FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.18, 14:27

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 521 522 [523] 524 525 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1513701 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6215
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10440 on: 22.12.10, 19:24 »

Alfan paska? Okei, nehän on kaikki paskoja joo selvä. Roll Eyes

Matti sanoi vain yleisesti "20 vuotta vanha alfan paska". Kukaan ei väittänyt niiden kaikkien olevan paskoja, paitsi sinä.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10441 on: 22.12.10, 19:29 »

Matti sanoi vain yleisesti "20 vuotta vanha alfan paska". Kukaan ei väittänyt niiden kaikkien olevan paskoja, paitsi sinä.

Aaah niinpäs sanoikin joo nyt kun jaksoin lukea tarkemmin. Anteeksi kauheasti nyt sitten tämäkin väärin ymmärrys. Tongue
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10442 on: 22.12.10, 19:48 »

Tänään se taas nähtiin miten ajattelematon ihminen saa aikaan ihmettelyä.
Herra käänty kolmion takaa eteen, jouduin himmaamaan aikalailla. No ihan hyvin se siitä hetken aikaa meni, lakasematon katto pöllysi vaan aikalailla. Kunnes sitten hetken päästä vauhti tippu 50:stä 30 kymppiin. Ihmettelin takana, että mitä hlvettiä nyt tapahtuu. SIinä vaiheessa selvisi kun sain lasinpesunesteet omalle tuulilasilleni siitä edellä olevasta autosta, että miksi se vauhti tippui niin paljon yhtäkkiä. Tultiin sitten kiertoliittymään hetken kuluttua ja siinä se sitten ihmetteli, ketään ei mene missään mutta eteenpäinkään ei voi ajaa. Kun ei nää mitään.

*HUOKAUS* Sen siinä näkee; näitä paremman luokan kaikkitietäviä kuskeja, koskevat pyyhkimiin kun lumituiskuaa konepelliltä lämmeneeseen lasiin ja kaikkihan me? tiedämme mitä siitä tapahtuu, etenkin kun sinne sotkee vähän lasinpesuainetta sekaan.....Tiedämmehän? Pitäisihän se jokaisen aikuisen autoilevan itseään hyvänä kaikkitietävänä kuljettajan tietää, ettei niihin pyyhkimiin mennä koskemaan näillä keleillä.

Siihen olisi mennyt 2 minuuttia lakasta se auto siitä 2cm pakkaslumesta. Ja se olisi estänyt tuon etuikkunan muuttumisen jääklimpiksi, aamuruuhkassa.
Mutta ei kattokkaas, mitä sitä turhaan autoa lakasemaan. Se vie aikaa ja siihenhän ei ole kun koko aamu kello 03:sta eteenpäin tehdä se esimerkiksi. Mutta ei, pakko lähteä muiden sekaan ja todeta olevansa idiootti sen jälkeen.
Tuo sama herra varmaan tekee tuon joka aamu, oppimatta mitään, jos ei kerrasta ole oppinut niin ei taida oppia koskaan.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14394
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10443 on: 22.12.10, 20:15 »

Siihen olisi mennyt 2 minuuttia lakasta se auto siitä 2cm pakkaslumesta.
Ei siihen kyllä mene kuin muutama sekunti, kun eihän sitä tarvitse harjata kuin tuulilasi ja se konepelti, loputhan pölisee vauhdissa pois Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10444 on: 22.12.10, 20:18 »

*HUOKAUS* Sen siinä näkee; näitä paremman luokan kaikkitietäviä kuskeja, koskevat pyyhkimiin kun lumituiskuaa konepelliltä lämmeneeseen lasiin ja kaikkihan me? tiedämme mitä siitä tapahtuu, etenkin kun sinne sotkee vähän lasinpesuainetta sekaan.....Tiedämmehän? Pitäisihän se jokaisen aikuisen autoilevan itseään hyvänä kaikkitietävänä kuljettajan tietää, ettei niihin pyyhkimiin mennä koskemaan näillä keleillä.

Jos on vähänkään ollut ajan hermolla, on siellä pissapojan säiliössä semmoiset nesteet, että pystyy sitä pisua ruikkimaan lasille huoletta. Ja nyt ei puhuta mistään "Carlaken heti valmis -20C" mehuista... Kyllähän sen jokaisen aikuisen autoilevan itseään hyvänä kaikkitietävänä kuljettajana pitäisi tietää  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2333
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10445 on: 22.12.10, 20:20 »

Jos on vähänkään ollut ajan hermolla, on siellä pissapojan säiliössä semmoiset nesteet, että pystyy sitä pisua ruikkimaan lasille huoletta. Ja nyt ei puhuta mistään "Carlaken hetivalmis -20C" litkuista...
Joo, ei ole kyllä onkelmia ollut kun on omilla cocktaileilla menty.  thmbup
Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10446 on: 22.12.10, 22:19 »

On niitä muitakin kun F1 ja Lamborghinit. Alfan paska? Okei, nehän on kaikki paskoja joo selvä. Roll Eyes
Mielummin minä sillä 99' Primeralla ajan talven, kun tuhoan harrasteautoa tuola talven suolaliuoksessa, tai kohtaan jonkun onnettoman kolmion takaa kyljestä sisään.
Juu en tosiaan väitä että kaikki Alfat ovat paskoja. Esim. uusi Giulietta vaikuttaa sekä ulkonäkönsä puolesta että teknisesti varsin oivalta kulkineelta, omassa luokassaan. Varsinkin moottoripuolella ollaan oltu hyvin "ajan hermolla". Ajanut en ole, ainakaan vielä, joten siitä puolesta en voi esittää kuin huonoja arvauksia. Todennäköisesti kuitenkin ihan toiselta planeetalta kuin konsernin emomerkki Viiatti.

Mutta kyllä iso osa vanhemmista Alfoista on ihan hirveitä pommeja, itse en jotain 75:sta haluaisi suurin surminkaan omistukseeni vaikka vanhempia autoja harrastaisinkin. Tietysti jos tykkää vain korjata niin sitten on eri juttu, sitä varmasti parikymmentä vuotta vanhoissa Alfoissa riittää.

Mutta koittaisit nyt jo vihdoin tajuta, että osalle, ja itseasiassa aika monelle, se yksi ja sama kulkine on "käyttöauto" ja "harrasteauto". Minuakaan ei kiinnosta korjailla vanhoja paskoja ja toisaalta monella esim. kerrostalossa asuvalla ei siihen ole tilojen puutteessa mahdollisuuttakaan. Lisäksi haluan ajaa hyvällä, uudella autolla ympäri vuoden ja siksi "harrastan" uusia autoja (tai no ainakin uudehkoja autoja, nykyinen on ehtinyt jo puolen vuoden ikään joten ei sitä enää uudeksi kehtaa kutsua). Mutta silti, ja myös juuri sen vuoksi, haluan tehdä kaiken sen minkä vain järkevästi voin jotta autoni säilyisi hyvänä. Ne lumiharjasta aiheutuvat hiusnaarmut maalipinnassa ****ttaa vaikka se onkin oma valinta että sillä talvella ajaa. Eikä se ole keneltäkään pois jos joku putsaa oman autonsa vaikka nyt sillä lehtipuhaltimella. Päinvastoin, itsestäni on ainakin mukava nähdä, että joku pitää (useinmiten kovalla työllä) hankkimastaan autosta hyvän huolen. Sen ei tarvitse olla mäklämpörtsiini jotta sitä on hyväksyttävää puunata ja pitää hyvänä.
« Last Edit: 22.12.10, 22:39 by Matti H. Virtanen »
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10447 on: 23.12.10, 06:17 »

Ei siihen kyllä mene kuin muutama sekunti, kun eihän sitä tarvitse harjata kuin tuulilasi ja se konepelti, loputhan pölisee vauhdissa pois Grin

Joo mutta sekin on liian kauan. Kello oli jo sillon ainakin 7 aamulla ja sillon on jo myöhäistä aikaa tuhlata sellaseen.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10448 on: 23.12.10, 06:18 »

Jos on vähänkään ollut ajan hermolla, on siellä pissapojan säiliössä semmoiset nesteet, että pystyy sitä pisua ruikkimaan lasille huoletta. Ja nyt ei puhuta mistään "Carlaken heti valmis -20C" mehuista... Kyllähän sen jokaisen aikuisen autoilevan itseään hyvänä kaikkitietävänä kuljettajana pitäisi tietää  Roll Eyes

Luuletko tosiaan, että TÄÄLLÄ RUUHKA SUOMESSA tavallinen parempi autoilija mitään tietää noista nesteistä? Grin Roll Eyes
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10449 on: 23.12.10, 06:26 »

Juu en tosiaan väitä että kaikki Alfat ovat paskoja. Esim. uusi Giulietta vaikuttaa sekä ulkonäkönsä puolesta että teknisesti varsin oivalta kulkineelta, omassa luokassaan. Varsinkin moottoripuolella ollaan oltu hyvin "ajan hermolla". Ajanut en ole, ainakaan vielä, joten siitä puolesta en voi esittää kuin huonoja arvauksia. Todennäköisesti kuitenkin ihan toiselta planeetalta kuin konsernin emomerkki Viiatti.

Mutta kyllä iso osa vanhemmista Alfoista on ihan hirveitä pommeja, itse en jotain 75:sta haluaisi suurin surminkaan omistukseeni vaikka vanhempia autoja harrastaisinkin. Tietysti jos tykkää vain korjata niin sitten on eri juttu, sitä varmasti parikymmentä vuotta vanhoissa Alfoissa riittää.

Ne lumiharjasta aiheutuvat hiusnaarmut maalipinnassa ****ttaa vaikka se onkin oma valinta että sillä talvella ajaa.

Jaa puhut tosta uudesta Giulietasta? Minä kun heti ajattelin vanhempia Giuliettoja tässä.
Historiasta löytyy todella hienoja ja teknisesti hienosti toteutettuja ALfoja, jotka eivät tosiaan psokoja ole. Se, että huolto on kallista ja vaikeaa, on ihan totta. Mutta siksihän se kiehtookin. Se ei ole mikään Volkkari tai Toiota kun sinne alakertaan menee katselemaan alustan rakenteita. Tongue
Totta, kerrostalossa asuvan on mahdoton melkeempä noita omistella kun ei ole paikkaa minne sijoittaa auto talveksi, kädentaitojakin pitää olla ja ymmärrystä tekniikasta, jos vanhan Alfan tai minkä tahansa muun vanhan harrasteauton ostaa.
Oletko sinä koskaan ajanut vanhaa Alffaa muuten?

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan tästä maalipintalumiharjavouhottamisesta; eiköhän autonmyyjä ensiksi kysy kuitenkin, että onko autossa tupakoitu sisällä vai ei. Sillä asialla on merkitystä jälleenmyyntihintaan aivan takuulla; ei sillä oletko harjannut minkälaisella lumiharjalla katolta lumet talvella. Ehkä joku Porsse ja tai jonkun muun harvmemin talvella ajettavan auton ostaja voi sitä kysyä, mutta oikeesti jos sen takia jättää auton ostamatta liikkeestä, että katolla näkyy tietystä kulmasta, monella eri tavalla eri valoissa naarmuja, niin sitten ei voi sanoa muuta kuin voi voi sentään. Osta uus.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14394
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10450 on: 23.12.10, 10:44 »

Nyt kyllä ihmetyttää. Nyt kun tässä ollaan kinattu noista naarmuista sun muista. Toisia ei näytä kiinnostavan se oman auton kunto sitten ollenkaan. Jumbon parkkihallissa pääsin seuraamaan aitiopaikalta, kuinka vajaan tunnin aikana n. 5-10 autoa jyräsi surutta kanttarin yli, sen sijaan että olisivat kiertäneet takaisin sitä oikeaa ajoreittiä.

Eli alatasolla on niitä "välejä" missä ajetaan ja niistä pääsee sinne "pääväylälle" mitä kautta pääsee ulos, mutta viimeisestä välistä ei pääsekkään, vaan siellä on umpikuja, eli se 15cm(?) korkea koroke. Olin parkissa siinä korokkeen vieressä. Siinä sitten ihmettelin miten jotkut viitsivät autoansa raiskata tuolla tavalla. Toiset sentään vielä menivät varoen siitä yli, mutta toiset tulee vauhdilla katsomatta mihinkään suuntaan, sokkona vaan siitä yli vaikka tulisi vasemmalta autoja. Mietin vaan että miten hiton hyvää tollanen tekee autolle.

Paras oli joku pikkuämmä homomaasturillaan. Hänen edellään oli joku vanhempi pariskunta tavallisella autolla, jotka ei uskaltaneet ajaa kanttarin yli vaan yritti peruuttaa pois. Vaan eipä se naikkonen viitsinyt edes tilaa antaa, vaan patu joutui nousemaan autostaan ja huitomaan että helvettiin siitä. No sitten tuon vääntämisen jälkeen tilaa löytyi, ja annas olla kun patu pääsi pois tieltä, näytti tämä mimmi mistä on kovat kuskit tehty. "Hienolla ja upealla" maasturillaan kaasu pohjassa yli katsomatta mihinkään suuntaan. Kivasti kyllä "tsiippirämä" pomppasi Grin Taisi jopa käydä vastaantulijoiden puolella reipaasti, onneksi ei ketään siihen kohdalle sattunut... Tongue Samanlailla lusikka pohjassa veti myös joku firman pakulla. Noh, senhän ymmärtää ettei firman auto kiinnosta....

Komiasti rusahti myös eräs rapeista Ranskalaisista kun täräytti tuosta korokkeesta yli... ihan pahaa teki itelläkin siinä vierestä katsoessa tuota menoa... Grin

Siis ihan järkyttävää toimintaa. Ja tuon olisi voinut välttää kääntämällä auton ympäri jos taidot ja kärsivällisyys riittää (välit kuitenkin sen verran ahtaat). Tai jo aikaisemmin lukemalla vaikka niitä kylttejä missä lukee "ULOS"... Tongue

Ei nyt kuitenkaan ihan heti tulisi mieleen itellä, että hei vedänpä tuosta korokkeen yli suorilta 30kmh lasissa... ei edes firman autolla Grin
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10451 on: 23.12.10, 20:15 »



Paras oli joku pikkuämmä homomaasturillaan. Hänen edellään oli joku vanhempi pariskunta tavallisella autolla, jotka ei uskaltaneet ajaa kanttarin yli vaan yritti peruuttaa pois. Vaan eipä se naikkonen viitsinyt edes tilaa antaa, vaan patu joutui nousemaan autostaan ja huitomaan että helvettiin siitä. No sitten tuon vääntämisen jälkeen tilaa löytyi, ja annas olla kun patu pääsi pois tieltä, näytti tämä mimmi mistä on kovat kuskit tehty. "Hienolla ja upealla" maasturillaan kaasu pohjassa yli katsomatta mihinkään suuntaan. Kivasti kyllä "tsiippirämä" pomppasi Grin Taisi jopa käydä vastaantulijoiden puolella reipaasti, onneksi ei ketään siihen kohdalle sattunut... Tongue Samanlailla lusikka pohjassa veti myös joku firman pakulla. Noh, senhän ymmärtää ettei firman auto kiinnosta....


Nyt varmaan tajusit, että ei ne autot taida omia olla jos niillä voi ajaa noin ilman välittämistä?
NOita kutsutaan liisinkikouhouksi. Kun ei ole oma, ei tarvitse välittää sen enempää, talo maksaa viulut. Tongue
Ja sitten sen noissa tapauksissa vielä näkee niin loistavasti; että ei ole ennenkään tarvinnut mitään miettiä ajamisen suhteen. Mietitään vasta sitten kun on kurat pöksyissä. Että "mites täs nyt näin kävi". Roll Eyes

Ai että....kun pääsis tollaselle viittoilijaheepolle sanomaan, että
"eikö taito riitä peruttamaan tai kääntämään??? Mites nyt niin?! Jos auto on liian iso, niin osta pienempi tai mene jonnekin parkkipaikalle harjottelemaan auton mittoja, ootte niin keleen hyviä kuskeja aina, mutta sitten ette saa 4m autoa käännettyä parkkihallissa, mielummin rikotte kun alatte peruuttamaan..." Tongue  Grin

Vois kyllä tulla nenä kipeeksi tosta?  Sad
Jollain voi palaa meinaa käpyhanurissa sen verran.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14394
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10452 on: 23.12.10, 20:45 »

Nyt varmaan tajusit, että ei ne autot taida omia olla jos niillä voi ajaa noin ilman välittämistä?
NOita kutsutaan liisinkikouhouksi. Kun ei ole oma, ei tarvitse välittää sen enempää, talo maksaa viulut. Tongue
Ja sitten sen noissa tapauksissa vielä näkee niin loistavasti; että ei ole ennenkään tarvinnut mitään miettiä ajamisen suhteen. Mietitään vasta sitten kun on kurat pöksyissä. Että "mites täs nyt näin kävi". Roll Eyes

Ai että....kun pääsis tollaselle viittoilijaheepolle sanomaan, että
"eikö taito riitä peruttamaan tai kääntämään??? Mites nyt niin?! Jos auto on liian iso, niin osta pienempi tai mene jonnekin parkkipaikalle harjottelemaan auton mittoja, ootte niin keleen hyviä kuskeja aina, mutta sitten ette saa 4m autoa käännettyä parkkihallissa, mielummin rikotte kun alatte peruuttamaan..." Tongue  Grin

Vois kyllä tulla nenä kipeeksi tosta?  Sad
Jollain voi palaa meinaa käpyhanurissa sen verran.
Omia tai ei, ei nämä "hurjastelijat" tuntuneet kovin välittävän siitä ajopelistään.

Ja se viittoilijaheepo oli just se patu joka pakitti pois. Sen takana oli sitten se muija sillä maasturillaan joka ei antanut aluksi tilaa pakittaa ennenkuin pappa kävi huitomassa että pois edestä... ja sama muija painoi surutta siitä korokkeen yli....
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10453 on: 23.12.10, 21:04 »

Omia tai ei, ei nämä "hurjastelijat" tuntuneet kovin välittävän siitä ajopelistään.

Ja se viittoilijaheepo oli just se patu joka pakitti pois. Sen takana oli sitten se muija sillä maasturillaan joka ei antanut aluksi tilaa pakittaa ennenkuin pappa kävi huitomassa että pois edestä... ja sama muija painoi surutta siitä korokkeen yli....

No joo noista saisi varmaan hyviä kotivideoita. Grin
No kyllä tuola tienpäälläkin huumoria riittää joka päivälle.
Mikko86
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10454 on: 23.12.10, 22:24 »

Iltalehden vinkkejä bensansäästöön pakkasella.

http://www.iltalehti.fi/autot/2010122312836711_au.shtml

Quote
Näin säästät polttoainetta:

Pyri tavoitenopeuteen reippaalla kiihdytyksellä. Pidä tasainen nopeus isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. Bensiinimoottoreissa isompi vaihde tulisi vaihtaa 2 500 minuuttikierroksen kohdalla ja dieseleissä 2 000:n kohdalla. Käytä mahdollisimman paljon moottorijarrutusta.

Pyri ennakoimaan tulevat tilanteet mahdollisimman kaukaa. Säilytä turvaväli, niin jarrutus- ja kiihdytystarpeet vähenevät.

Jyrkässä ylämäessä ei aina tarvitse vaihtaa pienempää pykälää, vaan isolla vaihteella voi ajaa alle 1 500 minuuttikierroksellakin kaasupoljin lähes pohjaan painettuna (nopeusrajoituksen huomioon ottaen).

Rengaspaineissa valmistajan ilmoittaman suosituspaineen voi ylittää noin 0,3 - 0,5 barilla. Suurempaan paineeseen täytetty rengas rullaa helpommin. Tämä pätee erityisesti talvirenkaisiin.

Katolle unohtunut suksiboksi luo turhaa ilmanvastusta ja tavaratilassa lojuvat tavarat ovat tarpeetonta painolastia. 100 lisäkiloa merkitsee yli 5 prosentin lisäkulutusta.

Kylmäkäynnistyksissä kannattaa jo alle +5 asteen lämpötiloissa käyttää esilämmitystä eli lohkolämmitintä. Lähde liikkeelle mahdollisimman nopeasti käynnistyksen jälkeen.

Älä unohda takalasin lämmitintä, istuinlämmitintä, sisäilman kiertoa, puhallinta tai muita lisälaitteita turhaan päälle.

Lähde: Autoliitto

Alle 1500 kierrosta minuutissa bensakoneella poljin lattiassa mäkeä ylös Tongue Renkaisiin vois joo vähän lisätä ilmaa. Kylmäkäynnistyksen jälkeen (ilman lohkolämmitystä) en ajamaan lähtisi saman tien Tongue

Vajaa kuukaus sitten sama lehti suositteli lumihankeen kiinni jäännelle autoilijalle tyhjentämään kuljettajan lattiamatolta hiekat sutivan pyörän alle thmbup
Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10455 on: 23.12.10, 23:13 »

Oletko sinä koskaan ajanut vanhaa Alffaa muuten?
Riippuu mitä kutsutaan vanhaksi... Kauhean vanhaa Alfaa en ole ajanut kun ei edes kiinnosta. Pari kertaa Lancia Delta HF Integralea on tullut ajettua, se lienee jotain 80-luvun loppupuolen katiskoita. Ei vakuuttanut, ihme rämisijä. Kulki kyllä kohtuullisesti. Mieluummin ajan uudella (melkein) millä tahansa.

Quote
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan tästä maalipintalumiharjavouhottamisesta; eiköhän autonmyyjä ensiksi kysy kuitenkin, että onko autossa tupakoitu sisällä vai ei. Sillä asialla on merkitystä jälleenmyyntihintaan aivan takuulla; ei sillä oletko harjannut minkälaisella lumiharjalla katolta lumet talvella. Ehkä joku Porsse ja tai jonkun muun harvmemin talvella ajettavan auton ostaja voi sitä kysyä, mutta oikeesti jos sen takia jättää auton ostamatta liikkeestä, että katolla näkyy tietystä kulmasta, monella eri tavalla eri valoissa naarmuja, niin sitten ei voi sanoa muuta kuin voi voi sentään.
Just. Näkemyksesi ja ymmärtämyksesi on niin laaja-alaista, että se jaksaa hämmästyttää kerta toisensa jälkeen thmbdn. Luuletko sä ***tu oikeasti, että ne jotka pitää huolta uusista /uudehkoista autoistaan tekevät kaikki niin miettiessään jotain jälleenmyyntiarvoa? Vai voisiko kenties kyseessä olla se, että he haluavat pitää sen autonsa maalipinnan mahdollisimman virheettömässä/ hyvässä kunnossa ihan itsensä takia? Koska tykkäävät ajaa puhtaalla & kiiltävällä autolla? Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku myyjä siitä autostani on mieltä. Käytettyjä en juuri ole edes katsellut, joten en tiedä miten huonosti pidettyyn reagoisin jos sellainen ajankohtaiseksi tulisi. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että tänä vuonna ostamaani ja siten nykyisin omistamaani automallia taidettiin rekisteröidä viime vuonna Suomessa n.20 kappaletta (tänä vuonna lienee myyjän mukaan samaa luokkaa), koko mallisarja huomioiden siis. Ja hintaakin lienee enemmän kuin pääkaupunkiseudun liikenteessä järkensä menettäneen bussikuskin parin vuoden yhteenlaskettu bruttoansio, ylitöineen päivineen.... Jos mua kiinnostaa pitää moisesta laitteesta hyvää huolta ja naarmuttaa sitä lumiharjalla mahdollisimman vähän niin paljonko se on sulta siellä dösän ratissa pois?? Jos sulle sen sun Tojotan jälleenmyyntiarvo on tärkeä niin mulle se ei ole niin tärkeä. Pidän huolta autostani ihan itseni takia.

Quote
Osta uus.
No niinhän jo edellisessä viestissä sanoin tekeväni, liiankin usein Roll Eyes. Ja silloin kun niin teen niin haluan myös huolehtia, että se näyttää uudelta mahdollisimman pitkään.

Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2753
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10456 on: 24.12.10, 01:18 »

Iltalehden ohjeista pari juttua. Miten mahtaa käydä esim. nastarenkaan pitokyvylle, jos rengasta pullistetaan puoli baria yli suositusten? Ja vaikka alle puolessatoista tonnissa riittääkin vanhassa Saabissa ja varsinkin jossain uudessa dieselissä vääntoä, niin en kyllä silti kiusaisi konetta ylämäkeen vedättämällä liian suurella vaihteella. Tuskin on ahdinkaan edes paljoa vielä mukana noilla kierroksilla.

Ja meikäläinen putsaa autonsa lumesta vaikka kenttälapiolla jos on tarvis (se lehtipuhallin kuulosti toisaalta kätevältä, mutta kenttälapio vie takakontissa vähemmän tilaa). Pääasia että näkee autosta ulos mieluusti joka suuntaan eikä kuskaa kovin montaa kuutiota lunta mukana koska käsittääkseni se lumen poiskuljetus on kaupungin hommia.

En pidä autojani pumpulissa vaikka niissä onkin tuloihin suhteutettuna kiinni paljon enemmän rahaa kuin useimmilla miljonääreillä omissaan. Mutta luonnollisesti koitan myös varoa, ettei niitä kolhuja ja naarmuja tulisi kovin paljoa enemmän kuin ns. normaaleja käytön jälkiä. Ja ihan oman itseni takia, se jälleenmyyntiarvo on ihan muiden päänsärky, minä olen aina ostanut autoni ajettavaksi, en myytäväksi.

Ja vielä Alfoista. 70-lukulaisessa olen istunut kyydissä (oli pirteä kone ja putkikardaani, tarkempaa mallia en muista) ja mallia 75 olen itse ajanut. Niiden lisäksi olen ainakin neljää projektia seurannut entisellä ja nykyisellä harrastetallilla ja todennut ettei meikäläisen kärsivällisyys ja lompakko riittäisi sellaisen ylläpitoon. Kulku ja ajettavuus varsinkin mutkaisemmilla teillä olivat kyllä kohdallaan. Mutta jos joskus haluan maksimoida harrasteautomasokismin, niin en siltikään hanki vanhaa Alfaa, vaan Citroen SM:n.  Cool

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10457 on: 24.12.10, 12:30 »

Just joo, ihan miten vaan. Just tätä saamarin näsäviisastelua ja pätemisen taitoa vihaan tässä topikissa. Aina pitää päästä pätemään, joka hlvtin kerta.
Noh pidä tosta kii jos se sua lohduttaa. Mulle on ykslysti. Olit taas vähän parempi kun meikäläinen, ymmärtämään elämää ja asioita ja näkemättäkään koko tilannetta, tai kokonaisuutta. Hyvä homma.

Jos kirjoitat moisia pölhöyksiä on turha ihmetellä jos ne kuullostaa kypsymättömälle ja se ilmaistaankin toisinaan. Vain sinä vastaat siitä mitä suollat foorumiin, jossa joku voi olla jopa eri mieltä.
Sulle tämä kaikki on usein yhtä suurta maailman väärinymmärrystä ja parempana olemista ja nokittelua. Mutta kannattaisiko ajatella että mistä se johtuu että usein juuri sinun kanssa?   

Sinulla on ainakin kyky tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä monista muista ihan vain tien päällä kohtaamalla. Olen ennenkin maininnut että sitä kykyä kadehdin.

Joulurauhaa  Smiley


« Last Edit: 24.12.10, 18:34 by Henri Laitinen »
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10458 on: 24.12.10, 15:18 »

Iltalehden vinkkejä bensansäästöön pakkasella.

http://www.iltalehti.fi/autot/2010122312836711_au.shtml

Alle 1500 kierrosta minuutissa bensakoneella poljin lattiassa mäkeä ylös Tongue Renkaisiin vois joo vähän lisätä ilmaa. Kylmäkäynnistyksen jälkeen (ilman lohkolämmitystä) en ajamaan lähtisi saman tien Tongue

Vajaa kuukaus sitten sama lehti suositteli lumihankeen kiinni jäännelle autoilijalle tyhjentämään kuljettajan lattiamatolta hiekat sutivan pyörän alle thmbup

Joo, kyllä bensaa säästyy, siitähän siinä puhutaan, mutta muualle sitten ropiseekin bensaa huomattavasti suurempi määrä euroja tuolla menolla.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10459 on: 24.12.10, 15:35 »

Riippuu mitä kutsutaan vanhaksi... Kauhean vanhaa Alfaa en ole ajanut kun ei edes kiinnosta. Pari kertaa Lancia Delta HF Integralea on tullut ajettua, se lienee jotain 80-luvun loppupuolen katiskoita. Ei vakuuttanut, ihme rämisijä. Kulki kyllä kohtuullisesti. Mieluummin ajan uudella (melkein) millä tahansa.

No, 80-luvun loppupuolella tällaista katiskaa oli vaikea ohittaa, pistihän se kampoihin vielä seuraavan vuosikymmenenkin puolella... http://fi.wikipedia.org/wiki/Rallin_maailmanmestaruussarja

Sen verran voin kuitenkin sanoa, että tänä vuonna ostamaani ja siten nykyisin omistamaani automallia taidettiin rekisteröidä viime vuonna Suomessa n.20 kappaletta (tänä vuonna lienee myyjän mukaan samaa luokkaa), koko mallisarja huomioiden siis. Ja hintaakin lienee enemmän kuin pääkaupunkiseudun liikenteessä järkensä menettäneen bussikuskin parin vuoden yhteenlaskettu bruttoansio, ylitöineen päivineen....

Hauskaa joulua Matti H.!
Pages: 1 ... 521 522 [523] 524 525 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1