FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 10:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 532 533 [534] 535 536 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462639 times)
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10660 on: 18.01.11, 20:32 »

Eiköhän nuo pari kuumaa pyörää ja niitten hallinta kuulu kuskille, pysäkki taas kunnalle/kaupungille.Tuon pysäkin hoito  ja kunnossapito kuuluu tosiaan tontinomistajalle, useinkin olen ihemetellyt etteivät kuljettajat tai loistojen omistajatahot vaadi hiekkaa, vaihtoehtoisesti suolaa tai lämminilmapuhaltajia paikalle.Noh ehkä kuskien oletetaan maseraatiensa kera tuon hallitsevan.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
55-HO
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10661 on: 18.01.11, 20:37 »

Eiköhän nuo pari kuumaa pyörää ja niitten hallinta kuulu kuskille, pysäkki taas kunnalle/kaupungille.
Kait sinne linja-autoon sopis tällai talvisaikaan asentaa (kunnan kans kimppaan)  takarenkaiden yläpuolelle /yksien penkkien paikalle päivänkestävät hiekkasäiliöt... Höyryvetureissahan tuollaiset oli, eivätkä jäänet jumiin  Roll Eyes
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10662 on: 18.01.11, 20:39 »

Ja hyvä ku nykyään Turussa mahtuu paikkurissa edes penkissä istumaan suorassa tällänen 190cm tyyppi, sama Expressbussseissa jne.... Jotain rotia pitäisi saada. Ärsyttävää...  thmbdn thmbdn

Killerhangar
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10663 on: 18.01.11, 20:48 »

Ja hyvä ku nykyään Turussa mahtuu paikkurissa edes penkissä istumaan suorassa tällänen 190cm tyyppi, sama Expressbussseissa jne.... Jotain rotia pitäisi saada. Ärsyttävää...  thmbdn thmbdn
Mihin tämä liittyi? Tai miten liittyi liikenteeseen? Huh Kyllä on taas harvinaisen hakoteillä ollut tämäkin ketju viimeiset pari sivua... voisi jopa sanoa, että harvinaisen tylsää paskanjauhantaa ajotaidosta ja siitä mitä se kenenkin mielestä tarkoittaa... Tongue
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10664 on: 18.01.11, 20:51 »

Ehdotus laittaa hiekkasäkit. Ainiin, mainitsinko jo että tulee kivat rengas- ja moottorimelut ja alustan rakenne voi mahdollisesti heikentyä tms....  Roll Eyes

Killerhangar
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10665 on: 18.01.11, 21:00 »

Turkkunen on kultturikaupunki, ei silloin tarvii istumapaikkoja.Höyryvetureissa tosiaan tuollaiset oli, muistan kun eilisen päivän, tuoksu hiilestä suuret höyrypilvet ja tuon veturin pelkkä olemus, mahtavaa, lisäksi asemapäällikkö Siljovuo, ystävällinen herrasmies, pahvinen lippu jonka konnari saksillaan leimasi, asemalla kakluunit jotka hohkasivat lämpöä.Oli matkustaminen, jo pelkkä asemalla käynti jotain.Vihreät Volvo ja mitä olivatkaan linjapiilit, oven avasi kuski tuollaisella vipstaakilla, käteismaksu oli ainoa vaihtoehto, kuskilla vaneerilaatikko jossa raharenki.Lunta oli ennenkin talvisin, aina tuo linjapiili vain tuli, nykyistä sileämmillä renkailla ajelivat, tiellä vain nuo ukkelit useimmiten auton saivat pysymään.No ei sitimaastureita haittana kuten nykyisillä.Ainoa maasturi oli -60 luvulla VPK n LandRover, entinen Vehon huoltoauto, siinä peräkärry jossa osa sammutuskalustosta. Näillä mentiin, kuormaautojen kippilaitteetkin olivat veivattavia, iso kampi ja sillä kuski sen lavan sai pystyyn, täytti tosin hiekkamontulla lapiotyönä.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10666 on: 18.01.11, 21:06 »

Ehdotus laittaa hiekkasäkit. Ainiin, mainitsinko jo että tulee kivat rengas- ja moottorimelut ja alustan rakenne voi mahdollisesti heikentyä tms....  Roll Eyes
Ai. Kuvittelet siis, että se "operaattori" (esim. HSL jne. vai mitänenyton nykyään) toimittaa busseihin hiekkasäkit ja matkustajat istuu niiden päällä? Ei muutakun lattiaan reikä ja matkustajat sirottelevat soraa renkaille kun kuski käskee... thmbup Noinhan se varmasti toteutettaisiinkin...
55-HO
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10667 on: 18.01.11, 21:31 »

Ai. Kuvittelet siis, että se "operaattori" (esim. HSL jne. vai mitänenyton nykyään) toimittaa busseihin hiekkasäkit ja matkustajat istuu niiden päällä? Ei muutakun lattiaan reikä ja matkustajat sirottelevat soraa renkaille kun kuski käskee... thmbup Noinhan se varmasti toteutettaisiinkin...
Juurikin näin   thmbup jotkut kuvittelevat. Vielä 60-luvun alkupuolella, muistan , vaikka olin vähänen poika. Matkustajat työnsivät , laittoivat talvella hiekkaa ja kelirikkoaikana hakivat lähimmästä talosta halkoja, kun linjapiili oli upota lettoon. Tänään on toisin, nyt eletään tätäpäivää ja kaiken pitää toimia nappia painamalla, ja kotona on ruoat valmiina eiks,ni   Cheesy
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10668 on: 18.01.11, 22:07 »

Kenen vastuualueeseen kuuluu linja-autojen pysäkit. Liikennöitsiälle vaikokö tienpitäjälle. Ei kai se olis tällai talviaikana liikennöitsijöiltä mahdottomuus valjastaa yhtä/ monta hiekoitus-aura-autoa pelkästään pysäkkien kunnossapitoon ?
 nimim: kuumat paripyörät hetken pysähdyksissä.. jäältä lähtiessä sutivat aina  Sad
En nyt yhtäkkiä muista mikä on kenenki vastuualuetta, mutta pähkinäkuoressa voin todeta et kaupunki tahi JCdeaux joka vastaa myös mainoksista ja katoksien kunnosta. Eli jos jossakin on lasi rikki niin kys. firma vaihtaa.

Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10669 on: 19.01.11, 01:52 »

Viitaten vähän aiempaan keskusteluun eräältä rallin nelinkertaiselta maailmanmestarilta kuultua: Lähde aina siitä, että muut eivät näe, osaa, tiedä, hallitse, ymmärrä, jne jne tilannetta kuin ehkä sinä. Kun ei oleta muista mitään niin säästyy monelta vahingolta.  Wink

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10670 on: 19.01.11, 05:01 »

Ai. Kuvittelet siis, että se "operaattori" (esim. HSL jne. vai mitänenyton nykyään) toimittaa busseihin hiekkasäkit ja matkustajat istuu niiden päällä? Ei muutakun lattiaan reikä ja matkustajat sirottelevat soraa renkaille kun kuski käskee... thmbup Noinhan se varmasti toteutettaisiinkin...

Ei, vaan hiekkakotelot  matkustamossa tms olisi ainoa tapa suorittaa homma. Pyöräkoteloihin ei mitään mahdu ja parhaimmillaan sekin on jäätä/Loskaa täynnä, että ainoa vapaa tila on sillä renkaalla... Eikä näemmä liikennöitsijät oikein välitä matkustajista. Ottaisivat yhden penkkirivin pois niin jo parantuisi jalkatilat, eikä siltikään auto olisi tupaten täynnä. Tämä on minun mielipiteeni....

Killerhangar
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10671 on: 19.01.11, 05:30 »

Kenen vastuualueeseen kuuluu linja-autojen pysäkit. Liikennöitsiälle vaikokö tienpitäjälle. Ei kai se olis tällai talviaikana liikennöitsijöiltä mahdottomuus valjastaa yhtä/ monta hiekoitus-aura-autoa pelkästään pysäkkien kunnossapitoon ?
 nimim: kuumat paripyörät hetken pysähdyksissä.. jäältä lähtiessä sutivat aina  Sad

Se että jokainen paikallisliikenteen pysäkki pitäisi käydä erikseen hiekoittamassa monta kertaa päivässä on valitettavasti vähän naiivi ajatus. Ei se niin iso ongelma voi olla.

Sen sijaan Mikon ehdottama hiekoituslaite on hyvä idea, jos ei nyt varsinaiseen hiekoitustarkoitukseen, mutta pelastaa lähes varmasti kiinnijäämiseltä kaupunkiolosuhteissa ellei nyt ihan puolimetriseen hankeen aja. Säiliöiden ei tarvitse edes olla mitään yhden penkin kokoisia, vaan viisi säkkiä per puoli riittää viikkokausiksi.

Esim: http://www.alucar.com/fi/superstructure/sanding.htm
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10672 on: 19.01.11, 05:42 »

mutta pelastaa lähes varmasti kiinnijäämiseltä kaupunkiolosuhteissa ellei nyt ihan puolimetriseen hankeen aja.

Paikallisten kuljettajien ajosuorituksia katsoessa on todettava, etten usko tuota. Hiekoituslaitteesta on apua vain, kun se on käynnistetty ajoissa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
55-HO
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10673 on: 19.01.11, 08:52 »

Hiekoituslaitteesta on apua vain, kun se on käynnistetty ajoissa.
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri,
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10674 on: 19.01.11, 12:20 »

Viime viikon lopulla yöaikaan oli vitostiellä niin liukasta, että Hki-Juva-Hki väli ajettiin yhdistelmällä 65km/h keskinopeudella ja seuraavana yön Hki-Varkaus-Hki väli 60km/h keskinopeudella. Siinä rupeaa olemaan huumori vähissä suoralla ja tasaisella tiellä, kun vauhtia on 20-30km/h, perävaunu tulee takana poikittain ja kevyellä pintakaasuannostelulla vetoauton perä puskee väkisinkin ojaa kohti ja kampeaa lisää poikittain. Myönnän, etten ole koskaan ajanut yhtä liukkaalla tiellä kuin viime viikolla. Ja liukkautta on koettu jos jonkinmoista. Harvemmin töissä alkaa tosissaan pelottamaan tiellä pysyminen, mutta nyt on sekin koettu Wink

Ilmeisesti perää näissä jutuissa, SKAL on tehnyt kirjelmän asiasta:

"Tavaraliikenneyrittäjät ovat järkyttyneitä viitostien talvikunnossapidosta Itä-Suomessa tänä talvena.

Kuljetusyrityksistä tilanne on niin paha, että he poikkeuksellisesti ovat kirjelmöineet asiasta nyt Liikennevirastoon, Pohjois-Savon ely-keskukselle, Destialle sekä itäsuomalaisille kansanedustajille.

- Valtatie 5 on kuin luistinrata. Yrittäjien mitta on nyt täysi.....

- Jo yhden romuttuneen elintarvikeyhdistelmän hinnalla hiekoitettaisiin valtatie Heinolan Lusista Kajaaniin asti koko talven ajan. "

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/skal-valtatiest%C3%A4-on-tehty-luistinrata/637914

Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10675 on: 19.01.11, 14:41 »

Kenen vastuualueeseen kuuluu linja-autojen pysäkit. Liikennöitsiälle vaikokö tienpitäjälle. Ei kai se olis tällai talviaikana liikennöitsijöiltä mahdottomuus valjastaa yhtä/ monta hiekoitus-aura-autoa pelkästään pysäkkien kunnossapitoon ?
 nimim: kuumat paripyörät hetken pysähdyksissä.. jäältä lähtiessä sutivat aina  Sad

Ei se ole pysäkin vika. Se on kuljettajan tekemä virhe. Näin meille on kerrottu tuossa taannoin.

 Cool

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10676 on: 19.01.11, 18:18 »

Se että jokainen paikallisliikenteen pysäkki pitäisi käydä erikseen hiekoittamassa monta kertaa päivässä on valitettavasti vähän naiivi ajatus. Ei se niin iso ongelma voi olla.


No joo ajat 10 tuntia noilla "peltojääteillä", niin alat sitä karhennuskonetta kaipaamaan kummasti.
Tänään viimeeksi oli eräällä bussilla tuurista kiinni, ettei vastaantulevan auton kylkeen keula kopsahtanut kun bussi liukui pysäkille pysähdyttyään jääknöölien takia metrin vasemmalle sivusuunnassa.
Ja voin sanoa ihan näin niiku kokeneena; että kun tarpeeksi ajat tuola jääpolanne-möykky-töyssy-teillä, niin kyllä se karhennuskone on hiekkakonetta paljon kivempi juttu.
Jäämöykyt pois ja sitten suolaa jos keli sallii, tai sitten hiekkaa.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10677 on: 19.01.11, 18:28 »

Mä olen järkyttynyt saamastani palautteesta.

Eli kaikki se optimointi, mihin olen pyrkinyt, onkin ollut aivan turhaa ja idioottimaista? Ei h*lvetti, en oikeasti enää tiedä mihin uskoa. Ajetaan sitten s*atana niin, ettei vaan vahingossakaan yksikään pyörä lipsu tai perä irtoa. Olen ollut vain liian muut huomioonottava... Mitäs se muhun vaikuttaa vaikka se yhdistelmä jäis muille tukkeeks sinne, mitäs se muhun vaikuttaa jos joku mun tyyliäni jää tuijottamaan ja ajaa metsään. MINÄ MINÄ MINÄ. Näinhän se homma toimii! Wink

No joo mutta jos söhellät tuola "hallitussa luistossa"ja teet mitä lystää kun olet niin taitava ja hyvä kuljettaja; (lue huono) niin joku päivä se menee prseelleen ja sitten on selitettävää. Ja se vastapuoli ei takuulla ole otettu sun luistotaidoista.

Viime talvena eräs Bemaristi tööttäsi menemään Haukilahdessa. Menihän se ihan niin kauan tosi nätisti kun se sitten yllättäen poukkasi vielä kerran vasemmalle se perä sladin päätteeksi ja mitä siinä bussin kuljettaja voi tehdä? Kun toinen ajamalla ajaa perän suoralla tiellä bussin keulasta sisään?
Ei siinä pahemmin ole kuule selitettävää. Idiootti kun idiootti. Jos ei ymmärrä riskejä ennen kun on löysät housussa, niin ehkä se KOPS opettaa sitten.?
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10678 on: 20.01.11, 07:58 »

Kuis muuten, jos ABS alkaa pärryyttämään talviliukkaalla niin onko kuljettaja tehnyt virheen?
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10679 on: 20.01.11, 08:31 »

Kuis muuten, jos ABS alkaa pärryyttämään talviliukkaalla niin onko kuljettaja tehnyt virheen?

Ei, koska abs toimii vähän miten sattuu Smiley

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 532 533 [534] 535 536 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1