FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.07.17, 04:42

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 529 530 [531] 532 533 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465802 times)
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2329
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10600 on: 14.01.11, 15:38 »

Höpsis, kun rahaa varten siellä ollaan Smiley
Hah, Oikein! Mutta toi slougani kuulostaa vaan paremmalta Cheesy
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10601 on: 14.01.11, 16:22 »

No, kuten aina, tollaseen on joku syy, kuten tässäkin tapauksessa. Siitä on sitten saatu hauska "crazy truckers" -video kun homma on revitty asiayhteydestään.

Ei tarvinnut montaa sekuntia noita kommentteja lukea kun bongasi että siellä edessä on matala silta jota ei ennen tuota ramppia ole mitenkään merkitty, ei liikennemerkkiä ei mitn. Eli ihan oikein teki joka kuski, tavallaan - umpikuja edessä joten minkäs teet.

Taitaa ne idiootit istua usemmiten näppiksen takana..  Roll Eyes

Siis oletettavasti moottoritie ja vastakarvaan ylämäkeen, tavallaan oikein, hallooo.Tuo joka pysäytti ja pakitti jotain välilihaväylää, ennemminkin mutta ei oikein.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10602 on: 14.01.11, 22:25 »

Eli ihan oikein teki joka kuski, tavallaan - umpikuja edessä joten minkäs teet.
Joopa joo. Oisko vaikka soitto poliisille ollut parempi vaihtoehto(ohjaamaan liikennettä/sulkemaan toinen kaista), kuin lähteä tollalailla sooloilemaan vastapalloon motarilla? Nojoo kuten jo sanoin, eihän tollasella isolla ole ongelma eikä mikään tuollainen perseily. Eihän siinä sille rekkakuskille käy mitään jos siihen keulaan joku pasahtaa.

Kuten Arne sanoi, ainoa joka ajatteli edes jotenkin fiksusti oli tuo joka pakitti sitä "välilihaväylää".

EDIT: Aiheesta toiseen.

Paljon puhuttanut aihe tämäkin.
Autoilijat eivät kunnioita bussikaistoja

Anyway, viittaan tuohon kuvatekstin ongelmaan. Sama juttu oli myös viimetalvena.

Quote
Kuluvana talvena bussikaistat ovat lumen takia olleet niin kapeita, että linja-autonkuljettajat ovat joutuneet todella keskittymään kaistalla pysymiseen, jos sillä yleensäkään on päässyt ajamaan.
Eli miten vaikeaa on pitää se kaksikaistainen tie kaksikaistaisena? Monessa paikassa on sama juttu, että 2 kaistainen tie onkin yhtäkkiä parhaimmillaan "1,25-kaistainen" tie. Montakohan onnettomuutta / peltien kolinaa tuokin aiheuttaa, kun siitä viereiseltä kaistalta yhtäkkiä joku tuleekin kylkeen/eteen/perään sen takia, että se toinen kaista yksinkertaisesti "loppuu" yllättäen.
« Last Edit: 14.01.11, 22:36 by Petri Koivisto »
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10603 on: 14.01.11, 23:29 »

2 kaistainen tie onkin yhtäkkiä parhaimmillaan "1,25-kaistainen" tie. Montakohan onnettomuutta / peltien kolinaa tuokin aiheuttaa, kun siitä viereiseltä kaistalta yhtäkkiä joku tuleekin kylkeen/eteen/perään sen takia, että se toinen kaista yksinkertaisesti "loppuu" yllättäen.

Ei se kaista mihinkään lopu, vaan kun ihmiset eivät uskalla ajaa sillä kaistalla jos siinä ei ole niitä uria. Se vasta naurettavaakin onkin, jos ei näy asfalttia alta niin ei uskalleta ajaa lumen päältä. Mulla on ainakin tapana ihan piruuttain ajaa ohituskaistaa tms mikä on lumessa, ihan vain sen takia, että siinä todellakin voi ajaa ihan turvallisesti ja tasasesti vaikka sitä asfalttia ei näkyisi ja irtolunta olisi muutama sentti.
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10604 on: 14.01.11, 23:43 »

Ei se kaista mihinkään lopu, vaan kun ihmiset eivät uskalla ajaa sillä kaistalla jos siinä ei ole niitä uria.
On tilanteitakin, joissa kaista yksinkertaisesti loppuu lumivaalliin. Siinä ei ees Porsse auta Roll Eyes Etenkin täällä pk-seudulla tänä ja viime talvena. Minkäs sille mahtaa kun kaista päättyy "itsestään". Muuten kyllä hyvä pointti! Parempi se on ajaa tasasella hangella kuin siinä märässä suola-urassa.. viittäkymppiä kasikympin alueella thmbdn

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10605 on: 15.01.11, 00:40 »

Ei se kaista mihinkään lopu, vaan kun ihmiset eivät uskalla ajaa sillä kaistalla jos siinä ei ole niitä uria. Se vasta naurettavaakin onkin, jos ei näy asfalttia alta niin ei uskalleta ajaa lumen päältä. Mulla on ainakin tapana ihan piruuttain ajaa ohituskaistaa tms mikä on lumessa, ihan vain sen takia, että siinä todellakin voi ajaa ihan turvallisesti ja tasasesti vaikka sitä asfalttia ei näkyisi ja irtolunta olisi muutama sentti.

Toinen mielenkiintoinen juttu on se, että ajetaan aina sokeasti niiden urien mukaan, vaikka ne menisivät aivan päin persettä kaista- ja sulkuviivojen yli.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10606 on: 15.01.11, 00:42 »

On tilanteitakin, joissa kaista yksinkertaisesti loppuu lumivaalliin. Siinä ei ees Porsse auta Roll Eyes Etenkin täällä pk-seudulla tänä ja viime talvena. Minkäs sille mahtaa kun kaista päättyy "itsestään".
Nimenomaan näin. Ja täällä "väljemmillä alueilla" on nyt vielä (ainakin toistaiseksi) sen verran tilaa, että mahtuu ne kaks henkilöautoa vierekkäin, mutta voin kuvitella miten siellä Keskustassa, missä muutenkin on vähän tilaa ja kapeat tiet ja paljon liikennettä... Tongue
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10607 on: 15.01.11, 02:33 »

Ei se kaista mihinkään lopu, vaan kun ihmiset eivät uskalla ajaa sillä kaistalla jos siinä ei ole niitä uria. Se vasta naurettavaakin onkin, jos ei näy asfalttia alta niin ei uskalleta ajaa lumen päältä. Mulla on ainakin tapana ihan piruuttain ajaa ohituskaistaa tms mikä on lumessa, ihan vain sen takia, että siinä todellakin voi ajaa ihan turvallisesti ja tasasesti vaikka sitä asfalttia ei näkyisi ja irtolunta olisi muutama sentti.

Kyllä mä sanon kaistan loppuvan siinä vaiheessa, kun sen päällä on reilu puoli metriä tiiviiksi pakkautunutta lunta. Tälläisiä on ollut tänä talvena tuusulantietä tuusulan suunnasta ajaltaessa ja siitä kehä1:lle kohti länttä noustessa, vasemmanpuoleinen kaista oli pari viikkoa lumen peitossa, kun siihen oli aurattu kehä1:n puolelta lumet. Ainakin kolme peltikolaria ajettiin sinä aikana. Leppävaaran tietyömaan alueella on myös ollut tälläisiä kaistoja ja on itseasiassa edelleen, henkilöautolla mahtuu, 2,6-metrisellä ei mahdu omalla kaistalla.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10608 on: 15.01.11, 03:10 »

Ei se kaista mihinkään lopu, vaan kun ihmiset eivät uskalla ajaa sillä kaistalla jos siinä ei ole niitä uria.


Jep.  Smiley Parhailla tapauksilla on allaan uusi citimaasturi kaikilla turvallisuusvarusteilla, ja eivät uskalla mennä uralta lumelle. Siinä on huumori vähissä.
Tämä talvi on ollut poikkeuksellisen raskas etenkin seutulinja päivinä. Mannerheimintie on paikoin ollut kapeampi kun viime talven pahimpana aikana. Busilla joutui parhaimmillaan ajamaan koko pätkän kaupunkiin kaistaviivalla tai sen toisella puolella. Kuusitien kulmalla urat menivät suoraan oikealle kaistalle, vaikka vasemmalla oli pieni polanne ja lunta, ihmiset ajoivat surutta urien mukaan sen enempää miettimättä.
Toivottavasti tilanne on nyt jatkossakin helpompi, jota se on pari viikkoa jo onneksi ollut.

Mitä bussikaistoilla ajamiseen tulee, on se aavistuksen vähentynyt. Mutta on sielä edelleen aika törkeitä tapauksia, jotka ovat mielestään aina oikeassa. Keskisormi heiluu jos kommentoit 2km bussikaistalla roikkujan asenteita. Joka risteyksessä saisi olla mun puolesta kamera, loppuisi siihen kun viikossa saat muutaman muistutuksen.
Ymmärrän kyllä, että on aikaa vievää sielä jonossa olla. Mutta katsoisivat edes ne tilanteet sitten niin, (jos sielä nyt sitten on pakko ajaa kerran ja olla idiootti), että ei sielä pahimmissa paikoissa ole edessä. Tullinpuomin Shellin ja Reijolankadun nurkilla on ne pahimmat paikat. Ei päästä pysäkille kun edessä on 5 pimeää taksia. Sitten kun sielä takana on mun lisäksi vielä 4 muuta bussia, jotka odottavat näiden pimeiden taksien takia ja koko liikenne jymähtää kun ei ymmärretä oman tekemisensä päälle mitään. Se on ihan turha keskisormea heilutella sieltä henkilöautosta, kun ollaan valmiiksi jo väärässä. Jos ei ymmärrä sitä tosiasiaa, että risteyksen jälkeen sen kaistan ehtii vaihtamaan ihan takuu varmasti, niin se on kyllä aika surullista.

Kari J. Ansamaa
Offline Offline

Posts: 90
Date Registered: 15.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10609 on: 16.01.11, 10:52 »

Onhan ollut helppoa varsinkin manskun seutulinjoilla, viimeksi keskiviikkona olin kahden kierroksen jälkeen sen verran myöhässä että päätin jättää sivun myrtsin vuoron ajamatta ja meninkin sinne tyhjänä syömään. Tauon jälkeinen lähtö nimittäin oli sieltä. Muutenkin porukka ihmetteli, että miksi olen myöhässä, tämä varsinkin kannusti ajamaan pehmeällä ajotyylillä. Syynä tähän on kuukauden kulkeminen julkisilla työmatkoja, vilutti ankarasti pitäessä busseissa kahvoista kiinni kuskien yrittäessä epätoivoisesti noudattaa aikatauluja, jotka oli jo kesälläkin liian kireitä. Jos haluan roikkua kahvoissa, menen huvipuistoon kieputimiin tai länsimyrskyyn pohjanmerelle, siellä ei tarvitse pelätä kokoajan mahdollisten kolareiden vaikutusta matkaan. Yksi ainoa volvokuski ngs-913 tunnuksin oli itsetuhohakuinen, selvisi ilman vammoja koska olin hyvällä fiiliksellä hallisivulla. Sen sijaan jos kyse olisi ilmailuraportointi tasoisesta suorituksesta, olisin kirjoittanut ehkä toistakymmentä kuponkia päivässä bussikuskien hölmöilyiden/osaamattomuuden takia. Noi vaan ei tunnu osaavan esimerkiksi pysäkile ja siitä pois ajoa, lienekkö edes opetettu kurssillakaan eikä pään kapasiteetti piisaa omienkaan hommien helpottamiseen?

Ottakaa nyt löysästi älkääkä ajako kenenkään päälle ja vittuilko liikenteessä. Opettaminen ei myöskään ole helppoa, niille asennevammaisille on sitä yritetty jo autokoulussa samassa ajoneuvossa pedakoomisten opettajien toimesta. Miksi siis muiden vaivautua autojen ulkopuolelta aika kehnoin viestimin?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10610 on: 16.01.11, 11:38 »

Onhan ollut helppoa varsinkin manskun seutulinjoilla, blaa blaa blaa blaa blaa...

Pitikö tämän sisältää jotain asiaa?
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10611 on: 16.01.11, 13:55 »

Jep.  Smiley Parhailla tapauksilla on allaan uusi citimaasturi kaikilla turvallisuusvarusteilla, ja eivät uskalla mennä uralta lumelle. Siinä on huumori vähissä.

Musta taas etuvetoisella pikkuautolla jossa on kapeat renkaat on kaikkein helpointa ajaa siinä. Leveät renkaat nimittäin eivät ole kovin suuntavakaat kun ajaa lumisohjossa. Miksi luulisit että ralliautoissa on talviralleissa moporenkaan levyiset renkaat?

Mitä tulee esim. ESP:iin niin meijän perheen pikku VW Polo:ssa sitä ei ole, ja sitä ei todellakaan tarvtsekkaan koska auto on niin kevyt että sitä on helppo hallita. Bemarissa taas on välillä sellaisia tilanteita että olisi aika V-mäistä jos sitä ei olisi. ESPin "tarpeellisuus" korostuu mitä enemmän autossa on massaa. Etuvetoiseen kevyeen autoon se on aika turha varuste. Mutta painavaan takavetoautoon se on talvella jo ihan mukava varuste (niin kauan kun sen saa haluttaessa pois  Smiley).

My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10612 on: 16.01.11, 17:05 »

Musta taas etuvetoisella pikkuautolla jossa on kapeat renkaat on kaikkein helpointa ajaa siinä. Leveät renkaat nimittäin eivät ole kovin suuntavakaat kun ajaa lumisohjossa. Miksi luulisit että ralliautoissa on talviralleissa moporenkaan levyiset renkaat?

Mitä tulee esim. ESP:iin niin meijän perheen pikku VW Polo:ssa sitä ei ole, ja sitä ei todellakaan tarvtsekkaan koska auto on niin kevyt että sitä on helppo hallita. Bemarissa taas on välillä sellaisia tilanteita että olisi aika V-mäistä jos sitä ei olisi. ESPin "tarpeellisuus" korostuu mitä enemmän autossa on massaa. Etuvetoiseen kevyeen autoon se on aika turha varuste. Mutta painavaan takavetoautoon se on talvella jo ihan mukava varuste (niin kauan kun sen saa haluttaessa pois  Smiley).

Aivan. MIksi siis tunkea coupee pemariin 255 leveet kitkarenkaat alle 35 profiililla ja 18' koolla, jollaset oli siinä yhessä viikolla tossa. Näytti aika hankalta touhulta, ihan normi pieni lumipuuro. Tongue NO ulkonäkö kaikki kaikessa, jopa talvella. Tongue

Hmm eikös toi oo kuskista kiinni toi ESP hommeli? Jos sitä Bemarissa tarttee; sillon on tehty virhe, ei se auton syy ole jos sitä tarvitsee. Liikaa vauhtia tai liikaa kaasua. Yksinkertasta. Cheesy
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10613 on: 16.01.11, 18:46 »

Aivan. MIksi siis tunkea coupee pemariin 255 leveet kitkarenkaat alle 35 profiililla ja 18' koolla, jollaset oli siinä yhessä viikolla tossa. Näytti aika hankalta touhulta, ihan normi pieni lumipuuro. Tongue NO ulkonäkö kaikki kaikessa, jopa talvella. Tongue

Hmm eikös toi oo kuskista kiinni toi ESP hommeli? Jos sitä Bemarissa tarttee; sillon on tehty virhe, ei se auton syy ole jos sitä tarvitsee. Liikaa vauhtia tai liikaa kaasua. Yksinkertasta. Cheesy

Koska auton rekisteriotteen mukaan tuo on oikea koko takarenkaille (330i)?  Toki siihen kannattaa laittaa talveksi vähän korkeampaa profiilin rengasta (vanteiden pitää kuitenkin olla 17'' jotta mahtuvat jarrulevyjen ympärille.)

Mitä espiin tulee niin en yhtään ihmettele että ajattelet noin. Meidän Polo (samaa kokoluokka kun sun Toyota) ei edes huomaa ettei siinä ole mitään espiä koska se on etuvetoinen ja niin kevyt+kapeat renkaat että liukkaus ei vaikuta siihen oikein mitenkään. Miedän perheen autoista selvästi "helpoin" ja vaivattomin ajaa talvella (vaikka kahdessa toisessa autossamme on espit). Kesällä tilanne taas kääntyy toisinpäin.

My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10614 on: 16.01.11, 19:14 »

No joo vähän kiusallani ton kommentin pistin. Tongue Grin

Mutta faktahan se on ihan siis ilman muttia, että jos ESP joutuu peliin puuttumaan normaalissa liikenteessä. Niin sillon kuljettaja on mokannut. Oli kyse sitten liikeelle lähdöstä tai mutkassa tapahtuvasta jutusta tai mistä tahansa muusta. Virhe on tehty jos laite joutuu hommiin. Luisto on aina virhe, oli ESP:tä tai ei. Pyörän sutiminenkin on virheellisen kaasunannostelun tulos. Näin se vaan on.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10615 on: 16.01.11, 21:07 »

Tosin annoit hyvän idean autoaiheiseen paitaan. Rintaan painettuna "Luisto on aina virhe." ja selkäpuolelle "Pyörän sutiminenkin on virheellisen kaasunannostelun tulos."
Heh! Eräs koulun opettaja hauskasti totesi joskus, että jos renkaat sutii niin silloin sutii kyllä kuskin päässäkin... Grin Itse en ota kantaa.... Tongue
Kari J. Ansamaa
Offline Offline

Posts: 90
Date Registered: 15.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10616 on: 16.01.11, 21:32 »

Meikällä ainakin luistaa päivittäin, asensin vieläpä aussie lockerin Previaankin eilen Wink
Viime viikolla ajelin yhden iltavuoron bussilla ilman abseja ja luistonestoa, ei siinäkään mitään ongelmaa ollut koska ajaminen tuli opeteltua joskus pari vuotta ennen niiden tuloa sarjavalmisteisiin henkilöautoihin. Ajamisen alkuvaiheet tuli opeteltua 52 hv/1400 kg Bedfordin pakulla, siitä sai penkin riittävän lähelle polkimia ja näki jopa uloskin. Ekalla luokalla ala-asteella ollessani faija vei sitten lähes joka päivä talvisin läheiselle järvelle jääradalle treenaamaan Cheesy
Kesäisin tuli ajeltua kaikenlaisia maatalouteen liittyviä ajoja petterillä ja hieman myöhemmin kun oli enempi ruista ranteissa myös tehostamattomilla traktoreilla. Kaksipyöräisilläkin olen kaatunut ehkä useammin kuin moni ajanut?  Nykyisin tympii, koska ei ole enää riittävästi paikkoja missä harrastaa ja ne mitkä on olemassa, kärsii kauheista rajoituksista. Siispä driftaan aina kun se on turvallista ja varauksin hyvän maun mukaista myös työmatkaliikenteessä, joskus myös työkaluilla.

Ehkä sellaisilla ihmisillä, jotka on kasvaneet pyöräilykypärä päässä ja pelastusliivit päällä matkustaen autossa turvaistuimessa, on ongelmia mun ja mun tyylin suhteen? Kipu kuuluu kasvuun ja oppimiseen, valitettavasti vaan ihmisiltä viedään mahdollisuus siihen kaikenmaailman touhottajien myötä.

Eläkää ja nauttikaa joka päivästä, vihreät ja vasemmisto kieltää sen kuitenkin jonain päivänä.
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10617 on: 16.01.11, 22:09 »

Noooo, lepokitka on kuitenkin aina se suurempi kitka. Rauhallisempi nopeus pojaat olisi toki se aikuisten oikea lääke sutimiseen. Sillä lisäksi saavuttaa sen korvaamattoman turvamarginaalin, että vähemmän taitavat kanssaliikkujatkin saavat enemmän reaktioaikaa. Eihän yleisellä tiellä toki kilpailemassa olla, eihän?

Mites se menikään: "Hyvä kuski ei joudu tilanteeseen, jossa tarvitaan taitavaa kuskia!"  Roll Eyes
Nils Rostedt
Offline Offline

Posts: 3497
Date Registered: 26.01.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10618 on: 16.01.11, 22:23 »

Mites se menikään: "Hyvä kuski ei joudu tilanteeseen, jossa tarvitaan taitavaa kuskia!"  Roll Eyes

 Aamen thmbup

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10619 on: 17.01.11, 01:17 »

Mites se menikään: "Hyvä kuski ei joudu tilanteeseen, jossa tarvitaan taitavaa kuskia!"  Roll Eyes

Hyvä kuljettaja selviää tilanteesta, johon taitava kuljettaja ei koskaan joudu.
Pages: 1 ... 529 530 [531] 532 533 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1