KHQM Bouverman - CYVR Vancouver

(1/2) > >>

ametlib:
Bouvermaniin kantautui huhuja, että Vancouverin kenttäremontti on saatu vihdoinkin valmiiksi. No sitähän piti lähteä ihmettelemään oikein paikan päälle säästä huolimatta. Säätila tosiaan ei ollut paras mahdollinen.

KHQM = Surface 180/4kt - 7/5 - Overcast - Light rain - Vis. 6nm
CYVR = Surface 080/5kt - 3.0/3.0 - Overcast - Light rain

Matkahan ei kovin kummoinen pituudeltaan ole - 226 nm ja arvioitu lentoaika noin 1 h 10 min. Reitti kulki seuraavasti:

KHQM FODUL OZALU SEA PAE CVV YVR BUBUL NUTBE IGVAS TEVAK CYVR RW12

Mielenkiintoinen retki, sillä enpä ole simussa moiseen turbulenssihöykytykseen ennen joutunut. Ryminä alkoi pian Seatlen jälkeen ja jatkui aina tuonne Orcas Islandiin asti. Jos olisin istunut oikeassa koneessa (ihan sama millä jakkaralla), niin luultavasti olisin pariin kertaan anellut suojelusta korkeimmilta voimilta. Tuntui tosiaan siltä, että Lancair hajoaa käsiin - ikävä kyllä asiaa ei voi kuvilla ilmaista.

Kuvasarjani koostuu perussetistä, jossa ensin ollaan kentällä, pilotti tarkastaa laitteet istuen jo sisällä, käynnistää koneen ja sen jälkeen avioniikka päälle. Ladataan GPS:n muistista aiemmin syötetty reitti ja säädetään korkeus ilmanpaineen mukaisesti. Rullaus kiitoradalle 06, jossa pieni odotus ennen varsinaista siirtymistä kiitoradalle.

Take off - normaalirutiinit eli fillarit sisään, asetetan suunniteltu lentokorkeus 6 ooo jalkaa ja VS taisi olla 1 000 jalkaa/min. Siivekkeet ylös, AP päälle ja tehot kohdalleen npoin suunnilleen. Pieni fibakin sattui eli polttoaineen syöttö jäi vasemman tankin varaan - asia jonka huomasin vasta lähempänä Vancouveria.

Laskeutuminen autopilotin varassa eli ei mitään haasteita siltä osin kuin että laitteet eivät kenties toimisikaan, mutta tällä kertaa asiassa ei ollut ongelmia niiden suhteen. Testasin tässä periaatteessa tietokoneeni kykyä pyörittää Vancouveria. Frameja en tuijottanut vaan kiinnitin huomioni pelkästään sujuvuutueen ja voin todeta että ongelmia ei ollut. Huomasin kuitenkin pientä maisemakatoa paikka paikoin, mutta korjasin asian myöhemmin tämän lennon jälkeen.

Pitemmittä jorinoitta kuvien pariin, joita on 29 kpl enkä niitä lukumäärästä johtuen ala jokaista erikseen kommentoimaan - ne ovat kronologisessa järjestyksessä ja varmasti joillekkin aivan tuttuja maisemia.

Ja lopuksi Cessnalla ylilento yhdellä kuvalla höystettynä kyseisetä uutuudesta:

Wanhis:
Laadukasta pienkoneella lentämistä Rolfilta ja laadukkaat kuvat komeista maisemista! Tyylikkään väriset harmaat vedet tuolla loppupäässä vai onko se jäätä? Tuossa kun tulit laskuun niin katsoin ensin, että onpa kova sivutuuli kun noin kylki edellä tullaan mutta se RW 12 olikin näköjään siinä koneen nokan edessä. Pienkoneet ilmeisesti laskeutuvat pääosin sinne.

Ilves:
Hyvä setti taas sinulta ROFFA!
Mikäs olikaan sen kulkuvälineen nimi, jota tässä jaloittelit USA:n taivaalla?
Luin sen textin, ainakin kolmesti, mutta mulle ei selvinnyt koneen nimeä.
Taidan minäkin olla jo niin dementoitunut, etten huomioi asioita.
Ei voi leuhkia, että: "Tolkku se on mullakin".
Kone oli minusta oikein modernin näköinen. Sisältä ja päältä.

ametlib:
Kiitos Jari!

Joo - RW12 on näille pienemmille koneille ja vesi ei ole jäässä eikä se sitä liene oikeassakaan elämässä. Paikallisten foorumilaisten mukaan CYVR:llä ei edes ole kovin montaa lumista päivää vuodessa. Simussa on nyt ns. hard winter season, joka lienee jonkin asteinen kompromissi sceneryjen valmistajien toimesta.

Kiitos Esa!

Kyllähän minä mainitsin, että kyseessä on Lancair, mutta valmistaja jäi sanomatta eli kyseinen kone on bugiton Real Airin Lancair Legacy, jossa kaikki toimii ja voin sanoa, etten ole kertaakaan katunut tätä hankintaa.

http://secure.simmarket.com/realair-lancair-legacy-fsx.phtml

Ilves:
No niin Roffa!
Mitäs minä sanoin siitä mun huomiokyvystäni?
Kyllähän noi Mariabackenin dementia osaston hoitajalikat mulle jo aikoja sitten lupasivat oman sängyn tonne vaimon viereen, samaan huoneeseen, jossa hän viruu.
Meinaan taas tänäänkin mennä häntä ja heitä kaikkia mukvia henkilöitä siellä tervehtimään, kuten päivittäinen tapani on.

Klickasin sitä linkkiä ja totesin siellä olevan toinen toistaan komeimpia kuvia. Ihan houkutteleva ostos för FSX, mutta kun meillä ton Loden Pepen, joka on mua aina hjälppinyt, kanssa on semmoinen yhteinen projecti, saada mulle semmoinen uus tietokone, joka olis tarpeexii liukas ton FSX:n pyörittämiseen. Ennen sitä tuskin ostan koneita.
Saisin sitten sen parissa viettää nämä eloni viimeiset vuodet. Kuinka monta niitä sittem jälellä lienee.

Navigation

Up one level

Next page