FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.17, 16:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 504 505 [506] 507 508 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451149 times)
Kari J. Ansamaa
Offline Offline

Posts: 90
Date Registered: 15.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10100 on: 29.11.10, 21:03 »

Tuli tuosta Samin viestistä mieleen, loisto voi siis heittelehtiä tuollaisen 0,5 meetriä minne tahansa, liikkuvatko nuo myös paikallaan olessaan, eli jos kävellen lähestyn, voiko tuo varpaani murskata?

Ei pelkästään varpaita, vaan vaikka koko jampan. Viime talvena olin tankkaamassa bussia huonosti koko talven kolatulla kylmällä asemalla, jonka pinnan laatua pystyi vertaamaan bussipysäkkiin suomilaatuisen kadun varrella. Fulit oli valuneet tankkiin jotain 4 minuuttia ja se täyttyi. Menin siis ottamaan pistoolin pois tankilta ja tökkäsin korkin kiinni samalla auton hyökätessä poikittain polanteella kiinni mittarikatokseen ja vajaan 30 cm päähän pumpusta. Onneksi ehdin hyökätä avoimista keskiovista autoon sisään, olisi muuten saattanut alkaa ahdistamaan. Samanlaisia tilanteita sattuu toisinaan, jos joutuu ajamaan lähelle kanttaria pysäkille esim lastenvaunujen tms rajoitteisten vuoksi, ei tarvitse olla kovinkaan paljoa polannetta ja kallistusta jotta lämpimät renkaat menettää lepokitkan.
Ihmeellinen asia tämä fysiikka Wink

Muuten olen sitä mieltä, että kiilaamisen käsite on suomessa liikkuvilta perseellään, ei se kiilaa joka on esim vaihtamassa kaistaa osoittaen sen ennakolta, vaan se joka estää. Esimerkiksi autokilpailuissa saa penaltia, mikäli estää edellä menevää valitsemasta ajolinjaa, rajana takana olevan etupuskuri ja edessä olevan takapuskuri.

Sopua siihen liikkumiseen ja ennakointia, koskee muuten kaikkia tämän threadin juttuja aina tasarahasta bussilippuun ja ajonopeuksiin tjsp verenpaineen nostajiin Wink
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10101 on: 29.11.10, 23:52 »

Ketä mielestäsi kuuluisi rangaista?

Ps. Miten tuomio voi yllättää, kun se annetaan vasta ensi vuoden puolella?
Molempia.

Ja eiks tuossa sanottu, että kihlakunnansyyttäjä jättää syyttömäksi sen kolmion takaa tulijan (minkä v*tun takia?), ja kaikki syytteet sen kaahailijan niskaan.

Voisin vetää taas loistavan esimerkin vastaavanlaisesta asiasta. Varastan vaikka kaupasta yhden tikkarin ja sinä, Joona, 3 tikkaria. Koska sulla on enemmän tikkareita (olet siis pahempi rikollinen), tekeekö se minusta syyttömän silloin? Huh Cheesy Nyt tuossa tuo kova ylinopeus yms, mitätöi sen, että se toinen tuli kolmion takaa "eteen". Paha mennä sanomaan, mutta väittäisin, että jos tarkoin katsoo saattapi huomata tuleeko sieltä joku 80 vai 200 lasissa... ite ainakin kattoisin tollasessa tilanteessa useampaan kertaan molempiin suuntiin ennenkuin lähtisin liikkeelle. Jospa tuossa on menty tyyliin "ei sieltä eilenkään ketään tullu...." kun paikallisia kerta olivat.. Tongue Sitäpaitsi miksei tollasessa risteyksessä ole STOP-merkkiä? Tuli mieleen, kun aikoinaan väännettiin siitä 10- ja 224-tien risteyksestä tuolla Marttila/Tarvasjoki sektorilla... mistä se STOPpi löytyy...  Grin
Tatu Koiranen
Online Online

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10102 on: 30.11.10, 00:02 »

Molempia.

Ja eiks tuossa sanottu, että kihlakunnansyyttäjä jättää syyttömäksi sen kolmion takaa tulijan (minkä v*tun takia?), ja kaikki syytteet sen kaahailijan niskaan.

Voisin vetää taas loistavan esimerkin vastaavanlaisesta asiasta. Varastan vaikka kaupasta yhden tikkarin ja sinä, Joona, 3 tikkaria. Koska sulla on enemmän tikkareita (olet siis pahempi rikollinen), tekeekö se minusta syyttömän silloin? Huh Cheesy Nyt tuossa tuo kova ylinopeus yms, mitätöi sen, että se toinen tuli kolmion takaa "eteen". Paha mennä sanomaan, mutta väittäisin, että jos tarkoin katsoo saattapi huomata tuleeko sieltä joku 80 vai 200 lasissa... ite ainakin kattoisin tollasessa tilanteessa useampaan kertaan molempiin suuntiin ennenkuin lähtisin liikkeelle. Jospa tuossa on menty tyyliin "ei sieltä eilenkään ketään tullu...." kun paikallisia kerta olivat.. Tongue Sitäpaitsi miksei tollasessa risteyksessä ole STOP-merkkiä? Tuli mieleen, kun aikoinaan väännettiin siitä 10- ja 224-tien risteyksestä tuolla Marttila/Tarvasjoki sektorilla... mistä se STOPpi löytyy...  Grin

Kiva kun keksit hyvän vertauksen, jossa sinun ja joonan välillä on selvä relaatio. Ihan niinkun tilannetta tuntematta kun en viitsi tätä roskaa lueskella, totean vain, että ei kenenkään tarvitse olettaa, että joku tulee sitä etuajo-oikeutettua tietä pitkin ihan helvetinmoista ylinopeutta, siis noin niinkun syyllisyyskysymysten kannalta. Oman terveyden kannalta kannattaa tietysti muistaa, että maailman on täynnä idiootteja, joiden mielestä SIINÄ ON MUNAA kun ajaa kahtasataa taajamassa.

edit: "mikä estäisi ajamasta sitä 160-180 turvallisesti? Ei mikään." ja "Mut siinä on hei MUNAA" - näinhän ne menikin...
« Last Edit: 30.11.10, 00:08 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10103 on: 30.11.10, 00:13 »

että ei kenenkään tarvitse olettaa, että joku tulee sitä etuajo-oikeutettua tietä pitkin ihan helvetinmoista ylinopeutta, siis noin niinkun syyllisyyskysymysten kannalta. Oman terveyden kannalta kannattaa tietysti muistaa, että maailman on täynnä idiootteja, joiden mielestä SIINÄ ON MUNAA kun ajaa kahtasataa taajamassa.

edit: "mikä estäisi ajamasta sitä 160-180 turvallisesti? Ei mikään." ja "Mut siinä on hei MUNAA" - näinhän ne menikin...
Ei sitä varmaan voi (tai ainakaan kannata) itsestäänselvyytenäkään pitää, että sieltä ei tule ketään. Tottakai se on ihan älyttömän idioottimaista ajaa tollasta nopeutta tollasella tiellä. Ja yhtä idioottimaista on ajaa siihen eteen.

Eiks toi vanhojen tekstien kaivelu oo vähän väsynyttä jo? Varsinkin kun eri teksteistä pitää paskarrella "leikkaa&liimaa" tyyliin. No kai siitä jotkut saa jotain kiksejä. Ja iloksesi vielä tartun tuohonkin ja väitän, että taajama ja moottorie on ehkä vähän eri asioita... tiedä sitten... Roll Eyes

EDIT: Kyllä ne muuten on eri asioita, mikäli tähän on luottamista! Shocked

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottoritie

http://fi.wikipedia.org/wiki/Taajama


....

niin ja kaiva hei ihmeessä lisää noita vuosia vanhoja tekstejä, niin voidaan näin pikkutunneilla naureskella niille vaikka yhessä! thmbup
« Last Edit: 30.11.10, 00:22 by Petri Koivisto »
Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10104 on: 30.11.10, 00:36 »

Niin... Se kova ylinopeus voi todella mitätöidä kolmion takaa alle tulemisen, mikäli vauhti on ollut sellainen, että kaahaaja ehtii tulla ihan näkymättömistä päälle kun sallittua nopeutta ajava olisi ollut havaittavissa reilusti hyvissä ajoin. En ole tapahtumapaikan karttoja tutkinut, mutta ei olisi ainoa paikka Suomessa, missä reilua ylinopeutta tulevaa ei todellakaan voi mutkan/mäen/pusikon/metsän tms. takaa nähdä ajoissa, vaan sieltä se pamahtaa kylkeen vaikka olevinaan tyhjälle tielle lähtee kolmion/STOP-merkin takaa.

Eikä se STOP-merkkikään turvallisuutta takaa. Olen juuri käymässä paikkakunnalla, jossa kahteen kertaan on samassa risteyksessä ajettu alle ja kuoltu. Ensimmäisellä kerralla kärkikolmion ja toisella kolmion tilalle vaihdetun STOP-merkin takaa. Molemmilla kerroilla tosin kyseessä oli iäkäs kuljettaja, jonka havainnointikyvyn saattoi olettaa olennaisesti heikentyneen. Sitten STOP-merkkiin lisättiinkin vielä tehosteeksi vilkkuvalot ja myöhemmin koko risteys muutettiin liikenneympyräksi. Siitäkin ehti vielä pari rekkaa ajamaan suoraan yli ja nyt on joku betonitaidemöykky siinä keskellä. Ja paikalla näkyvyyttä on sentään melkein puoli kilometriä joka suuntaan.  Roll Eyes

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10105 on: 30.11.10, 00:48 »

Ei sitä varmaan voi (tai ainakaan kannata) itsestäänselvyytenäkään pitää, että sieltä ei tule ketään. Tottakai se on ihan älyttömän idioottimaista ajaa tollasta nopeutta tollasella tiellä. Ja yhtä idioottimaista on ajaa siihen eteen.
Juu, täytyykin tästä lähtien aina varautua siihen, että joku SAATTAA tulla kahtasataa (tai vieläkin lujempaa jos pelinsä kulkee) jostakin vaikka risteävä tie näyttää tyhjältä niin pitkälle metsän rajaan ettei sieltä sallittua kahdeksaakymppiä ehdi kukaan edes lähelle ja vielä kaupungissakin pysähtyä vihreisiin valoihin ihan vaan siksi, että joku (todennäköisesti se täällä usein mainittu TAKSI) SAATTAA tulla sivukadulta punaisia päin kylkeen.  Tongue

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10106 on: 30.11.10, 04:03 »

Homma tuolla liikenteessä ja koko revohkan yleinen sujuvuus perustuu siihen, että kaikki noudattavat yleisesti sovittuja ja laadittuja sääntöjä. Varsinkin kaupungissa, mutta myös sen ulkopuolella. Ja periaate on se, että voidaan myös luottaa siihen, että niitä yhteisiä sääntöjä noudatetaan.

Ihan kuin lentoliikenteessäkin; lennonjohdolta rullausluvan saaneen pikkukoneen pitää voida luottaa siihen, ettei pimeydestä tule jumboa niskaan vain sen takia, että sen pilotilla on mielestään kiire ehtiä perille ennen kilpailevan yhtiön konetta.

Valitettavan usein ainakin pääkaupunkiseudulla tulee tilanteita, joissa joku katsoo olevansa jotenkin etuoikeutettu oman kiireellisyytensä/tärkeytensä/varallisuutensa/tms. perusteella ja ryhtyy sooloilemaan. Sitten onkin joku kehätie tai muu valtaväylä tukossa ja kymmenien ellei muutaman sadankin suunnitelmat pilattu (joskus voi joltain henkikin lähteä), kun joku näistä sankareista tekee yllättävän peliliikkeen keskellä iltapäiväruuhkaa.


Eli pitääkö herra Koiviston mielestä ajella risteyksestä kääntyessä vaikka parisataa metriä ojanpohjaa pitkin ennen varsinaiselle ajokaistalle siirtymistä tai mikäli on vaaraa uhmaten menossa ihan tien yli, niin pitääkö ensin odotella varoiksi varttitunti ja sitten kun ei mitään näy eikä kuulu (varmistettava katseella näkemäesteisiin saakka ja esim. kuuntelemalla moottori sammutettuna ja olemalla hengittämättä) niin täyskaasukiihdytys renkaat savuten, että ehtii ennen kuin joku ylinopeutta ajava tulee kylkeen?


Toisaalta, muiden vastuullahan se nykyään tuntuu olevan, jos joku oman elämänsä sankari kaahaa ja kiilailee muun liikenteen seassa. Onneksi liikkeellä on vielä kohtuullisen reagointikyvyn ja liikennesilmän omaavia autoilijoita, jotta nämäkin kusipäät selviävät aiheuttamistaan tilanteista pelkällä (yleensä muiden) säikähdyksellä.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10107 on: 30.11.10, 04:56 »

Voisin vetää taas loistavan esimerkin vastaavanlaisesta asiasta. Varastan vaikka kaupasta yhden tikkarin ja sinä, Joona, 3 tikkaria. Koska sulla on enemmän tikkareita (olet siis pahempi rikollinen), tekeekö se minusta syyttömän silloin? Huh Cheesy

Jos tuo vertaus voisi ontua vielä enemmän, se kävelisi toinen käsi maassa.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10108 on: 30.11.10, 05:05 »

Eli pitääkö herra Koiviston mielestä ajella risteyksestä kääntyessä vaikka parisataa metriä ojanpohjaa pitkin ennen varsinaiselle ajokaistalle siirtymistä tai mikäli on vaaraa uhmaten menossa ihan tien yli, niin pitääkö ensin odotella varoiksi varttitunti ja sitten kun ei mitään näy eikä kuulu (varmistettava katseella näkemäesteisiin saakka ja esim. kuuntelemalla moottori sammutettuna ja olemalla hengittämättä) niin täyskaasukiihdytys renkaat savuten, että ehtii ennen kuin joku ylinopeutta ajava tulee kylkeen?
Sori, meni ainakin multa ohi, mutta kerro jos jossain olen väittänyt näin. Huh

Jos tuo vertaus voisi ontua vielä enemmän, se kävelisi toinen käsi maassa.
Ja jos tuolla kommentillasi olisi yhtään enemmän arvoa, sen voisi vaikka tulostaa ja laittaa kehyksiin seinälle. thmbup
Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10109 on: 30.11.10, 05:34 »

Tällä pakettiauto kuljettajalla oli firman nimi taka ovessa ja alla isolla puhelinnumero. Mietin vaan vieläkin, miksen soittanut sinne ja antanut hieman palautetta.
Olisit vaan soittanut. Siinä mitään menetä vaikkei saiskaan. Itse pirautin yhden firman (ei ihan yhden miehen/yhden pakun vaan vähän isomman) byroohon kun kuskinsa päästeli melkomoisen matkan kiellettyyn ajosuuntaan kun ei viitsinyt kahden korttelin verran kiertää. Tuskin oli yksittäisellä soitollani merkitystä, mutta jos niitä tulee tai on tullut muualtakin, niin voipi olla kuskilta kyseisen firman julkisuuskuvan himmentäminen kohta vähän katkolla ja jopa ihan loparitkin lähellä.

Ja nykyään jos oikein huolella tötöilee, niin ei auta ruikuttaminen ajokortin tarpeellisuudesta duunissa, vaan läpyskä lähtee hyllylle vähintään kuudeksi viikoksi. Siinä sitä on taksi/bussi/paku/kuormurikuskin hyvä miettiä puolitoista kuukautta mahdollisesti ilman liksaa, että kannattiko.

Asiasta kukkaruukkuun: Nuo kommenttisi isommilla seteleillä maksavista asiakkaista olivat varmaankin ihan kohdallaan. Ei se yksi tai kaksi tai kolmaskaan viiskymppinen kourassa kyytiin astuva varmaan vielä mitään, mutta kun tulee se neljäs... Taksikuski sentään voi poiketa vaikka huoltsikalle kahville kyytien välissä pikkurahaa vaihtamaan, mutta bussit ei paljoa pysäkkien välissä reitiltä poikkeile... Tosin takseissa kelpaa busseista poiketen myös yleensä vaikka leluvisa (Electron) tai muu muoviraha.

Ja vielä (kun tuntuu sormet notkeilta näppiksellä) noista bussipysäkeistä ja bussien lipsumisesta. Olin itse kyydissä matkalla Helsinki-Vantaalle, kun parisen vuotta sitten 615 täräytti Käpylän pysäkillä Tuusulanväylän varrella toisen bussin perään. Ihan aamu ja mikään aura/suola-auto vielä liikkeellä missään. Ehdin aitiopaikalta nähdä, että nyt ei pysähdykään ajoissa ja sitten rysähti, keula palasiksi ja etuovi paikoiltaan, edessä olleesta kuulemma moottorikin repesi kiinnikkeistään. Vauhtia tilanteessa tuskin nimeksi, kävellen olisi varmaan edennyt nopeammin, mutta koko pysäkkialue yllättäen ihan peilijäässä. Meinasin luiskahtaa samantien selälleni, kun astuin bussista ulos. Vaikka tuli vähän mustelmia ja naarmuja, niin ei tullut mieleenkään syyttää kuskin viaksi, oli täysin odottamaton tilanne. Eli varokaa siellä pysäkillä. Bussi painaa paljon eikä pysähdy talviliukkailla ihan yhtä hyvin kuin kesällä eikä tunnu yhtään kivalta saada sellainen syliinsä. Eikä ne kuskit tosiaan tahallaan siellä pysäkillä jarruttele ja kiihdyttele niin, että varsin kiillottaisivat sitä luisteluradaksi.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10110 on: 30.11.10, 07:06 »

Sori, meni ainakin multa ohi, mutta kerro jos jossain olen väittänyt näin. Huh
"Ei sitä varmaan voi (tai ainakaan kannata) itsestäänselvyytenäkään pitää, että sieltä ei tule ketään. Tottakai se on ihan älyttömän idioottimaista ajaa tollasta nopeutta tollasella tiellä. Ja yhtä idioottimaista on ajaa siihen eteen."

Eli kuinka paljon pitää siis varmistella? Onko idioottimaista lähteä liikkeelle, vaikkei ketään näy missään? Onko idioottimaista luottaa siihen, ettei kukaan kusipää tule jostakin suunnasta yli kaksin- tai kolminkertaista nopeutta sallittuun nähden? Onko idioottimaista yleensäkään luottaa siihen, että ihmiset saattaisivat noudattaa liikennesääntöjä? Onko idioottimaista astua ovesta ulos vilkaisematta ylös ettei vain yläkerran mummo pudota kukkaruukkua tai muuttofirma pianoa päähän?

Ainakin tähänastisista kirjoituksistasi tapaukseen liittyen olen päätellyt sinun olevan sitä mieltä, että jos joku ei osaa ennakoida normaalia varovaisuutta noudattaen risteykseen tullessaan, että joku tuleekin miljoonaa mutkan tai metsän tai talon takaa kylkeen, niin ihan oma vika.

Kyllähän useimmat aukealla ja tasaisella paikalla erottavat hyvinkin, jotta tuleeko risteävällä tiellä joku 80 vai 200 lasissa, mutta kun moni paikka nyt vain sattuu olemaan sellainen, että sitä kahtasataa tulevaa EI VOI havaita ennenkuin on liian myöhäistä.


Mietipä hetki tilannetta, että olet risteyksessä, josta näkee sata metriä kumpaankin suuntaan. Ajattele sitten, kuinka pitkälle ehdit kahdessa sekunnissa päätöksestäsi lähteä liikkeelle. Tie näyttää täysin tyhjältä sillä hetkellä, kun nostat kytkimen. Yllättäen näkemäesteen takaa ilmestyvä kahdeksaakymppiä lähestyvä auto on kahdessa sekunnissa vielä kuudenkymmenen metrin päässä. Kahtasataa tuleva sen sijaan ehtii jo osua ja todennäköisesti jarruttamatta. Kaksi sekuntia ei ole pitkä aika, mutta joillekin se on ollut loppuelämän mittainen.
« Last Edit: 30.11.10, 07:18 by Juha Hepokangas »

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10111 on: 30.11.10, 07:24 »

Enpä jaksa enää edes väitellä, kun ei se johda mihinkään Roll Eyes Tapahtunut mikä tapahtunut eikä se siitä muuksi muutu näillä turhanpäiväisillä jorinoilla. Ja kun tarkemmin mietii niin eipä voisi edes vähempää kiinnostaa Tongue
Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10112 on: 30.11.10, 07:43 »

Enpä jaksa enää edes väitellä, kun ei se johda mihinkään Roll Eyes Tapahtunut mikä tapahtunut eikä se siitä muuksi muutu näillä turhanpäiväisillä jorinoilla. Ja kun tarkemmin mietii niin eipä voisi edes vähempää kiinnostaa Tongue
No vähästäpä väsyit...

Ja kovastipa se tuntui kiinnostavan vielä siinä vaiheessa kun kyseenalaistit lakia toimeenpanevan virkamiehen päätöksen jättää syyttämättä tapahtuneeseen mitä todennäköisimmin täysin syytöntä.

Mutta tosiaan itse tapahtunutta ei näillä kommenttiriveillä peruuteta eikä kuolleita varsinkaan meidän kirjoittelu heilauta. Tosielämä kun ei ole autopeli, jossa lippusiima pysäyttää metsään menolta ja kolarissa vain ohjaamonäkymä vähän heilahtaa ja parilla napinpainalluksella pääsee aloittamaan kisan uudestaan.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10113 on: 30.11.10, 07:54 »

No vähästäpä väsyit...
Juu, ei tuollainen turhanpäiväinen jauhaminen jaksa innostaa. Ainakaan minua.
Tatu Koiranen
Online Online

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10114 on: 30.11.10, 11:28 »

niin ja kaiva hei ihmeessä lisää noita vuosia vanhoja tekstejä, niin voidaan näin pikkutunneilla naureskella niille vaikka yhessä! thmbup

Ei mun tarvi niitä erityisesti kaivaa, Tuomas kaiveli silloin aikoinaan niitä: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,96623.msg1065857.html#msg1065857

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tatu Koiranen
Online Online

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10115 on: 30.11.10, 11:32 »

Ihan aamu ja mikään aura/suola-auto vielä liikkeellä missään.

Tähän pitää kyllä sen verran kommentoida muutaman vuoden yötyökokemuksella (sitä rekalla ajelua), että varsin aktiivisesti ne aura/suola-autot ajelee ympäri pääkaupunkiseutua vaikka koko yön, jos keli on sellainen, että niitä ylipäätään voi/tarvitsee ajeluttaa... Sitä, miten ne suolaa esim. klo 07:00 tiedän paljon huonommin, kun melkolailla usein olen siihen aikaan nukkumassa...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10116 on: 30.11.10, 12:21 »

EDIT: Joo, "poistin" viestit, eli arvasitte oikein. En toki sen takia "että tarpeeksi kävi nauramassa", vaan sen että ei noista aiheudu kuin lisää vääntöä ja tappelua, mikä nyt ei tänne foorumille ainakaan mun mielestä pahemmin kuulu.

Enkä muuten ole poistumassa foorumilta mihinkään, sitä on turha odottaa Tongue (teille jotka siellä selän takana jauhatte...)


Eli mun osalta tämä oli ainakin tässä. Siirtykäämme takaisin varsinaiseen aiheeseen ---->
« Last Edit: 30.11.10, 13:37 by Petri Koivisto »
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10117 on: 30.11.10, 12:40 »

Ja sinä sitten kaivoit tuon, well done thmbup Hankkikaa molemmat vaikka elämä Smiley

Apropoo, tiedättekö muuten mikä tämä on ja mitä siitä voi seurata?:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kunnianloukkaus
Onnea valitsemallanne tiellä. Toivottavasti on varaa maksaa oikeudenkäyntikulut sitten kun häviät. Wink

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10118 on: 30.11.10, 13:52 »

Kyllä se Petri niin on, että kyllä joudut leikin kestämään, kun olet leikkiin lähtenyt. Ja osoittaisi jotain selkärankaa seistä niiden kirjoitusten takana, mitä on tullut kirjoiteltua. Ja toisinaan voisi vaikka myöntää olevansa väärässä, niin ei tarvisisi muiden "hihitellä". Meinaan nyt tämä viimeinenkin episodi, missä heitit taas jonkin oman kärkkään heittosi, ja joku tulee ja sen sitten nollaa/kyseenalaistaa typeränä/vääränä, heität heti hanskat tiskiin ja vetoat johonkin kulahtaneeseen "en nyt jaksa kinata"-fraasiin. Se se vasta huvittavaa on Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10119 on: 30.11.10, 14:05 »

Kyllä se Petri niin on, että kyllä joudut leikin kestämään, kun olet leikkiin lähtenyt. Ja osoittaisi jotain selkärankaa seistä niiden kirjoitusten takana, mitä on tullut kirjoiteltua. Ja toisinaan voisi vaikka myöntää olevansa väärässä, niin ei tarvisisi muiden "hihitellä". Meinaan nyt tämä viimeinenkin episodi, missä heitit taas jonkin oman kärkkään heittosi, ja joku tulee ja sen sitten nollaa/kyseenalaistaa typeränä/vääränä, heität heti hanskat tiskiin ja vetoat johonkin kulahtaneeseen "en nyt jaksa kinata"-fraasiin. Se se vasta huvittavaa on Tongue
Mihin v*tun leikkiin? Äh, älä Mikko yritä! Grin Entä kun en oikeasti jaksa jauhaa/välittää noinkin vähäpätöisistä asioista? Jos se joillekin tuottaa iloa elämään, siitä vaan naurakaa niin paljon kuin jaksatte. laugh Jokainen tietää että ei tollanen vääntö ja tappelu tee tästä foorumista parempaa tai mukavempaa kellekään, päin vastoin. Juuri puhuin siitä erään (ei nimiä) kanssa, miten helvetisti tämän foorumin taso on laskenut parissa vuodessa. Silloin aikoinaan täällä oli vielä paljon parempi ilmapiiri, eikä tälläistä vittuilu/piikittely/pätemiskerhoa kuin nyt. Ihan yleisesti, niin kuva- ja simupuolella kuin tälläkin osastolla.

Eniten kyllä ihmetyttää että moderaattorit on vielä mukana tollasessa lapsellisessa pelleilyssä... thmbdn Jos ei mitään asialle viitsitä tehdä, ei ainakaan tartte heittää enempää vettä myllyyn...
Pages: 1 ... 504 505 [506] 507 508 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1