Keskustelua liikenteestä

<< < (2045/3033) > >>

Miksu:
Quote

Mopolla/skootterilla pito nastarenkailla on talvikelilläkin hyvä. Pojat on poikia jne. Ilman nastoja pito on lähellä nollaa.
En tuomitse mopopoikien talviajeluja, mikäli on nastat alla.


Täälläpäin vielä pari ajelee mopolla kouluun. Ei taida nastoja olla alla. Aika vakaasti menevät mutta ihmettelen miksi ajaat siinä liukkaassa urassa kun vieressä on kuitenkin lunta josta saa paremman pidon. Enemmän vahinkoa täällä aiheuttavat bussit kuin mopot talvella...

Sami Aaltonen:
Mannerheimintie oli ainakin tänään paikkapaikoin karseessa kunnossa. Asiaa ei yhtään auta tavallista paremmat kuljettajat, jotka koukkaavat loivissa mäissä bussien/rekkojen eteen kun "sitä kaistaa ei voi vaihtaa risteyksen jälkeen".
TOivottavasti huomenna on asiat erilailla, saisivat yöllä käydä tiekarhuilla vetämässä ne muutamat paikat.

Pahasta kelistä huolimatta, silti tuola on niitä, joiden on pakko päästä kostamaan kaikki mitä tuola tapahtuu.
Olin kaistaa vaihtamassa Vihdintiellä, kun Herra ajoi sinne väliin. Tottakai päästin sen siitä sitten menemään kun ei toisen ylikään voi ajaa. EIkä siinä mitään sen enempää ollut, joten vaihdoin sitten hänen peräänsä kaistaa ja herra löi nelivilkut päälle.  Jätin suosiolla väliä......noin 100-150m kerralla kun jotenkin oli aavistus siitä, että edessä menee niin sanottu kusipää. Noh kääntyvä kaista sitten alkoi, ja jarruttelin sinne nuolivaloihin kun suoraan ajavilla oli vihreät. Sain typerän ajatuksen, että "onkohan toi ihan täyskusipää vai vaan vähän kusipää?" Ja vilautin sen 100-150m välimatkan takaa pitkiä kerran muistoksi yhteistyöstä.

TÄyskusipäähän se oli, herra veti jarrut kiinni, 3-4 kertaa ja kun tajusi minun vaihtavan kaukana takana kaistaa, koukkasi vilkun kanssa kääntyvälle kaistalle pumppaaman sitä jarrua ja sitten löi kaasun pohjaan ja hävisi horisonttiin. Tosiaan suoraa ajavilla oli vihreä, edessä tyhjätie. Mutta silti riitti aikaa ja intoa kouluttaa varsin karseesta kelistä huolimatta.

Harmi kun koskaan näiden liikenteen neropattien tehdässä näitä omia koulutustemppujaan; ei siviilipoliisiautoa ole paikalla.........
OKEI, mitäs menin vilauttamaan niitä valoja; ei olisi pitänyt, olisi taas pitänyht tajuta ettei noitten kanssa kannata enempää energiaa tuhlata. Mutta pitää kyllä sanoa, että AIKA HILJASEKSI TOLLANEN KÄYTÖS VETÄÄ. Aika hiljasta. Etenkin kun en mitenkään provosoinut millään tavalla kaistanvaihdon jälkeen häntä. Ajoin takana ja nelivilkut pisti ihan itse vilkkumaan.....
Todella Hiljasta..... Kun ei ole kuitenkaan pokkaa tulla huutamaan sinne etuovelle, heti kun pitää omasta autosta ulos astua ei enää olekaan asiaa...... Uskomatonta touhua.

Ehkei olisi tätä pitänyt kirjottaa tänne kun työpäivä on takana ja thats it.
Mutta aina jotenkin haluan uskoa siihen, että kun näitä tilanteita tänne kirjoittaa; niin se herättäisi jotain keskustalua, ajatuksia tai auttaisi ymmärtämään miten mitättömiä asioita nuo ovat loppupeleissä, ja millaselta sitä tuntuu palautetta saavana osapuolena katsella; niin se riittää mulle.
AJatelkaa muut mitä haluatte.

Tape:
Quote

Mannerheimintie oli ainakin tänään paikkapaikoin karseessa kunnossa. Asiaa ei yhtään auta tavallista paremmat kuljettajat, jotka koukkaavat loivissa mäissä bussien/rekkojen eteen kun "sitä kaistaa ei voi vaihtaa risteyksen jälkeen".
TOivottavasti huomenna on asiat erilailla, saisivat yöllä käydä tiekarhuilla vetämässä ne muutamat paikat.


Kevättä ootellaan.

Jos ne koukkaajat on "iso" bemarin tjsp. kuljettajia joilla on luulo että kaikki aina käy "kun mä nyt tästä ja muut ootelkoon" niin Sami kertasinko on ainoa oikea väline. 1 kuti per hölmö.

Sami Aaltonen:
Quote

Eihän siinä kyse siitä ole, etteikö se kestä, mutta kun on neuroottinen luonteeltaan niin kaikki mahdolliset naarmut tekevät hulluksi, ei ole helppoa.. Köyhän pitää pitää auto hyvässä kunnossa, että saa hyvän hinnan kun joskus myy eteenpäin..


Mutta hei.... Mun kaverilla on erinomaisessa kunnossa oleva 75 Alfa, jolla se voisi kyllä ajaa nämä talven kelit läpi. Takavetonenkin vielä olisi.
Mutta herralla on kuitenkin harrasteauto ja käyttöauto termit eriteltynä, joten talvi ajetaan sitten jollain kipolla ja kesä herkutellaan Alfalla.
EIpä tartte lumia murehtia tai naarmuja harjasta.

Sami Aaltonen:
Quote

Kevättä ootellaan.

Jos ne koukkaajat on "iso" bemarin tjsp. kuljettajia joilla on luulo että kaikki aina käy "kun mä nyt tästä ja muut ootelkoon" niin Sami kertasinko on ainoa oikea väline. 1 kuti per hölmö.


No ei ne aina ole, eilen yksi Corsa kuljettaja pilasi mäkeen ennakoinnit punaisiin valoihin totallisesti kääntämällä viime hetkellä Oooppelinsa ylämäessä siihen eteen. Pakkohan siihen pysähtyä oli sitten tuon takia.......Onneksi en jäänyt kiinni.
Näillä keleillä oikeasti näkee ne, jotka on ajaneet raskasta kalustoa jossain vaiheessa elämäänsä. Ne näkee tuolta ihan helposti, eivät änkeä eteen, eivät änkeä väkisin väliin, antavat tilaa ja odottavat maltilla eivätkä ole heti 2 sekunnin jälkeen änkeämässä väliin tai yrittämässä ohi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page