FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.12.17, 15:46

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1478056 times)
Pekka Loikkanen

Date Registered: 14.11.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1060 on: 17.01.07, 09:26 »

Tämän tämä henkilö teki KEHÄ 1:sellä...

Ettei olisi ollut Tuusulanväylällä...  Wink

Iltalehti: Bussikuski hyökkäsi autoilijan kimppuun
Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #1061 on: 17.01.07, 09:51 »

Ettei olisi ollut Tuusulanväylällä...  Wink

Iltalehti: Bussikuski hyökkäsi autoilijan kimppuun

Niin mitäköhän tuo "rehti reipas teidemme ritari" joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan, teki sillä BUSSIKAISTALLA  Huh

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #1062 on: 17.01.07, 12:39 »

Niin mitäköhän tuo "rehti reipas teidemme ritari" joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan, teki sillä BUSSIKAISTALLA  Huh

En ole kyllä ihan varma mutta kuvittelisin että hän ajoi autoa siellä.

Tosin tämä toinen teiden ritari ja aina niin mahtava ammattikuljettaja kyllä vei pisteet kotiin 10 - 0. Ainakin jutun mukaan ammattikuljettajan ennakointikin oli hieman vajaavaista koska ei osannut ennakoida että "rehti reipas teidemme ritari" väistää nyrkkiä ja löi hiukan ohi.

-JukSii-
B777
Former member
« Reply #1063 on: 17.01.07, 12:58 »

Kun rampilta tullaan ja mennään väylälle niin eikös yleensä se ensimmäinen kaista ole bussikaista Roll Eyes Itse en ainakaan pysty hyppäämään omalla autolla sen yhen kaistan yli. Ja miten edes sanot tätä rehdiks ja reippaaksi teiden ritariksi joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan kun ko. henkilö nimenomaan _myöntää_, että ei itse aja aina sääntöjen mukaan ja myöntää syyllistyneen itsekin virheeseen. Mitäköhän Jari nyt oikeasti haet tällä takaa? Roll Eyes
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #1064 on: 17.01.07, 13:37 »

Kun rampilta tullaan ja mennään väylälle niin eikös yleensä se ensimmäinen kaista ole bussikaista Roll Eyes

Kyseinen henkilöhän ei tullut rampilta  Roll Eyes

Korhonen ajoi puoli yhdeksältä aamulla Tuusulanväylää pitkin kohti Helsingin Sörnäisiä. Kun hän äkkijarrutuksen jälkeen pysähtyi seuraaviin liikennevaloihin
Jari Mäensivu

« Reply #1065 on: 17.01.07, 13:59 »

Kun rampilta tullaan ja mennään väylälle niin eikös yleensä se ensimmäinen kaista ole bussikaista Roll Eyes Itse en ainakaan pysty hyppäämään omalla autolla sen yhen kaistan yli. Ja miten edes sanot tätä rehdiks ja reippaaksi teiden ritariksi joka ajaa aina liikennesääntöjen mukaan kun ko. henkilö nimenomaan _myöntää_, että ei itse aja aina sääntöjen mukaan ja myöntää syyllistyneen itsekin virheeseen. Mitäköhän Jari nyt oikeasti haet tällä takaa? Roll Eyes

Hyvä Mikko  laugh

Se oli nimenomaan heittomerkeillä siinä ! ja tarkoitan sitä et yleensä ne virheet ja mokat myönnetään
vasta kun on jääty p.......kat housussa itse teosta kiinni  laugh

Toisaalta varmaankaan tuosta bussikaistan "ylittämisestä" ei ollut kyse  Undecided

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
B777
Former member
« Reply #1066 on: 17.01.07, 14:22 »

Hyvä Mikko  laugh

Se oli nimenomaan heittomerkeillä siinä ! ja tarkoitan sitä et yleensä ne virheet ja mokat myönnetään
vasta kun on jääty p.......kat housussa itse teosta kiinni  laugh

Toisaalta varmaankaan tuosta bussikaistan "ylittämisestä" ei ollut kyse  Undecided

Valitan, etten saa sinun viesteistäsi aina selvää. Ne kun on yleensä täynnä " laugh" tai " thmbup thmbdn" hymiöitä ja välillä on vaikea tietää oletko sarkastinen vai et jne. Ja tosiaan, vaikka ei nyt rampiltakaan tullut niin pakko sitä bussikaistaakin on ajaa jos kääntyy pois, mutta sehän ei tietenkään selviä oliko ko. henkilö kääntymässä vai ei.

Jokatapauksessa se on selvää, että bussikuskia on ihan turha puollustella vaikka kuinka väärin ko. henkilöauton kuljettaja olisi tehnyt. Eiköhän se sanoilla toruminen ja asiaan vakavalla sävyllä palautteen antaminen riitä.

Esim. näillä "Hyvä Mikko laugh" lauseillakaan, ei minusta hirveästi painoarvoa ole, tuppaa menemään toisesta sisään ja toisesta korvasta ulos. Varsinkin jos näin tekee vanhempi henkilö..
Mckeke83
Former member
« Reply #1067 on: 17.01.07, 14:28 »

Olisikohan valmistautunut kääntymään oikealle seuraavista, tai sitä seuraavista liikennevaloista? Tuossahan ei tietääkseni ole mitään "rikollista".
Jari Mäensivu

« Reply #1068 on: 17.01.07, 15:14 »

Olisikohan valmistautunut kääntymään oikealle seuraavista, tai sitä seuraavista liikennevaloista? Tuossahan ei tietääkseni ole mitään "rikollista".

Ai olisko hän silloin myöntänyt tehneensä väärin ajaessaan bussikaistalla...??

Jari Mäensivu

« Reply #1069 on: 17.01.07, 15:21 »

Valitan, etten saa sinun viesteistäsi aina selvää. Ne kun on yleensä täynnä " laugh" tai " thmbup thmbdn" hymiöitä

Eli en häviä sinulle hirveesti noiden hymiöden määrässä ! Taidat olla voitolla eli laitetaan lissee  thmbup

Ja jos minun positiivisessa mielessä "vanhuksena" heitetty kommentti menee korvistasi läpi.... ihan sama ! ! Tarviiko
sitä yleensä sit kommentoida ?

Itse asiaan,  en kai ole käsittääkseni ottanut mitään kantaa bussikuskin tekemisiin ?? toisaalta mikäli
tuo nyrkkien heiluttelu pitää paikkaansa... ei se minusta ole liikenteeseen kuuluvaa missään tilanteessa.

Mckeke83
Former member
« Reply #1070 on: 17.01.07, 15:22 »

Juu enpä tullut ajatelleeksi, my bad. Tongue
Jukka Siirilä

« Reply #1071 on: 17.01.07, 15:24 »

Eihän se myöntänyt tehneensä väärin ajaessaan bussikaistalla. Sehän vain kertoi että hänkin tekee virheitä liikenteessä.

-JukSii-
B777
Former member
« Reply #1072 on: 17.01.07, 15:36 »

Eli en häviä sinulle hirveesti noiden hymiöden määrässä ! Taidat olla voitolla eli laitetaan lissee  thmbup

Ja jos minun positiivisessa mielessä "vanhuksena" heitetty kommentti menee korvistasi läpi.... ihan sama ! ! Tarviiko
sitä yleensä sit kommentoida ?

Itse asiaan,  en kai ole käsittääkseni ottanut mitään kantaa bussikuskin tekemisiin ?? toisaalta mikäli
tuo nyrkkien heiluttelu pitää paikkaansa... ei se minusta ole liikenteeseen kuuluvaa missään tilanteessa.

Voit minun puolesta laittaa hymiöitä kyllä ihan kuinka paljon vain, omani olivat tällä kertaa vain havainnollistamassa (tehostamassa) tilannetta.

Ikääsi en tiedä, koska se ei lue profiilissani ja kirjoitin "jos" en "kun" joten kommentti oli ihan yleisellä tasolla.

Mutta ehkä se siitä.
Jari Mäensivu

« Reply #1073 on: 17.01.07, 15:46 »

Voit minun puolesta laittaa hymiöitä kyllä ihan kuinka paljon vain, omani olivat tällä kertaa vain havainnollistamassa (tehostamassa) tilannetta.

Ikääsi en tiedä, koska se ei lue profiilissani ja kirjoitin "jos" en "kun" joten kommentti oli ihan yleisellä tasolla.

Mutta ehkä se siitä.

Jatketaan harjoituksia  Wink

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #1074 on: 17.01.07, 18:18 »

Kyllä se valoista oli suoraan menossa jos oli kyse tuusulanväylän ensimmäisistä valoista. Sehän oli sörnäisiin menossa. Yleensä vain ihmiset ajavat bussikaistaa mäkelänkadulla kun muut kaistat ovat tukossa.
Aaltonen
Former member
« Reply #1075 on: 17.01.07, 18:59 »

No eipä ollu bussikuskilta kovin hyvää käytöstä, tais olla kuppi täynnä kaikenlaista sille päivälle.  Cry

Ja tästä Perkkaan liittymästä sen verran, että kolmio on ja bussikaistalle on tultava suoraan, ei ole mitään kiihdytyskaistoja, niin kuin Turuntien liittymässä taas on. Vaan siinä on suoraan kolmio ja sen jälkeen olet bussikaistalla, jos jäät siihen eteen tökkimään, niin ei siitä varmaan kovin moni tykkää. Eli jos tuut kolmion takaa tässä kohtaa "vähän tiukkaan väliin", niin kyllä itsesuojeluvaiston omaava kyllä yrittää alta pois niin pian kun vaan suinkin mahdollista.
Aaltonen
Former member
« Reply #1076 on: 17.01.07, 19:01 »

Eihän se myöntänyt tehneensä väärin ajaessaan bussikaistalla. Sehän vain kertoi että hänkin tekee virheitä liikenteessä.

Niin, jälleen KEHÄ 1:sellä joka ikinen päivä tulee todettua, että Hummeritkin on nykyään busseja, Saabi tekee busseja, kuten Volvo, Mersu, Seatti ja jopa SKODAKIN tekee busseja. On se vaan kumma juttu  Roll Eyes
Ja nyt tästä on poissa ne, jotka vaihtaa sen oikeaoppisesti vähän ennen kun vaikkapa Laajalahteen kääntyvät, se on OK kun pitäähän se kaista ottaa, jos haluaa kääntyä kehältä.
MUTTA ne, jotka ajaa sitä risteyksestä risteykseen kääntymättä pois Kehältä Seat Toledolla, niin..................... thmbdn
Masa
Former member
« Reply #1077 on: 17.01.07, 19:17 »

Liikenne on meille tavan tallaajille joukkuepeliä, siellä pitää ottaa huomioon myös ne, jotka eivät aja muun liikenteen nopeutta tai jotka eivät käytä vilkkua vaikka pitäisi. Valojen vilkuttelu siellä takana on mielestäni tä.
ysin turhaa. Vai luuleeko joku ihan oikeasti, että he ottaisivat siitä valojen vilkuttelusta opikseen, "ohoh, taisinpa tehdä väärin kun tuo takana ajava katsoi aiheelliseksi minua opettaa. No enpä tee enää toiste samaa virhettä"

Parempi vain mennä etiäppäin ja hakeutua vaikka sille viereiselle kaistalle ja ajaa ohi.
Poliisin tehtävä on valvoa liikennettä ja liikennesääntöjen noudattamista. Jos tuntuu siltä, että joku sekoilee ns. täysillä, niin eikun soitto 10022 ja ilmoitus asiasta.
Itse olen kehä I:llä soittanut poliisille yhtenä lauantaiyönä kun olin ajanut puolityhjällä tiellä Hämeenlinnanväylältä Tuusulanväylän kohdille pääsemättä ohi edellä ajavasta. Edellä ajava kun oli päättänyt olla päästämättä ohi. Jos olisi ollut käsiase mukana, olisin ampunut sinne kuljettajan paikalle ja auton pysähdyttä mennyt viimeistelemään homman. Onneksi ei ollut pyssyä messissä, koska varmasti olisi kaduttanut jälleenpäin.
Tilanteen mentyä ohi ei poliisia ollut vielä kohdille sattunut. Mutta toisaalta siinä ei mennyt kuin korkeintaan 10 minuuttia elämästäni, ja matka kuitenkin eteni oikeaan suuntaan. Harmitti että sillä tavalla annoin senkin kahjon nostaa verenpainettani.

Turha alkaa ottaa oikeutta omiin käsiin. Turha alkaa opettaa. Turha nostella sormea tai "luoda merkittäviä katseita". Ei niillä ole muuta kuin provosoivaa vaikutusta, ja sen jälleen sitten kaikki on mahdollista. Kun se kaikki mahdollinen on tapahtunut, on liian myöhäistä alkaa miettiä, että olisiko sittenkin ollut parempi vain huolehtia omista asioista ja mennä eteenpäin.
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #1078 on: 18.01.07, 03:14 »

Turha alkaa ottaa oikeutta omiin käsiin. Turha alkaa opettaa. Turha nostella sormea tai "luoda merkittäviä katseita".

Juuri näin! Kaikkein eniten liikenteessä ottaa päähän silloin tällöin kohdalle osuvat "liikennepoliisit". Jotenkin tuntuu, että niiden oma ennakointi ja liikenteen lukutaito on pahasti lapsenkengissä, kun eivät selviä liikenteessä muiden joukossa ilman sydämentykytyksiä.
Jukka Siirilä

« Reply #1079 on: 18.01.07, 05:01 »

Juuri näin! Kaikkein eniten liikenteessä ottaa päähän silloin tällöin kohdalle osuvat "liikennepoliisit". Jotenkin tuntuu, että niiden oma ennakointi ja liikenteen lukutaito on pahasti lapsenkengissä, kun eivät selviä liikenteessä muiden joukossa ilman sydämentykytyksiä.

Juu, muistan vieläkin elävästi erään keski-ikäisen mieshenkilön joka otti asiakseen opastaa minulle kuinka yksisuuntaisella ajetaan. Tilanne oli sellainen että minä olin kääntymässä kaksisuuntaiselta tieltä yksisuuntaiselle tielle vasemmalle. Käännyin ihan niinkuin kuuluukin vasemmalle kaistalle. Samalla tämä kaveri oli tulossa vastakkaisesta suunnasta ja kääntyi oikealle ja yksisuuntaisen oikealle kaistalle. Säikähti vissiin kun minä käännyin samaan aikaan vierelle. Näytti sitten nyrkkiä ja kun olin menossa siinä ihan vieressä olevalle grillille tuli sinne vielä grillijonoon mesoamaan ja huutamaan että multa pitäis ottaa kortti pois ja vetää turpaan. Oli jonkinverran paljon pokassa pitämistä. Lähti sitten menemään kun koko grillijono repes nauramaan.

-JukSii-
Pages: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1