Keskustelua liikenteestä

<< < (2053/3033) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Suolauksesta vinkujille muistuttaisin että se on aina jonkinlainen kompromissi. Jos se ei sovi juuri teidän liikkumiseenne, se on voe voe.

Kannattaa lukaista:

http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=70&_dad=julia&_schema=PORTAL30&menu=1002&_pageid=71&linkki=1600&julkaisu=818&kieli=fi


Joo ei se kivaa ole kun rapa lentää, mutta miettikääs itsenne loivaan mäkeen josta ette pääse ylös vaikka miten yritätte. Taakse kertyy jengiä ja peruuttaa et enää voi alaspäin. Lukot ja luistonestot on päällä mutta auto pysyy paikallaan valuu taaksepäin vaikka mitä teet. SIinä kohtaa toivoisi todella, että suolaa olisi heitetty siihen mäkeen.

Eihän näitä henkilöautolla niin ajattele. Kaikesta pääsee suht vaivatta ja kaikesta ehtii kun vaan happea koneelle antaa. ESPDPS korjaa virheet ja olo on kuin Mäkisellä. Pienistäkin raoista ehtii ja mikäs siinä punasiin valoihin risteyttä ennen kaistaakin rekan eteen vaihdella. Se on kun ei tarvitse miettiä mitään.
Suurelle osalle tekisi hyvää näillä keleillä ajaa pari päivää rekalla liikenteen seassa. Väitän että aika monella muuttuisi käsitykset omista taidoista, asenteista ja ymmärtämisestä tuola liikenteessä.

erkki.pulkkinen:
Ottaisivat suomalaispoliisit oppia tästä niin ei tarttis muita sakotella 
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Poliisi%20sakotti%20itse%C3%A4%C3%A4n%20sakkokiinti%C3%B6n%20saavuttaekseen/art-1288355101384.html

Joona:
Quote

Joo ei se kivaa ole kun rapa lentää, mutta miettikääs itsenne loivaan mäkeen josta ette pääse ylös vaikka miten yritätte. Taakse kertyy jengiä ja peruuttaa et enää voi alaspäin. Lukot ja luistonestot on päällä mutta auto pysyy paikallaan valuu taaksepäin vaikka mitä teet. SIinä kohtaa toivoisi todella, että suolaa olisi heitetty siihen mäkeen.


http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=71&_dad=julia&_schema=PORTAL30&menu=10880&_pageid=71&kieli=fi&linkki=22253&julkaisu=7664

Quote

Vaikka suolauksesta aiheutuu hetkellisesti inhottavaa loskaa, tie on monesti kuitenkin helpommin ajettavissa kuin kiillottuneella lumipinnalla. Näin on erityisesti raskaan liikenteen osalta, joiden pyörien pito ei tällaisessa tilanteessa aina riitä pienenkään mäen ylittämiseen, jos vauhti välillä pysähtyy.

Etenkin kun lämpötila huitelee pari astetta pakkasen puolella ja alkaa satamaan alijäähtynyttä vettä, suolaajia kiittää vuolaasti. Alijäähtyneen veden jäädyttämällä tiellä luistelu 3 kaistalla 60 tonnin täysperävaunuyhdistelmällä 80km/h vauhdissa on sangen vittumainen tunne.

kille:
Tuossa Tiehallinnon suola-FAQ:issa on muuten lähestulkoon kaikkiin "kahvikeskusteluissa" jatkuvasti esiin tuleviin kysymyksiin (ininöihin) selkokielinen vastaus. Suosittelen lämpimästi!

Kysymys "Kuka korvaa auton ruostumiset ja jatkuvat pesulaskut?" on päätynyt usein kysyttyjen listalle, siis oikeasti - näin typeriä me olemme. Täytyy vakavissaan harkita ryhtymistä misantroopiksi 

Sami Aaltonen:
Tänään oli kyllä varsin mielenkiintonen ajokeli ainakin täällä rannikolla. Kehä 3:sella oli 12 aikaan idän suunnalla jokaisessa liittymässä lähes tulkoon auto penkassa ja aamusella oli joku vanhempi Bemari löytänyt itsensä lumikasan päälle Jumbon nurkilla.
Ylästöntiellä suoralla tielä oli oja kahmaissut uudehkon Audin ojan pohjalle; jäljistä päätellen 50m menty piennarta ennen kun oli oja ja lyhtytolppa pyytänyt kylään. Miten ihmeesä ihmiset tuola ajaa tossa kelissä?
Eikö järki sano, että vauhtia pois?, jos mitään ei lumipöllyssä 70kmh jälkeen nää ja tie näyttää jäisen kiiltävältä? ESPDPSABSEBS pelastaa ja antaa mahollisuuden ajaa miten haluaa vai ja sitten ihmetellään miksi ollaan penkassa keula rytyssä?
Onko tosiaan niin että sitten vasta tajutaan tien olevan jäinen kun auto on kyljellään ojassa tai liittymän penkassa, johon oli 200m aikaa jarrutella? Oikeesti?

Itse sain monen sattuman kautta Corollaan hommatuksi Bridgestonen kitkarenkaat. Ensimmäiset kitkat mun historiassa autoissa, joita on alla ollut.
Pitää kyllä sanoa että pitkähköllä matkalla tämän päivän lumikelissä tuntuivat erinomaisen hyviltä. Pitoa oli ja kun vaan muistaa ettei se kerro siitä pidin irtoamisesta samoin kuin nasta (eli raapiva ääni puuttuu) niin mitä parhaat kiekot kyllä ajaa, ennakointi varmasti vielä tärkeämpää kun keli olosuhteet ovat siinä 0 nurkilla, mutta näin tämän päivän lumisateessa paremmat kuin nastat. Ehdottomasti.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page