FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.18, 03:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 536 537 [538] 539 540 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1534422 times)
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2333
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10740 on: 26.01.11, 18:56 »

Ikäloppu tai ei, sisusta ei hyvää saa tekemälläkään Grin
No eihän siitä saa, voittaa se tosin työttömyyden!  Wink
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14466
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10741 on: 26.01.11, 19:42 »

Missä tuolla on hyvä keli..? Ei ainakaan suomessa..
No ei tuolla kyllä mikään kaikista huonoin/liukkain keli ole tällä hetkellä. Ainakaan täällä etelässä. En sitten tiedä missäpäin tuo Sami sitä rekkaansa kepittää. Smiley
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10742 on: 26.01.11, 19:43 »

On eri asia harjata henkilöauton katto kuin 25,25 metriä pitkä 2,6m leveä äärimmäisen vaarallinen ja jäinen katto, joka sijaitsee 4,2m korkeudessa ja jonne ei voi mennä.

PS. Kirjoitteletko kännissä vai mistä johtuu viime aikoina jokaisen viestisi äärimmäinen sekavuus ja tunne, että niissä ei ole päätä eikä häntää?

Ymmärrän tuon vaikeuden katonharjaamisessa, tuosta männätalvena juteltiin, asia olisi kuitenkin ratkaistavissa terminaalien pihassa, pestään lentokoneita päältäpäin, junia altapäin, miksei rekkaa sitten.Rekka on muutoin erinimisten yhdistelmien kansan suussa oleva yleisnimitys ettet siihen takerru.Ei en yleensä kirjoittele kännissä, jos juttuni tuntuvat joskus takertelevilta ehkä jopa jankkaavilta, saattaa olla että matkin jotakin toista kirjoittajaa, yritän provosoida mikä kuulemma kuuluu tapoihini jne.Myönnän toki että joskus olen kirjoitellut juopuneena, tai ainakin hiukka maistaneena.Jutuissani ei ehkä aina ole päätä tai häntää, onneksi en ole ainoa tässä jutustelusarjassa.Olen ellet tiennyt täysin ruotsinkielinen joten tuokin voi aiheuttaa pieniä outouksia, toisaalta lue omat kirjoituksesi kahteen kertaan edes joskus.
Mvh.aw

Tuli tuossa mieleen jos juttuni tuntuvat sekavilta, oletko tosiaan lueskellut nuo ajatuksella ja edellä olevia kirjoituksia lueskellut.Saattaa olla että niistä löytyy vastaus mietteisiisi.Olen useinkin havainnut että porukat lueskelee korkeintaan edellisen jutun, senjälkeen vastaavat, ehkä kaikilla tuo new painike ei toimi samoin?
Ja vielä kevennyksenä, minulla ei ole varaa juopotella päivittäin, kirjoittelen tänne kuitenkin lähes joka päivä. Roll Eyes
« Last Edit: 26.01.11, 19:54 by Arne Wallen »

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10743 on: 27.01.11, 00:04 »

Juupajuu.... Tekisi varmaan sullekkin hyvää tulla kokeilemaan miltä tuntuu kepittää 60 tonttusta yhdistelmää synkronoimattomalla fullerilla ylämäkeen.... Jos nyt edes vaihde silmään menisi...   Roll Eyes
Kerran oon autokouluaikoina tollasta tasamaastolla kokeillut ja pelkkää rutinaa sain aikaseks :-D
Mutta se nyt on ihan sama kokeileeko esimerkiksi Petri tollasta 60t yhdistelmää fullerin lootalla, ei siitä saa mitään käsitystä jos ei edes vaihdetta saa vaihdettua. Ei sillä että saisin minäkään tuota romua liikkeelle Cheesy

Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10744 on: 27.01.11, 04:52 »

Tekstihän ei kerro, koska tämä tapahtui, mutta ainakaan nykyään rekisterinumerosta, ei voi tietää auton "paikkakuntaa".

Silloinkin kun kilvet laitettiin "vanhaan malliin", ei niitä vaihdettu vaikka auto vaihtoi kotipaikkakuntaa. Eli ei se varmaan päälle ollut silloinkaan että misstä auton omistaja on kotoisin. Saatikka kuljettaja.

Kaverin isä osti tuohon aikaan käytetyn auton, jossa oli lapin läänin kilvet (L-alkuinen) ja vitsaili että nyt menee sitten ajovirheet pk-seudullakin "pohjoisen piikkiin"
kille
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10745 on: 27.01.11, 04:55 »

No ei tuolla kyllä mikään kaikista huonoin/liukkain keli ole tällä hetkellä. Ainakaan täällä etelässä. En sitten tiedä missäpäin tuo Sami sitä rekkaansa kepittää. Smiley

Oho? Mä ainakin ajoin eilispäivän aikana sekä liukkaaksi suditelluissa risteyksissä ja ylämäissä sekä kuivalla asfaltilla saman kaupungin alueella. Vitsi, mitenhän se on mahdollista kun oli hyvä keli ja kaikkee? Ehkä Petri katselee Fiiatistaan enemmän taivaita kuin tienpinnan kuntoa.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6025
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10746 on: 27.01.11, 06:00 »

Oho? Mä ainakin ajoin eilispäivän aikana sekä liukkaaksi suditelluissa risteyksissä ja ylämäissä sekä kuivalla asfaltilla saman kaupungin alueella. Vitsi, mitenhän se on mahdollista kun oli hyvä keli ja kaikkee? Ehkä Petri katselee Fiiatistaan enemmän taivaita kuin tienpinnan kuntoa.

Ööhh... Onko liukkaaksi suditettu risteys sama kuin huono keli? Sittenhän suomessa on koko talven huono keli.

Kerran on meinannut rampissa lähtee auto käsistä. Ramppi oli ihan peilijäässä. Edellä meni auto joka levitti tielle suolalitkua joka jäätyi saman tien. 15 minuuttia aikaisemmin ramppi oli ihan kuiva ja pito oli hyvä. Ilmeisesti tätä huonoa keliä voidaan tuoda paikalle myös säiliöautoilla?

-JukSii-
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14466
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10747 on: 27.01.11, 11:59 »

Oho? Mä ainakin ajoin eilispäivän aikana sekä liukkaaksi suditelluissa risteyksissä ja ylämäissä sekä kuivalla asfaltilla saman kaupungin alueella. Vitsi, mitenhän se on mahdollista kun oli hyvä keli ja kaikkee? Ehkä Petri katselee Fiiatistaan enemmän taivaita kuin tienpinnan kuntoa.
Et kai oikeasti väitä, että siellä on huono ajokeli nyt? Huh Mitä se silloin oli, kun tuli sitä paskaa metritolkulla ja auroja ei näkynyt missään? Itkitkö peiton alla pimeässä etkä uskaltanut liikkua mihinkään, kun kerta nytkin on jo huono keli?

Sen mitä olen ajellut eilen ja tänään, olen ajanut kuivalla asfaltilla koko ajan. Harmi, jos sulla on jotain vaikeuksia ollut jossain, mutta se ei tarkoita sitä, että niitä vaikeuksia on kaikilla... Sulle huono keli, mulle hyvä keli... Tongue
kille
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10748 on: 27.01.11, 16:43 »

Ahaa, eli herrat Koivisto ja Siirilä ovat sitä mieltä että tarvitaan jonkin määritelmän mukainen "huono keli" ennenkuin risteysalue tai mäki voi olla liukas, ja näin ollen raskaalla kalustolla liikkelle lähtö on hidasta? Aurinkoisella säällähän jäätä ja polanteista lunta ei voi olla missään? Voi jeesus tätä jengiä älynväläyksineen..  Roll Eyes

Jukalle suolauksesta kitisemisestä - kurja juttu mutta lukaisepa se jo aiemmin linkitetty suolaus-FAQ.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2333
Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10749 on: 27.01.11, 17:09 »

Ahaa, eli herrat Koivisto ja Siirilä ovat sitä mieltä että tarvitaan jonkin määritelmän mukainen "huono keli" ennenkuin risteysalue tai mäki voi olla liukas, ja näin ollen raskaalla kalustolla liikkelle lähtö on hidasta? Aurinkoisella säällähän jäätä ja polanteista lunta ei voi olla missään? Voi jeesus tätä jengiä älynväläyksineen..  Roll Eyes

Jukalle suolauksesta kitisemisestä - kurja juttu mutta lukaisepa se jo aiemmin linkitetty suolaus-FAQ.
Onhan se isolla autolla täysi mälli päällä hidasta aina lähteä, oli liukasta tai ei.  Smiley
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10750 on: 27.01.11, 17:10 »

Ymmärrän tuon vaikeuden katonharjaamisessa, tuosta männätalvena juteltiin, asia olisi kuitenkin ratkaistavissa terminaalien pihassa, pestään lentokoneita päältäpäin, junia altapäin, miksei rekkaa sitten.Rekka on muutoin erinimisten yhdistelmien kansan suussa oleva yleisnimitys ettet siihen takerru.Ei en yleensä kirjoittele kännissä, jos juttuni tuntuvat joskus takertelevilta ehkä jopa jankkaavilta, saattaa olla että matkin jotakin toista kirjoittajaa, yritän provosoida mikä kuulemma kuuluu tapoihini jne.Myönnän toki että joskus olen kirjoitellut juopuneena, tai ainakin hiukka maistaneena.Jutuissani ei ehkä aina ole päätä tai häntää, onneksi en ole ainoa tässä jutustelusarjassa.Olen ellet tiennyt täysin ruotsinkielinen joten tuokin voi aiheuttaa pieniä outouksia, toisaalta lue omat kirjoituksesi kahteen kertaan edes joskus.

Suomessa pestään niiden junien pohjia YHDESSÄ paikassa. Lentokoneita pestään PARISSAKYMMENESSÄ paikassa. Tässä maassa seisoo raskasta kalustoa KYMMENISSÄTUHANSISSA paikoissa. Joo, glykolit käyttöön vaan...

ps. rekkoja pestään rekkapesussa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14466
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10751 on: 27.01.11, 17:20 »

Ahaa, eli herrat Koivisto ja Siirilä ovat sitä mieltä että tarvitaan jonkin määritelmän mukainen "huono keli" ennenkuin risteysalue tai mäki voi olla liukas...


Voi jeesus tätä jengiä älynväläyksineen..  Roll Eyes
Ööh.... Minä sanoin vaan, että ajokeli on ollut suht hyvä jo jonkun aikaa, kun sinä tulit väittämään, että ajokeli on huono, koska sinä olet sattunut ajamaan johonkin "liukkaaseen" risteykseen... Roll Eyes

...ttu mitä jengiä tosiaan... Roll Eyes
kille
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10752 on: 27.01.11, 17:34 »

Ööh.... Minä sanoin vaan, että ajokeli on ollut suht hyvä jo jonkun aikaa, kun sinä tulit väittämään, että ajokeli on huono, koska sinä olet sattunut ajamaan johonkin "liukkaaseen" risteykseen... Roll Eyes

...ttu mitä jengiä tosiaan... Roll Eyes

No, kai sen pitää olla minä jonka tällä kertaa pitää alkaa muistuttamaan mitä sitä on lässytetty.

No ei se varmaan kaasu pohjassa kiihdykään, mutta eiks silloin ole taidoissa vikaa? Luistohan on aina virhe, kuten varmaan muistat? Cheesy En ole ajanut senttiäkään tuollaista yhdistelmää, mutta luulisi sen vielä näin hyvillä keleillä liikkuvan suht hyvin, pieneen ylämäkeenkin.


Eli "hyvä keli" = rengas pitää joka paikassa, sanoo Petri.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6025
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10753 on: 27.01.11, 17:49 »

Ahaa, eli herrat Koivisto ja Siirilä ovat sitä mieltä että tarvitaan jonkin määritelmän mukainen "huono keli" ennenkuin risteysalue tai mäki voi olla liukas, ja näin ollen raskaalla kalustolla liikkelle lähtö on hidasta? Aurinkoisella säällähän jäätä ja polanteista lunta ei voi olla missään? Voi jeesus tätä jengiä älynväläyksineen..  Roll Eyes
ööh? Pitäiskö nyt alkaa etsimään piilokameraa tai jotain? Petri väitti että ei ollut huono keli. Sinä sanoit että oli liukkaita risteyksiä, eli olit eri mieltä Petrin kanssa = huono keli. Minä taas sanoin että oli hyvä keli.
Minä en sanonut että pitää olla huono keli että voi olla liukkaaksi suditettu risteys. Sinä sanoit sen itse.

Quote
Jukalle suolauksesta kitisemisestä - kurja juttu mutta lukaisepa se jo aiemmin linkitetty suolaus-FAQ.
Jos viittaat ennakoivaan suolaukseen, niin ainakin tuossa tapauksessa oli tosi ennakointia kun pakkasta oli yli 10 astetta aika monta päivää (ehkäpä parikin viikkoa) tuon tapauksen jälkeen. En jaksa nyt etsiä sitä FAQia ja yrittää keksiä sieltä mitä mahdat tällä kertaa tarkoittaa.

Suolaus ottaa päähän koska se vaikeuttaa minun ajamistani. Olen ollut tänä talvena tosi onnellinen kun ainakaan Tampereella ei ole juurikaan suolattu vaikka on ollut liukastakin. Tiedän että rekat tarvitsevat joillain keleillä suolaa, kuitenkin se ottaa päähän kun hyvä talvikeli muutetaan "paska lentää" keliksi.

-JukSii-
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10754 on: 27.01.11, 18:19 »

Eli "hyvä keli" = rengas pitää joka paikassa, sanoo Petri.

Ei kannata sekoittaa jonkun risteyksen liukkautta ja keliä keskenään. Mitä tekemistä kelillä on huonon teiden puhtaanapidon kanssa? Wink Huono ajokeli on sitä kun sataa lunta, räntää, alijäätynyttä vettä tai vanhoja mummoja, ei sitä että tie on liukas jossain kohdin. Koko Suomessa on ollut viime päivien ajan normaali ajokeli! Wink
Tiehallinto voi valaista asiaa.
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10755 on: 27.01.11, 18:33 »

Tulipa muuten seurattua tänään eräässä liikenneympyrässä tuota saksalaisautojen "uutta hienoa" kulmavalotoimintoa, jonka nimeä ei edes kaikki osaa sanoa!  Wink Eräs taksi skoda lähestyi liikenneympyrää ja alkoi käätymään sille, silloin syttyi oikea kulmavalotoiminto. Tästä olisi voinut olettaa, että taksi poistuu heti ensimmäisestä ulosmenosta ympyrästä. Eipä poistunutkaan, vaan kun oli ohittanut ensimmäisen poistumisen, syttyi vasen kulmavalotoiminto ja sitä jatkui kolmanteen poistumiseen asti, kunnes poistui kolmannesta jonka suojatien kohdalla sitten oikea kulmavalotoiminto syttyi. Eli liian myöhään. Wink Ja luonnollisesti taksienhan ei tarvitse noita vilkkuja käyttää, joten missään vaiheessa ei sitä käytetty.  Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10756 on: 27.01.11, 18:37 »

Tästä olisi voinut olettaa, että taksi poistuu heti ensimmäisestä ulosmenosta ympyrästä.

Ei voi, eikä pidä olettaa moisia. Suuntavilkku tai käsimerkki on kääntymistä merkkaava signaali. Minkään muun valon perusteella ei pidä tehdä olettamuksia toisen ajoneuvon kääntymisistä  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10757 on: 27.01.11, 18:39 »

"Sopivissa olosuhteissa" syttyy kyllä tosiaan ihan vaan rattia kääntämällä.

Rooger that. Seison korjattuna...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10758 on: 27.01.11, 18:56 »

Ei voi, eikä pidä olettaa moisia. Suuntavilkku tai käsimerkki on kääntymistä merkkaava signaali. Minkään muun valon perusteella ei pidä tehdä olettamuksia toisen ajoneuvon kääntymisistä  Roll Eyes

Mutta on se silti hupasan näköstä hommaa. Kiertoliittymässä huomiosuuntavalo oikeelle...vasemmalle..oikeelle........  Grin
Voi voi sentään sitten kun tuo hajoaa ja sitten se taas maksaa kun pitää purkaa puol keulaa, että saa yhden suuntavaloreleen vaihdettua moottorin uumenista. Takuukaan ei korvaa kun on vuosi ja 2 päivää autolla ajettu. Omistaja tykkää hunajaa tosta hommasta. Tongue Etenkin kun vielä sanoo todennäkösesti, että niistä ole ees mitään hyötyä sen enempää, kuhan vilkkuu kun rattia kääntää. Tongue

Luullaanko täällä tosiaan, että tuo kulmasuuntahuomiovalo ehkäsee jotain onnettomuuksia?
Osa ajaa niin lujaa paikassa kun paikassa, että se on ihan sama palaako sitä vai ei, koska kun se alkaa valasta sitä ojanpenkkaa, osuma lumikökköön tai kiveen on jo käyny 2 sekunttia sitten, hienoa.  Tongue

Ihan turha alkaa selittämään mitään, että kyllä se valasee. No varmasti valasee ja auttaa ennakoimaan pimeässä mahdolliset esteet tienpenkassa, JOS ajaa 10kmh, eikä 50kmh niissä paikoissa, missä pitäs ajaa hiljaa. Suurin osahan tuola ajaa kuin päättömät kanat. Peilijäisellä kylätiellä kuin kesällä, onnen kauppaa etteivät ojista itseään löydä. Ehkä se on sitten se ESPEDPD joka sen auton VIELÄ tiellä pitää. Mene ja tiedä.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14466
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10759 on: 27.01.11, 19:34 »

Luullaanko täällä tosiaan, että tuo kulmasuuntahuomiovalo ehkäsee jotain onnettomuuksia?
Osa ajaa niin lujaa paikassa kun paikassa, että se on ihan sama palaako sitä vai ei, koska kun se alkaa valasta sitä ojanpenkkaa, osuma lumikökköön tai kiveen on jo käyny 2 sekunttia sitten, hienoa.  Tongue

Ihan turha alkaa selittämään mitään, että kyllä se valasee. No varmasti valasee ja auttaa ennakoimaan pimeässä mahdolliset esteet tienpenkassa, JOS ajaa 10kmh, eikä 50kmh niissä paikoissa, missä pitäs ajaa hiljaa. Suurin osahan tuola ajaa kuin päättömät kanat. Peilijäisellä kylätiellä kuin kesällä, onnen kauppaa etteivät ojista itseään löydä. Ehkä se on sitten se ESPEDPD joka sen auton VIELÄ tiellä pitää. Mene ja tiedä.
Kirjoititko nyt tämän taas ihan tosissaan? Hitto, että ollut naurussa pidättelemistä kun lukenut tuota edellistä sivuakin Grin

Nojoo, tuskin sen kulmahuomiokääntymishomovalon päälimmäinen tarkoitus on pelastaa onnettomuuksilta (ja tuskin kukaan niin edes luulee). Ehkä sen tarkoitus on kuitenkin vain valaista sitä kanttaria tai mitä siellä sivulla nyt sattuu olemaankin. Ja en tiedä muista, mutta harvemmin tulee käännyttyä risteyksestä 50kmh lasissa. Se on kyllä totta, että normivalaistulla tiellä se ko. valo on kyllä aika hyödytön, mutta oikeasti pimeällä toimii, luonnollisesti.

Asiaa sivuten, jos onnettomuuksia halutaan välttää niin kannattais kaupungin (tai kelle nyt ikinä kuuluukaan) hoitaa noi lumipenkat tuolta teiltä/risteyksistä helvettiin. Pari sellaista risteystä tullut vastaan, missä näkyvyys sivuille lähes olematon. Jos esim. vasemmalta tulee auto, siitä autosta näkyy hyvässä lykyssä 5cm katosta. Vähän matalampi auto niin ei näy ollenkaan. Ja tuli myös vastaan suojatie, missä siihen suojatien eteen oli kasattu oikein parimetrinen lumikasa niin, ettei varmasti autoilijalle näy sitä tien ylittäjää muuta kuin vasta sitten kun auto on siinä suojatien kohdalla. Kenen syy jos sieltä kasan takaa pölähtää vaikka pyöräilijä siihen tuulilasiin? Tuskin siinä vaiheessa voi ruveta selittelemään, että no mutku emmä nähny ku siin oli toi kasa ja kaikkee...
Pages: 1 ... 536 537 [538] 539 540 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1