Järkeä tekijänoikeuslakiin -kansalaisaloite

<< < (9/15) > >>

Asikainen:

Kannattaisi varmaan lukea ajatuksella mitä aloitteessa oikein esitettiin.

Kovin kritiikki tulee juuri ihmisiltä, jotka ovat aloitteen lukeneet.

http://pjarvinen.blogspot.fi/2013/07/jarkea-tekijanoikeuslakiin-tosiaan.html

hynkel:

Ihanko oikeasti sinulla on mielestäsi oikeus laittomuuksiin siksi, ettet saa haluamaasi sisältöä heti? Voi kuule, maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät saa haluamaansa koskaan.

Lopettaisitko sinäkin Antti sen sanojen suuhun työntämisen. Jos ei ole asiaan muuta kommentoitavaa kuin henkilökohtaisuuksiin meneminen, olisi parempi antaa olla. Vai sanoiko Olli jossain, että hänen mielestään rikokset olisivat oikeutettuja, tai että hän itse suorittaisi laittomuuksia?

Kovin kritiikki tulee juuri ihmisiltä, jotka ovat aloitteen lukeneet.

No eikö sen pitäisikin olla niin, että niiden sitä aloitetta pitäisi lähinnä kommentoida, jotka ovat edes viitsineet lukea sen? Olisi aika hullua, jos kovin kritiikki tulisi niiltä, jotka eivät itse ole vaivautuneet ehdotusta (ja nykyistä lakia) lukemaan.

hynkel:

1-3 viikon odotus ei varmaan kaada kenenkään maailmaa ellei satu olemaan "kaikki mulle heti nyt" persoona. Sarjat joille on kysyntää tuodaan DVD ja Blu Ray levyllä alkuperäsellä laadulla saatavaksi yleensä aika pian TV esityksen jälkeen tai jopa jo ennen kuin TV:eessä on esitetty kaikkia jaksoja kuten on joskus sattunut. Jos omaa suosikki sarjaa ei kuulu niin kysellä sen perään saa aina.

Yleisradio on julkaissut monia tuottamiaan tai valmistamiaan kuvaohjelmia DVD-levyillä. Miksi ihmeessä tämänkaltaisissa julkaisuissa on aluekoodi käytössä (muu kuin 0)? http://yleshop.yle.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=8405537 Kyseinen levy ei näy muualla kuin alueella 2 (Europe , Middle East, Egypt, Japan, South Africa, Swaziland, Lesotho, Greenland, French Overseas departments and territories)

Miten kaakkois-aasiassa asuva suomen kansalainen voi hankkia kyseisen kuvaohjelman laillisesti katsottavakseen (suomen lainsäädännön puitteissa).

karantan:

Niin. Tietääksesi. Mutta kun se ei riitä, jos ei tiedä. Helsingin HO on 2008 antamassaan tuomiossa pitänyt CSS:ää vahvana suojauksena ja tuominnut Mikko Rauhalan ja Einar Karttusen. Lisäksi sama HO on antanut vuonna 2010 toisen tuomion ja tuominnut Marko Sihvon, joten asiaa on arvioitu viimeksi n. kolme vuotta sitten. Jo vuosia sitten monet yleisesti käytetyt toisto-ohjelmat ohittivat CSS:n täysin automaattisesti, näkymättä käyttäjälle mitenkään - miksipä se käyttäjää kiinnostaisi, käyttäjää kiinnostaa että kuva ja ääni näkyy kun levyn laittaa koneeseen.

Tulkinta siitä, että tuossa kohtaa syyllistyisi rikokseen on siis Helsingin HO:n, ei minun. Väite siitä, että tulkinta olisi minun omani on asiatonta panettelua.

http://www.turre.com/2008/05/css-muuttui-tehokkaaksi-hovissa/
http://www.turre.com/2010/06/syyttaja-voitti-toisenkin-css-keissin-hovissa/

DVD:n kopiosuojaukset ovat monta pykälää CD:itä vahvempia. Tuo päätös ei millään tavalla tarkoita, että esimerkiksi WMP:n käyttämisestä CD-levyn kopioimiseen napsahtaisi tuomio. Minä olin ainakin siinä uskossa, että tässä on koko ajan puhuttu CD-levyjen kopioimisesta.
Ja olet kyllä aika vekkuli kaveri kun tykkäät nähdä asiatonta panettelua vähän joka paikassa.

Sarjojen tai elokuvien tulo Suomeen kestää vähän koska TV sarjoihin ja elokuviin laki taitaa vaatia teksityksen jota ilman ei siis saa esittää tai julkaista. Jos on intoa niin vaadi muutosta tähän.

Ratkaisu on että sarjat ja elokuvat tekstitetään suomeksi etukäteen ennen USA esitystä tai julkaisua, mutta silloin käännös pitäisi tehdä tekstistä koska kopiota ei varmaan haluta lähettää mihinkään ennen virallista ensi-iltaa josko edes tekstinä ulkopuoliselle ei samaan yhtiöön kuuluvalle taholle.

Eikä vaadi ja siinä, että kopio annetaan käännettäväksi ei ole mitään erityisen poikkeuksellista. Lähinnä kyse on rahasta. Mitä tuoreempaa tavaraa esittää, sitä enemmän siitä saa maksaa.

hynkel:

DVD:n kopiosuojaukset ovat monta pykälää CD:itä vahvempia.

Jaa ovat vai. Ei kuluttajanäkökulmasta ainakaan. Kas kun kaikki DVD:t ovat kyllä lähteneet pyörimään ilman mitään kikkailua, CD-levyjen kohdalla tilanne ei ole läheskään yhtä valoisa.

Ja olet kyllä aika vekkuli kaveri kun tykkäät nähdä asiatonta panettelua vähän joka paikassa.

Kuten missä muualla, esimerkiksi?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page