hjälp med AFX

(1/3) > >>

Johnny86:
Hej, har haft Swed 2011 syd sen det kom ut och tyckt att det var tråkigt att ILS;erna inte stämmer nå vidare med glidbana osv på många av flygplatserna, bestämde mig för att försöka fixa det själv så efter lite forskning så kom jag fram till att AFX är programmet jag skall använda mig av, har försökt nu ett tag och få till så att det stämmer, ett tag trodde jag var inne på rätt spår då glidbanan verkade stämma, men på bana 17 så störtdök planet, eller rättare sagt, sjönk med kraftig nos ner pitch så man landade med nosstället först och studsade upp igen...., ändrat och tittat på andra flygplatser från bla aerosoft och placerat dem likadant som deras men blir ändå inte rätt..., vad gör jag fel?, hoppas nån kan guida mig lite i rätt riktning

Johan Grauers:
Jag har aldrig gjort det här själv men dubbelkolla så du inte gör det värre, risken (tror jag) med att ändra LLZ är att den blir offset från banan, om du sen vrider banan kommer du vrida bort banan från taxivägar etc.

Det finns också uppdateringar för magvar i fsx och fs9 som kanske löser problemet, kolla PMDGs forum
http://forum.avsim.net/forum/351-pmdg-general-forum/

Johnny86:
ILS;erna är korrekt placerade gällande heading mot banorna, problemet är att glideslopen inte stämmer, du får en touchdown ungefär mitten på banan som det är original, jag flyttade ut ils;en så den ligger ungefär som på andra flygplatser och sparar, men när jag testade sista gången igår så var det som det var original ....

Johan Grauers:
Aha, då är jag med.

Som sagt är tyvärr inte ett område jag kan något vidare...

Johnny86:
har nu fixat Sturup och Halmstad, enda jag inte riktigt ännu klurat ut är Ängelholm...

Navigation

Up one level

Next page