FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.11.17, 00:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 517 518 [519] 520 521 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475414 times)
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10360 on: 18.12.10, 12:14 »

Yksi mihin olen törmännyt joidenkin kuljettajien kyydissä matkustaessa on ollut se että puhallin pidetään pakkasella nollassa niin kauan, että sieltä tulee lämmintä ilmaa ja sitten ihmetellään, miksi lasit huurtuu!  Grin
Kaikenlaisia hulluja tuolla näköjään on  Cheesy
Omassa autossani tosin automaatti-ilmastointi toimii juurikin noin, eli ei puhalla mitään ilmaa ennenkuin moottori/jäähdytysneste on hieman lämmennyt. Eipä mikään tosin estä säätämästä puhallusta manuaalisesti, jos ikkunat tahtovat huurtua.

Seppo Kyllönen
Offline Offline

Posts: 1302
Date Registered: 18.09.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10361 on: 18.12.10, 12:45 »

Tuola liikenteesä kun näkee alinopeeutta ajaavia henkilöautinkuljettajia niin mikä sielä mättää? Kortti pois tuolaisilta! Yksikin ammu tällÄinen kuski meni vaan tosi vanhoilla keltasilla läpi punavalon ja sitte ite joudun jäämään siihen. Raikas ja ravitseva talvikeli mallia normaali. Ei sitte järki leikkaa! Mitä noiden päässä oikee liikkuu thmbdn Pitäisi olla sujuvaa se liikenne eikä tollasii mulkkuja.

Käsitettä alinopeus ei ole olemassakaan. Kannattaisi panostaa oikolukuun koska viestissäsi oli 10 kirjoitusvirhettä.

S Kyllönen MIK-Malmi
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10362 on: 18.12.10, 12:48 »

Käsitettä alinopeus ei ole olemassakaan.

Mistä tämä höpönlöpö aina keksitään vetää mukaan? Miksei käsitettä 'alinopeus' olisi siinä missä myös käsite 'ylinopeus'? Laista et löydä kumpaakaan.

TLL:
24 § Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto
Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

Sekä ali- että ylinopeudesta voidaan rangaista esimerkiksi RL 23:1 § Liikenneturvallisuuden vaarantaminen mukaan. Rikesakko voidaan määrätä siten, kun asetuksessa rikesakkorikkomuksista säädetään (sieltä on löydettävissä mm. 8 § Nopeusrajoituksen rikkominen moottorikäyttöisellä ajoneuvolla, 9 § Muut moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajan liikennesääntörikkomukset ja 10 § Moottorikäyttöisen ajoneuvon häiritsevä ja tarpeeton ajo)
« Last Edit: 18.12.10, 12:54 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10363 on: 18.12.10, 12:51 »

Kannattaisi panostaa oikolukuun koska viestissäsi oli 10 kirjoitusvirhettä.
Lauseiden jäsentämiseen olisi myös syytä puuttua. Tommonen uhoava teksti on todella vaikealukuista Tongue

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10364 on: 18.12.10, 13:08 »

Alinopeuden täytyy olla aikasta huomattava olosuhteisiin nähden, ennen kuin siitä voi mitenkään jaella sanktioita. Poliisit saattavat kuitenkin pysäyttää vähemmästäkin ja tarkistaa, ettei ajella minkään vaikutuksen alaisena, mutta siihen se jääkin, jos vääriä aineita ei havaita kuskista.
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10365 on: 18.12.10, 14:04 »

Kuka suunnittelisi nykyauton arktisiin oloihin, jota voisi vielä huoltaa ja korjata muuallakin kuin merkkikorjaamolla?

Pekka

Tähän voisi kirjoittaa pitkänkin sepustuksen, mutta ei nyt ole aikaa joten tyydyn lyhyeen versioon. Tekniikan maailmassa oli lähivuosina tästä juttua. Ensinnäkin autojen luotettavuus on noussut koko ajan. Sähkövikojen suhteellinen osuus on noussut, mutta kuitenkin absoluuttisesti laskenut ajan myötä. En tiedä onko tuossa joku, aika kultaa muistot -efekti vai mikä.
Vanhemmillani on ollut aina käytännössä 2 autoa. Toinen suhteellisen uusi ja toinen yleensä ~15 vuotta vanha. Vaikka kakkosautolla on yleensä ajettu n. viidesosa uudemman auton kilometreistä niin kyllä se vanhempi auto on ollut paljon useammin pajalla. Ja paljon useammin tarvinnut lisävirtaa tai jättänyt vain käynnistymättä.

Viimeiseen lauseesi, ehkä auton huollattaminen merkkihuoltamolla on se hinta mikä täytyy maksaa siitä, että autot ylipäätään ovat luotettavimpia kuin ennen.

Loppuun onkin hyvä todeta että en ole yhtään autoa itse omistanut  Grin

Moottoripyöristä onkin enemmän kokemusta, niissä onneksi suurin osa uusistakin pyöristä on sellaisia, joihin voi tehdä moottoriremontin omin päin.

Hannu


Seppo Kyllönen
Offline Offline

Posts: 1302
Date Registered: 18.09.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10366 on: 18.12.10, 16:19 »

Alinopeuden täytyy olla aikasta huomattava olosuhteisiin nähden, ennen kuin siitä voi mitenkään jaella sanktioita. Poliisit saattavat kuitenkin pysäyttää vähemmästäkin ja tarkistaa, ettei ajella minkään vaikutuksen alaisena, mutta siihen se jääkin, jos vääriä aineita ei havaita kuskista.

Sellaisen huomion olen tehnyt viimeksi eilen kehä ykkösellä, jos joku ajaa siellä 70 nopeutta tai siitäkin alle, siellä on useimmiten nainen ratissa ja kännykkä poskella. Erittäin harvoin siellä viranomaisia on näkyvissä, siitä kyllä jo rapsut tulisi.

S Kyllönen MIK-Malmi
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10367 on: 18.12.10, 20:30 »

Sellaisen huomion olen tehnyt viimeksi eilen kehä ykkösellä, jos joku ajaa siellä 70 nopeutta tai siitäkin alle, siellä on useimmiten nainen ratissa ja kännykkä poskella. Erittäin harvoin siellä viranomaisia on näkyvissä, siitä kyllä jo rapsut tulisi.

Lain kannalta noin 70km/h on täysin hyväksyttävä vauhti 80 km/h alueella, koska lain mukaan sitä 80:ntä ei saisi missään vaiheessa ylittää.
Arto Karjalainen
Offline Offline

Posts: 274
Date Registered: 18.03.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10368 on: 19.12.10, 18:23 »

Lain kannalta noin 70km/h on täysin hyväksyttävä vauhti 80 km/h alueella, koska lain mukaan sitä 80:ntä ei saisi missään vaiheessa ylittää.

Väittäsin ,että enemmän vaaratilanteita luo nämä  70 km/h  jyrrääjät kuin ylinopeutta ajavat. Jos ei ajotaidot riitä ajamaan 80 km/h alueella 80 km/h. Niin kulkekoot bussilla tai taksilla...
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10369 on: 19.12.10, 19:10 »

Tänään käväsin tuola Hämeessä ihmettelemässä. En minä kyllä ihmettele noita kolareita noilla normaaleilla maanteillä; 1 kaista per suunta.
Ajelin tossa lumituiskussa 85-90 rajotuksen ollessa 80, kun hanuriin liimautui suhteellisen kiinni uudehko Foord Focus. Ensimmäinen suoran pätkä kun tuli, tämä sitten lähti ohi. Kuljettajana oli yli 60 vuotias mummeli, joka hymyssä suin päästi menemään..... Sen takana tullut pikuppi Nissani lähti hullummassa paikassa ohi; loivassa oikeassa mutkassa pieneen ylämäkeen. Vastaantulijan takia menin jarrulle, että pääsee ohi sillä lavaromullaan.
Sitten vielä ihmetellään, MIKSI TUOLA KOLISEE?!

60-vuotiaat mummot ohittelee 20+ ylinopeuksilla autoja sellasessa kelissä, jossa mummon Foordi lähtee kun nappihousuista mettään jos jotain menee pieleen, ESP:llä ei ole merkitystä, jos kuljettaja ajaa sipuliperseessä. Ja niin....30s sekkaa se sai välimatkaa meikäläiseen, kunnes kääntyi Nurmijärvelle..........Kannatti koska ehti kääntää auton suoraksi kääntymälleen tielle; kun olin kohdalla. Ehdottomasti kannatti.
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10370 on: 19.12.10, 21:20 »

Väittäsin ,että enemmän vaaratilanteita luo nämä  70 km/h  jyrrääjät kuin ylinopeutta ajavat. Jos ei ajotaidot riitä ajamaan 80 km/h alueella 80 km/h. Niin kulkekoot bussilla tai taksilla...

Mikäs sen takaa, että näillä ylinopeutta ajavilla olisi taitoa? Roll Eyes
Ei ainakaan juuri kortin saaneella hurjastelijateinillä ole taitoa, vaikka ajaakin kovaa.

Mutta niin, minä otin vain kantaa siihen, miten ko. asiaa katsotaan lain kannalta. Vauhti saa tällöin olla korkeintaan 80 km/h, ei 81 km/h edes hetkellisesti.
« Last Edit: 19.12.10, 21:24 by Sami Ylismäki »
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10371 on: 19.12.10, 22:27 »

60-vuotiaat mummot ohittelee 20+ ylinopeuksilla autoja sellasessa kelissä, jossa mummon Foordi lähtee kun nappihousuista mettään jos jotain menee pieleen, ESP:llä ei ole merkitystä, jos kuljettaja ajaa sipuliperseessä. Ja niin....30s sekkaa se sai välimatkaa meikäläiseen, kunnes kääntyi Nurmijärvelle..........Kannatti koska ehti kääntää auton suoraksi kääntymälleen tielle; kun olin kohdalla. Ehdottomasti kannatti.

Ilmeisesti tällä kaikella halusit perustella olettamustasi että hän olisi jollain tavalla riskialttiimpi tai huonompitasoinen kuski, sukupuolen tai/ja iän perusteella?
Mutta verrattuna mihin? Sinuun, tai vasta kortin saaneeseen? Mistä tiedät? Et tietenkään mistään. Voin kertoa että moni 60-vuotias "mummo" tai "vaari" on jo sen verran rattia vääntänyt ja niin hyvissä sielun ja ruumiinkin voimissa että sinäkin olisit kummissasi. No, vuosien myötä mustavalkoinen maailma ehkä aukeaa tämänkin suhteen. Että missä ne sipulit kenelläkin lopulta on  Roll Eyes
Niin, ja eipä tainnut "mummon" auto kuitenkaan metsään mennä kuin kuvitelmissa ja suurin kolhu oli jossain muualla?  Wink

Keli oli täällä pk-seudulla tänään tosiaan aikamoinen ja jouluhässäkät päällä. Paljon kolinaa mutta antoi liikkuvan poliisinkin setä kouluarvosanaksi kuitenkin kasin, eli väkimäärään ja liikenteeseen nähden mentiin kuitenkin aika mukavasti. Ja vakavilta onnettomuuksilta vältyttiin.

Kuulin väittämän että Helsingissä katujen puhtaanapidosta vastaa nykyään vain 12 henkilöä. Voiko pitää paikkansa?

« Last Edit: 19.12.10, 22:32 by Henri Laitinen »
Markku Vierelä
Offline Offline

Posts: 831
Date Registered: 23.08.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10372 on: 19.12.10, 22:36 »

Tänään käväsin tuola Hämeessä ihmettelemässä. En minä kyllä ihmettele noita kolareita noilla normaaleilla maanteillä; 1 kaista per suunta.
Ajelin tossa lumituiskussa 85-90 rajotuksen ollessa 80, kun hanuriin liimautui suhteellisen kiinni uudehko Foord Focus. Ensimmäinen suoran pätkä kun tuli, tämä sitten lähti ohi. Kuljettajana oli yli 60 vuotias mummeli, joka hymyssä suin päästi menemään..... Sen takana tullut pikuppi Nissani lähti hullummassa paikassa ohi; loivassa oikeassa mutkassa pieneen ylämäkeen. Vastaantulijan takia menin jarrulle, että pääsee ohi sillä lavaromullaan.
Sitten vielä ihmetellään, MIKSI TUOLA KOLISEE?!

60-vuotiaat mummot ohittelee 20+ ylinopeuksilla autoja sellasessa kelissä, jossa mummon Foordi lähtee kun nappihousuista mettään jos jotain menee pieleen, ESP:llä ei ole merkitystä, jos kuljettaja ajaa sipuliperseessä. Ja niin....30s sekkaa se sai välimatkaa meikäläiseen, kunnes kääntyi Nurmijärvelle..........Kannatti koska ehti kääntää auton suoraksi kääntymälleen tielle; kun olin kohdalla. Ehdottomasti kannatti.

Miksi sä ajat ylinopeutta?
Ja lumituiskussa on vielä varaa kurkkia, kuka on ohittavan auton ratissa.
Miten ajetaan sipuli perseessä?

ps. Mä en ole vielä eläissäni kohdannut liukasta ajokeliä.

Caravaanari on kaikkien kaveri.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10373 on: 20.12.10, 01:43 »

Ilmeisesti tällä kaikella halusit perustella olettamustasi että hän olisi jollain tavalla riskialttiimpi tai huonompitasoinen kuski, sukupuolen tai/ja iän perusteella?
Mutta verrattuna mihin? Sinuun, tai vasta kortin saaneeseen? Mistä tiedät? Et tietenkään mistään. Voin kertoa että moni 60-vuotias "mummo" tai "vaari" on jo sen verran rattia vääntänyt ja niin hyvissä sielun ja ruumiinkin voimissa että sinäkin olisit kummissasi. No, vuosien myötä mustavalkoinen maailma ehkä aukeaa tämänkin suhteen. Että missä ne sipulit kenelläkin lopulta on  Roll Eyes
Niin, ja eipä tainnut "mummon" auto kuitenkaan metsään mennä kuin kuvitelmissa ja suurin kolhu oli jossain muualla?  Wink


Just joo, ihan miten vaan. Just tätä saamarin näsäviisastelua ja pätemisen taitoa vihaan tässä topikissa. Aina pitää päästä pätemään, joka hlvtin kerta.
Noh pidä tosta kii jos se sua lohduttaa. Mulle on ykslysti. Olit taas vähän parempi kun meikäläinen, ymmärtämään elämää ja asioita ja näkemättäkään koko tilannetta, tai kokonaisuutta. Hyvä homma.

« Last Edit: 20.12.10, 01:50 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10374 on: 20.12.10, 01:47 »

Miksi sä ajat ylinopeutta?
Ja lumituiskussa on vielä varaa kurkkia, kuka on ohittavan auton ratissa.
Miten ajetaan sipuli perseessä?

ps. Mä en ole vielä eläissäni kohdannut liukasta ajokeliä.


Mittarin mukaan 85-90kmh. Siitä miinus 6kmh tai enemmän ei ollut liiemmin ylinopeutta.
Mutta olisi pitänyt ajaa se tasan 80 mittarin mukaan, eli 75 tai alle. Ilmeisesti näin, että olisin vielä enemmän tukkona kiireisille sunnuntai aamupäivän ratoksi ollut siinä kelissä.
Joo ei siinä suoralla muutakaan tekemistä ollut, kun vauhtia ei ollut 391kmh.
Laittamalla sen sinne vai miten luulet, että se sinne muuten menee?
Sen jälkeen ajaisit sinäkin varmasti kovempaa kotiin?
Käys kokeilemassa Kisahallin pysäkki. Siinä sulle liukasta ajokeliä.
« Last Edit: 20.12.10, 01:51 by Sami Aaltonen »
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10375 on: 20.12.10, 06:34 »

Kuulin väittämän että Helsingissä katujen puhtaanapidosta vastaa nykyään vain 12 henkilöä. Voiko pitää paikkansa?

Joo, itsekin luin tuon 12 jostain ja oli kyllä hieman outo juttu, mutta tämä iltasanomien uutinen kumoaa tuon miehityksen määrän.
Ilkka Kangastalo
Offline Offline

Posts: 1072
Date Registered: 18.05.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10376 on: 20.12.10, 06:44 »

Samasta aiheesta Hesarin verkkolehti tänään:

[i]Meillä on arkisin 300 omaa ja sata ulkopuolista konetta käytössä. Kalustoa on kyllä riittävästi, mutta työnjohdon kouluttaminen on vaikeampaa", Suuperko sanoi. [/i

Työnjohdostako tämä olikin kiinni?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lisälumi+tuo+Helsingille+miljoonien+lisälaskun/1135262498722

Lorem ipsum!!
55-HO
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10377 on: 20.12.10, 06:52 »

Työnjohdostako tämä olikin kiinni?
Pikemminkin työnjohdon koulutuksesta, oletan  Shocked. Lumentulo yllätti työnjohdon  laugh
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10378 on: 20.12.10, 07:03 »

Pikemminkin työnjohdon koulutuksesta, oletan  Shocked. Lumentulo yllätti työnjohdon  laugh

Ilmeisesti juuri tuosta työnjohdon koulutuksesta. Huvittuneena olen seurannut tuota lumenluontiurakkaa ympäri pääkaupunkiseutua, kun joka paikassa poistetaan lunta teiden ja kävelyteiden välistä, eli niiltä alueilta, jotka on kesäisin nurmikoita tai kivetettyjä, ja joita kukaan ei käytä liikkumiseen, muuten kuin ylittäessä tietä luvattomasta kohtaa. Samalla muualla on normaalit ajokadut lumenpeittämiä.  Grin Eikö nuo vallit voisi ihan hyvin jättää viimeisiksi poistokohteiksi, ovathan ne suojaamassa jalankulkijoita mahdollisen auton tieltäsuistumisenkin sattuessa.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10379 on: 20.12.10, 07:13 »

Ilmeisesti traktorikuskit tarvii työnjohtajan joka näyttää missä on lunta  laugh
Pages: 1 ... 517 518 [519] 520 521 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1