Keskustelua liikenteestä

<< < (2037/3019) > >>

hynkel:

Taitolaji..

Kitkakerroin onkin taidosta riippuvainen.

kille:

Taitolaji..

Tsägälaji, sanon minä.. fysiikan lait koskee sitäkin touhua..

pho201:

...
Noista polkupyöristä, olen itsekin aktiivinen pyöräilijä kesäisin, mutta en tajua miksi jengi puskee väkisin talvenkin läpi vehkeellä joka on suunniteltu kesäoloihin. Eivätkö ne tajua että polkupyörällä ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta jarruttaa tehokkaasti, väistää saati pysyä pystyssä liukkaalla alustalla jos ja kun äkkitilanne tulee?

Minä ajelin opiskeluaikana (ja sitä ennen) polkupyörällä ympäri vuoden. Nykyään en ajele talven liukkailla polkupyörällä vaan autolla. Kävelisinkin mielelläni, mutta työmatka on niin pitkä, että pitäisi herätä kohtuuttoman aikaisin eivätkä bussivuorotkaan oikein sovi. Olisiko tuohon kätkettynä yksi selitys?

Pekka

pho201:

Koskee toki, mutta taitolaji se on myös. Kyllä tuolla pystyy liikenteen seassakin polkemaan vallan mainiosti kaatumatta ja jarruttaminenkin onnistuu.

Polkupyöräily on taitolaji (vakuuttaa yli 50 vuotta pyöräillyt), mutta näin vanhemmiten se alkaa olla myös muuta. Yksi syy siihen miksi en enää talvella pyöräile on ikä. Reaktioaika on heikentynyt eivätkä lihaksetkaan enää pelaa yhtä hyvin kuin ennen. Riskit kasvavat. Lisäksi kaatuminen on nyt paljon vaarallisempaa. Luut ovat hauraammat kuin nuorempana.

Pekka

juksii:

Mistä mahtaa johtua kun mopoautoja ei näy liikenteessä talvella? Minne ne kaikki katoaa

Tampereella ainakin on mopoautoja liikenteessä suunnilleen sama määrä kuin kesälläkin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page