Keskustelua liikenteestä

<< < (2181/3031) > >>

Sami Aaltonen:
Jatkataa te muut vääntämistä tästä tauko asiasta. Mulla on parempaa tekemistä kuin kinata siitä.
Se on vaan tiiettekö jännä juttu, että ne jotka eivät aja HSL alueella bussia työkseen, tietävät asiat paremmin kuin minä, joka olen ajanut 5 vuotta työkseni sielä. Kukin ajatelkoot tämän lauseen miten tahtoo. Mun puolesta senkus jatkatte.

Joona:

Jatkataa te muut vääntämistä tästä tauko asiasta. Mulla on parempaa tekemistä kuin kinata siitä.
Se on vaan tiiettekö jännä juttu, että ne jotka eivät aja HSL alueella bussia työkseen, tietävät asiat paremmin kuin minä, joka olen ajanut 5 vuotta työkseni sielä. Kukin ajatelkoot tämän lauseen miten tahtoo. Mun puolesta senkus jatkatte.

Ei ole kyse siitä, oletko ajanut siellä vai et.  Kyse on siitä, että sama ajoaikalaki ja työaikalaki koskee meitä kaikkia työksemme ajavia paikasta ja ajosta riippumatta.

55-HO:
Tämä varmaankin sopii tähän väliin:
http://www.youtube.com/watch?v=inpDJMGiCTM
, tai sit ei 

erkki.pulkkinen:

Minkä ajattelutavan, sen että noudatetaan lakia ja yhteisiä sääntöjä? Oletko kenties anarkiaan kallellasi?

Anteeksi nyt jos tuomitsen heti kättelyssä, mutta enpä ole turhempaa ja naiivimpaa kommenttia hetkeen nähnyt.

En ole anargiaan kallistunut, viittaan lähinnä muutamaa pykälää aikaisempaan kommenttiin:

Vaan se on todettava, että mikäli te bussikuskit jätätte taukonne pitämättä ja ajatte vuoronne tauon aikanakin niin kusette vain omaan nilkkaanne sillä. Tavaraliikenteen puolelta löytyy vaikka kuinka paljon hinnanpolkijoita. Aina löytyy joku, joka on valmis tulemaan huonolla palkalla töihin. Sitten kiroaa kun mitään ei jää käteen.. Mikäli tauon ajankohta on ajallisesti määritelty etukäteen, tarkoittaa se sitä, että tauon alkamishetkellä bussi siirtyy lähimmälle taukopaikalle ja liikkuu sieltä aikaisintaan tauon päätyttyä tai sitten tauko alkaa myöhässä mutta kestää ajallisesti tasan yhtä kauan. Mikäli tauoksi on määritelty 13:00-14:00 mutta se alkaakin 13:15 niin se myös päättyy 14:15. Koko ajan uutisoidaan, kuinka bussikuskeilla on ongelmia ja työoloissa on pahasti vikaa yms. Samaan aikaan ei pidetä omista oikeuksista kiinni. Rahtihommissa on ihan normaalia, että se joka ei pidä taukoja, ajaa enemmän. Ja sillä joka ajaa enemmän, on koko ajan niin paljon töitä, ettei enää edes ehdi pitää taukoa.

Joona:

En ole anargiaan kallistunut, viittaan lähinnä muutamaa pykälää aikaisempaan kommenttiin:

Mielestäsi siis bussikuskeja saa sortaa niin paljon kuin haluaa?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page