Auton maahantuonti ja rekisteröinti?

<< < (5/5)

mikakoski:
Quote

Tuolla aiemmin puhuttiin replicoista. Jos kyse on rakennussarjasta kootusta autosta, jossa on mahdollisesti käytetty ns. kanta-auton tekniikkaa ja osia - kannattaa olla tarkkana ja selvittää miten Trafi suhtautuu.


Replicalla tarkoitin sitä, että auto näyttää Lotus Sevenilta, mutta on esim. Caterham, Westfield, Dax, Robin Hood, Donkervoort jne. eli haen kyllä ihan tehdastekoista autoa. Ajatuskin, että saisin Jeremy Clarksonin rakentaman auton, pelottaa. 

http://www.youtube.com/watch?v=tWGf0Dy-FE4

T. Mika

tuma:
Quote

Juu, onhan noita, vaan ei nyt ole. Westfieldin hinta oli 12 800 eur ja Caterhamit 18 - 19 000 eur. Tolla rahalla saa jo sitten paljon muutakin. Lähinnä etsin poutapäivien muutaman tonnin kesälelua yksinkertaisella tekniikalla ja vasemmanpuoleisella ratilla. Trafissa ja Tullissa on se huono puoli, että jos ei ole tiedossa edes auton merkkiä, niin vastaukset ovat toisinaan "suottaapi olla vuan suattaa olla olemattakin"  -tyylisiä.

Tuollaisella ajatuksella kun itse etsin autoa jokunen vuosi takaperin niin päädyin Mazda MX-5:een. En ole päätöstäni katunut. Auto on toiminut kuin junan vessa, aktiivinen kerho järjestää esim ratapäiviä ja miittejä, kerhomaksu ei ole kuin muistaakseni 40€/v ja sillä pääsee lukemaan aktiivisen kerhon member-puolelle viritysosiota jossa asiantuntemusta moisen virittämisestä paljon jne jne.

Jos LHD auton haluaa, niin Englannin halvimmat vaihtoehdot joutuu jättämään väliin ja Saksa tulee potentiaaliseksi vaihtoehdoksi. Kyllä noita Suomessakin on kohtuukuntoisia. Nettiautossa tällä hetkellä ko automallilla hinnat alkaen 3900€.
http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/?id_vehicle_type=1

Vähäpäästöisen löytäminen on kyllä vaikeaa, jos sitä virittelyä aikoo enemmän harrastaa. Mutta on noita päästörajoitteisiakin viritelty ja leimailtu. Siihen kyllä löytyy sitten ohjeita kokeneemmilta harrastajilta.

Tuomo

P.S. Joku ehdotteli rantakirppua. Hitlerin ajan tekniikkaa lasikuitukopalla vai japanilaista 90-luvun tekniikkaa. Jokaisen oma valinta tietenkin

dera:
Ei MX-5 ja Lotus 7 voi edes verrata. Lotus/Caterham/Donkervoort whatever vie MX-5 kuin litran mittaa radalla.

Kadullehan hullukaan ei edes harkitse Lotus seiskaa.

MX-5 on yksi hauskimmista autoista, mitä kilpien välissä voi pitää. Noilla Lotus seiskoilla ei oikeasti aja kadulla pidemmän päälle kukaan.

tuma:
Quote

Ei MX-5 ja Lotus 7 voi edes verrata. Lotus/Caterham/Donkervoort whatever vie MX-5 kuin litran mittaa radalla.

Kadullehan hullukaan ei edes harkitse Lotus seiskaa.

MX-5 on yksi hauskimmista autoista, mitä kilpien välissä voi pitää. Noilla Lotus seiskoilla ei oikeasti aja kadulla pidemmän päälle kukaan.


Suurin hidaste rata-ajoissa on ratin ja selkänojan välissä

Ei ollut tarkoitus verratakaan noita keskenään. Alkupään Lotus7 jää kyllä MX-5:lle radalla ihan kuusnolla, mutta uudemmissa tietenkin paremmin tehoa ja paljon vähemmän painoa kuin Mäksässä.

Kyllä noi jotkut vetää 1.35-1.36 aikoja Ahvenistolla vaparillakin. Osalla turboa tai remmiä, mutta ei ne ajat siitä juuri parane (kuskista taitaa johtua).

Mäksä on tosiaan siitäkin kiva että on toimintavarma japsi ihan arkiajoon. Pari kesää vetänyt melkein kaikki ajot sillä ja Focus on saanut seistä tallissa.

Lotuksen huonoin puoli taitaa olla se hinta. Jos muutaman tonnin kesälelua olit etsimässä niin Mäksä on oiva vaihtoehto oli edellisen postaukseni pääpointti.

mikakoski:
Quote

Tuollaisella ajatuksella kun itse etsin autoa jokunen vuosi takaperin niin päädyin Mazda MX-5:een. En ole päätöstäni katunut. Auto on toiminut kuin junan vessa, aktiivinen kerho järjestää esim ratapäiviä ja miittejä, kerhomaksu ei ole kuin muistaakseni 40€/v ja sillä pääsee lukemaan aktiivisen kerhon member-puolelle viritysosiota jossa asiantuntemusta moisen virittämisestä paljon jne jne.


Juu, MX ja MR2 on myös listoilla heti Lotuksen jälkeen. Voi olla, että vielä järki voittaa. Tällä hetkellä ajatus erittäin suor.kykyisestä ja kivasta autosta* on vielä voitolla.

T. Mika

* Lotus seiska ei ole auto minun luokituksessani, vaan se on nelipyöräinen moottoripyörä, jolla on mp:t mukavampi joutua sateeseen (tai kolariin). Siviiliautolla tulee vuodessa 10 tkm, joten jos tolla lelulla tulisi nautiskeltua 2-3 tkm / v niin se olisi jo saavutus.

Navigation

Up one level

Previous page