Keskustelua liikenteestä

<< < (2057/3033) > >>

JiiHoo:
Mulla yksi kaveri tekee noita hommia Helsingissä. Ne paiski ennen enemmän, mutta sitten Helsinki laittoi niille tuntikaton.
Noista koneista ei riitä se että on kortti, pitää olla ajolupakin. Yleensä niillä on koneetkin ns. omia, joilla ei muut juuri ajele.

matskupu:
Quote

Traktori kortti pitää ainakin olla.


Traktorin ajo-oikeus sisältyy kaikkiin ajokorttiluokkiin A1:stä eteenpäin eli erillistä korttia ei tarvita.

Tietysti ammattitaito ei tule kortin kanssa, mutta jotainhan asialle olisi tehtävä. Kuulostaa erittäin huolestuttavalta, että Helsingin tienhoito on noin huonossa jamassa.

dc10-30:
Helsingissä kaikki rahat menevät vain pröystäilyyn, metroihin ja muihin. Metrolle ei loppujen lopuksi ole aitoa tarvetta. Tyhjää täys paitsi ne pari tuntia "ruuhkaikaan". Lopettivat bussi linjoja aikanaan jotta saisivat matkustajia metrolle. 

Muuten kirjoitan nyt tähän ketjuun vaikka aiemmin oli puhe muusta. Mutta minunhan asia se on... 

Quote

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Runsas+lumisade+pakottaa+Helsingin+poikkeustoimiin/1135262320354

Helsinki joutuu turvautumaan runsaiden lumisateiden vuoksi poikkeustoimiin. Apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri ja kaupungininsinööri Raimo K. Saarinen kiersivät lauantaina eri puolilla kaupunkia tutustumassa lumen aiheuttamiin ongelmiin erityisesti liikenteelle.





Eikös niin pitäs muutenkin tehdä ilman erityistilanteita. Vai istuvatko vain siellä toimistossaan yleensä. Istuvat pää pilvissä ja suunnitelevat metroja ja kehäratoja, ja lopettavat päiväkoteja, kouluja säästävät kaikessa yms. Kun kaikki raha menee pröystäilyyn. 

mmniemi:
Quote

Jostain luin että rengaiden käyttöikä olisi noin 4 vuotta

Quote

Kuullostaa aika paljolta, varsinkin kitkarenkaisiin.

Joo, olen samaa mieltä. Aika pitkältä ajalta tuo neljä vuotta kuulostaa. Jo ihan sen puolesta, että joka neljä vuotta samoilla kumeilla pärjää, ei kyllä liian paljon ajele... Ei esim. Nokian HKPL 5:t kestä Golfissa alla, kuin hätäisesti yhden talven. Mulla tuli noille kumeille kilometrejä viime talvena n. 20000 ja varsinkin edessä olleet kumit on ihan paskat. Pintaa kyllä on ja nastat sinänsä kunnossa, mutta kun lamelit on hioutuneet pois, niin sillä pinnan millimäärällä ei ole mitään merkitystä...

Quote

Nastarengas ei ole niin kriittinen, mutta kitkat pitää olla todella hyvässä kunnossa, että ne toimivat parhaalla mahdollisella tavalla.

Ihan samalla tavalla sen nastarenkaan pitää olla hyvässä kunnossa, että se toimii. Pelkillä nastoilla ei ole lumella mitään virkaa. Samalla tavalla ne pitää olla lumella nastarenkaissakin lamelit kunnossa, että niillä saa pitoja. Ne jotka valittaa, että voi voi kun jää lumella kiinni, ajavat todennäköisesti vain huonoilla renkailla, joista on kitkapito-ominaisuudet höylätty asfalttiin parin edellisen talven aikana. Minä melkein väitän, että ajoi miten vähän tahansa, kaksi vuotta pitäisi määrätä ehdottomaksi maksimiksi talvirenkaille. Sen jälkeen niistä tulisi kirjaimellisesti sakkorenkaat...

mmniemi:
Quote

Ei niitä jätkiä ihan tosta vaan töihin oteta, paikkaamaan miespulaa tänäpäivänä. Traktori kortti pitää ainakin olla.


Kyllä kait nyt hemmetti kehä III:n sisäpuolelta ajokortillisia ihmisiä löytyy. Ja takuulla sellaisiakin, jotka ovat jopa ajaneet traktroreita ennenkin... Eri asia, jos koneenomistajille ei makseta tarpeeksi kaupungin puolelta, että kannattaisi lähteä töitä tekemään, saati sitten lisää väkeä palkkaamaan...

Ps. Eikä siihen mitään traktorikorttia tarvita. Traktoria saat ajaa kaikilla muilla ajokorteilla, paitsi mopokortilla...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page