IVAO atc kuvia

<< < (17/24) > >>

flykarppa:
Quote

Jone Nikula totes kerran idolsissa: "Jos sun äiti sanoo et sä osaat laulaa, niin se on sun äitis". 

Jos sun kaverit sanoo että sä oot Riikan loistavin lennonjohtaja evöh, niin ne on tosiaan sun kavereita ja jotain lähdekritiikkiä ois ihan hyvä käyttää.


Asiaa, tässä on koko jutun ydin.. Eilen oli Mr Vuopala EFES_CTR paikalla ja pitkästä aikaa oli verkossa jonkunmoinen roti päällä. Sen sai kokea eräskin Riikaan lähtenyt Finööri joka ylitti ilman lupaa lähtiessään 4000ft ennen Sidin loppua, ei kuulemma millään saanut konetta (Aa-Bussi) alaspäin kun tavoite oli ruuvattu jo ylemmäs ,kiesus sentään..
Riian neitosillekin olisi tehnyt terää olla lentämässä radiaaleja ammattijohtajan kanssa..

jari

Kopjaak:
Parhaiten kait oppii tekemällä. Pojilla on nyt "draivi" päällä ja kaikki pitäisi saada heti. Positiivista on se, että ovat löytäneet sopivan "reservaatin", jossa harjoitella keskenään. Alue on onneksi sen verran pieni, että sen voi aina kiertää niin halutessaan. Antaisin kyllä pojille mahdollisuuden tähän harjoitteluun - ei se ole keneltäkään pois. Toinen hyvä puoli on se, että kun aloittavat nuorena niin jo heti äänenmurroksen jälkeen kuulostavat "ammattimiehiltä". Toivottavasti intoa riittää jatkaa harrastusta myös sitten, kun tytöt ja keskiolut alkavat kiinnostaa. Vai aiheuttaako liian aikaisin aloitettu simulaattoriharrastus juuttumisen tietokoneruudun ääreen, niin että loppuelämä menee ohi? Saako legenda "peräkammarin pojista" jatkoa?  

Itse olen ollut luulossa, että "vapaille" kentille saa mennä johtamaan, jos kotimaan luvat on kunnossa - eihän sitä harjoittelijakaan voi mennä omakotitalon sähköjä tekemään ilman valvontaa.

jiitee:
Quote


FIN2128

BTI629


Quote

Jone Nikula totes kerran idolsissa: "Jos sun äiti sanoo et sä osaat laulaa, niin se on sun äitis". 

Jos sun kaverit sanoo että sä oot Riikan loistavin lennonjohtaja evöh, niin ne on tosiaan sun kavereita ja jotain lähdekritiikkiä ois ihan hyvä käyttää.


Lentelin siis eilen FIN2128 Riiasta Helsinkiin ja lisäillään nyt pari juttua.
-Lennon jälkeen jäi mietityttämään EVRA_APP:in taajuusalue, koska pitivät todella kauan taajuudella.
-Totta kai jokainen osaa kirjoittaa eikä siinä kylläkään ilmennyt mitään huomattavia virheitä. Toki olisin halunnut kokeilla mikin kanssa, koska olisi antanut paljon paremman kuvan LJ:n tasosta.

Ja Leskiselle tiedoksi etten tunne näitä kavereita ollenkaan! Ainoastaan nimen tiedän, jos jossakin yhteydessä esiintyy.

erese:
Tänään tuli lennettyä ESSA-EVRA väli käyttäen ihan voicea enkä löytänyt huomatettavaa vektoreissa tai muissakaan ohjeissa joita sain atc:ltä ( Pitkänen) laskua koskien  Pulkka saatiin alas 

Samaan aikaan atc-veteraani Tyyskä suoritti lentoonlähdön Riiasta ja vian takia palasi takaisin samaan aikaan kun olin sorvaamassa laskua.

Olisi mukava kuulla hieman mr. Tyyskän mielipiteitä lennonjohtopalvelun tasosta 

Tosiasiahan on ettei tässä kukaan ole edelleenkään seppä syntyessään ja vastaan on tullut kaikenlaisia lennonjohtajia (kelpparit omaavia) myöskin...

Minusta on ainakin hyvä että lennonjohtoa on ettei tarvitse valittaa siitä ettei sitä ole.

Lauri FIN918:
Varmaan normaali "proceduurit" hoituu mut sitten(en tosin tiedä EVRA:n ilmatilaluokkaa) jos yksikin VFR kone tulee, niin meneekö sormi suuhun, kuten allekirjoittaneella kerran kävi X-plaanin kanssa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page