Keskustelua liikenteestä

<< < (21/3019) > >>

mmniemi:

- Vilkun käyttö tuottaa suurimmalle osalle autoilijoista ongelmia. Ehkä se viiksi on niin jäykkä, tai sitä ei osata käyttää kun ei tiedetä mikä se on, tai säästellään polttimoita. Kuvitellaan vaan, että kyllä ne muut näkee mihin ollaan menossa. Joko sitä vilkkua ei käytetä ollenkaan, tai sitten sitä väläytetään kerran tai kaksi ja parhaimmat näyttää vilkkua kerran n. 5s ennen kaistanvaihtoa. Mikähän siinä vilkuttamisessakin on niin vaikeata?

Ja mikä on vieläkin yleisempää, niin pääteiltä sivuteille käännyttäessä (tai ylipäätään risteyksiin tultaessa) koko homma aloitetaan sillä, että pistetään jarru pohjaan. Hidastetaan ja hidastetaan, jarruvalot palaa, takanatulijat eivät tiedä, mitä se aikoo. Ja sitten vasta pistetään vilkku päälle. Hemmetti, mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, että ensin se vilkku, sitten vasta jarrua. Tällöin takanatulevan ei tarvitse varautua mihinkään yllättävään,vaan hän tietää, että "jahas, tuo aikoo kääntyä, ei tule ketään vastaan, voin ajaa huoletta ohi". Ei tarvitse turhaan jarrutella sen toisen perässä... Ja tämä ei ole vain henkilöautoilijoiden epäkohta, vaan valitettavan paljon tätä näkee myös ammattiautoilijoilla kuten taksi- ja bussisuhareilla, mutta myös rekkakuskeilla...

- Myös sumuvalojen käyttö tuottaa ongelmia lähes jokaiselle kenellä sellaiset on autossaan. Pidetään niitä jatkuvasti päällä. Minkä ***tun takia?

No saahan ne nuo amismodatut teinihelvetit näyttämään suorastaan häikäisevän komeilta

Ja sitten se mikä ****ttaa eniten: Kukaan ei ymmärrä mitä tarkoittaa ajaa liukkaalla kelillä. Ei ole kyllä ihmekään, kun suolataan ja suolataan niin perkeleesti. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Ei voida hyväksyä sitä, että talvella on talvikeli eikä kesäkeli. Eikä sitä kesäkeliä saada aikaiseksi millään konsteilla.  Suolaa kylvetään täällä niin järjettömiä määriä, että ei voi ymmärtää. Jätettäisiin se suolaus paljon vähemmälle ja pakotettaisiin ihmiset opettelemaan ajamaan liukkaalla. Ei ole mikään ihme, että viime kesänä tuli pahoja ketjukolareita.

Tarkoitat varmaankin "viime talvena" No, anyways. Tästähän puhuttiin paljonkin viime talvena juuri sen yhden surullisen päivän jälkeen. Voi vaikuttaa yleistämiseltä, mutta mikä kumma siinä on, että etelän autoilijoille se liukkaus tulee joka ikinen talvi muka "yllätyksenä"? Sitä ei voi ymmärtää, ei sitten millään. Onhan se nyt hemmetti kumma, että ei ymmärretä sen vertaa, että jos sataa lunta, on myös liukasta. Tai että jos lämpötila painuu pakkaselle, tie menee jäähän ennenkuin siihen ehditään kylvää sitä kesän tuovaa suolaa... Minusta kait muutenkin suolaamattomilla teillä on muutenkin paljon mukavampi ajaa. Siellä tietää, mitä odottaa, eikä tartte tuulilasiakaan olla jatkuvasti pesemässä... Henk. koht. olen sitä mieltä, että teiden suolaaminen pitäisi lopettaa kokonaan koko maassa ja pistää nastarenkaat pakollisiksi...

Joona:

Ja tämä ei ole vain henkilöautoilijoiden päkohta, vaan valitettavan paljon tätä näkee myös ammattiautoilijoilla kuten taksi- ja bussisuhareilla, mutta myös rekkakuskeilla...

Valitettavasti puhut vähän, mutta asiaa. Alalla on aivan liikaa sille kuulumattomia ihmisiä.

Bussikuskeissa ärsyttää lähinnä se, että lyödään se vasen vilkku päälle samalla kun lähdetään pysäkiltä, jos ollenkaan. Harvoissa on ne kerrat, että se vilkku pistetään ensin päälle ja sitten katsotaan peilistä ettei kukaan ole rinnalla tai aivan takana tulossa kovaa ja sitten vasta lähdetään liikkeelle.

No saahan ne nuo amismodatut teinihelvetit näyttämään suorastaan häikäisevän komeilta

Valitettavasti niitä sattuu olemaan muissakin autoissa kuin niissä amismodatuissa teinihelveteissä Sitäpaitsi, ei ne tehtaalla asennetut muka-sumuvalot edes mitään hyödytä.

Tarkoitat varmaankin "viime talvena"

Juurikin näin, Mikkoseni

Joona:
Lisätäänpä vielä sen verran, että kun tässä ketjussa käydään erittäin kovaa keskustelua ylinopeudesta, niin muistakaamme, että:

Ylinopeuden ja tilannenopeuden ero on se, että tilannenopeus tarkoittaa johonkin tilanteeseen sopivaa nopeutta. Kun taas ylinopeus tarkoittaa lainsäätäjän asettamaa nopeusrajoitusta lujempaa vauhtia.  Jos mutkassa ajaa ulos tieltä, ei se välttämättä johdu ylinopeudesta vaan liiallisesta tilannenopeudesta.

En kannata itse ylinopeutta, mutta muistakaa te ehdottomat ylinopeutta vastaan puhuvat, että harvassa on ne tilanteet jolloin pelkkä ylinopeus aiheuttaa vaaratilanteita. Lainsäätäjähän tunnetusti harvoin osaa arvioida sopivan nopeusrajoituksen oikein.

Tulipahan taas saarnattua tällekin aamulle. Mutta pakko avautua tässä vaiheessa kun lukee tätä uskomatonta p*************a.

PS. Jokainen voisi miettiä että syyllistyykö itse noihin edellisen viestini kohtiin. Saattaapi löytyä yllätyksiä

odo:

- Vilkun käyttö tuottaa suurimmalle osalle autoilijoista ongelmia. Ehkä se viiksi on niin jäykkä, tai sitä ei osata käyttää kun ei tiedetä mikä se on, tai säästellään polttimoita. Kuvitellaan vaan, että kyllä ne muut näkee mihin ollaan menossa. Joko sitä vilkkua ei käytetä ollenkaan, tai sitten sitä väläytetään kerran tai kaksi ja parhaimmat näyttää vilkkua kerran n. 5s ennen kaistanvaihtoa. Mikähän siinä vilkuttamisessakin on niin vaikeata?

Tuo on lähinnä PK-seudun ongelma mun mielestä. Täällä käytetään ainakin varsin hyvin vilkkua mun mielestä.

mmniemi:

Tuo on lähinnä PK-seudun ongelma mun mielestä. Täällä käytetään ainakin varsin hyvin vilkkua mun mielestä.

Höpöhöpö. Kyllä se on ihan koko maan ongelma...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page