutensa, niin olet varmaan tyytyvainen...?

On muuten varmaan parempi, etta Suomeen ei kukaan yrita perustaa enaa yhtaan menestyvaa vientiyritysta, varsinkaan jos silla paasee rikastumaan... Ei kun kaikki vain pyytamaan toita valtiolta ja kunnilta.  Wink

Teijo Niemelä

« Reply #76 on: 24.04.09, 15:08 »

On liian varhaista puhua Kekkosesta. Tunteet käyvät vielä kuumina puolesta ja vastaan. Niin ne kävivät siihenkin aikaan, kun olin vielä koulupoika. Sain turpiinikin Kekkosen takia. Ei siihen muuta tarvittu kuin se, että isäni oli Maalaisliiton kansanedustaja 1950- ja 60-luvuilla (ehkä syvä vihani kokoomusta vastaan on perua noilta ajoilta?  Grin). Oikeistosossut ja kokoomuslaiset vihasivat Kekkosta kuin ruttoa. Maalaisliitto puolusti ja kommunistit sekä vasemmistosossut antoivat vaivihkaa sivustatukea. Vasta kymmenien vuosien päästä Kekkonen osataan kiihkoilematta asettaa oikealle paikalleen historiassa. Minusta hänellä oli sekä vikoja että ansioita.

Pekka

Mina en ole koskaan vihannut Kekkosta, vaan sain kuulla siita samalla tavalla v**ttuilua. Kekkonen hoiti asiat lopulta mallikkaasti, MUTTA Suomihan ei ollut hanen aikanaan mikaan taydellinen lantinen demokratia -- se on itsepetosta, jos niin vaitamme.

Juha Lahtonen

« Reply #77 on: 24.04.09, 15:09 »

No, eipä se digiboksinkaan asentaminen joka mökinmummolta ole onnistunut eikä tuo ole sen vaikeampi juttu. Maksetaan maksu, kortti tulee postissa, se tökätään kortinlukijaan ja sillä selvä.

Miten palvelut ovat nykyään tasapuolisesti saatavilla? Nykyään tarvitaan kuitenkin se digiboksi ja televisio jotta ylen palveluita voi käyttää ja jotta se olisi laillista tarvitaan vielä se TV-lupakin. Kuitenkin pitää maksaa rahaa ja hankkia laitteita.
Sinun mielestäsi olisi oikein vielä lisätä tuota monimutkaisuutta maksutelevisoikorteilla ja kanavapaketeilla. Lisäksi kun sama kortti ei kelpaa sekä kaapeli, että antenniverkkoon, joutuisi moni maksamaan kanavistaan tuplasti sen vuoksi, että haluaa katsoa televisiota myös kesämökillä.
Eipä ylen radio-ohjelmista ole tähänkään asti mitään tarvinnut maksaa. TV-lupa on ollut vain TV:n omistamiseen liittyvä maksu joka ei liity radion omistamiseen mitenkään.
Ei se silti tarkoita, etteikö niiden radio-ohjelmien tuottaminen mitään maksaisi. Nyt ne vain kustannetaan niillä tv-lupamaksuilla. Jos tv-kanavat menisivät maksullisiksi, niin eikös se olisi aika epäreilua maksattaa nuo radio-ohjelmat niillä tv-kanavista kerättävillä maksuilla.

-Juha
Juha Lahtonen

« Reply #78 on: 24.04.09, 15:28 »

Koko YLE poliitikkojen ja eduskunnan suojatyöpaikkana pitäisi nykymuodossaan ajaa alas. Aloittaa ihan vaikka siitä, että puoluekirja ei enää määrittele sitä kuka yhtiötä johtaa.
Mikael Jungner oli ennen Yle:n pääjohtajuutta töissä Microsoftilla, joten kyllä hänellä nyt muitakin meriittejä on, kuin politiikka. Voiko häntä edes politiikoksi kutsua sen perusteella, että hän on joskus toiminut pääministerin avustajana.

Radiopuolella YLEllä ei ollu oikeastaan koskaan mitään tarjottavaa. Radio Suomi mm. on asioita jotka saa inhon ja vihan valtaan.
Ja kun sinä et siitä pidä, voisi sen sitten lopettaa kokonaan Wink

-Juha
Teijo Niemelä

« Reply #79 on: 24.04.09, 15:34 »

Mikael Jungner oli ennen Yle:n pääjohtajuutta töissä Microsoftilla, joten kyllä hänellä nyt muitakin meriittejä on, kuin politiikka. Voiko häntä edes politiikoksi kutsua sen perusteella, että hän on joskus toiminut pääministerin avustajana.
Ja kun sinä et siitä pidä, voisi sen sitten lopettaa kokonaan Wink

-Juha

Ei hanta toki poliitikoksi voi kutsua, mutta hanella on kuitenkin tietyn puolueen jasenyys, joka on vaadittu peruste mm. YLE:n ja Veikkauksen toimitusjohtajaksi. Tosin edellisella kierroksella YLE:n toimitusjohtajaksi oli valituttamassa itse itseaan SDP:n Jouni Backman, mutta se ei jostakin kumman syysta mennyt lapi.

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1