ENGM-LSGG /B738 (21 kuvaa) VATSIM

(1/3) > >>

J Ahponen:
Guten Abend!

Elikkäs tänään lenneltiin norskilla Oslosta Geneveen. Oslosta lähettiin liikkeelle kun kello lontoossa löi 1150. Arvioitu lentoaika tänään oli 2h 30 minsaa ja aikataulussa pysyttiinkin aika hyvin. Genevessa oltiin portilla 3 minuuttia aikataulusta myöhässä eli kello 1423Z.

Metarit kentiltä

ENGM 201443Z 05004KT 9999 BKN030 M04/M07 Q1014 NOSIG
LSGG 201450Z 25003KT 230V290 3400 -RA SCT008 OVC040 02/00 Q0991 R05/CLRD// BECMG 3000 RASN
LFLL 201430Z 31010KT 6000 -RA FEW006 BKN013 OVC033 05/03 Q0992 NOSIG

Oslossa ei siis mitään ihmeempiä. Genevessa kuitenkin melko huonoa näkyvyyttä ja heikkoa sadetta. Paikalle päästyämme totesimme kuitenkin sateen muuttuneen sankaksi lumisateeksi.

Reittinä toimi: N350F360 TOR P615 ALASA UP615 LBE/N0450F350 UL126 WRB UN850 NATOR/N0450F310 UN869 BENOT

Koneeksi määrättiin tänään LN-NGE, joka löytyi portilta 30. Matkustajia koneeseen ahtautui täysi lasti eli 174 matkustajaa ja heidän matkalaukkunsa. Postia tai muuta cargoa ei tälle lennolle tullut mukaan.

Kylmä kone löydettiin portilta. Iskettiin maavirrat päälle ja alettiin miettimään että mitäs tässä nyt tehtiinkää.




Nopeasti kuitenkin selkis että Geneveenhan tästä on lähettava ja eikun syöttämään koneelle oikeaa dataa.




Katossa myöskin kaikki nappulat oikeisiin asentoihin.




Sillä välin kun me valmistelimme ohjaamoa kävi kapteeni kiertämässä koneen ja antoi pari kuvaa reissultaan käytettäväksi.






Kapteenin palattua koneelle aloimme käymään läpi takeoff ja departure brieffingiä. Tänään lähdemme oslosta Torp:n kautta jonne johtaa TOR6B reitti kiitotieltä 01R.




Lopulta lähdettiin käynnistämään kohmeisia moottoreita. Kakkonen kehrää jo iloisesti ja siitä otetaankin hieman lisäpotkua, jotta saadaan myöskin ykkönen kehräämään.




Rullausta odotukseen 01R.




Laiskaa rotatea, mutta nousi se kuitenkin kohti pilviä.




Näin se nousee.




Päästiin aloittamaan cruisailu pinnalla 360.




Pitäähän sitä jokaiselta lennolta olla vähintään yksi "taideshotti"







Liikennettä 1000 jalkaa meidän alapuolella.




Lisää liikenettä löytyi myös tcassistä.




Alpit häämöttävät jo kaukaisessa horisontissa.




Sitten siirrytäänkin jo approach brieffiin. Paikalle saavuttiin kiitotielle 23 BENOT1T arrivalia pitkin. Geneven lähestymisestä tekee hienon kentän molemmin puolin kohoavat vuoret ja järvi laakson pohjalla. Tällä kertaa näkyvyys oli kuitenkin niin heikko ettei maisemia pahemmin päästy ihailemaan.







Tässä vaiheessa vielä näyttää tosin sää ihan kohtuulliselta.




Nopeasti se kuitenkin heikkeni alaspäin mentäessä. Tässä vaiheessa viimein saatu kiitotie näkyviin. Autopilot ja autothrottle off.




Rollout.




Saavuttiin lopulta portille 12. Vieressä meitä ennen laskeutunut kelmi.




Semmonen lento tälläkertaa. Kommentia saa antaa ja virheistä antaa palautetta. Niistähän sitä opitaan. 

Jouka

Lauri FIN918:
Ihan hieno stoori . Kiitos tästä.

Nipotusta: Eikös sen pitäsi olla guten Abend?

Teemuxs:
Quote


Nipotusta: Eikös sen pitäsi olla Guten Abend?


Guten Abend on hyvää iltaa ja Guten Tag on hyvää päivää.

Lauri FIN918:
Quote

Guten Abend on hyvää iltaa ja Guten Tag on hyvää päivää.


Ihanko tosi? Eikös nyt ole ilta?

J Ahponen:
Vaihdettu illaksi koska iltaa nyt eletään.  

Navigation

Up one level

Next page