FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.19, 23:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 519 520 [521] 522 523 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1555495 times)
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10400 on: 20.12.10, 19:45 »

Olen sanaton.

Tämähän meitä ei suinkaan haittaa lainkaan Grin
Matti H. Virtanen

Date Registered: 22.06.07

« Reply #10401 on: 21.12.10, 00:02 »

Kyllähän lumiharja ikävästi hiusnaarmuja lakkapintaan tekee, ei siitä mihinkään pääse. Ei siihen tarvitse oikeastaan edes likaista autoa, nuo nykyiset "markettiharjat" ovat sen verran kovaa tavaraa että naarmuja tulee pelkästä harjasta. Varsinkin jos on vielä musta/ tumma väri niin kyllä keväällä huomaa minkälaista jälkeä lumien putsailu on saanut aikaan. Tietty jos ei välitä niin so not, mutta jos on tarkka autostaan niin ei noita "vaurioita" voi olla huomaamatta.

Itse olen yrittänyt löytää pehmeämpää harjaa kuin nuo huoltisten /markettien tarjoamat mutta eipä noita tunnu oikein olevan.. Tarttee vissiin se lehtipuhallin sitten hommata Grin
niksu99
Former member
« Reply #10402 on: 21.12.10, 05:07 »

Itse olen yrittänyt löytää pehmeämpää harjaa kuin nuo huoltisten /markettien tarjoamat mutta eipä noita tunnu oikein olevan.. Tarttee vissiin se lehtipuhallin sitten hommata Grin

Itsellä on Sokevan harja autossa, pehmeä. Ja keväällä näytetään autolle tätä ja niin hiusnaarmut häipyy  thmbup
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #10403 on: 21.12.10, 07:10 »

Kyllähän lumiharja ikävästi hiusnaarmuja lakkapintaan tekee, ei siitä mihinkään pääse. Ei siihen tarvitse oikeastaan edes likaista autoa, nuo nykyiset "markettiharjat" ovat sen verran kovaa tavaraa että naarmuja tulee pelkästä harjasta. Varsinkin jos on vielä musta/ tumma väri niin kyllä keväällä huomaa minkälaista jälkeä lumien putsailu on saanut aikaan. Tietty jos ei välitä niin so not, mutta jos on tarkka autostaan niin ei noita "vaurioita" voi olla huomaamatta.

Jo tuolla aiemmin oli samasta aiheesta keskustelua. Kysyin siellä että se lumimassan liikkuminenko ei sitten naarmuta maalipintaa? Tai siten, että jos ehtii vielä jäätyä auton päälle ja rojahtaa takakontille tai konepellille, sekö ei yhtään huolestuta näitä autonsa maalipinnasta tarkkoja ihmisiä. Kyllä tuo on vaan tekosyy sille että ei vaan viitsitä poistaa sitä lunta sieltä. Erikoinen on myös poliisin suhtautuminen asiaan, mitähän sanoisivat, jos laittaisin vaikka parikymmentä hesaria katolle sitomatta? Smiley
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #10404 on: 21.12.10, 08:40 »

Miten te yleensäkään uskallatte ottaa auton ulos lasivitriinistä?
Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #10405 on: 21.12.10, 09:22 »

Miten te yleensäkään uskallatte ottaa auton ulos lasivitriinistä?

Jos lumen putsaaminen autosta tuottaa noin paljon päänvaivaa, niin eikö ihmiset yhtään ajattele kuinka paljon se maalipinta ottaa osumaa esim. moottoritienopeuksissa keväisin ilman suuresta pienhiukkaspitoisuudesta saati sitten autojen renkaista lentelevistä pikkukivistä. Tuommoisesta pikkukivestä jääkin jo kerralla semmoinen jälki jonka huomaa muutenkin kuin suurennuslasilla ja halogeenivalolla.
Spetsnaz
Former member
« Reply #10406 on: 21.12.10, 09:29 »

Jos lumen putsaaminen autosta tuottaa noin paljon päänvaivaa, niin eikö ihmiset yhtään ajattele kuinka paljon se maalipinta ottaa osumaa esim. moottoritienopeuksissa keväisin ilman suuresta pienhiukkaspitoisuudesta saati sitten autojen renkaista lentelevistä pikkukivistä.
No nämä ovat niitä asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan, toisin kuin esim. siihen kuinka paljon aiheuttaa naarmuja raapimalla kovalla lumiharjalla likaista maalipintaa.
Joillekin auto on muutakin kuin kehonsiirtoväline, kaikki eivät sitä vaan ymmärrä.
Sami Virkkula

« Reply #10407 on: 21.12.10, 09:33 »

No nämä ovat niitä asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan, toisin kuin esim. siihen kuinka paljon aiheuttaa naarmuja raapimalla kovalla lumiharjalla likaista maalipintaa.
Joillekin auto on muutakin kuin kehonsiirtoväline, kaikki eivät sitä vaan ymmärrä.

Niin on ja valitettavan monelle se on ***jatke Wink
Matias Hurtta

« Reply #10408 on: 21.12.10, 09:50 »

Jos minulla olisi auto, joka on muutakin kuin kehonsiirtoväline, pitäisin visusti huolen siitä, että:
a) Se auto on tallissa aina kun sitä ei käytetä, jolloin ei tarvitse huolehtia lumien tai pölyjen pyyhkimisestä.
b) Sitä autoa käytetään nautiskeluun vain silloin kun keli on otollinen (ei lumimyrsky, ei tönkkösuolattu moottoritie, ei kaatosade, ei kevään pahin katupölysesonki)
c) Minulla olisi käytettävissä myös kohtuuhintainen käyttöauto, jota voisi murheitta käyttää kelissä kuin kelissä
d) Jos minulla olisin varaa useampaan harrasteajoneuvoon, minulla olisi varaa myös useampaan autotalliin.

Spetsnaz
Former member
« Reply #10409 on: 21.12.10, 10:09 »

Jos minulla olisi auto, joka on muutakin kuin kehonsiirtoväline, pitäisin visusti huolen siitä, että:
a) Se auto on tallissa aina kun sitä ei käytetä, jolloin ei tarvitse huolehtia lumien tai pölyjen pyyhkimisestä.
b) Sitä autoa käytetään nautiskeluun vain silloin kun keli on otollinen (ei lumimyrsky, ei tönkkösuolattu moottoritie, ei kaatosade, ei kevään pahin katupölysesonki)
c) Minulla olisi käytettävissä myös kohtuuhintainen käyttöauto, jota voisi murheitta käyttää kelissä kuin kelissä
d) Jos minulla olisin varaa useampaan harrasteajoneuvoon, minulla olisi varaa myös useampaan autotalliin.

Tuohan nyt on selvä, itse olen noin toiminutkin (poislukien d-kohta). Vaan pointtini tässä oli lähinnä se, että käyttöautostakin voi pitää hyvää huolta eikä ehdoin tahdoin naarmuttaa sitä...
Matias Hurtta

« Reply #10410 on: 21.12.10, 10:31 »

Vaan pointtini tässä oli lähinnä se, että käyttöautostakin voi pitää hyvää huolta eikä ehdoin tahdoin naarmuttaa sitä...

Ei tietenkään ehdoin tahdoin naarmuteta, mutta kyllä mielestäni käyttöauton käyttöön kuuluu sen huoleton puhdistaminen lumesta semmoisella perinteisellä autoharjalla. Jos se on kovin pehmeä ja sataa reilusti suojalunta, niin eihän sillä tee mitään. Tiettyhän sitä voi pitää autossa kahta harjaa ja vaihdella kelien mukaan...
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #10411 on: 21.12.10, 11:03 »

On se vaan kumma kun toisia tuntuu ärsyttävän se, että joku pitää hyvää huolta omasta autostaan Grin Ihan kun se olisi muilta pois, onkohan tämä sama asenne joskus jossakin muissakin asioissa.. Smiley

Niin on ja valitettavan monelle se on ***jatke Wink

Ja tästä Samille musiikkia! Wink http://www.youtube.com/watch?v=AbOk1qackno 
Tomi Jokela

« Reply #10412 on: 21.12.10, 12:17 »

On se vaan kumma kun toisia tuntuu ärsyttävän se, että joku pitää hyvää huolta omasta autostaan Grin Ihan kun se olisi muilta pois, onkohan tämä sama asenne joskus jossakin muissakin asioissa.. Smiley

Kyllähän mä ymmärrän sen että pidetään hyvää huolta autosta, mutta sitä hyvä huolenpitoa ei todellakaan ole se että ajellaan katto ja konepelti 10 cm lumikerroksen alla. Sitä olen tässä yrittänyt kysellä, että eikö muka jää tai kova lumi+lika sen lumikasan ja pellin välissä liikkuessa muka naarmuta? Vastaukset on ollut sitten tämän sinun kommenttisi mukaiset!  Wink
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #10413 on: 21.12.10, 12:25 »

Kyllähän mä ymmärrän sen että pidetään hyvää huolta autosta, mutta sitä hyvä huolenpitoa ei todellakaan ole se että ajellaan katto ja konepelti 10 cm lumikerroksen alla. Sitä olen tässä yrittänyt kysellä, että eikö muka jää tai kova lumi+lika sen lumikasan ja pellin välissä liikkuessa muka naarmuta? Vastaukset on ollut sitten tämän sinun kommenttisi mukaiset!  Wink

Missä olen sanonut, että ajan 10cm lumikasalla? Olisi myös toki voinut kohdentaa, että yleensä muutenkin jos joudun autoa putsaamaan niin se tapahtuu yliopiston pihalla josta on taajamaa pitkin (50kmh) 10min ajomatka kotitalliin jolloin tosiaan muutaman sentin putsaaminen on turhaa kun tietää, että se sulaa kohta pois. Muutenkin Oulun korkeudella tuo lumi on yleensä rehellistä pakkaslunta jolloin se ehtii lähteä jo parkkipaikalla pois Smiley

Vielä pyöreämmin voisin todeta, että teen päätökseni aina sen mukaan jolloin "varioitumisriskit" sekä mahdolliset haitat muille minimoituvat ja kaikki ovat tyytyväisiä. Oliko tarpeeksi poliittinen vastaus? Grin
Sami Virkkula

« Reply #10414 on: 21.12.10, 12:49 »

Tottakai autosta täytyy pitää erityisesti huolta varsinkin jos se maksaa pienen itäsuomalaisen omakotitalon verran mutta nämä Sokevan pensselit menee jo pikkasen överiksi.

Onko tuo Aisa joku jalkatuki vai mikä se on?   Grin
Tomi Jokela

« Reply #10415 on: 21.12.10, 12:49 »

Missä olen sanonut, että ajan 10cm lumikasalla? Olisi myös toki voinut kohdentaa, että yleensä muutenkin jos joudun autoa putsaamaan niin se tapahtuu yliopiston pihalla josta on taajamaa pitkin (50kmh) 10min ajomatka kotitalliin jolloin tosiaan muutaman sentin putsaaminen on turhaa kun tietää, että se sulaa kohta pois. Muutenkin Oulun korkeudella tuo lumi on yleensä rehellistä pakkaslunta jolloin se ehtii lähteä jo parkkipaikalla pois Smiley

Vielä pyöreämmin voisin todeta, että teen päätökseni aina sen mukaan jolloin "varioitumisriskit" sekä mahdolliset haitat muille minimoituvat ja kaikki ovat tyytyväisiä. Oliko tarpeeksi poliittinen vastaus? Grin

Ei ollut tuo lumikasan korkeus kenellekään suoraan kohdistettu, vaan oli heittona kun täällä pääkaupunkiseudulla on lumettomia autoja ja loput sitten 10+ cm kinoksen alla. Toisaalta tuossa mainitsemassasi sulamisessakin on se piirre, että pakkaslumikin sulaessa tiivistyy ja siitä tulee huomattavasti kiinteämpää suvilunta ennenkuin sulaa auton päältä ja siten myös kuperalla pinnalla lähtee isona laattana liikkeelle, jolloin aivan varmasti naarmuttaa samalla tavalla jos ei pahemmin kuin normaali harja.  Wink
Matti H. Virtanen

« Reply #10416 on: 21.12.10, 13:37 »

Jo tuolla aiemmin oli samasta aiheesta keskustelua. Kysyin siellä että se lumimassan liikkuminenko ei sitten naarmuta maalipintaa? Tai siten, että jos ehtii vielä jäätyä auton päälle ja rojahtaa takakontille tai konepellille, sekö ei yhtään huolestuta näitä autonsa maalipinnasta tarkkoja ihmisiä. Kyllä tuo on vaan tekosyy sille että ei vaan viitsitä poistaa sitä lunta sieltä.
Mitä sä lässytät? Missä kohdin kirjoitustani sanoin, etten niitä lumia putsaisi? Sanoin vain, että se putsaaminen aiheuttaa hiusnaarmuja lakkaan ja se sapettaa. Silti ne lumet putsaan ihan oman ja muidenkin tielläliikkujien turvallisuuden vuoksi, olen vain yrittänyt löytää siihen mahdollisimman "autoystävälliset" työkalut.

Ihme jankkaamista ilman että edes luet mitä on kirjoitettu.

Perisuomalaisella kateudella on kummallisia piirteitä. Niin tyypillistä, kun itseään ei kiinnosta autostaan huolehtiminen niin silloin se on väärin, että joku muu pitää huolta omastaan. Ihmetellään, kuinka tuo naapuri jaksaa pestä autonsa viikottain, vieläpä omin kätösin. Hullu. Ja sitten se kuitenkin salaa ****ttaa kun oma on kuin sikolätti.
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #10417 on: 21.12.10, 13:57 »

Ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapa tehdä yhtään mitään. Jokaisella on omat tapansa ja niitä tulisi kunnioittaa.

Jokainen saa putsata sen autonsa miten tahtoo, ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa putsata auto. Kunhan ne lumet saa pois, niin on hyvä, On aivan sama miten ne lumet auton päältä otetaan pois. Ne voi vaikka imuroida jos haluaa.

Joku haluaa putsata hienovaraisemmin, ja joku taas ei hiusnaarmusta hätkähdä, kumpikin on kuitenkin oikeassa. Kummallakin on oikeus tehdä niin kuin tahtoo.

Minusta on naurettavaa tämä "Minä olen aina oikeassa, siinä väärässä" asenne  laugh  Minkä helevetin takia jotkut aina jaksavat tuputtaa omia aatteitaan ja tapojaan toisille ainoana oikeana vaihtoehtona. Naurettavaa!
Tomi Jokela

« Reply #10418 on: 21.12.10, 14:45 »

Mitä sä lässytät? Missä kohdin kirjoitustani sanoin, etten niitä lumia putsaisi? Sanoin vain, että se putsaaminen aiheuttaa hiusnaarmuja lakkaan ja se sapettaa. Silti ne lumet putsaan ihan oman ja muidenkin tielläliikkujien turvallisuuden vuoksi, olen vain yrittänyt löytää siihen mahdollisimman "autoystävälliset" työkalut.

Häh?? Lässytän?? Missäs kohtaa sanoin että sä et lumia puhdistaisi? Nyt taisit ottaa varmaan väärän lainauksen, tai sun luetun ymmärtämisessä on sitten jotain vikaa!  Wink Mä tein kysymyksen, mihin en ole vieläkään saanut vastausta  Grin
Matti H. Virtanen

« Reply #10419 on: 21.12.10, 15:09 »

Nyt taisit ottaa varmaan väärän lainauksen, tai sun luetun ymmärtämisessä on sitten jotain vikaa!
Ihan oikean lainauksen otin. Kun aiemmin kirjoitin lumiharjojen aiheuttamista hiusnaarmuista auton lakkapintaan niin sinä lainasit kyseistä tekstiäni ja rupesit sönkkäämään jostain tekosyistä siihen, miksi lumia ei putsata. Vaikken sanallakaan sanonut ettenkö niitä lumia auton päältä putsaisi. Luetun ymmärtämisen suhteen kehoitan siis katsomaan peiliin.
Mä tein kysymyksen, mihin en ole vieläkään saanut vastausta
Teit kysymyksen asiasta (huom. edelleen; lainasit tekstiäni) joka ei minua koske. Onko se siis ihme, ettet saanut vastausta? Kehoitan kysymään joltain joka jättää lumet autonsa päältä putsaamatta.
Pages: 1 ... 519 520 [521] 522 523 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1