Keskustelua liikenteestä

<< < (2193/3019) > >>

diizei:

Anna todisteet ennen kun tollast väität.

Onko myös olemassa kiistatonta dataa joka todella selkeästi ilman minkäänlaista tilastollista tai olosuhteista riippumattomasti osoittaa sen, ettei se olisi kuten edellä väitetty?

Varmasti tästäkin tehdään tilastollisella kikkailulla kameramyönteiset tilastot, kunhan saadaan kehän remontit valmiiksi. Liikenteen sujuvuus paranee ja valoristeykset poistuvat. Tämäkin todennäköisesti laitetaan tilastoissa kameroiden aikaansaamaksi.

Oikeesti, herää nyt. Ei noi tuolla muuta tee kuin kerää eläkerahoja poliiseille. Se olisi hienoa jos kameravalvonnasta saadut rahat palautuisivat suoraan tien ylläpitoon.

Muistaakseni briteissä oli joku tutkimus jossa testattiin kameratolppien vaikutusta onnettomuuksiin. Tolpilla ei muistaakseni siinä ollut mitään vaikutusta.

mmniemi:

Kameravalvonnassa on pari suurta ongelmaa. Ensimmäinen on se, että eipä noilla tolppateillä juuri oikeita poliiseja näe kuin kameroita vaihtelemassa.

Tuo ei vaan pidä paikkaansa. Minusta asia on pikemminkin juuri päinvastoin. Ainakin minä näen useammin tutka-auton kytiksellä tolppatiellä, kuin tolpattomalla. Mikäs nimittäin sen parempi tutkan paikka, kuin tolppaa seuraavan mutkan tai mäen takana? Saletisti natsaa, sanois sketsihahmo  

Sami Aaltonen:
On kyllä ihan hieno asenne täällä tätä hommaa kohtaan, ei voi muuta todeta.

Sami Aaltonen:

Tuo ei vaan pidä paikkaansa. Minusta asia on pikemminkin juuri päinvastoin. Ainakin minä näen useammin tutka-auton kytiksellä tolppatiellä, kuin tolpattomalla. Mikäs nimittäin sen parempi tutkan paikka, kuin tolppaa seuraavan mutkan tai mäen takana? Saletisti natsaa, sanois sketsihahmo  

Niin tai Hämeenlinnan motarilla ollut transitti tossa yksi lauantai aamu; sen näki yli kilsan päästä, että sielä on se auto ja sielä kamera välkkyy.
Mitä tekee ihmiset; ajaa kohdalle asti ennen kun tajuavat ja jarruttavat. Osa vaihtaa kaistaa ja osa tajuaa sen jälkeen ja jarruttaa.
MItä tossa voi todeta? Sokeita ja idiootteja, pitäähän noita valvoa. Ei tästä muuten mitään tule.

Se on ihan turha huutaa veetä noiden kameratolppien ja nopeusvalonta-autojen takia, jos ihan itse sinne ajaa tietosesti ylinopeutta. Ei siinä ole mitään selittämisiä. Ihan itse minäkin Toyotani puskurin kolhasin siihen parkkipaikan jääkuoppaan, ihan itse. Ei se kolhu sen kuopan syy ollut.
Kameranko syy se on, että sakkoja otatte? Miettikää nyt vähän itsekin.

matskupu:
Näköjään muut eivät viitsineet googlettaa: Tiehallinto: Automaattisen nopeusvalvonnan turvallisuusvaikutukset, Vuosina 2000 - 2002 rakennetut automaattivalvontakohteet

Mulla ei ole mitään noita kameroita vastaan, koska mun ei tartte muuttaa ajamistapaani lainkaan vaikka ajaisin kameravalvottua tietä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page