OpusFSX (myös PREPAR3D:lle)

<< < (9/22) > >>

compjpu:
Täytyy lisätä nopeasti omat kokemukset: Itsellä on ollut ajan mittaan käytössä ASE, REXe, AS2012 ja nyt kuukauden ajan OpusFSX.

Näistä AS2012 ja OpusFSX ovat kuuluvat omaan luokkaansa (etenkin AS2012 beta päivitysten jälkeen). Mitä mielestäni on näissä hyvää ja huonoa (sään osalta):

AS2012:
 + Ei ongelmia tuulien kanssa (ei aiheuta overspeed tilanteita ja autopilot pysyy päällä)
 +  Ei kuormita SimConnect:n kautta FSX:ää => voi käyttää rauhassa muita plugareita
 + Turbulenssi ei ole vain kameraefekti (REX latitude ja FS Flight keeper antavat raippaa turbulenssissa lentämisestä => tuntuu huijaamiselta, jos ei pelkoa turbulenssista)
 + Reitin winds aloft tiedot helppo saada flight planingia varten

 - ATIS pitää kuunnella AS:n omalta taajuudelta.
 - Ympäröivä sää ei täysin vastaa oikean elämän METAR tietoja
 - Kehitys hidasta ja kehittäjät hiljaisia (muilla, kuin omalla foorumilla).

OpusFSX:
 + Pilvisyys juuri niin kuin se on METAR:ssa. Tämän kuun alussa, näkyi tutkakuvissa pilvetön "käytävä" Dallasin lähellä. METAR:it vielä raportoivat tämän oikein. OpusFSX:llä "käytävää" pitkin pystyi lentämään niin, että koneen kummallakin sivuilla overcast ja nenän edessä clear skyes. Muilla moottoreilla en tähän tarkkuuteen päässyt, vaikka kuinka olisin conffeja säätänyt.
 + Koko ajan tulee uusia versioita
 + Kehittäjät aktiivia muillakin, kun omalla foorumillaan

 - Turbulenssi vain efekti
 - Ongelmat tuulien kanssa => overspeed ja autopilot ei pysy päällä. Toinen vaihtehto on käyttää stabiloituja tuulia, jotka eivät vastaa todellisuutta => flight planning "turhaa"/menee arvailuksi
 - Hyppivät pilvet. METAR päivitysten välillä ei vielä mitään smoothingia. Pilvet yhtäkkiä "hyppäävät päälle", kun METAR tiedot päivittyvät (korjaus kehitteillä).
 - Ylikuormittaa SimConnectin kautta FSX:ää => ei suositella käytettävän muiden plugareiden kanssa
 - Flight plannereiden tuki puuttuu. Ote ohjelmista, joissa AS2012 tuki, mutta ei OpusFSX: FSBuild, FS Flight Keeper, PFPX.
 - Kehittäjältä puuttuu "käytöstavat". Kommunikaatio päätyi suoranaiseen solvaamiseen allekirjoittaneen bugiraportia kohtaan (bugi aiheellinen. Ongelman kiertoon on nykyään disable wing flex data valinta käyttöliittymässä). Muut ovat saaneet samaa "lämmintä" palvelua foorumeilla.

Arviot pohjautuu omiin testeihin, joissa olen lentänyt yhden ja saman (identtisen lennon samalla Zulu ajalla), sekä AS2012:sta käyttäen ja OpusFSX:llä.

Lauri FIN918:
Kyllä se kehittäjä ihan mukavasti mulle vastaili. Voin vaa kuvitella, millasta on vastailla valittavien(en tarkoita sinua) asiakkaiden kanssa yksin. Yksi hyvä syy tehdä valmiiksi tuote ja sitten julkaista.

Toistaiseksi en ole tuota autopilotti ongelmaa huomannut.

iwn:
Lämpimiä terveisiä voisi siteerata kansainvälisillä simufoorumeilla - voisi käytöstavat korjaantua.

compjpu:
Ehkä on parempi, että kommenteista kiinnostuneet käyvät postit lukemassa siellä missä ne on kirjoitettu. Helpompi tehdä omat päätelmät, kun tekstejä ei ole irrotettu asiayhteydestä.

Opus:ta kehittää 2 ihmistä 7 päivää viikossa ja foorumin posteihin tulee kehittäjän vastaus kahden tunnin sisällä Euroopan aikavyöhykkeellä. Poikkeksellisen hyvää palvelua kieltämättä! Varjopuoli on se, että bugiraportteihin vastataan välillä hieman tylysti.

Anywhoo. Opus pysyy itsellä käytössä, koska uskon että parin kuukauden päästä suurimmat ongelmat on jo taklattu (ja onhan se jo nyt toudella hyvä softa).

flykarppa:
Quote

Täytyy lisätä nopeasti omat kokemukset: Itsellä on ollut ajan mittaan käytössä ASE, REXe, AS2012 ja nyt kuukauden ajan OpusFSX.

Näistä AS2012 ja OpusFSX ovat kuuluvat omaan luokkaansa (etenkin AS2012 beta päivitysten jälkeen). Mitä mielestäni on näissä hyvää ja huonoa (sään osalta):

AS2012:
 + Ei ongelmia tuulien kanssa (ei aiheuta overspeed tilanteita ja autopilot pysyy päällä)
 +  Ei kuormita SimConnect:n kautta FSX:ää => voi käyttää rauhassa muita plugareita
 + Turbulenssi ei ole vain kameraefekti (REX latitude ja FS Flight keeper antavat raippaa turbulenssissa lentämisestä => tuntuu huijaamiselta, jos ei pelkoa turbulenssista)
 + Reitin winds aloft tiedot helppo saada flight planingia varten

 - ATIS pitää kuunnella AS:n omalta taajuudelta.
 - Ympäröivä sää ei täysin vastaa oikean elämän METAR tietoja
 - Kehitys hidasta ja kehittäjät hiljaisia (muilla, kuin omalla foorumilla).

OpusFSX:
 + Pilvisyys juuri niin kuin se on METAR:ssa. Tämän kuun alussa, näkyi tutkakuvissa pilvetön "käytävä" Dallasin lähellä. METAR:it vielä raportoivat tämän oikein. OpusFSX:llä "käytävää" pitkin pystyi lentämään niin, että koneen kummallakin sivuilla overcast ja nenän edessä clear skyes. Muilla moottoreilla en tähän tarkkuuteen päässyt, vaikka kuinka olisin conffeja säätänyt.
 + Koko ajan tulee uusia versioita
 + Kehittäjät aktiivia muillakin, kun omalla foorumillaan

 - Turbulenssi vain efekti
 - Ongelmat tuulien kanssa => overspeed ja autopilot ei pysy päällä. Toinen vaihtehto on käyttää stabiloituja tuulia, jotka eivät vastaa todellisuutta => flight planning "turhaa"/menee arvailuksi
 - Hyppivät pilvet. METAR päivitysten välillä ei vielä mitään smoothingia. Pilvet yhtäkkiä "hyppäävät päälle", kun METAR tiedot päivittyvät (korjaus kehitteillä).
 - Ylikuormittaa SimConnectin kautta FSX:ää => ei suositella käytettävän muiden plugareiden kanssa
 - Flight plannereiden tuki puuttuu. Ote ohjelmista, joissa AS2012 tuki, mutta ei OpusFSX: FSBuild, FS Flight Keeper, PFPX.
 - Kehittäjältä puuttuu "käytöstavat". Kommunikaatio päätyi suoranaiseen solvaamiseen allekirjoittaneen bugiraportia kohtaan (bugi aiheellinen. Ongelman kiertoon on nykyään disable wing flex data valinta käyttöliittymässä). Muut ovat saaneet samaa "lämmintä" palvelua foorumeilla.

Arviot pohjautuu omiin testeihin, joissa olen lentänyt yhden ja saman (identtisen lennon samalla Zulu ajalla), sekä AS2012:sta käyttäen ja OpusFSX:llä.


Menossa FAPN-FQBR väli, ja joku paikallinen tunderstormi kieputta konetta niin perkleesti, G välillä 0,6-1,8.. Onko tämä vain efekti?? Samalla mentiin jonkun tuntemattoman vuorimuodostelman yli,korkeimmat kohdat 4000-5000ft AGL..

jari

Navigation

Up one level

Next page

Previous page