FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.05.18, 01:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 548 549 [550] 551 552 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1508860 times)
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10980 on: 20.02.11, 19:09 »

EDIT: Ja mikäli on todellakin ollut paksu ja sankka läpinäkemätön lumipilvi, jonka läpi on lähtenyt ohittamaan tietämättä vastaantulevan liikenteen tilannetta.. No, luonto korjaa heikot ja idiootit.

Tai sitten ei.
Ohittamaan lähteneen auton kuljettaja selvisi. Vierustoveri menehtyi, samoin kuin vastaantulevan auton kaksi matkustajaa...
Mikko Gustafsson
Offline Offline

Posts: 1055
Date Registered: 27.03.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10981 on: 20.02.11, 19:24 »

Vakionopeussäädintä on kyllä aika mahdotonta käyttää ruuhkaliikenteessä, jollaista esim. Kehä III:lla on lähes aina. Mutta, sellainen äänivaroitin, joka reagoi valittuun nopeuteen, voisi olla käyttökelpoinen

No kuka hitto sinne kehälle lähtee pyörimään ruuhka aikoina Huh. Parempi liikkua silloin kuin ei ruuhkaa ole pääsee paljon sujuvammin. Ei siellä todellakaan ole aina jatkuvaa ruuhkaa. Kuinkas muuten oltaisiin saatu kahdessa päivässä tämä määrä ylinopeussakkoja kuin nyt saatiin?

Tänäänkin oikea kaista täynnä autoja ja niiden nopeus n.70km/h 80 alueella ja vasen kaista aivan tyhjä. Tarviiko sitä jäädä muiden autojen perään ajamaan alinopeutta sakkojen pelossa, kun ei ajeta edes nopeusrajoitusten mukaan?

Kyllä se niin on että kahta en vaihda. Tasanopeussäädintä ja automaattivaihteistoa. Kyllä se tekee ajamisen niin mukavaksi ja helpoksi. Ei verisuonet katkeile päässä ylimääräisestä stressistä. laugh
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10982 on: 20.02.11, 19:49 »

Tänään kehä-IIIea ajaessani alkoi vaan ihmetuttämään, että ne kamerathan on asennettu ihan vääriin paikkoihin. Ymmärtääkseni suurin osa onnettomuuksia tapahtuu Pakkalan ja Vihdintien välisellä osuudella. Ja siinä on vielä runsaasti 50 kmh ja 60 kmh rajoituksia, joissa ajetaan surutta ylinopeutta ja kolaroidaan äkillisesti stoppaavien jonojen perään. Mutta ei. Kamerat on tuolla nopeammilla osuuksilla, joissa liikenne on jo hieman harvempaa. Onko tuolla järjestelyllä tarkoitus ainoastaan saada kameravalvonnan vaikutus koko kehä-IIIn  kehitykseen näyttämään merkittävälle, kun nuo paljon onnettomuuksia aiheuttaneet risteykset ja liikennevalot poistuvat?

Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10983 on: 20.02.11, 19:49 »

No kuka hitto sinne kehälle lähtee pyörimään ruuhka aikoina Huh. Parempi liikkua silloin kuin ei ruuhkaa ole pääsee paljon sujuvammin. Ei siellä todellakaan ole aina jatkuvaa ruuhkaa. Kuinkas muuten oltaisiin saatu kahdessa päivässä tämä määrä ylinopeussakkoja kuin nyt saatiin?

Tänäänkin oikea kaista täynnä autoja ja niiden nopeus n.70km/h 80 alueella ja vasen kaista aivan tyhjä. Tarviiko sitä jäädä muiden autojen perään ajamaan alinopeutta sakkojen pelossa, kun ei ajeta edes nopeusrajoitusten mukaan?

Kyllä se niin on että kahta en vaihda. Tasanopeussäädintä ja automaattivaihteistoa. Kyllä se tekee ajamisen niin mukavaksi ja helpoksi. Ei verisuonet katkeile päässä ylimääräisestä stressistä. laugh

Useimmat toki ajavat - niin Kehä III:lla kuin muuallakin - silloin kun on tarvis liikkua. Työmatkaliikenne sinänsä on tyypillistä ruuhka-aikaa. Ei ole ihan tavallista, että liikenne pakkautuu vain oikealle kaistalle. Lisäksi, osalla tuota väylää on kolme ajokaistaa suuntaansa. Oma havaintoni on, että on runsaasti sellaisia kuskeja, jotka ohittelevat aina tilaisuuden tullen milloin miltäkin puolelta. Nämä ovat niitä, jotka narahtavat valvonnassa.
Ketkä ajavat alinopeutta? Missä se on määritelty? Nopeusrajoitus Suomessa on aina yläraja. Kenen nopeusmittari on oikeassa? GPS-nopeus lienee lähimpänä totuutta. Sitä kun tuijottaa, niin se on taas pois liikenteen seurannasta. Kyllä tässä pitäisi käyttää ns. "common sense". Vuosien kokemuksella oma näkemykseni on, että ruuhkaliikenteessä vakionopeussäädin lisää stressiä, koska se on yksi lisävahdittava. Sen sijaan, harvassa liikenteessä, matka-ajossa se on erinomainen mukavuuslisä. Itselläni tuo on, samoin kuin automaattivaihteisto. No, tämä on vain oma mielipiteeni.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6199
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10984 on: 20.02.11, 19:51 »

Tänään kehä-IIIea ajaessani alkoi vaan ihmetuttämään, että ne kamerathan on asennettu ihan vääriin paikkoihin. Ymmärtääkseni suurin osa onnettomuuksia tapahtuu Pakkalan ja Vihdintien välisellä osuudella. Ja siinä on vielä runsaasti 50 kmh ja 60 kmh rajoituksia, joissa ajetaan surutta ylinopeutta ja kolaroidaan äkillisesti stoppaavien jonojen perään. Mutta ei. Kamerat on tuolla nopeammilla osuuksilla, joissa liikenne on jo hieman harvempaa. Onko tuolla järjestelyllä tarkoitus ainoastaan saada kameravalvonnan vaikutus koko kehä-IIIn  kehitykseen näyttämään merkittävälle, kun nuo paljon onnettomuuksia aiheuttaneet risteykset ja liikennevalot poistuvat?

Idea on laittaa nopeusvalvonta valmiille Kehä 3:n osuuksille. Tietyömaiden rajoitukset poistuvat aikanaan Kehän valmistuttua ja mahdolllisesti tulee sinnekin tolppia.
Mikko Gustafsson
Offline Offline

Posts: 1055
Date Registered: 27.03.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10985 on: 20.02.11, 20:11 »

Kenen nopeusmittari on oikeassa? GPS-nopeus lienee lähimpänä totuutta. Sitä kun tuijottaa, niin se on taas pois liikenteen seurannasta.

Vuosien kokemuksella oma näkemykseni on, että ruuhkaliikenteessä vakionopeussäädin lisää stressiä, koska se on yksi lisävahdittava. Sen sijaan, harvassa liikenteessä, matka-ajossa se on erinomainen mukavuuslisä. Itselläni tuo on, samoin kuin automaattivaihteisto. No, tämä on vain oma mielipiteeni.

No oman autoni nopeusmittari on säädetty näytämään samoja lukemia kuin mitä GPS antaa. Olen myös kokeillut sitä moneen kertaan näillä tienvarsilla olevilla näyttötauluilla monella eri nopeudella.

No eihän sitä ruuhkassa tietenkään voi käyttää. Mutta aivan hyvin ruuhkien ulkopuolella. Kähälläkin on omien havaintojen mukaan varsin vapaata, kunhan ei ole siellä kello 8 tai 16:30.

EDIT:
Ei siellä kolmos kehällä ainakaan ole kova työpaikkaliikenne maanantain yövuoroon. Kokonaiset kuusi henkilöautoa ja yhden kuorma-auton näin samaan suuntaan ajavan n.5km matkalta Tikkurilan paikkeilla. Vastaantulijoita en pystynyt varmasti laskemaan lumivallin takia.
« Last Edit: 20.02.11, 21:23 by Mikko Gustafsson »
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10986 on: 21.02.11, 07:43 »

Tiedän kyllä mitä täysperävaunuyhdistelmän aiheuttama pölyävän lumen määrä piilottaa ja mitä ei. Aika hyvin sinne näkee. Mikäli on todellakin niin kaukana pöllyn takana ettei näe, niin silloin ihmettelen, miksi rekkakuskia edes etsitään. Jos todellakin on ollut niin paksu ja paha pilvi pöllyävää lunta, niin sitä on silloin ollut irtona tien pinnassa paljon ja on satanut todella paljon lisää. En ole viime aikoina nähnyt täysperävaunuyhdistelmän pöllyttävän lunta juuri lainkaan paitsi piennarta pitkin ajamalla. Tiet ovat kuivat ja paljas asfaltti esillä lähes joka paikassa. Pölisevän lumen määrä tiellä ja pientareilla on tällä hetkellä pieni.
Varmaan tiedätkin, ainakin paremmin kuin minä, mutta tilanteet vaihtelee. Kuskia kysellään sen takia että saataisiin esim tietää rekan nopeus siinä kohtaa. Jos se on mennyt noin rajoitusta, on ohitusta yrittäneen kuskin tilanne vielä tukalampi. Ei rekkakuskia mistään epäillä. Tuosta olosuhteista voisin olla erimieltä. Ajelin Huittisten suunnassa myöhemmin iltapäivällä ja vaikka tie oli lähes puhdas ja lunta tuli aika vähän lisää, en kyllä nähnyt juuri mitään vastaantulevien rekkojen perän tasalta seuraavan 50m matkalla. Hiukan lähellä olevan etuvalot loisti pöllyn läpi kun alkoi jo hämärtää, päivällä ei olisi ehkä niitäkään näkynyt.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10987 on: 22.02.11, 11:31 »


Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10988 on: 22.02.11, 11:35 »

Nyt meni sakko oikeaan osoitteeseen!

parikymppinen_mies_ajeli_auton_lasit_lähes_täysin_huurteessa_katso_kuva

Eihän niitä laseja nyt kannata raaputtaa, menee varmaan naarmulle kuten se maalipintakin lumien harjaamisesta. Niinhän täällä joku aika sitten väitettiin!  Grin 
55-HO
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10989 on: 22.02.11, 11:56 »

Oikea osoite tosiaan  thmbup....Vaan: Ajaako vähän yli parikymppisetkin mopoautoilla. Oletin , että vaan nuoret  Embarrassed
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10990 on: 22.02.11, 18:59 »


Noita urpoja näkee joka päivä lumisateen jälkeen.
Samantapaisia vastuullisia perheenisukkeja ja äitejä näkee myös ikkunat ulkoa jäässä/sisältä huurussa kiireellä lapsia ajamassa päiväkotiin aamun nousevan auringon paistessa matalalta suoraan kohti. Voi vaan kysyä, että muutama minuutti ja ulos näkisi hyvin ja se olisi turvallista. Mutta se ei käy. Samantien vaan mukulat autoon ja hanaa, vaikkei mitään nääkkään vastapalloauringossa. Kannattavia riskejä. Niitä on sitten hyvä pohtia seuraavat 10v+; "jos olisin ne ikkunat skrapannut ja odottanut hetken sen huurun, en olisi osunut...."....
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1264
Date Registered: 19.06.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10991 on: 22.02.11, 19:03 »

Noita urpoja näkee joka päivä lumisateen jälkeen.
Samantapaisia vastuullisia perheenisukkeja ja äitejä näkee myös ikkunat ulkoa jäässä/sisältä huurussa kiireellä lapsia ajamassa päiväkotiin aamun nousevan auringon paistessa matalalta suoraan kohti. Voi vaan kysyä, että muutama minuutti ja ulos näkisi hyvin ja se olisi turvallista. Mutta se ei käy. Samantien vaan mukulat autoon ja hanaa, vaikkei mitään nääkkään vastapalloauringossa. Kannattavia riskejä. Niitä on sitten hyvä pohtia seuraavat 10v+; "jos olisin ne ikkunat skrapannut ja odottanut hetken sen huurun, en olisi osunut...."....

Luulisi että sitä on helpompi viedä lapsi myöhässä päiväkotiin, kuin kantaa arkussa hautaan onnettomuuden jälkeen... Mutta ilmeisesti lapsi ei näille paljoaa merkiste.  Cry
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10992 on: 22.02.11, 19:06 »

Luulisi että sitä on helpompi viedä lapsi myöhässä päiväkotiin, kuin kantaa arkussa hautaan onnettomuuden jälkeen... Mutta ilmeisesti lapsi ei näille paljoaa merkiste.  Cry


Niin luulisi. En tiedä mitä noista pitäs ajatella. Mikä se syy on, onko se pelkästään typeryys, ajattelemattomuus ja kiire vai onko jotain muuta kivempaa vielä syynä tähän?
Paljon noita joka tapauksessa vastaan ajalee, niinä tiettynä aamuina jollon sääolosuhteet on otollisia. Kyllä sen näkee vastaantulevasta autosta; näkeekö sieltä mitään ulos. Ikkuna jäässä ulkoa ja huurussa sisältä, takanpenkillä pari muksua ja nopeus normaalia hiljasempi, vaikkei olisi liukasta. Surullista, kun ei riskejä mietitä ennen kun on kurat housussa.

Eilen ajeli Manskulla eräs Toiota kuski sivu-ikkunat suhteellisen jäässä. Oli se sen verran ajatellut, että raaputtanut peilin nurkalle aukon, mistä näkee sivupeiliin kunnolla, mutta ei sitten ollut koko ikkunaa voinut kuitenkaan raaputtaa. Mitä siihen menis aikaa; minuutti kun kummankin puolen ikkunat ripeästi raaputtaisi. Mutta ei se käy. RIittää, että peilistä näkee. Mitäs niistä muista välittämään. Oma perse tärkein perse.
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10993 on: 22.02.11, 23:01 »

En ole kyllä itse havainnut tässä ikkunoiden huurtumisasiassa mitään "piikkiä" ns. perheenisukkien ja äitien suhteen. Ja voin sanoa että lapsia kuskaavia näen päivittäin ja ympäri vuoden valtaisat määrät.

Taitaa taas tämäkin jostain (henkilökohtaisesta) syystä pistää Samin silmään, kun etenkin viime kuukausina Sami on nämä (huom! vastuulliset) perheenisukit- ja äidit nostanut framille. No, ehkä pitää käydä läpi kaikki vuorollaan....  Wink

Siitä olen samaa mieltä että on hemmetin tyhmää ajaa jos ulos ei näe kunnolla. Joskus voi käydä niin että kun autoon mennään sisälle, ja lähdetään nopeasti liikkeelle, niin skrabatut lasit rupeavatkin pian menemään umpeen sisäpuolelta, vaikka puhallus on kuinka laseille. Parempi silloin on ajaa edes hiljempaa jos ei malta pysähtyä, mikä on tietysti se järkevä ratkaisu.

Mutta ei nyt kannata vetää taas liian varmoja johtopäätöksiä vaikkapa lasten merkityksestä jos jonain aamuna jollekkin noin käy. Vai oletko sinäkin minä-minä mulgero loppuikäsi kun ajat parkkiin invapaikalle, koska on vain kiire kuvaamaan lentskareita? Tämä vanha juttu vaan muistutuksena, kun olet itse aina niin aulis jakamaan muista kanssakulkijoista pitkälle meneviä arvioita ja kauhukuvia. Vai oletko sinä se ainoa poikkeus? Me muuthan voitaisiin sun logiikalla päätellä että se kerta kun "narahdit" oli sulla tuskin ainoa kerta kun teit niin? Vaikka varmaankin se niin oli. Ymmärräkö tämän takaa pointin vai otatko herneet taas syvälle sieraimeen?
« Last Edit: 22.02.11, 23:06 by Henri Laitinen »
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10994 on: 23.02.11, 00:49 »

Sitä se autolla ajaminen on. Joskus joutuu kyttäämään mittaria tarkemmin ja joskus ei. Jos se tuottaa liikaa ongelmia; niin sitten lienee aika tarkistaa ajotapa, ja asenne ja ehkä miettiä syitä siihen, miksi se on haastavaa ja aiheuttaa harmia. diipadaapa...

Vai sanot, että minulla olisi asenneongelma. Tiedätkös, etten ikinä aja ylinopeutta tarkoituksella? Minun puolesta voit painua sinne missä pippuri kasvaa, kerran tuolleen oiot asioita, aivan kuin lainkuuliaisella kansalaisella ei kerta kaikkiaan voisi olla ongelmia asian kanssa ja vain asennevammaiset motkottaa tolpista. Kehillä en juurikaan ohittele ketään.

On se liikenne siellä tuulilasin ulkopuolella tärkeämpi huomioitava kuin maltillinen nopeuden heittely, joka tosin hetkellisesti saattaisi heittää pahaan aikaan tolpan kohdalla.
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10995 on: 23.02.11, 09:44 »

En ole kyllä itse havainnut tässä ikkunoiden huurtumisasiassa mitään "piikkiä" ns. perheenisukkien ja äitien suhteen. Ja voin sanoa että lapsia kuskaavia näen päivittäin ja ympäri vuoden valtaisat määrät.


Sama juttu tällä Järvenpäässä, harvassa on muutenkin ne iglut joita vastaan on talven aikana tullut ja nekin oikeastaan ollut "karjala-lippispoikia". Lähtisin siitä että tuota ongelmaa ilmenee ehkäpä enemmän juurikin kaupunkialueella jossa ei ole mahdollisuutta lämpötolppaan.

Suurempi vaara on mielestäni liikenteessä  lapsen saada siipeensä esim. suojatiellä kuin oman vanhemman kyydissä.

-make-
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6199
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10996 on: 23.02.11, 11:27 »

Vai sanot, että minulla olisi asenneongelma. Tiedätkös, etten ikinä aja ylinopeutta tarkoituksella? Minun puolesta voit painua sinne missä pippuri kasvaa, kerran tuolleen oiot asioita, aivan kuin lainkuuliaisella kansalaisella ei kerta kaikkiaan voisi olla ongelmia asian kanssa ja vain asennevammaiset motkottaa tolpista. Kehillä en juurikaan ohittele ketään.

On se liikenne siellä tuulilasin ulkopuolella tärkeämpi huomioitava kuin maltillinen nopeuden heittely, joka tosin hetkellisesti saattaisi heittää pahaan aikaan tolpan kohdalla.

Ei se nopeus niin paljoa kyllä hetkellisesti heittele, edes itsestään Wink Eikä kenelläkään kyllä pitäisi olla ongelmia tasaisen ajamisen suhteen. Jos on, harjoittelu voisi tehdä terää. Jos kamera niin kovasti jännittää niin voi hiukan höllätä kaasua hiukan ennen tunnistimia. Se ei vaadi mitään jarruttelua eikä jalan nostamista pois kaasulta. Mikäli nopeus on hyvä, ei tarvitse kaasua edes löysätä. Muuten riittää, että pari senttiä nostaa poljinta. Tätäkään ei tarvitse erikseen seurata kuin ehkä hiukan ennen kameratolppaa.  Ei se tarkoita, että sitten täytyy ajaa koko ajan nopeusmittaria tuijottaen. En tiedä ajotyyliäsi mutta minä kyllä kykenen ajamaan katsomatta  nopeusmittaria ja tarkkailemaan muuta liikennettä. Nopeudenhan näkee sitä paitsi koko ajan eteenpäin katsottaessa. Aika vaativaa ajatustyötä ilmeisesti sitten se liikenteen tarkkailu.

Toisekseen, tässä kun nyt tulee esille, miten nopeuden pitäminen ja liikenteen seuraaminen on niin saatanan vaikeata yhtä aikaa, ehdotankin, että kaikilta, ketkä kehtaavat edes unissaan tunnustaa mitään tällaista julkisesti, poistetaan autoista radiot, ilmastointi/lämmityslaitteet ja kaikki muut erilliset lisävarusteet. Kuinka vaarallista onkaan ottaa toinen käsi pois ratilta ja säätää vaikka puhallusta lämpimämmälle. Kun jo pelkästään nopeuden tarkkailu vaarantaa muun liikenteen tarkkailun. Vaan pakkohan se on uskoa, kun itkupillejä löytyy joka ikiseltä forumilta ja keskustelupalstalta.

PS. Nyt kun suurin osa ajaa Kehä 3:lla pelokkaasti 70km/h oikeata kaistaa, on hyvä ajaa yhdistelmällä 80-85km/h vasenta lähes tyhjää kaistaa.

PPS. Kun nyt on niin hirveän vaikeata pitää nopeutta kameravalvotulla tieosuudella, niin ihmetyttää, miten se on muuten sitten niin helppoa. Poliisin tutkahan saattaa olla ihan missä puskassa tai tolpan takana tahansa. Vai onko sittenkin niin, että se näkyvä kamera siellä tien vieressä aiheuttaa ahdistusta ja epävarmuutta omasta ajonopeudesta?
« Last Edit: 23.02.11, 11:33 by Joona Väisänen »
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10997 on: 23.02.11, 11:58 »

Vai onko sittenkin niin, että se näkyvä kamera siellä tien vieressä aiheuttaa ahdistusta ja epävarmuutta omasta ajonopeudesta?

Juuri tämä on se psykologinen efekti! Yksi asia varastaa korostetusti huomiota muiden kustannuksella.
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10998 on: 23.02.11, 13:53 »


En puolustaa tapausta, mutta tuollainen "iglu" näyttää ulkoa päin pahemmalta kuin sisältä. Melko hyvän näkökentän saa jo rapaamalla melko pienen osan tuulilasista.
Vaikka lasin rapaa kokonaan, voi se huurtua hetkessä ja varsinkin valojen häikästessä sieltä ei näe senkään vertaa ulos, tämä on monesti paljon pahempi kuin että ajaisi "iglusta". Tietysti "iglun" reikäkin voi huurtua ja silloinkaan ei näe mihinkään. Oma lukunsa on sitten alijäähtynyt vesi, josta seuraa usein "iglu"-olosuhteet. Eli ei se "iglulla" ajelu ole sen pahempaa kuin muuten vain säkissä ajaminen.

Pääasia että juttu on pantu lööppeihin ja asia saa julkisuutta muun propagandan lailla, oppivatpa ihmiset rapaamaan.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #10999 on: 23.02.11, 14:05 »

Se onkin näillä keleillä tasapainottelua sen välillä että kummasta ne sakot ottaa: Jäisistä laseista vai tarpeettomasta tyhjäkäynnistä.  Grin

Pages: 1 ... 548 549 [550] 551 552 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1