Keskustelua liikenteestä

<< < (2017/3019) > >>

kille:
Quote

Periaatteessa varmaan, mutta et sinä automaateista busseissa mitään puhunut. Vain tasarahasta tai etukäteen ostamisesta.


Automaatti bussiin? Lipun voi jo ostaa julkisiin etukäteen niin monella eri tavalla mukaanlukien arvoliput, kännykkäliput, automaatit asemilla .. listaa voisi jatkaa pitkäänkin ja viimeisenä vaihtoehtona vielä se käteisellä maksaminen. Mitä seuraavaksi, lippu pitäisi voida ostaa automaatista hautausmaallakin?

juksii:
Quote

Automaatti bussiin? Lipun voi jo ostaa julkisiin etukäteen niin monella eri tavalla mukaanlukien arvoliput, kännykkäliput, automaatit asemilla .. listaa voisi jatkaa pitkäänkin ja viimeisenä vaihtoehtona vielä se käteisellä maksaminen.


Mikäs siinä automaatissa bussissa nyt on niin ihmeellistä? Jos niitä käytetään busseissa maissa joissa bussilla liikkuu huomattavasti enemmän ihmisiä kuin suomessa ja homma toimii, miksei niitä voisi olla meilläkin? Helpottaa kuskin työtä huomattavasti ja matkustajilla on mukavampi maksaa.

Quote

Mitä seuraavaksi, lippu pitäisi voida ostaa automaatista hautausmaallakin.

Miksi ei jos siellä on riittävän vilkas bussipysäkki?

juksii:
Quote

Paljonkos HSL alueella on busseja?
Paljonkohan sellaset tollaset laitteet maksaa kappaleelta?
Mitä maksaa, jos jokaiseen HSL alueen bussiin tollanen asennettaan?


Mitähän ne bussit maksaa? Taitavat olla kalliita, kuljetaan sitten kävellen.
Kyse on asiakaspalvelusta.

Toisaalta jos pysäkeillä (ainakin vilkkaimmilla) olis automaatteja joista voisi ostaa sen lipun ei jokaisessa bussissa tarvitsisi olla korttipäätettä.

Quote

Ehkä tässä ne syyt, miksi se ei kannata. Lisäksi vielä mahdolliset toiminta häiriöt (mistäs noista autoista koskaan tietää mitä sähköoikkuja saavat), niin sitä hauskempaa siitä sitten tulisi.


Jos autossa on joku sähköoikku ei sillä varmaan muutenkaan voi ajaa? Vai kulkeeko bussit ilman sähköö?

Kyllähän nyt on maailman sivu osattu tehdä toimivia sähkövempeleitä autoihinkin, miksi juuri tämä olisi jotenkin hankalampaa?


Edit: Lainaus kuntoon / IP

fishu:
Quote

Paljonkos HSL alueella on busseja?
Paljonkohan sellaset tollaset laitteet maksaa kappaleelta?
Mitä maksaa, jos jokaiseen HSL alueen bussiin tollanen asennettaan?

Ehkä tässä ne syyt, miksi se ei kannata. Lisäksi vielä mahdolliset toiminta häiriöt (mistäs noista autoista koskaan tietää mitä sähköoikkuja saavat), niin sitä hauskempaa siitä sitten tulisi.


On niihin autoihin ainakin varaa vaihtaa näitä lippulaitteita muutaman vuoden välein. Milloinkohan ne saisi taas tuotua lupaamansa seutulisän takaisin näihin huipputeknologian laitteisiinsa?

dc10-30:
Quote

On niihin autoihin ainakin varaa vaihtaa näitä lippulaitteita muutaman vuoden välein. Milloinkohan ne saisi taas tuotua lupaamansa seutulisän takaisin näihin huipputeknologian laitteisiinsa?


Mitä lippulaitteita, niitäkö jotka ovat busseissa joita matkustajat käyttävät. Vai mitä. Vai tarkoitatko uutta matkakorttia. Tarpeeksi monta vuotta oli se sininen kortti jo käytössä. Vai haluatko pahvi liput takaisin. Ne lippulaiteet mihin kortti leimataan ovat kaiketi samoja kuin ennenkin. Ehkä uudelleen ohjelmoituja?

Semmoset pysäkkien yhteyteen asennettavat lipunmyynti automaatit olisivat hyvä. Muttan sehän ei tosiaan käy, syystä jonka jo aiemmin mainitsin. Sen lisäksi busseissa voisi olla pieni automaatti: raha koneeseen, valitaan matka (Sisäinen, seutu) ja lippu tulostuu. Monet haluavat eroon kuljettajarahastuksesta. Automaatteja voisi olla joka ovella. Tosin voiko luottaa ihmisten rehellisyyteen, että kanssa sen lipun ostavat...

Mutta ei niitä ole pakko nyt heti hankkia vaan pikkuhiljaa, niin että vaikkapa 5- vuoden päästä löytyy laite kaikista busseista. Niitä linjoja voisi hiukan karsia ja vuoroväliäkin höllentää. Koska nykyinen taso ei selvästi mielytä matkustajia, niin pitänee sitten karsia kun ei kerta kelpaa niin ei sitten. Oppisivat matkustajat olemaan tyytyväisiä siihen mitä on, eivätkä vaatisi kohtuuttomia. Minusta on törkeää että matkustajat katsovat sekunttikellolla tuleeko bussi ajoissa.  Ei kellään liikennöitsijällä ole velvolliuutta pysyä HSL- liikenteessä, mitäs sitten jos yhtiöiden johtajat saavat tarpeekseen matkustajien valituksista.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page