FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.06.17, 22:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 506 507 [508] 509 510 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462364 times)
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10140 on: 30.11.10, 17:03 »

...mutta ihmetellään mielummin tuota. Homma alkoi jonoutua myös, arvatkaapa missä, no kehä3:lla tottakai! Siinä kuuluisassa Hongkongin rampissa oli sattunut peräänajo, ja skoudet paikalla. Ei mitenkään liikenteen haittana tai tiellä vaan siinä kiihdytyskaistan päässä. No alkoihan sitä ruuhkaa/jonoa kertyä kun siinä pitää ihmisten jarrutella A) sen takia että siinä on poliisi ja B) sen takia, että siinä on olevinaan jotain mitä pitää jäädä tuijottamaan....

Tiedätkö muuten.. niin kyyninen kuin joskus osaankin olla kännykameralla seiskalehteen onnettomuuskuvia napsivia autoilijoita kohtaan, tuolle hidastumiselle on ihan normaali selitys.

Ohiajavien autojen ei tarvitse tehdä kuin pari km/h nopeudenalennus kun se alkaa jo kertaantua yllättävän paljon kilometriä ennen. Ei siinä ole kysymys "jarruttelemisesta" huvin vuoksi vaan ihan terveestä varovaisuudesta. En minäkään ajaisi esim. kuorma-autolla (joita kehällä aika paljon liikkuu) kahdeksaakymppiä viereisellä kaistalla seisovien ihmisten (edes poliisien) ohi metrin päästä.

Sama koskee myös muunmuassa liittymästä alas ajavia autoja. Hidastuu väkisinkin koska toisten täytyy sovittaa välinsä tulijoihin.

Eli kannattaa vetää henkeä taas vaan..
Jari Ahonen
Offline Offline

Posts: 1697
Date Registered: 14.09.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10141 on: 30.11.10, 17:11 »

Kun tiedät ketjun sisällön, ja pidät sitä hyödyttömänä, niin osaat silloin varmaan myös jättää sen lukematta?
 Näin on. Liikenne kiinnostaa kuitenkin niin monia että kuten Mikko sanoikin, ketju siirtyisi vain muualle jonkin toisen otsikon alle. Mielipiteitä on monenlaisia ja silloin syntyy väkisinkin pieniä törmäyksiä. Kun vain maltettais vältellä sitä juupas/eipäs jankkausta koska se ei johda mihinkään. Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta toisen mielipidettä pitää myös kunnioittaa. No joo... meni saarnan puolelle mutta menköön Smiley

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10142 on: 30.11.10, 17:22 »

Tiedätkö muuten.. niin kyyninen kuin joskus osaankin olla kännykameralla seiskalehteen onnettomuuskuvia napsivia autoilijoita kohtaan, tuolle hidastumiselle on ihan normaali selitys.

Ohiajavien autojen ei tarvitse tehdä kuin pari km/h nopeudenalennus kun se alkaa jo kertaantua yllättävän paljon kilometriä ennen. Ei siinä ole kysymys "jarruttelemisesta" huvin vuoksi vaan ihan terveestä varovaisuudesta. En minäkään ajaisi esim. kuorma-autolla (joita kehällä aika paljon liikkuu) kahdeksaakymppiä viereisellä kaistalla seisovien ihmisten (edes poliisien) ohi metrin päästä.

Sama koskee myös muunmuassa liittymästä alas ajavia autoja. Hidastuu väkisinkin koska toisten täytyy sovittaa välinsä tulijoihin.

Eli kannattaa vetää henkeä taas vaan..
Jees, noinhan se menee. Meinasin itsekin kirjoittaa tuohon perään sen minkä Samikin tuolla sanoi, että kun yksi jarruttaa(tai hiljentää) niin jarruttaa seuraavakin ja vähän matkan päässä se jono jo seisoo... Ei siinä mitään sen kummempaa ruuhkaa vielä ollut ainakaan silloin, kun minä siitä menin ohi, nopeus vain tipahti johonkin 40-50kmh hujakoille tjsp.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10143 on: 30.11.10, 19:44 »

Juuri puhuin siitä erään (ei nimiä) kanssa, miten helvetisti tämän foorumin taso on laskenut parissa vuodessa.

Ja mä just liityin 12.12.2008  Embarrassed, ei kun hyvin honattu Petri  Grin. Eikä tätäkään ketjua kannata lukita, hävettää ja huvittaa niin helvetisti sitten vanhempana, ihan kun meikää kun lukee vanhoja tuherruksiaan ruutuvihoista. No, julkisuushan on nykypäivää ja se on kestettävä kun omalla nimellään viisauksia nettiin latelee.

topi
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10144 on: 30.11.10, 20:01 »

Palatakseni aiheeseen, niin kyllä näillä säillä on mukava tehdä hommia auton kanssa, jossa ei oo toimivaa webastoa ja kun siirtymiset on niin pieniä, niin käytännössä olet koko päivän töissä pakastimessa. Noh ei auta valittaa.

Webaston rikkinäisyys on arkea bussi puolella. Sen asian kanssa pitää vaan tulla toimeen. Paljon isompi murhe on ovien toimimattomuus tai jotain muuta kivaa pientä sen sijaan kuin webasto.
Esimerkiksi näillä keleillä tarkistaa edellisenä työpäivänä mikä auto on alla mahdollisesti aamulla ja pukeutua sen mukaan jos on ennakko tietoa. Kyllä se ajossa sitten lämpee, jos se kunnossa muuten on se auto, vesi kiertää ja hanat on auki. Mutta eihän se nyt kivaa tietenkään ole, jos ei toimi.
Tietenkin Unkarin ihmeet ei aina lämpene vaikka kaikki toimisikin, meinaa kori jos falskaa niin siinä ei paljoa lämmittimet auta.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10145 on: 30.11.10, 20:49 »

Webaston rikkinäisyys on arkea bussi puolella. Sen asian kanssa pitää vaan tulla toimeen. Paljon isompi murhe on ovien toimimattomuus tai jotain muuta kivaa pientä sen sijaan kuin webasto.
Tietenkin Unkarin ihmeet ei aina lämpene vaikka kaikki toimisikin, meinaa kori jos falskaa niin siinä ei paljoa lämmittimet auta.

45 minuuttia kun istuu sen Karun jääkaapin penkillä, niin tietää kyllä mitä tarvitsee... näin kovilla pakkasilla pitää olla putelli molemissa päissä  Smiley. Ja jos sen lämmitin ei toimi eikä hana aukea, niin eikö sen busan voi heittää suoraan varikolle jo pelkästään työsuojelunäkökohtien perusteella?

topi
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10146 on: 01.12.10, 01:11 »

Liikenteessä oon muuten ohimennen kiinnittänyt huomiota, että kadunvarsille parkkeeratuista autoista löytyy aika paljon nykyään näitä, joissa on sivupeili paskana. Muutos on tapahtunut ihan parissa viikossa! Tais lumentulo vaikuttaa hivenen siihen, että ihmiset ei oikein hallitse niitä autojen mittojansa ja vie siinä samassa sitten parkkeeratuista autoista sivupeilit mennessään..  Cool
Mä olen tullut lopputulokseen, että jos joku ei Helsingin keskustassa kapeille kaduille pysäköidessään ole oppinut taittamaan sivupeilejä, soppii siitä vähän rankaistakin. Ei sillä että olisin vielä yhtään peiliä kopsauttanut mukaani enkä sellaista aio tarkoituksella tehdäkään.

Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10147 on: 01.12.10, 08:15 »

45 minuuttia kun istuu sen Karun jääkaapin penkillä, niin tietää kyllä mitä tarvitsee... näin kovilla pakkasilla pitää olla putelli molemissa päissä  Smiley. Ja jos sen lämmitin ei toimi eikä hana aukea, niin eikö sen busan voi heittää suoraan varikolle jo pelkästään työsuojelunäkökohtien perusteella?

topi

Joo on sitäkin kokeiltu, se ei ole joo kovin mukavaa. Mutta näissä tapauksissa jotain on rikki, jos ei lämmintä puhalla.  Undecided Hana tai jotain on jossain rikki.
JOS bussi on kunnossa ja silleensä; niin kyllä sen pitäisi lämmintä puhaltaa. Joskin, mistäs sitä tietää sittenkään..... Koettu sekin ihme.

Ja tosiaan joo ei tartte ajaa, jos siltä alkaa tuntumaan. Tottakai kannattaa joustaa, sen mitä kannattaa. Ettei nyt ihan mahdottomaksi mene, mutta sanotaan näin koettuna, että 4h jääkylmässä autossa on ihan tarpeeksi bussi hommissa, sen jälkeen kyllä riittää.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10148 on: 01.12.10, 08:17 »

Mä olen tullut lopputulokseen, että jos joku ei Helsingin keskustassa kapeille kaduille pysäköidessään ole oppinut taittamaan sivupeilejä, soppii siitä vähän rankaistakin. Ei sillä että olisin vielä yhtään peiliä kopsauttanut mukaani enkä sellaista aio tarkoituksella tehdäkään.

Kaikista hienointa on se, että setä tai täti parkkeeraa autonsa siihen jalkakäytävälle niin lähelle ajoväylää, että melkeenpä viet peilin mennessäsi, jos et vähän sivuun väistä kaistalla. Mutta vielä hienompaa on kun meinaat viedä taka-tai etukulman sen takia, että pysäköity auto on jätetty vinottain kävelytielle.....
Ei ne taida omia autoja olla, jos on varaa ottaa tollasia riskejä sivupeileistä tai etu-takakulmista......
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10149 on: 01.12.10, 16:42 »

Pitääkö sivupeili irrottaa ovesta pysäköinnin yhteydessä, jos se ei muuten taivu? Ei minun autossa ole sellaista ihmettä, että peili kääntyisi sen profiilia pienentävästi.
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10150 on: 01.12.10, 16:51 »

Ei minun autossa ole sellaista ihmettä, että peili kääntyisi sen profiilia pienentävästi.

Mielenkiinnosta vain, että mikä auto kyseessä? Smiley Voisin noin lonkalta väittää, että ainakin vähänkin uudemmissa 99%:sti peilit saa väännettyä kohti auton runkoa Smiley Vaikkei niissä siis erillistä napista painettavaa kääntävää sähköjärjestelmää olisikaan, jotka nekin kovasti ovat yleistymässä..
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10151 on: 01.12.10, 22:11 »

Sami (tai muut asiasta tietävät): Miten homma toimii käytännössä, jos alla oleva bussi sanoo sopimuksen irti ja uutta tarvitaan tilalle? Onko kuljettajia aina päivystämässä (varikolla, kotona?), joista sitten joku hälytetään kehiin tuomaan uusi auto paikalle? Jatkaako tällöin hajonneen bussin kuljettaja töitä, vaiko onko mahdollisen stand by-kuljettajan vuoro?

Tiheästi liikennöidyillä reiteillä ei hajonneen bussin matkustajia varmaankaan poimita uuteen, vaan saavat odotella sitten seuraavaa saman linjan autoa. Ehjä kulkuväline kuitenkin tarvitaan varmasti korvaamaan hajonneen loput vuorot.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10152 on: 02.12.10, 07:39 »

Sami (tai muut asiasta tietävät): Miten homma toimii käytännössä, jos alla oleva bussi sanoo sopimuksen irti ja uutta tarvitaan tilalle? Onko kuljettajia aina päivystämässä (varikolla, kotona?), joista sitten joku hälytetään kehiin tuomaan uusi auto paikalle? Jatkaako tällöin hajonneen bussin kuljettaja töitä, vaiko onko mahdollisen stand by-kuljettajan vuoro?

Tiheästi liikennöidyillä reiteillä ei hajonneen bussin matkustajia varmaankaan poimita uuteen, vaan saavat odotella sitten seuraavaa saman linjan autoa. Ehjä kulkuväline kuitenkin tarvitaan varmasti korvaamaan hajonneen loput vuorot.

Tuota eihän siinä voi muuta tehdä kun soittaa varikolle ja kertoa tilanne mitä on tapahtunut. Jos bussi tien päälle hajoaa, niin ensisijaisesti tottakai koittaa saada se ajettua niin, ettei siitä ole muulle liikenteelle haittaa mikäli vaan mahdollista. Sen jälkeen turvallisesti matjustajat autosta ulos ja tilanteen selvitys ja miten he voivat matkaa jatkaa.

Sitten mitä tuon jälkeen tapahtuu on ihan kiinni tilanteesta. Tuleeko huolto paikalle pakulla korjaamaan, jos sellaselta näyttää vai tuoko huolto samalla vielä uuden bussin mukanaan ja jäävät sitten sitä hajonnutta korjaamaan vai tarvitaanko hinaus samantien. Vai tuoko toinen kuljettaja auton tilalle ja jää sitten odottamaan hinausta tai huoltoa kun toinen kuljettaja sitten uudella bussilla työpäivää jatkaa. Riippuu kaikesta tuo miten toimitaan.
Töitä jatketaan sitten kun vara-auto alle saadaan. Ei siinä muuta voi tehdä.
Mahdollisesti myös pyritään saamaan vara-auto siksi akaa linjalle kun rikkinäisen tilalle saadaan uusi.

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10153 on: 02.12.10, 12:35 »

Vanha, mutta niin.. no, hyvä vai ei Grin Siis ei luoja mikä tunari... *facepalm*... lisää näitä sinne liikenteeseen thmbup

http://www.youtube.com/watch?v=Lk9od8lSRUI
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10154 on: 02.12.10, 12:37 »

Sami (tai muut asiasta tietävät): Miten homma toimii käytännössä, jos alla oleva bussi sanoo sopimuksen irti ja uutta tarvitaan tilalle? Onko kuljettajia aina päivystämässä (varikolla, kotona?), joista sitten joku hälytetään kehiin tuomaan uusi auto paikalle? Jatkaako tällöin hajonneen bussin kuljettaja töitä, vaiko onko mahdollisen stand by-kuljettajan vuoro?

Tiheästi liikennöidyillä reiteillä ei hajonneen bussin matkustajia varmaankaan poimita uuteen, vaan saavat odotella sitten seuraavaa saman linjan autoa. Ehjä kulkuväline kuitenkin tarvitaan varmasti korvaamaan hajonneen loput vuorot.
Kun asia täällä tuntuu kiinnostavan: http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10155 on: 02.12.10, 13:27 »

Tiedän että en ole ammattikuski mutta tuli tuossa kesällä tehtyä hommia linkkujen kanssa ja yksi pelastus homma piti myös tehdä asentajan kanssa. Bussi ei lähtenyt käyntiin ja posoteltiin sinne toisen auton kanssa. Kuski odotteli vuoroaa tauolla (oli siis asemalla auto) ja katseli jos saataisiin käyntiin. Ei saatu joten kuski otti toisen auton ja me saatiin loppujen lopuksi toinen käyntiin ja se varikolle korjaukseen. Lisäksi silloin tällöin lähti yhtiön paku pihasta tutkimaan ongelmia. Näemmä vara-auto käytiin hakemassa vain jos oli pakko. Yleensä saatiin jo puhelinneuvonnalla auto taas liikkeelle.

Killerhangar
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10156 on: 03.12.10, 07:20 »

Ajatteleekohan nuo korkeiden ajoneuvojen kuskit tosiaankin näin:
"Joo, tuossa on kyllä matalempi tuo alitus, kun meidän korkeus. Mut mennään nyt, kun kukaan ei huomaa!"  thmbdn

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/etela-helsingin_raitiolinjat_seisovat_korkea_auto_veti/?ref=tf_iOKboksi_p3
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10157 on: 03.12.10, 07:53 »

Ainakin uudellamaalla oli aamulla taas mukavan liponen keli kun 90:n vauhdissa pystyi helposti pikku lisäkaasulla vilkuttelemaan ESP-lamppua.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10158 on: 03.12.10, 08:04 »

Ajatteleekohan nuo korkeiden ajoneuvojen kuskit tosiaankin näin:
"Joo, tuossa on kyllä matalempi tuo alitus, kun meidän korkeus. Mut mennään nyt, kun kukaan ei huomaa!"  thmbdn

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/etela-helsingin_raitiolinjat_seisovat_korkea_auto_veti/?ref=tf_iOKboksi_p3
Jos;
a) Linjojen korkeutta ei ole merkitty (luultavasti on?)
b) Oman ajoneuvon sen hetkistä korkeutta ei ole mitattu (mikäli ei ole kiinteäkorinen ajoneuvo)

...Sattuu näitä tilanteita. Voisin väittää että ei kukaan ehdoin tahdoin noita päin aja tuolla edellä mainitsemallasi mentaliteetilla.  Tongue
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10159 on: 03.12.10, 08:22 »

Jos;
a) Linjojen korkeutta ei ole merkitty (luultavasti on?)
b) Oman ajoneuvon sen hetkistä korkeutta ei ole mitattu (mikäli ei ole kiinteäkorinen ajoneuvo)

...Sattuu näitä tilanteita. Voisin väittää että ei kukaan ehdoin tahdoin noita päin aja tuolla edellä mainitsemallasi mentaliteetilla.  Tongue

Joo, tuo mainitsemanihan on vanhasta vitsistä!  Grin
Sattuuhan näitä, tosin tuntuu sattuvan aika useasti, kun 2 kk:n sisällä jo neljäs vastaava tapaus.
Pages: 1 ... 506 507 [508] 509 510 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1