FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.17, 14:20

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 527 528 [529] 530 531 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473444 times)
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10560 on: 30.12.10, 16:02 »

No sitten se on se kattoluukku..... Tongue
Itseasiassa sääntöjen mukaan tuo brenna pitäisi laittaa sinne vasemmalle B-pilarin kohdalle ja poikkeuksena on nuo lasikatolliset/kattoluukulliset autot, joissa muita paikkoja ei magneettiselle kuvulle ole muualla kuin siellä keskellä takana.

Eli ihan oikeassa olet  laugh

Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10561 on: 30.12.10, 19:18 »

Tai jään päällä oleva irtolumi, märkä jää, sohjo jne. jne. jne... Enpä usko, että tuossa videonkaan tapauksessa renkaiden lämpenemisellä on mitään tekemistä tuon tilanteen kanssa. Ne hommat taitaa koskea enemmän niitä busseja ja muuta raskaampaa kalustoa...


No kyllähän nyt tollanen perus citimaasturi painaa sen 10 tonnia ja on 15m pitkä ja yleensä niissä on 10m akseliväli ja ovat 5m leveitä, eli kyllä ne renkaat sulaa kummasti alle ja lumet kiilottuu ja..... Grin Roll Eyes

No joo vitsit sikseen; olet varmaan oikeassa joo ton kelin suhteen. En taas tota mietinyt sen enempää, ajattelin vaan kun liinat kiinni ajeli, että se kiiloottaa vaan lisää sitä lunta ja ei ainakaan auta asiaa. Mutta joo jatketaan.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10562 on: 30.12.10, 19:45 »

hehehe!!  Grin

Otan takaisin, ei ollukaan amerikkalaisten yksinoikeus  Cool

Tämähän on siis jo suorastaan klassinen video kans ja kuvastaa melko hyvin paikallisten kyvykkyyttä liukkaan kelin hallinnassa. Hmm auto ei pysähdy. Mitä teen? No hyppään kyydistä tietty......





Mahto olla tuo sun naapuris sieltä uimaaltaan puolelta, äänestä päätellen.Joku sanoi minulle aikanaan, kokeileppa ohjata sitä autoa voit jopa liukkailla ohittaa.Tuo hartialukko on niitä pahimpia mitä ihmiselle voi sattua autoa tyyrätessään.


No mokasinhan tämänkin lisäyksen.






2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10563 on: 31.12.10, 04:02 »

Älä ny, suunnilleen joka renkaassa täällä lukee M+S. Silloinhan se on jopa Suomessa laillinen talvirengas eiks je?  Roll Eyes

Mihin tahansa renkaaseen voi painaa vaikka mitä kirjaimia, myös tuon M+S ja se ei valitettavasti riitä tekemään siitä talvirengasta.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Seppo Kyllönen
Offline Offline

Posts: 1302
Date Registered: 18.09.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10564 on: 31.12.10, 09:34 »

Paikallaan oleva bussi liukui, vaikka vaan jarrun nostit eikä auto liikkunut minnekään.

Mitenkäs tämä lause pitäis ymmärtää, paikallaan liukui ja sitten eh...äääh... Tongue

S Kyllönen MIK-Malmi
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10565 on: 31.12.10, 09:47 »

Mitenkäs tämä lause pitäis ymmärtää, paikallaan liukui ja sitten eh...äääh... Tongue

Niin siis, bussi oli paikallaan. Nostit jarrun, auto ei liikkunut eteenpäin, vaan jarrun nosto aiheutti keulan liukumisen sivusuunnassa, ei eteenpäin. Kun taas jarrua painoi, keulan liike pysähtyi. Kun painoit kaasua, perä meni sivusuunnassa, muttei eteenpäin. Tätä koitin ilmeisen vaikeasti selittää tuossa. ETtä mitä tahansa teit, auto meni kaikkialle muualle kuin suoraan. Ja se ei ole kivaa.
Tumi Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10566 on: 31.12.10, 20:58 »

Arne Wallen kirjoitti 30.12.2010 21.45: "Tuo hartialukko on niitä pahimpia mitä ihmiselle voi sattua autoa tyyrätessään."

No, ei nyt ihan niinkään. Meille sattui aikoinaan rallissa ulosajo juuri niin, että jos olisi ollut taipumusta hartialukkoon, niin olis päästy tuosta mutkasta suoraan pellolle keula edellä ilman vahinkoja - niin kuin se kuuluisa koira veräjästä. Mutta, kun piti viimeseen asti vääntää ja yrittää veto päällä nousta ojasta. Ei noussut, ei. Ja ojan pohjalla ollut kivi kippasi Eksortin katon kautta jumpari. Vetoakseli poikki, ja kaatopullo esiin...  Grin


[ attachment removed / expired ]

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10567 on: 31.12.10, 22:42 »

Arne Wallen kirjoitti 30.12.2010 21.45: "Tuo hartialukko on niitä pahimpia mitä ihmiselle voi sattua autoa tyyrätessään."

No, ei nyt ihan niinkään. Meille sattui aikoinaan rallissa ulosajo juuri niin, että jos olisi ollut taipumusta hartialukkoon, niin olis päästy tuosta mutkasta suoraan pellolle keula edellä ilman vahinkoja - niin kuin se kuuluisa koira veräjästä. Mutta, kun piti viimeseen asti vääntää ja yrittää veto päällä nousta ojasta. Ei noussut, ei. Ja ojan pohjalla ollut kivi kippasi Eksortin katon kautta jumpari. Vetoakseli poikki, ja kaatopullo esiin...  Grin


Mää tuosta autollakaan ajamisesta juur mittään tiiä... mutta mopon kanssa on syytä välttää sitä hartialukkoa koska silloin tosiaan poistutaan tangentin suuntaisesti ja mieluummin vaikka tuuppaan sen jalkatapin asvalttiin kuin katoan kanervikkoon. Laji luonnollisestikin eri.  Cool

Eräs ennen muinoin tuntemani RY ( Rymytään Yhdessä ) -luokan kuljettaja piti tapanaan teipata ennen lähtöä roudariteipillä sen kaatopullon ylösalaisin turvakaareen. Asiaa kysyttäessä kertoi että sitten kun sille flindalle on käyttöä niin se on sitten valmiiksi oikein päin......


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10568 on: 31.12.10, 23:22 »

Heh, molemmilla oikein, olin kyydissä aikanaan kun mestarismies mielestään? sai tuollaisen lukon.Hinausauto meitin voortin pois poimi.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10569 on: 02.01.11, 03:33 »

Eilen käännyin Vihdintielle Kehä 3:selta ja sain eteeni samalla juuri risteyksen ohittaneet 2 aura-autoa. Ajoivat molemmat kaistat täyttäen ja risteykset koukaten 20-40kmh siinä edessä. Hyvin meni siihen asti kun mut sai kiinni henkilöauto. Bussitahan oli pakko pääästä ohi heti kun jätin rankan aurauspöllyn takia väliä niihin aura-autoihin. Joten tämä henkilöauto meni ohi ja aivan sinne ekan aura-auton takapuskuriin kiinni. Yrittiköhän se 5-8 kertaa jommalta kummalta puolelta ohi kaikenkaikkiaan, mutta ei päässyt. Kerran oli aika lähellä yrittää, mutta iso aura 3-4m toisen aura-auton taka-akselin nurkalta leveemmällä ollut aura ilmeisesti sai tämän järkiinsä ja ei sitten koittanut.
Pisti vaan naurattamaan sielä takana, että eikö järki sano yhtään, että sinne ei ole mitään asiaa edes kokeilla, lumipöllyn ja ihan oman turvallisuutensa takia. Itse saavuin Eliellille noin 5 minuuttia myöhempään kuin ilman niitä aura-autoja, joten aika häviötä ei tullut liiemmin ollenkaan.

Mitäköhän kaikkea höhelöajamista noi aura-autonkuljettajat saa oikeasti nähdä päivän mittaan.....
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10570 on: 04.01.11, 12:19 »

Tässä topicissa kun tunnetusti valitetaan pienimmistäkin asioista, niin onko kukaan muu ihmetellyt, miksi Helsingissä suurin osa suojatie-liikennemerkeistä on niin naurettavan pieniä? Jossain kantakaupungin kapeilla kaduilla ne vielä ymmärtää, mutta muualla ei. Varsinkin näillä keleillä toivoisi merkkien olevan postimerkkikokoa suurempia, kun tiemerkinnätkin ovat lumen alla piilossa.

Kaipa Helsingin kaupungilla sitten menee niin huonosti, ettei ole varaa hankkia edes normaaliokoisia liikennemerkkejä. Tai ehkäpä nuo pikku-ukot symbolisoivat jalankulkijoiden asemaa pääkaupungissamme?

Katsokaa nyt vaikka näitäkin kääpiöitä, tuossakin kun on vielä 70:n rajoitus.
Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10571 on: 04.01.11, 13:50 »

Edellistä viestiä sivuten: Miksi ne uusien 24h-bussikaistojen lisäkyltit on toteutettu tekstimuotoisina?
Mitä vikaa on symboleja käyttävässä ratkaisussa?

MikkO
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10572 on: 04.01.11, 15:12 »

Katsokaa nyt vaikka näitäkin kääpiöitä, tuossakin kun on vielä 70:n rajoitus.

Vaikea sanoa kuvasta, minkä kokoinen merkki on? Ettei olisi normaalikokoinen, mutta muut liikenteenohjauslaitteet (kuvassa liikennevalot ja liikenteen jakaja) ovat suuren nopeusrajoituksen takia normaalia suurempia ja tämän takia suojatiemerkit näyttävät pieneltä.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10573 on: 04.01.11, 15:19 »

Vaikea sanoa kuvasta, minkä kokoinen merkki on? Ettei olisi normaalikokoinen, mutta muut liikenteenohjauslaitteet (kuvassa liikennevalot ja liikenteen jakaja) ovat suuren nopeusrajoituksen takia normaalia suurempia ja tämän takia suojatiemerkit näyttävät pieneltä.

Kyllä ne lähes postimerkkikokoisia ovat. Kun kääntää kuvaa oikealle Valimokujan suuntaan, niin löytyy vertailukohdaksi ns. normaalikokoinen merkki. Olen myös itse asian todennut tuossa ja monessa muussakin paikassa.
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10574 on: 04.01.11, 16:07 »

Edellistä viestiä sivuten: Miksi ne uusien 24h-bussikaistojen lisäkyltit on toteutettu tekstimuotoisina?
Mitä vikaa on symboleja käyttävässä ratkaisussa?

Ilmeisesti se on sitä selkeyttämistä, jota mainostettiin asian yhteydessä. Olen kyllä samaa "selkeyttä" ihmetellyt itsekin, kun yrittänyt liikenteessä tavata niitä. Onneksi tietäen, ettei niillä voi ajaa ollenkaan, koska viherpiiperöt saivat tahtonsa läpi.

Protestiksi harkitsen tila-auton hankkimista pakuksi rekisteröitynä.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10575 on: 04.01.11, 16:23 »

Ilmeisesti se on sitä selkeyttämistä, jota mainostettiin asian yhteydessä. Olen kyllä samaa "selkeyttä" ihmetellyt itsekin, kun yrittänyt liikenteessä tavata niitä. Onneksi tietäen, ettei niillä voi ajaa ollenkaan, koska viherpiiperöt saivat tahtonsa läpi.

Protestiksi harkitsen tila-auton hankkimista pakuksi rekisteröitynä.

Toisaalta hommahan toimii hyvin, jos nyt vihdoin henkilöautot eivät saa merkistä edes selvää ja luulevat sitä vain busseille varatuksi ja pysyvät siltä poissa.. vielä ku saadaan ne bussit häädettyä siltä kaistalta, niin tavara alkaa liikkua entistä paremmin =)

Mieltäni on myös lämmittänyt suuresti se, ettei vasemmalla kaistalla ajavan kuorma-auton ohi ole usein mahtunut yksikään bussi sitä oikeanpuoleista kaistaa pitkin siinä aamuruuhkassa, jossa muu raskas liikenne ei saa enää oikeanpuoleista kaistaa käyttää. Siinäpähän seisovat sitten takana.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
55-HO
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10576 on: 04.01.11, 17:46 »

Tällaista Porissa  Cheesy

[ attachment removed / expired ]
MUISTI N Wink
Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10577 on: 04.01.11, 18:07 »

Toisaalta hommahan toimii hyvin, jos nyt vihdoin henkilöautot eivät saa merkistä edes selvää ja luulevat sitä vain busseille varatuksi ja pysyvät siltä poissa..

No mulle kävi kyllä just toisin päin... Meni pari päivää ennen kuin edes tajusin, että ne oli vaihdettu. Ehkä se johtui siitä, että kaikkialla oli toitotettu muutoksen johtavan "yksinkertaisempaan, selkeämpään ja vähemmän tulkinnan varaa jättävään" malliin. Olihan se tietty höpsöä multa ajatella, että merkitkin muuttuisivat tavoitteiden mukaisiksi.

MikkO
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10578 on: 04.01.11, 19:03 »

Tällaista Porissa  Cheesy

MUISTI N Wink

Pitäs olla täälläkin joka toisessa ympyrässä, niin menis jakeluun.
Lisäkylteiksi vielä "ETHÄN OLE PUHELIMESSA" "KATSO ETEESI AJOISSA" "ÄLÄ KIRJOITA MUISTILAPPUJA KUN AJAT..."... Roll Eyes
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10579 on: 04.01.11, 19:06 »

Lisäkylteiksi vielä "ETHÄN OLE PUHELIMESSA" "KATSO ETEESI AJOISSA" "ÄLÄ KIRJOITA MUISTILAPPUJA KUN AJAT..."... Roll Eyes

Sekä "KESKITY OMAAN AJOON" ja "ÄLÄ KYYLÄÄ!!"  Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 527 528 [529] 530 531 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1