Keskustelua liikenteestä

<< < (2197/3019) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Ei olisi lainkaan yllättävää jos ei nähnyt, "Tien pinta oli liukas ja pöllyävä lumi haittasi näkyvyyttä.". Rekan aiheuttama pölyävän lumen määrä piilottaa isommankin auton, jos ei ole juuri sattunut peileihin katsomaan niin tuommoinen voi jäädä näkemättä.

-Olli
 


Yhdestä onnettomuudesta olen kuullut; jossa edellä ajaneet rekat eivät nähneet onnettomuutta mutta kuulivat ja se kävi myös kuulusteluissa ilmi. Silti jatkoivat matkaa. Siinä kuoli myös useampi.

Joona:
Quote

Ei olisi lainkaan yllättävää jos ei nähnyt, "Tien pinta oli liukas ja pöllyävä lumi haittasi näkyvyyttä.". Rekan aiheuttama pölyävän lumen määrä piilottaa isommankin auton, jos ei ole juuri sattunut peileihin katsomaan niin tuommoinen voi jäädä näkemättä.

-Olli

Tiedän kyllä mitä täysperävaunuyhdistelmän aiheuttama pölyävän lumen määrä piilottaa ja mitä ei. Aika hyvin sinne näkee. Mikäli on todellakin niin kaukana pöllyn takana ettei näe, niin silloin ihmettelen, miksi rekkakuskia edes etsitään. Jos todellakin on ollut niin paksu ja paha pilvi pöllyävää lunta, niin sitä on silloin ollut irtona tien pinnassa paljon ja on satanut todella paljon lisää. En ole viime aikoina nähnyt täysperävaunuyhdistelmän pöllyttävän lunta juuri lainkaan paitsi piennarta pitkin ajamalla. Tiet ovat kuivat ja paljas asfaltti esillä lähes joka paikassa. Pölisevän lumen määrä tiellä ja pientareilla on tällä hetkellä pieni. Siitäkin suurin osa on jäätynyt maahan kiinni. Lumi pöllyää lumisateen aikana ja jonkin aikaa sen jälkeen. Ei se koko talvea tuolla pöllyä.

EDIT: Ja mikäli on todellakin ollut paksu ja sankka läpinäkemätön lumipilvi, jonka läpi on lähtenyt ohittamaan tietämättä vastaantulevan liikenteen tilannetta.. No, luonto korjaa heikot ja idiootit.

ilmailukärpänen:
Quote

EDIT: Ja mikäli on todellakin ollut paksu ja sankka läpinäkemätön lumipilvi, jonka läpi on lähtenyt ohittamaan tietämättä vastaantulevan liikenteen tilannetta.. No, luonto korjaa heikot ja idiootit.


Tai sitten ei.
Ohittamaan lähteneen auton kuljettaja selvisi. Vierustoveri menehtyi, samoin kuin vastaantulevan auton kaksi matkustajaa...

diizei:
Quote

Vakionopeussäädintä on kyllä aika mahdotonta käyttää ruuhkaliikenteessä, jollaista esim. Kehä III:lla on lähes aina. Mutta, sellainen äänivaroitin, joka reagoi valittuun nopeuteen, voisi olla käyttökelpoinen


No kuka hitto sinne kehälle lähtee pyörimään ruuhka aikoina . Parempi liikkua silloin kuin ei ruuhkaa ole pääsee paljon sujuvammin. Ei siellä todellakaan ole aina jatkuvaa ruuhkaa. Kuinkas muuten oltaisiin saatu kahdessa päivässä tämä määrä ylinopeussakkoja kuin nyt saatiin?

Tänäänkin oikea kaista täynnä autoja ja niiden nopeus n.70km/h 80 alueella ja vasen kaista aivan tyhjä. Tarviiko sitä jäädä muiden autojen perään ajamaan alinopeutta sakkojen pelossa, kun ei ajeta edes nopeusrajoitusten mukaan?

Kyllä se niin on että kahta en vaihda. Tasanopeussäädintä ja automaattivaihteistoa. Kyllä se tekee ajamisen niin mukavaksi ja helpoksi. Ei verisuonet katkeile päässä ylimääräisestä stressistä.

PeteL:
Tänään kehä-IIIea ajaessani alkoi vaan ihmetuttämään, että ne kamerathan on asennettu ihan vääriin paikkoihin. Ymmärtääkseni suurin osa onnettomuuksia tapahtuu Pakkalan ja Vihdintien välisellä osuudella. Ja siinä on vielä runsaasti 50 kmh ja 60 kmh rajoituksia, joissa ajetaan surutta ylinopeutta ja kolaroidaan äkillisesti stoppaavien jonojen perään. Mutta ei. Kamerat on tuolla nopeammilla osuuksilla, joissa liikenne on jo hieman harvempaa. Onko tuolla järjestelyllä tarkoitus ainoastaan saada kameravalvonnan vaikutus koko kehä-IIIn  kehitykseen näyttämään merkittävälle, kun nuo paljon onnettomuuksia aiheuttaneet risteykset ja liikennevalot poistuvat?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page