FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 11:58

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468381 times)
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1100 on: 19.01.07, 06:21 »

Taitanut jenkeissä "liukkaus yllättää autoilijan"

http://glumbert.com/media/pinball

-JukSii-
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1101 on: 19.01.07, 11:54 »

Aika monelle bussikuskille pitäis takoa päähän isolla lekalla että vilkku päälle väh. 3-4sek ennen sieltä pysäkiltä hyppäämistä sinne 70km/h liikenne virtaan. Nyt se vilkku pistetään päälle samalla kun väännetään rattia. Siinä tulee piilopaikasta uupelo kun yhtäkkiä hyökätään eteen.  Angry

Tai sitten hyökätään jopa kylkeen. Itselle kävi kerran niin, että olin jo osittain ohittamassa pysäkillä seissyttä bussia, kun se yht'äkkiä alkoi kääntyä eteen.
Jouduin tekemään väistöliikkeen ja aika äkäisen tööttäyksen kera. Bussikuskilta tulikin sitten vastaukseksi lisää tööttäilyä ja valojen vilkuttelua.

- Ville -

Jan Karling
Offline Offline

Posts: 198
Date Registered: 28.12.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1102 on: 19.01.07, 15:33 »

Tuossa jenkkien pinball videossa on kyseessä jyrkkä mäki. Jyrkkyyttä voi arvioda pengerryksistä jotka näkyvät paloauton takana. Kesärenkailla tuollaisessa mäessä ei yksinkertaisesti riitä pito lumella. Maasturin kuljettaja ilmeisesti luotti liiaksi nelivetoon ja kolhi kaikkia mahdollisia esteitä autollansa.

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1103 on: 19.01.07, 15:44 »

Ei juma. Mä oon kyllä jäänyt monesta tilanteesta paitsi. Saanks mä Sami tulla joskus sun kyytiin kun joka päivä sattuu ja tapahtuu niin hitosti kun sä oot liikenteessä? Shocked Ois makee nähä kun autot vetelee pitkin piennarta jne joka päivä thmbup

No joo. Se ettei sulle mitään tuola tapahdu johtuu ihan siitä, ettet sielä vietä 10h päivässä ajaen myös aamu- ja iltaruuhkat saman päivän aikana. Kyllä tohon 10 tuntiin mahtuu kaikenlaista.
Ja toiseksi, et voi millään ymmärtääkkään sitä näkökulmaa, mikä mulle on puolen vuoden aikana tullut työn kautta. Raskaan auton ratista kaikenlaiset enemmän ja vähemmän kivat yllätys temput tulee nähtyä ihan eri näkökulmasta kun henkilöauton ratin takaa. Joku tilanne, mikä ei henkiöautonratin takana tunnu liiemmin ollenkaan vaaralliselta, voi tuntua linja-auton tai rekan ratin takana täysin kahjolta.
Rohkenen väittää, että sullakin muuttuu näkökulmat, jos käyt C-kortin ajamassa taskuun.  Wink
« Last Edit: 19.01.07, 15:50 by Sami Aaltonen »
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1104 on: 19.01.07, 15:45 »

Aika monelle bussikuskille pitäis takoa päähän isolla lekalla että vilkku päälle väh. 3-4sek ennen sieltä pysäkiltä hyppäämistä sinne 70km/h liikenne virtaan. Nyt se vilkku pistetään päälle samalla kun väännetään rattia. Siinä tulee piilopaikasta uupelo kun yhtäkkiä hyökätään eteen.  Angry

Olisitpa saanut kokea kun 80-lätkä on takalasissa. Oujee se vasta oli rallia se.  Grin

Joo kyllä minä ainakin suhtaudun tohon 70 rajotukseen sillä tavalla, esim. juuri KEHÄ 1:Sellä esim. että vilkku päälle ja sitten katellaan joskos sitä tilaa tulee. Eduksi on, jos vähän jättää pysäkin eteen kiihdytyspätkää, niin ei tartte ihan nollasta sinne liikenteen sekaan liittyä.
Tämänkin asian oppii ymmärtämään kun pari kertaa yrittää sinne liikenne virtaan lähteä täysin nollilta.  Smiley
Mikko Sivula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1105 on: 19.01.07, 16:15 »

Olipa taas vaihteeksi liukkaus "yllättänyt"...koulusta tullessa kaksi venäläistä rekkaa oli tiellä poikittain, toinen oli jo tutustunut suomalaiseen kuusikko maisemaan, molemmat ylileveitä kuljetuksia. Siinä sitten menikin hyvän aikaa linja-autossa istuskellessa, kyytiä odotellessa Tongue. Viisi yhdistelmää tuli vastaan vilkkuauton takana joista kaksi viimeistä jäi siis samaan mäkeen..tapahtui lähellä tikkakoskea tänään päivällä


Oli kyllä sen verran liukas paikka ettei ihme vaikka homma karkaa räpylästä...Onneksi kuitenkin henkilövahingoilta selvittiin
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1106 on: 19.01.07, 16:35 »

Olipa taas vaihteeksi liukkaus "yllättänyt"...koulusta tullessa kaksi venäläistä rekkaa oli tiellä poikittain, toinen oli jo tutustunut suomalaiseen kuusikko maisemaan, molemmat ylileveitä kuljetuksia. Siinä sitten menikin hyvän aikaa linja-autossa istuskellessa, kyytiä odotellessa Tongue. Viisi yhdistelmää tuli vastaan vilkkuauton takana joista kaksi viimeistä jäi siis samaan mäkeen..tapahtui lähellä tikkakoskea tänään päivällä


Oli kyllä sen verran liukas paikka ettei ihme vaikka homma karkaa räpylästä...Onneksi kuitenkin henkilövahingoilta selvittiin

Oli niin sanottu "Natusen mäki" Kuukanpään risteystä ennen mentäessä pohjoiseen ? Muuta isompaa
mäkeähän lähellä Tikkakoskea ei ole !!


Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
B777
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1107 on: 19.01.07, 16:39 »

No joo. Se ettei sulle mitään tuola tapahdu johtuu ihan siitä, ettet sielä vietä 10h päivässä ajaen myös aamu- ja iltaruuhkat saman päivän aikana. Kyllä tohon 10 tuntiin mahtuu kaikenlaista.
Ja toiseksi, et voi millään ymmärtääkkään sitä näkökulmaa, mikä mulle on puolen vuoden aikana tullut työn kautta. Raskaan auton ratista kaikenlaiset enemmän ja vähemmän kivat yllätys temput tulee nähtyä ihan eri näkökulmasta kun henkilöauton ratin takaa. Joku tilanne, mikä ei henkiöautonratin takana tunnu liiemmin ollenkaan vaaralliselta, voi tuntua linja-auton tai rekan ratin takana täysin kahjolta.
Rohkenen väittää, että sullakin muuttuu näkökulmat, jos käyt C-kortin ajamassa taskuun.  Wink

Joo, anteeks unohdin, että kaikki ne jotka ajavat autoa työkseen ja mitä enemmän painoa niin sitä parempia kuskeja ja tajuuvat vasta sitten edes jotain, unohdin, pyydän anteeksi

Kyllä sitä rupee saamaan kuvaa jo kun ajaa autoa minkä kokonaismassa on 3000kg edes jotain kuvaa asioista..

Mä voinkin sitten väittää, että jokaisen pitäis ajaa radalla 600 heppasella autolla ennenkun voi ajaa liikenteessä tajuten siitä jotain Roll Eyes
Mikko Sivula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1108 on: 19.01.07, 16:51 »

Oli niin sanottu "Natusen mäki" Kuukanpään risteystä ennen mentäessä pohjoiseen. Muuta isompaa
mäkeähän lähellä Tikkakoskea ei ole !!



Tapaus ei sattunut nelostiellä...vaan jyväskylä-tikkakoski-uurainen-saarijärvi reitillä...mutta sanotaanko että "sielläpäin" kumminkin laugh huomennahan keskisuomalainen kertoo että missä tuo tarkalleen oli...ehkä...
Jari Mäensivu
Offline Offline

Posts: 915
Date Registered: 31.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1109 on: 19.01.07, 17:03 »

Tapaus ei sattunut nelostiellä...vaan jyväskylä-tikkakoski-uurainen-saarijärvi reitillä...mutta sanotaanko että "sielläpäin" kumminkin laugh huomennahan keskisuomalainen kertoo että missä tuo tarkalleen oli...ehkä...

Sorry .. painovirhe paholainen pääsi tekstiin ! Piti olla kysymysmuodossa Oliko ....

Ei taida päästä Hesariin ... mut katsellaan aamulla  Wink




Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1110 on: 19.01.07, 20:34 »

Tai sitten hyökätään jopa kylkeen. Itselle kävi kerran niin, että olin jo osittain ohittamassa pysäkillä seissyttä bussia, kun se yht'äkkiä alkoi kääntyä eteen.
Jouduin tekemään väistöliikkeen ja aika äkäisen tööttäyksen kera. Bussikuskilta tulikin sitten vastaukseksi lisää tööttäilyä ja valojen vilkuttelua.

- Ville -

Tuota noin.Nythän on niin,ettei se linjuri lain mukaan saa tulla missään kylkeen sieltä pysäkiltä.Ja toinen juttu taas on se etä taajaman ulkopuolella linjuri on aina väistämisvelvollinen pysäkiltä lähtiessään.''

-Jukka Tongue

Tietty:ei se lohduta,jos se päälle/alle sieltä tulee.Huonostihan siinä käypi.

Tuntuu että ihan tuoreimmissa ammattikuskeissa(ilman yleistämistä) on aika paljon sellaisia jotka ovat siellä vaan sen takia,että on niin hienoa ajaa isoa autoa.Mutta vastuuntuntoa ei sitten ole nimeksikään!
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1111 on: 20.01.07, 07:27 »

Joo, anteeks unohdin, että kaikki ne jotka ajavat autoa työkseen ja mitä enemmän painoa niin sitä parempia kuskeja ja tajuuvat vasta sitten edes jotain, unohdin, pyydän anteeksi

Kyllä sitä rupee saamaan kuvaa jo kun ajaa autoa minkä kokonaismassa on 3000kg edes jotain kuvaa asioista..

Mä voinkin sitten väittää, että jokaisen pitäis ajaa radalla 600 heppasella autolla ennenkun voi ajaa liikenteessä tajuten siitä jotain Roll Eyes

No eihän tässä nyt ollu siitä kyse ollenkaan, kuka on parempi kuljettaja kuka ei.  Huh Tässä oli kyse vaan ihan puhtaasti siitä faktasta, että jos joku ei ole ajanut rekkaa tai bussia, niin eihän se voi millään tietää millainen näkökulma liikenteen tapahtumiin on näiden autojen penkiltä.  Huh

3000kg massaltaan oleva auto on käsittääkseni vielä henkilöauto, ajoin minäkin ennen pakettiautoja ex työpaikasani ja ei se nyt kyllä olennaisesti mitenkään henkilöautosta eronnut. Jarrut oli samanlaiset kun henkilöautossa (nestejarrut) ja muutenkin käsiteltävyys lähes samaa luokkaa. Ainoo missä se erosi, oli hieman kankeampi käsiteltävyys, joka kuitenkin oli vielä ihan B-korttiluokan ehtojen mukaista kuitenkin.
Eli en oikein ymmärrä tätä 3000kg juttua nyt.

Jos voit selventää, että minkä auton massa oli tuo 3000kg, jota olet ajanut?
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1112 on: 20.01.07, 07:46 »

Tuota noin.Nythän on niin,ettei se linjuri lain mukaan saa tulla missään kylkeen sieltä pysäkiltä.Ja toinen juttu taas on se etä taajaman ulkopuolella linjuri on aina väistämisvelvollinen pysäkiltä lähtiessään.''

-Jukka Tongue

Tietty:ei se lohduta,jos se päälle/alle sieltä tulee.Huonostihan siinä käypi.

Tuntuu että ihan tuoreimmissa ammattikuskeissa(ilman yleistämistä) on aika paljon sellaisia jotka ovat siellä vaan sen takia,että on niin hienoa ajaa isoa autoa.Mutta vastuuntuntoa ei sitten ole nimeksikään!

Juu ei se sieltä päälle saa tullakaan, tietenkään.  Smiley
Mutta ehkei tätä pitäisi tänne kirjottaa, mutta otan riskin.

Aaika usein ihmiset itse sen taajamassa "bussi tulee päälle!" jutun aiheuttaa. On lukemattomia tilanteita osunut kohdalle, jossa tarkemmin mietittynä tämä henkilö, joka meinaa bussin kanssa yhteen ajaa on:
- lähestytään pysäkkiä, jossa ei ole ihmisiä
- silti bussi menee pysäkille
- nähnyt bussin menevän pysäkille noin 10s aikaisemmin (kun itse bussin kohdalle autoletkan mukana etenee)
- varmasti nähnyt, että yksi matkustaja tulee ulos

Okei, nämä pitäisi olla selkeitä asioita. Silti, se bussin vilkku vasemmalle tulee täytenä yllätyksenä näille ihmisille.
No tässä kohtaa yleensä on matkaa tähän tiettyyn autoon, joka päälle linja-auto meinaa tulla, noin 2s pyöreesti laskettuna. Ja bussi on jo liikkeellä ja tulossa pysäkiltä pois. Arviolta 2 autoa on mennyt jo bussista ohi, koska he olivat lähestulkoon bussin vierellä kun vilkku tuli päälle vasemmalle ja siten ehtivät hyvin alta pois. No tämä 3. auto sitten, hänellä siis oli aikaa ennakoida tämä bussin pysäkiltä lähtö kaikenkaikkiaan parhammissa tapauksissa 10 sekunttia. Joista viimisen 5 sekunnin pitäisi alkaa raksuttamaan melkolailla, että "matkustajia tuli ulos yks, ei sisään mennyt ketään, joten ei se sielä varmaan kahvia jää juomaan". Silti, tämä kyseinen autoilija ei tee mitään, vaan jatkaa ennakoimatta ja miettiämättä ja PAM...ollaan tilanteessa, jossa bussi tulee "päälle".

Nyt päästään sitten siihen, miksi joskus bussit meinaa oikeasti tulla päälle, vaikkeivät he tahallaan sitä tee. Jarrun painamisen sijasta, tämä autoilija koukkaakin vasemman liittymiskaistan puolelle, jossa on sulkuviiva ja nuolikääntymismerkki. Eli tämä autoilija lyö niin sanotusti hanat tiskiin. Vasemmalle kääntyvältä kaistalta, sulkuviivan yli hän yrittää päästä lähtevän bussin edelle risteysalueella.
Mutta mitä näkee linja-auton kuljettaja?

"Minne se katosi peilistä"? Ei se peilin kantama ole järin suuri sivuttais suunnassa, muutama hassu metri. Ja jos tämä autoilija poukkaa toiselle kaistalle, se ikään kuin häviää peilistä. Tämä auto yleensä ilmestyy näkyviin siinä vaiheessa kun on kriittinen tilanne päällä ja sitä autoa pitää peilistä etsiä, jotta sen liikkeet pystyisi ennakoimaan, edes jotenkin tässä vaiheessa. Edessä saattaa olla liikenteenjakaja, johon osuma alkaa näyttää todennäköiseltä, jos linja-autonkuljettaja ei tee mitään. Tässä tapauksessa linja-autonkuljettaja nosti kaasua ja pelkäsi samalal, ettei kukaan matkustaja odottamattomasta jarruttavasta nykäyksestä vaan horjahtanut, mikäli eivät ole täysin istumassa, ja päästi tämän henkilöauton ohi.

"HUH selvittiinpäs tästä kun busin piti antaa tilaa, kun olisin muuten mennyt tonne tolppaan. MItä v***** se nyt pitkä valoja vilkuttaa!!! Hullu kuski, näytän sille vähän keskaria vai pitäskö painaa vähän jarrua......"

Näin kun tilanne kehittyy, niin onko yllätys, jos se bussi meinaa kylkeen ajaa? Jos tehdään tollasia koukkauksia seuraavalle kaistalle kaasu pohjassa, niin onko se ihme? Pahimmillaan tämmönen tehdään 30 alueella, vasemman nuolella osetetun liittymiskaistan puolelle, 2 keltasen sulkuviivan yli vastakkaiselle kaistalle ja palataan sitten bussin taakse torvea soitellen. (Nähty ja koettu).

Kysyn vaan tässä ihan asiallisesti, että mitä olisi voitu tehdä toisin, ettei kyseinen esimerkki olisi toteutunut ja meidän henkilöautonkuljettaja meinannut osua liikenteenjakajaan ja saanut vielä pitkiä valoja peiliin ja näyttänyt keskaria?
Olisiko voitu toimia toisin?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6093
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1113 on: 20.01.07, 09:56 »

Se ettei sulle mitään tuola tapahdu johtuu ihan siitä, ettet sielä vietä 10h päivässä ajaen myös aamu- ja iltaruuhkat saman päivän aikana. Kyllä tohon 10 tuntiin mahtuu kaikenlaista.

Saispa itekin tehdä noin lyhyttä työpäivää. Tuohon vielä 5h lisää niin aletaan olla lähellä Tongue
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1114 on: 20.01.07, 10:10 »

Onnex olkoon Joona, näyttää foorumi kakkua tarjoovan Smiley

Tuohon bussin pysäkiltä lähtöön vinkkiä : kun lähestyt pysäkkiä jossä bussi lötköttään niin tsekkaa jos jarruvalot palaa niin ei se sieltä kylkeen tule. Monesti kyllä näissäkin tilanteissa voi henkilöautoilija peiliin katsoa jos tulee läheltäpiti tilanne. Itselleni ei ole koskaan ollut tilannetta että olisi bussi kylkeen tulossa, kuitenkin aika paljon tullut tienpäällä oltua. Ennakointi ei ole tässäkään asiassa pahitteeksi.
« Last Edit: 20.01.07, 10:17 by Marko Ryynänen »

-make-
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1115 on: 20.01.07, 11:07 »

Kun näitä Sami Aaltosen (tuoreehko bussikuski?) juttuja lukee, niin uhkaa tulla sellainen kuva, että bussikuskit olisivat kutakuinkin se liikenteen kerma esim. täällä stadissa, mitä tulee sääntöjen noudattamiseen ja liikennesilmään, yms. oleellisiin asioihin. Tämä kuva ei voisi olla enemmän väärässä.
Bussikuskiksi pääsee tällä hetkellä todella helposti, ja ensimmäiset vuodet siellä liikenteessä osa kuljettajista on siellä oppimiskäyrän juuressa, ja sen kyllä huomaa. Ja siitä myös luetaan lehdistä aina silloin tällöin.
Tuo pysäkiltä lähteminen on yksi asia, jonka täällä stadissa oppii henkilöauton ratin takana suht nopeasti. Eikä suinkaan voi olettaa, että se bussikuski laittaa vilkun päälle ennenkuin alkaa liikkua sieltä pysäkiltä. Siellä bussin ratin takana on ihan samanlaisia kuskeja kuin on henkilöautojenkin ohjaimissa; osa laittaa vilkun päälle vasta noin puolessavälissä sitä kaistanvaihtoa, ja osa ei laita vielä silloinkaan. Eli se bussi siellä pysäkillä pitää nähdä tilanteena, jossa "kaikki on mahdollista". Se voi lähteä sieltä täysin ilman ennakkovaroitusta laskien oman etuoikeutensa varaan. Sitten jos kolahtaa, alkaa se selvittely, että oliko vilkku päällä vaiko ei. Siinä "tavan henkilöautoilija" antaa helposti periksi kun vastassa on ensin mahdollisesti täysmouho bussikuski, mahdollisesti vielä hoonolla soomella, ja sitten se bussifirma. Huomataan tuohon täysmouhouteen liittyen, että eivät tokikaan kaikki bussikuskit ole mouhoja.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1116 on: 20.01.07, 16:22 »

Kukaan ei oo väittäny, että raskaankaluston kuljettajat, tai bussikuskit on liikenteen kerma. Mukaan mahtuu enemmän ja vähemmän vastuun tuntoisempia kuljettajia. Itse yritän sääntöjä noudattaa ja ajaa turvallisesti. Muista en sitten tiedä miten he ajavat.
clooni
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1117 on: 20.01.07, 16:30 »

Löytyyhän noita, olisiko asennevammaisia oikea sana, kuskeja toki sieltä bussiliikenteestäkin... HelBin bussi oli lähdössä vilkuttaen pysäkiltä jatkamaan matkaansa ja ehti pari metriä jo liikahtaakin. Silti Concordian kuski päätti ängetä siitä välistä ohi ja  kurvasi nopsaan HelBin masiinan eteen siten että perä jäi sopivasti vähän eteen ja HelBbi oli sitten jumissa siinä Smiley

Eihän tilanteessa kauaa mennyt, mutta kyllä mua vois siinä HelBin kuskin paikalla ottaa pannuun vähäsen sellainen turha pelleily. Enpä sitten tiedä oliko se jotakin firmojen välisiä juttuja vai muuten vaan vääränlaista käyttäytymistä liikenteessä? Huomaamattomuutta se kyllä ei ainakaan oikein voinut olla.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1118 on: 20.01.07, 16:46 »

Löytyyhän noita, olisiko asennevammaisia oikea sana, kuskeja toki sieltä bussiliikenteestäkin... HelBin bussi oli lähdössä vilkuttaen pysäkiltä jatkamaan matkaansa ja ehti pari metriä jo liikahtaakin. Silti Concordian kuski päätti ängetä siitä välistä ohi ja  kurvasi nopsaan HelBin masiinan eteen siten että perä jäi sopivasti vähän eteen ja HelBbi oli sitten jumissa siinä Smiley

Eihän tilanteessa kauaa mennyt, mutta kyllä mua vois siinä HelBin kuskin paikalla ottaa pannuun vähäsen sellainen turha pelleily. Enpä sitten tiedä oliko se jotakin firmojen välisiä juttuja vai muuten vaan vääränlaista käyttäytymistä liikenteessä? Huomaamattomuutta se kyllä ei ainakaan oikein voinut olla.

Niin tai sitten on Concordian kuski nähnyt kuitenkin pysäkillä jonkun kyytiin haluavan  ja joutunut sitten vetämään kuitenkin pysäkille, vaikka aluksi kuljettaja oli katsonut, ettei ketään tule kyytiin. Tottakai, turha kiire kostaantu, jos hän olisi jäänyt odottamaan sen Helbin menon pois alta, niin ei olisi koko tilannetta tullut. Osaksi nää tälläset juupas eipäs pysäkille menot johtuu ihmisistä, jotka selaavat kännykkää tai jotain vastaavaa bussin odottamisen sijasta, ja kun tämä bussi jota he odottavat on kohdalla, he äkkäävät sen ja nostavat käden pelästyen, että menikö se jo ohi.....
Tilanteita on monia, toi on yks mahdollinen mitä tossa on voinut käydä.  thmbdn
Nils Rostedt
Offline Offline

Posts: 3497
Date Registered: 26.01.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #1119 on: 20.01.07, 21:09 »

Työnnetäänpä lusikka tähänkin soppaan. Kyllä aika usein huomaan, ruuhka-aikojen ulkopuolella, että bussikuski ystävällisesti odottaa vasemmalle-vilkun päällelaittamisen kanssa kunnes olen ohittanut, vaikka olisikin jo valmis lähtemään pysäkiltä (oikealle-vilkku sammui). Tämä tapahtuu tyypillisesti sillloin jos itse lähestyn yksittäisenä autona. Eli kyllä siellä osataan huomioida muutakin liikennettä.

(Jos on ruuhkaisempaa ja autoja tulee yhtenään, tilanne on tietenkin eri ja silloin bussikuskin on vain laitettava vasen vilkku päälle ja käytettävä oikeuksiaan, jotta yleensä pääsisi taas eteenpäin.)

Pages: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1