FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.07.17, 12:26

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 503 504 [505] 506 507 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465830 times)
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10080 on: 28.11.10, 20:54 »

Paljonkos HSL alueella on busseja?
Paljonkohan sellaset tollaset laitteet maksaa kappaleelta?
Mitä maksaa, jos jokaiseen HSL alueen bussiin tollanen asennettaan?

Mitähän ne bussit maksaa? Taitavat olla kalliita, kuljetaan sitten kävellen.
Kyse on asiakaspalvelusta.

Toisaalta jos pysäkeillä (ainakin vilkkaimmilla) olis automaatteja joista voisi ostaa sen lipun ei jokaisessa bussissa tarvitsisi olla korttipäätettä.

Quote
Ehkä tässä ne syyt, miksi se ei kannata. Lisäksi vielä mahdolliset toiminta häiriöt (mistäs noista autoista koskaan tietää mitä sähköoikkuja saavat), niin sitä hauskempaa siitä sitten tulisi.

Jos autossa on joku sähköoikku ei sillä varmaan muutenkaan voi ajaa? Vai kulkeeko bussit ilman sähköö?

Kyllähän nyt on maailman sivu osattu tehdä toimivia sähkövempeleitä autoihinkin, miksi juuri tämä olisi jotenkin hankalampaa?


Edit: Lainaus kuntoon / IP
« Last Edit: 29.11.10, 14:16 by Ilkka Portti »

-JukSii-
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10081 on: 29.11.10, 06:56 »

Paljonkos HSL alueella on busseja?
Paljonkohan sellaset tollaset laitteet maksaa kappaleelta?
Mitä maksaa, jos jokaiseen HSL alueen bussiin tollanen asennettaan?

Ehkä tässä ne syyt, miksi se ei kannata. Lisäksi vielä mahdolliset toiminta häiriöt (mistäs noista autoista koskaan tietää mitä sähköoikkuja saavat), niin sitä hauskempaa siitä sitten tulisi.

On niihin autoihin ainakin varaa vaihtaa näitä lippulaitteita muutaman vuoden välein. Milloinkohan ne saisi taas tuotua lupaamansa seutulisän takaisin näihin huipputeknologian laitteisiinsa?
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1168
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10082 on: 29.11.10, 07:08 »

On niihin autoihin ainakin varaa vaihtaa näitä lippulaitteita muutaman vuoden välein. Milloinkohan ne saisi taas tuotua lupaamansa seutulisän takaisin näihin huipputeknologian laitteisiinsa?

Mitä lippulaitteita, niitäkö jotka ovat busseissa joita matkustajat käyttävät. Vai mitä. Vai tarkoitatko uutta matkakorttia. Tarpeeksi monta vuotta oli se sininen kortti jo käytössä. Vai haluatko pahvi liput takaisin. Ne lippulaiteet mihin kortti leimataan ovat kaiketi samoja kuin ennenkin. Ehkä uudelleen ohjelmoituja?

Semmoset pysäkkien yhteyteen asennettavat lipunmyynti automaatit olisivat hyvä. Muttan sehän ei tosiaan käy, syystä jonka jo aiemmin mainitsin. Sen lisäksi busseissa voisi olla pieni automaatti: raha koneeseen, valitaan matka (Sisäinen, seutu) ja lippu tulostuu. Monet haluavat eroon kuljettajarahastuksesta. Automaatteja voisi olla joka ovella. Tosin voiko luottaa ihmisten rehellisyyteen, että kanssa sen lipun ostavat...

Mutta ei niitä ole pakko nyt heti hankkia vaan pikkuhiljaa, niin että vaikkapa 5- vuoden päästä löytyy laite kaikista busseista. Niitä linjoja voisi hiukan karsia ja vuoroväliäkin höllentää. Koska nykyinen taso ei selvästi mielytä matkustajia, niin pitänee sitten karsia kun ei kerta kelpaa niin ei sitten. Oppisivat matkustajat olemaan tyytyväisiä siihen mitä on, eivätkä vaatisi kohtuuttomia. Minusta on törkeää että matkustajat katsovat sekunttikellolla tuleeko bussi ajoissa.  Angry Ei kellään liikennöitsijällä ole velvolliuutta pysyä HSL- liikenteessä, mitäs sitten jos yhtiöiden johtajat saavat tarpeekseen matkustajien valituksista.
« Last Edit: 29.11.10, 07:17 by Ville Lindgren »
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1168
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10083 on: 29.11.10, 07:19 »

Niitä busseja HSL- alueella oli kun kesällä tutkiskelin asiaa niin lähes 3000 autoa. Tosin voin muistaa väärin mutta yli 2000 kuitenkin.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10084 on: 29.11.10, 07:35 »

Niin Ville, jos yhtiön johtajat saavat tarpeeksi matkustajien valituksista yhtiö valitsee uuden johtajan, näin se vaan menee.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1168
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10085 on: 29.11.10, 07:48 »

Ninoo, yhtiöt ajavat paljon velaksi HSL- alueella. Vaikkapa Pohjolan Liikenne. Heille ei varmaan ole mikään ongelma vetäytä täältä varmaankaan. Tosin ne linjat tietysti kasaantuvat sitten muille yhtiöille. Itse en katsoisi HSL:n "korvauksia" ajoista enkä valittavaia matkustajia kovinkaan kauaa. Yhtiöiden pitäisi itse saada päättä mitä linjoja ajavat millä vuorovälillä jne. Mutta kaikki on pilattu...  Cry

Perheyritysten aika tosiaan on ohi.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10086 on: 29.11.10, 09:52 »

Taas näitä viikonloppuja, jolloin liikenteessä ilon aiheet ovat vähissä:
---------------

- Lauantai-iltana kahden henkilöauton välinen liikenneonnettomuus Kuhmalahdella. Näissä autoissa oli yhteensä seitsemän nuorta henkilöä, joista onnettomuudessa kuoli kolme henkilöä ja neljä on tällä hetkellä tehohoidossa. Nuoret ovat kaikki miehiä ja iältään 16-26 vuotiaita. Kovalla nopeudella on ollut osuutta onnettomuuteen. Autotoday
Nyt tämä keissi alkaa olemaan tuomiota vaille paketissa.

Kuhmalahden kolarissa kuoli kolme nuorta miestä ja neljä loukkaantui vakavasti. Kaikki uhrit olivat lähiseudulla asuvia 16-26-vuotiaita miehiä. Ford Sierra tuli onnettomuusristeykseen kärkikolmion takaa, mutta kihlakunnansyyttäjä Antti Virtanen päätti jättää hänet syyttämättä. Sen sijaan Mazdan ja perässä tulleen Opelin kuskille Virtanen vaatii vankeutta kolmesta törkeästä kuolemantuottamuksesta, kolmesta törkeästä vammantuottamuksesta sekä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Käräjäoikeus antaa asiassa tuomionsa ensi vuoden puolella.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2010/11/1231485/kohti-kuolonkolaria-ajaneet-nuoret-nyt-sitten-otetaan-viivat

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10087 on: 29.11.10, 10:46 »

Ford Sierra tuli onnettomuusristeykseen kärkikolmion takaa, mutta kihlakunnansyyttäjä Antti Virtanen päätti jättää hänet syyttämättä. Sen sijaan Mazdan ja perässä tulleen Opelin kuskille Virtanen vaatii vankeutta kolmesta törkeästä kuolemantuottamuksesta, kolmesta törkeästä vammantuottamuksesta sekä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Käräjäoikeus antaa asiassa tuomionsa ensi vuoden puolella.
Joopa joo, joopa joo. Eipä taas yllätä tuo tuomio yhtään thmbup Tuttuun tapaan taas päin v*ttua (ainakin osittain). Noh onhan siihen totuttu täällä Euroopan persreiässä... Tongue
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10088 on: 29.11.10, 11:24 »

Joopa joo, joopa joo. Eipä taas yllätä tuo tuomio yhtään thmbup Tuttuun tapaan taas päin v*ttua (ainakin osittain). Noh onhan siihen totuttu täällä Euroopan persreiässä... Tongue

Jaa kui nii? Reikäpäisille reikä päähän. Se Sierrakuski ei ollut reikäpää tällä kertaa.
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10089 on: 29.11.10, 11:34 »

Tuttuun tapaan taas päin v*ttua (ainakin osittain). Noh onhan siihen totuttu täällä Euroopan persreiässä... Tongue

Vali, vali, vali. Mari, mari, mari...
Ottaa se angsti joskus koville. Toivottavasti se on sinullakin iän mukana viemäriin huuhtoutuva asia. Sitten olo ja elo helpottaa.

Kaikesta päätellen et ole persreikää nähnytkään. Et ole edes ollut lähellä.
Luulet vain.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10090 on: 29.11.10, 15:56 »

Kaikesta päätellen et ole persreikää nähnytkään. Et ole edes ollut lähellä.
Luulet vain.

Käynti Suomen Turussa riittää... Grin
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10091 on: 29.11.10, 16:00 »

Joopa joo, joopa joo. Eipä taas yllätä tuo tuomio yhtään thmbup Tuttuun tapaan taas päin v*ttua (ainakin osittain). Noh onhan siihen totuttu täällä Euroopan persreiässä... Tongue

Toisen mukaan auto on ajanut lähemmäs 200km/h. Uskotko itse pienellä tiellä tekeväsi väärin, jos 80km/h rajoitusalueella suoran päässä näkyy kaukana pieni valopiste ja tulet kolmion takaa eteen ja se toinen kolahtaa 200km/h kylkeesi? Oletko mielestäsi syyllinen kolariin tultuasi kolmion takaa vai voidaanko pitää perusteltuna että et ole voinut kuvitellakaan valopisteen lähestyvän 200km/h ja näin ollen et ole voinut ennakoida lainkaan. Olettaen, että valopiste olisi lähestynyt 80km/h, et olisi koskaan ehtinyt edes nähdä sitä. Ketä mielestäsi kuuluisi rangaista?

Ps. Miten tuomio voi yllättää, kun se annetaan vasta ensi vuoden puolella?
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10092 on: 29.11.10, 16:01 »

Jaa kui nii? Reikäpäisille reikä päähän. Se Sierrakuski ei ollut reikäpää tällä kertaa.

Ihan oikea tuomio, yllyttämistä ja mitä ties kaikkea muuta asennevammasta touhua.
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10093 on: 29.11.10, 16:51 »

Mikäs siinä automaatissa bussissa nyt on niin ihmeellistä? Jos niitä käytetään busseissa maissa joissa bussilla liikkuu huomattavasti enemmän ihmisiä kuin suomessa ja homma toimii, miksei niitä voisi olla meilläkin? Helpottaa kuskin työtä huomattavasti ja matkustajilla on mukavampi maksaa.

No ihan yksinkertaisesti se että niitä lipun ostopaikkoja- ja tapoja on jo muutenkin riittävästi. Ei minua kiinnostaisi maksaa lippuni hinnassa kolmentuhannen automaatin asennusta siksi ettei joku vatipää ole kyennyt hankkimaan esimerkiksi arvolippua etukäteen tai sitten edes pidä sitä pientä määrää kolikoita taskussaan.

Se, että automaatio on mahdollista ei tarkoita sitä että olisi tarkoituksenmukaista tunkea sitä joka paikkaan.

Mikä muuten on tuo mainitsemasi ihmemaa jossa lipun voi BUSSISSA ostaa automaatista?
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10094 on: 29.11.10, 17:18 »

Varmaankin tämä tieto on turha, mutta nyt näinä pakkasina; älkää ohittako pysäkillä olevaa bussia liian läheltä, ennen kun se on tosiaan pysähtynyt varmasti.
Pysäkit ovat paikoin sellasia liukumonttu-ratoja, että bussi saattaa heilahtaa sivusuunnassa puolikin metriä tai enemmän vaikka auto on periaatteessa pysähtynyt. Joten tarkkaavaisuutta.

Tänään meinasi Tullinpuomin Shellin nurkalla lähteä Transitista puol etukulmaa kun on pakko ajaa bussikaistaa, ja on pakko ajaa niin hemmetin läheltä. Täytyy sanoa, että aika kova luotto on eräillä siihen, että se bussi varmasti pysähtyy siten, että siitä Transitilla ehtii kivuttomasti omalla kaistallaan pysyen ohi. Ei meinaa ollut kuin parista sunnuntai Hesarista kiinni tuo homma.

Samalla pysäkillä samalla kerralla; meinasi meinaa sitten X5 Bemarista lähteä koko kylki kun 50kmh lasissa täysin luottaen siihen, etten lähde sieltä pysäkiltä eteen ajoissa olleesta vilkusta huolimatta; latasi ohi kylkeä hipoen.
Se on mieltä parantavaa toimintaa kun toteat saatuasi sen siitä jäiseltä pysäkiltä liikkeelle, että joudut vetämään yhden ylimielisen Citimaasturi kuskin takia jarrut kiinni uudelleen niin että varmasti jokainen matkustaja tuntee hanurissaan sen.
Sen jälkeen vaan toivot, että se bussi pysähtyy riittävästi, ettet osu tähän omahyväiseen pskaiseen.
Osa ajaa tuola niin törkeästi, että toisinaan ihmettelee miten he saavat korttinsa säilytetyä taskussa.

Joten näin liukkaina keleinä; ennakoikaa noita busseja. Ja onko se niin kamalaa vähän joustaa niistä oikeuksistaan vaikka rajotus olisi 70 tai 80, jos näkee, että se liikkeelle lähteminen on vaikeaa?
Ei se työmatka kaadu muutamiin sekuntteihin. Yhteispeli näillä keleillä on kaikkien etu tuola työmatka liikenteessä niin aamuisin kuin iltapäivisinkin.  Cool

PS.
Tuli tässä mieleen; Kaivokselan pysäkki tossa Hämeenlinnantien ja Kaivokselan liittymän nurkillahan on rakennettu uusiksi nyt kokonaan Stadiinpäin ajaessa. Hieno homma! Nyt siitä pysäkiltä lähtiessä saa sen 60kmh tauluun kun on aika liittyä päätien liikenteeseen. Helpompaa kuin miltään muulta pysäkiltä Hämeenlinnantiellä tähän mennessä!

Ikäväkyllä tuola on sellasia älykkäitä kuljettajia, joille tämäkään ei käy vaikka eivät joutuisi kuin kaasua vähän nostamaan ja thats it. Siis kertauksena, bussilla on 60kmh taulussa vilkku päällä kaistan loppua lähtestyessä ja tilaa et saa sieltä 80kmh kaistalta siltikään. Viime viikolla eräs pakettiauto kuljettaja teki kaikkensa, etten olisi päässyt sieltä tästä nopeudesta liittymään; ikäväkyllä tajusin herran aikeet ja ennen kun hän ehti sinne väliin olin jo kaistalla. Mutta varsinainen kiihotuksen kliimaksi koettiin sitten kilometrin päässä kun menin seuraavalle pysäkille; pitkät valot välkkyen se ohi meni torvi soiden. Eli mun olisi siis pitänyt vetää jarrut kiinni sinne kaistan päähän ja lähteä sitten nollasta kiihdyttämään taas sinne liikennevirtaan, ettei mene pakuskin päivä pilalle.
Onko se tosiaan noin pienestä kiinni tuo homma?
Pistää pahasti kyllä miettimään joittenkin asenteita ja ymmärrystä ja mietteitä noissa tilanteissa.

OKEI, olisihan se pitänyt tajuta jo aiemmin, että tuon eteen ei ole asiaa ja olisi pitänyt höllätä kaasua ja katsoa seuraavaa väliä. Mutta jos vilkutat sen 200-300m kiihdytten tavote nopeuteen kokoajan, tilanteessa jossa alunperin on ollu 5-6 bussin mittainen väli, jota sitten takana tuleva alkaakin kelaamaan kiinni kun ei halua bussia päästää liittymään sulvasti liikennevirtaan............ Eihän se nyt näin saisi mennä!!

NO se siitä, ajattelin vaan ajatuksia tuoda vähän tästä talvesta kun tuntuu taas että ajourien mukaan ajetaan, vaikka ne veisivät mereen, kaistaviivat ei merkitse mitään ym. näin talven tultua.
Jatkakaa.
« Last Edit: 29.11.10, 17:30 by Sami Aaltonen »
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10095 on: 29.11.10, 17:39 »

No ihan yksinkertaisesti se että niitä lipun ostopaikkoja- ja tapoja on jo muutenkin riittävästi. Ei minua kiinnostaisi maksaa lippuni hinnassa kolmentuhannen automaatin asennusta siksi ettei joku vatipää ole kyennyt hankkimaan esimerkiksi arvolippua etukäteen tai sitten edes pidä sitä pientä määrää kolikoita taskussaan.

Kyse oli vaihtoehdoista ja siitä että kyllä niitä vaihtoehtoja on jos vain halutaan. Se mikä on järkevää on eriasia. Toisaalta maailmalla on näitä toimivia malleja myös joukkoliikenteestä, ei täällä suomessa tarvitse kaikkea keksiä uudestaan.

Quote
Mikä muuten on tuo mainitsemasi ihmemaa jossa lipun voi BUSSISSA ostaa automaatista?

Ainakin Sveitsissä voi.

-JukSii-
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10096 on: 29.11.10, 17:44 »

Tuli tuosta Samin viestistä mieleen, loisto voi siis heittelehtiä tuollaisen 0,5 meetriä minne tahansa, liikkuvatko nuo myös paikallaan olessaan, eli jos kävellen lähestyn, voiko tuo varpaani murskata?

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10097 on: 29.11.10, 18:34 »

Ikävä kuulla, Sami, että sinulla on huonoja kokemuksia pakuista. Täytyy kuitenkin muistaa että meitä on moneksi. Itse annoin tänään latua Bussille Hyrylässä vaikka paikalla onkin 70 km/h rajoitus. Torvet soi takana kun annoin Bussin lähteä pysäkiltä... Ei se olisi päässyt sieltä ikinä ruuhka-aikana. Yhteistyöllä mennään...

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10098 on: 29.11.10, 19:09 »

Tuli tuosta Samin viestistä mieleen, loisto voi siis heittelehtiä tuollaisen 0,5 meetriä minne tahansa, liikkuvatko nuo myös paikallaan olessaan, eli jos kävellen lähestyn, voiko tuo varpaani murskata?

Varo vaan, ties vaikka peilinvarsi purasee kun kadulla kävelet.
« Last Edit: 29.11.10, 19:26 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10099 on: 29.11.10, 19:26 »

Ikävä kuulla, Sami, että sinulla on huonoja kokemuksia pakuista. Täytyy kuitenkin muistaa että meitä on moneksi. Itse annoin tänään latua Bussille Hyrylässä vaikka paikalla onkin 70 km/h rajoitus. Torvet soi takana kun annoin Bussin lähteä pysäkiltä... Ei se olisi päässyt sieltä ikinä ruuhka-aikana. Yhteistyöllä mennään...

Jep, ikävä juttu joo. Tiedän. Undecided
Töissähän nekin tuola on ja suurin osa tajuaa että mekin ja taxit ja rekat ovat sielä töissä. Yhteispelillä se työpäivä sielä hoidetaan.
Ei mulla pakuja vastaan mitään ole.
Tossa nyt sattu vaan joku Peugeotin paku olemaan, en tiedä mikä ongelma sillä siten oikeasti oli, mutta pahaa oloaan taisi purkaa meikäläiseen sen kilometrin matkan ajan.

Mutta joskus tuola näkee pakettiautojen toimesta sun muitten pizakuriireitten toimesta aika hurjia juttuja. Luulis että niitten kuljettajat tajuavat sen, että jos firman nimi lukee isolla takaluukussa, ja siinä alla yhtäisoilla kirjaimilla puhelinumero; pistäisi vähän jarruja siihen hermojen menetykseen. Oli se sitten pieni pakettiauto tai jakeluauto tai mikä tahansa. Okei, ei me bussin kuljettajatkaan pyhimyksiä olla, mutta silti vähän voisi joskus miettiä.

Tossa taannoin eräs jenkki pakukuljettaja yritti kaikin keinoin ohi kun pysäkiltä lähdin. (30 alue+tietyö) Hän siis yritti ohi kääntyvältä kaistalla, jossa on pakollinen kääntyminen nuolin merkittynä. Hän oli sulkuviivan alkamisen ohittanut, hän yritti risteysalueella vielä ohi ja joutui sitten jarrulle menemään ettei keskijakajaan osu. Käännyin sitten 500m päässä oikealle ryhmittyen kääntyvälle kaistalle kuten pitää; täysi poka opiskelijoita päällä eli käytävä etovesta taka ikkunaan täynnä käytävällä seisovia nuoria. Tämä ohitse yrittänyt pakettiauto sitten tuli vierelle ja meni auton mitan ohi, katsoi samalla minua (varmasti näki myös matkustamon tilanteen) ja käänsi suoraan sulkuviivan yli keulan edestä samalle kadulle minne olin itse juuri kääntämässä. En ehtinyt sanomaan siinä mitään kun se siitä keulan vierestä 2m marginaalilla puikkasi eteen. En ehtinyt ONNEKSI edes jarrulle, koska puolet seisovista matkustajista olisi kaatunut siinä vaiheessa.

Tämä uskomaton kosto toimenpide sen takia; että lähdin pysäkiltä asian mukaisesti. "mutta hänen eteensä". Tietenkin se eteen tulee, jos lyöt sen kaasupedaalin lattiaan ja pidät sen sielä niin voi olla, että se bussi aikalailla eteen napsahtaa sieltä pysäkiltä. + se mistä hän yritti ohi, olisi vienyt kortin jo siinä kohtaa. Mutta kostaa piti; vaikka olisi 5-10 loukkaantunut, ohi piti päästä ja sellasella tavalla, jossa ei poliisille tarvitse selittää yhtään mitään. Ei ole mitään selityksiä mitä selittää. Tahallinen teko.

Mikä meihin ihmisiin tuola joskus menee? Miksi pitää lähteä kostamaan asioita, kun alunperinkin ollaan jo väärässä asian suhteen, silti kostetaan ja näytetään että mulle ei vtuilla. Vaikka se vaatisi loukkaantumisia, kortin menetyksen ja ties mitä muuta kivaa pientä; se on vaan pakko mennä kostamaan hinnalla millä hyvänsä.

Tällä pakettiauto kuljettajalla oli firman nimi taka ovessa ja alla isolla puhelinnumero. Mietin vaan vieläkin, miksen soittanut sinne ja antanut hieman palautetta. Ja edelleenkin harmittelen sitä, että se olisi saanut peilin varren mitan osua takakulmaan, kuhan olisi hipaissut. Olisi päästy keskustelemaan ja olisin saanut nähdä omin silmin kun kusipäältä lähtee kortti. No onneksi se ei osunut, kaikkien edun mukaista, niin hänen kuin minun ja firman puolesta. Ketään ei loukkaantunut ja suurin osa varmastikaan ei edes huomannut koko tilannetta, onneksi.

Pistää vaan hiljaseksi joskus.
Pages: 1 ... 503 504 [505] 506 507 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1