Auto kesäksi?

(1/8) > >>

mk04:
Täällä kun tuntuu riittävän myös autoihmisiä niin kysytään tälläistä vertailua. Kesätyöt ovat todennäköisesti taas niin kaukana että busseilla matka kestää noin tunnin, vaihtoajoista ja odottelusta riippuen. Vaihtoehtona olisi ostaa tai vuokrata auto, joka lyhentäisi matka-ajan 20 minuuttiin.

Sitten niitä vaihtoehtoja, lähtötietona on että minä ymmärrän autoista tasan sen verran mitä olen autokoulun opeista saanut muistissa säilymään. Autoa tarvitsisi sen 3kk.

-Superhalpa romu jonka romuttaa kesän jälkeen (jos se sinne asti kestää)
-Halpa kesäauto jonka myy kesän jälkeen (max 500-1000€)
-Kallis ja parempi auto jonka myy kesän jälkeen (max 8000€)

Ideoita voisiko joku olla kannattavaa minun nollatiedoilla autoilusta. Polttoaine ja vakuutukset ilman bonuksia varmaan tekevät jo hommasta kannattamattoman, bussikortti kun tuolle ajalle maksaa 142,30€

jukkapalander:
Moi!

Itselläni oli viime talveksi autolle tarvetta kesän moottoripyöräily harrastuksen takia. Etsin nettiautosta ja ostin syksyllä 2011 Volvo 460:sen, jossa oli leimaa toukokuuhun asti. No toukokuussa se ei mennyt enää leimasta läpi, mutta toimi kuin junan vessa koko talven. Loppujen lopuksi sain vielä leimattomasta vehkeestä 200 euroa, koska oli siistissä kunnossa. Koko autostahan maksoin 400. Vakuutuksiin toki menee rahaa, mutta miljoona kertaa ketterämpi ja mukavampi mennä pidempi matka omalla autolla kuin julkisilla. Itselläni taisivat olla vakuutukset vuoteen (liikennevakuutus) 200-400 euron luokkaa.

JaniV:
Ihan nyt varmuuden vuoksi pakko kysyä, että tarviiko olla auto vai kelpuutatko kaksipyöräisen. Esim. joku (kiina)skootteri jolla sitten suhaa noita matkoja.
Käyttökustannukset olis vissiin halvempia ja ehkä alueesta riippuen kaksipyöräinen voisi olla kätevämpi.

Kuitenkin jos auton tarvii, niin keskimmäinen vahtoehto voisi olla passeli.
Muutama tuttu on tollasilla ajellu kesäsin ja on tuntunut kestävän ihan hyvin, toki siinä on vähän tuurillakin osaa.

Pompan nappi:
Corollasta ja muistakin Toyotoista pääsee hyvin eroon kun ne kelpaa Afrikan vientiin 

pipepupu:
Jos jaksaa rauhassa metsästää nettiautosta halpaa käyttöautoa 500-1000€, niin kyllä sieltä löytyy leimattu vehje jolla ajelet kivasti kesän, ja syksyllä myyt pois samalla hinnalla mitä ite keväällä sijoitit.

Nimimerkillä kokemusta on 

Navigation

Up one level

Next page