Keskustelua liikenteestä

<< < (2129/3033) > >>

Joona:
Quote

Onneksi näin risteysalueen hyvin, koska vasemmalla on hakkuuaukea ja alue oli valaistu. Ainoastaan vastaantulevien kaistalla oli pari-neljä autoa lähestymässä. Siksipä aloin vilkuttamaan ajoissa, ennakoin sopivan (riittävän) välin vastaantulevien kaistalle siirtymiseen, ohjasin auton vastaantulevien kaistalle, jarrutin ~65 nopeuteen ja heitin auton luistoon vasempaan kohti etuviisteikästä risteystä. Siinä sitten luistettiin hallitussa luistossa läpi risteyksen enkä ollut yhdistelmän edessä hidastamassa sen kulkua. Kaikki olivat iloisia.

Tien päällä ammatikeen työskentelevänä kommentoin sen verran, että juuri tällaiset idiootit pitäisi poimia pois tuolta liikenteestä.

Stumppi:
Quote

Tien päällä ammatikeen työskentelevänä kommentoin sen verran, että juuri tällaiset idiootit pitäisi poimia pois tuolta liikenteestä.


Juurikin näin!

juksii:
Quote

Tuossa pari vuotta takaperin isä totesi että silloisen ykkösautomme (2.2L TDCI Mondeo Farmari) taloudellisin nopeus olisi jossai välillä 140-160km/h. Ja kun on pienin kulutus niin myös pienemmät päästöt?


En kyllä jaksa uskoa tuohon taloudellisimpaan nopeuteen. Mulla on 2.5 TDi Passat Farmari ja taloudellisin nopeus on jossain 80 km/h paikkeilla, ehkä jopa hieman alle. Moottoritiellä huomaa selvän eron kulutuksessa jos ajetaan 100 km/h tai 120 km/h, eikä kulutus kyllä pienene jos tuosta vielä nopeutta kasvattaa. Ilmanvastus alkaa olemaan jo aika merkittävä suurilla nopeuksilla.

Pe7e:
Quote

Vai oliko tämäkin "angstaaminen" vain provoa?
Tulihan se "teiniangsti"-kortti sieltä!

Quote

MINÄ MINÄ MINÄ. Näinhän se homma toimii!

Nimenomaan, jokainen huolehtikoon siitä omasta orgas... ajamisestaan! Vitunko väliä sillä on, jos joku rekkaspede jää sinne mäkeen, eihän se sun ongelma ole... varsinkaan jos pitää lähteä vetämään kahva edellä vastaantulevien puolella sen takia, ettei vaan rekkakuski joudu hidastamaan...

mmniemi:
Quote

En kyllä jaksa uskoa tuohon taloudellisimpaan nopeuteen. Mulla on 2.5 TDi Passat Farmari ja taloudellisin nopeus on jossain 80 km/h paikkeilla, ehkä jopa hieman alle. Moottoritiellä huomaa selvän eron kulutuksessa jos ajetaan 100 km/h tai 120 km/h, eikä kulutus kyllä pienene jos tuosta vielä nopeutta kasvattaa. Ilmanvastus alkaa olemaan jo aika merkittävä suurilla nopeuksilla.


Täysin samaa mieltä. Ei voi pitää mitenkään paikkaansa tuo Mikon (isän) väittämä. Uskonpa, että todellisuus huitelee niitä main, että se se kulutus 140km/h nopeudessa on tuplat vaikkapa 90km/h nopeuteen verrattuna, mikä taitaa olla aika monella autolla se taloudellisin nopeusalue....

Navigation

Up one level

Next page

Previous page