Keskustelua liikenteestä

<< < (2113/3019) > >>

mmniemi:
Quote

Kesärenkaat ja todennäkösesti sellanen 0 nurkilla oleva keli, märkää lunta, joka kiillottuu jääksi jos siinä rengasta erehtyy pyöräyttämään. Jarrutuksessa sama juttu, lumi lämpenee ja jäätyy ja kun Jänkkilässä ei ole kuin kesärenkaat niin tulos on tuo.

Tai jään päällä oleva irtolumi, märkä jää, sohjo jne. jne. jne... Enpä usko, että tuossa videonkaan tapauksessa renkaiden lämpenemisellä on mitään tekemistä tuon tilanteen kanssa. Ne hommat taitaa koskea enemmän niitä busseja ja muuta raskaampaa kalustoa...

Ei ollut kaukana, että ei käynyt vähän vastaavaa minulle tänään tuossa kaupungilla. Vastaava jyrkkä alamäki jossa jäisen asfaltin päälle nopeasti muutama sentti tuiskunnutta puuterilunta. Vauhtia risteystä lähestyttäessä max. 20km/h ja yhtäkkiä mentiin alamäkeen suttina niin, että hurisi. ABS:t vaan rohisi ja vauhti ei meinannut hidastua ollenkaan. Jalka pois jarrulta, vähän käppäriä, että sai toisen puolen renkaat jalkakäytävän puolelle, josta löytyi riittävästi pitoja pysähtymiseen. Sitten nopean peiliin vilkaisun jälkeen pirun joutuin alta pois, että perässä tullut auto ei osunut hanuriin


Quote

Tossa oli vielä tilannenopeutta aivan liikaa, tosin olisi se varmaan 10kmh vauhdistakin liukunut miten sattuu, ilmeisesti.


Kyllä tuo nyt näytti siltä, että se tilannenopeus olisi ollut liian suuri, vaikka olisi ollut paikallaan.

ovalila:
Quote

Älä ny, aikoinaan Pihtiputaalla poliisit yritti pysäyttää ruosteista Transitia. Auto jatkoi kuitenkin eteenpäin, mutta perään lähteneet poliisit huomasivat kuitenkin kohta, että kyllä se vauhti hidastuu sittenkin, joskin hyvin verkkaiseen. Lopulta, kun vauhtia oli enää n. kävelyvauhdin verran, oli molemmilta puolilta auennut ovi ja tien pintaan oli työntynyt kaksi lapikasta, joiden avulla loppu vauhti oli kuoletettu. Lähemmässä tarkastelussa tästä jarruttomasta pakusta oli ulostautunut seitsemän mustalaista ja varsa


hehehe!! 

Otan takaisin, ei ollukaan amerikkalaisten yksinoikeus 

Tämähän on siis jo suorastaan klassinen video kans ja kuvastaa melko hyvin paikallisten kyvykkyyttä liukkaan kelin hallinnassa. Hmm auto ei pysähdy. Mitä teen? No hyppään kyydistä tietty......




Mikko J Virtanen:
Quote

No sitten se on se kattoluukku.....

Itseasiassa sääntöjen mukaan tuo brenna pitäisi laittaa sinne vasemmalle B-pilarin kohdalle ja poikkeuksena on nuo lasikatolliset/kattoluukulliset autot, joissa muita paikkoja ei magneettiselle kuvulle ole muualla kuin siellä keskellä takana.

Eli ihan oikeassa olet 

Sami Aaltonen:
Quote

Tai jään päällä oleva irtolumi, märkä jää, sohjo jne. jne. jne... Enpä usko, että tuossa videonkaan tapauksessa renkaiden lämpenemisellä on mitään tekemistä tuon tilanteen kanssa. Ne hommat taitaa koskea enemmän niitä busseja ja muuta raskaampaa kalustoa...



No kyllähän nyt tollanen perus citimaasturi painaa sen 10 tonnia ja on 15m pitkä ja yleensä niissä on 10m akseliväli ja ovat 5m leveitä, eli kyllä ne renkaat sulaa kummasti alle ja lumet kiilottuu ja.....

No joo vitsit sikseen; olet varmaan oikeassa joo ton kelin suhteen. En taas tota mietinyt sen enempää, ajattelin vaan kun liinat kiinni ajeli, että se kiiloottaa vaan lisää sitä lunta ja ei ainakaan auta asiaa. Mutta joo jatketaan.

susiluoto:
Quote

hehehe!! 

Otan takaisin, ei ollukaan amerikkalaisten yksinoikeus 

Tämähän on siis jo suorastaan klassinen video kans ja kuvastaa melko hyvin paikallisten kyvykkyyttä liukkaan kelin hallinnassa. Hmm auto ei pysähdy. Mitä teen? No hyppään kyydistä tietty......





Mahto olla tuo sun naapuris sieltä uimaaltaan puolelta, äänestä päätellen.Joku sanoi minulle aikanaan, kokeileppa ohjata sitä autoa voit jopa liukkailla ohittaa.Tuo hartialukko on niitä pahimpia mitä ihmiselle voi sattua autoa tyyrätessään.


No mokasinhan tämänkin lisäyksen.






Navigation

Up one level

Next page

Previous page