Keskustelua liikenteestä

<< < (221/3031) > >>

juksii:
Taitanut jenkeissä "liukkaus yllättää autoilijan"

http://glumbert.com/media/pinball

Welmu:

Aika monelle bussikuskille pitäis takoa päähän isolla lekalla että vilkku päälle väh. 3-4sek ennen sieltä pysäkiltä hyppäämistä sinne 70km/h liikenne virtaan. Nyt se vilkku pistetään päälle samalla kun väännetään rattia. Siinä tulee piilopaikasta uupelo kun yhtäkkiä hyökätään eteen. 

Tai sitten hyökätään jopa kylkeen. Itselle kävi kerran niin, että olin jo osittain ohittamassa pysäkillä seissyttä bussia, kun se yht'äkkiä alkoi kääntyä eteen.
Jouduin tekemään väistöliikkeen ja aika äkäisen tööttäyksen kera. Bussikuskilta tulikin sitten vastaukseksi lisää tööttäilyä ja valojen vilkuttelua.

- Ville -

jaffa2554:
Tuossa jenkkien pinball videossa on kyseessä jyrkkä mäki. Jyrkkyyttä voi arvioda pengerryksistä jotka näkyvät paloauton takana. Kesärenkailla tuollaisessa mäessä ei yksinkertaisesti riitä pito lumella. Maasturin kuljettaja ilmeisesti luotti liiaksi nelivetoon ja kolhi kaikkia mahdollisia esteitä autollansa.

Aaltonen:

Ei juma. Mä oon kyllä jäänyt monesta tilanteesta paitsi. Saanks mä Sami tulla joskus sun kyytiin kun joka päivä sattuu ja tapahtuu niin hitosti kun sä oot liikenteessä? Ois makee nähä kun autot vetelee pitkin piennarta jne joka päivä

No joo. Se ettei sulle mitään tuola tapahdu johtuu ihan siitä, ettet sielä vietä 10h päivässä ajaen myös aamu- ja iltaruuhkat saman päivän aikana. Kyllä tohon 10 tuntiin mahtuu kaikenlaista.
Ja toiseksi, et voi millään ymmärtääkkään sitä näkökulmaa, mikä mulle on puolen vuoden aikana tullut työn kautta. Raskaan auton ratista kaikenlaiset enemmän ja vähemmän kivat yllätys temput tulee nähtyä ihan eri näkökulmasta kun henkilöauton ratin takaa. Joku tilanne, mikä ei henkiöautonratin takana tunnu liiemmin ollenkaan vaaralliselta, voi tuntua linja-auton tai rekan ratin takana täysin kahjolta.
Rohkenen väittää, että sullakin muuttuu näkökulmat, jos käyt C-kortin ajamassa taskuun. 

Aaltonen:

Aika monelle bussikuskille pitäis takoa päähän isolla lekalla että vilkku päälle väh. 3-4sek ennen sieltä pysäkiltä hyppäämistä sinne 70km/h liikenne virtaan. Nyt se vilkku pistetään päälle samalla kun väännetään rattia. Siinä tulee piilopaikasta uupelo kun yhtäkkiä hyökätään eteen. 

Olisitpa saanut kokea kun 80-lätkä on takalasissa. Oujee se vasta oli rallia se. 

Joo kyllä minä ainakin suhtaudun tohon 70 rajotukseen sillä tavalla, esim. juuri KEHÄ 1:Sellä esim. että vilkku päälle ja sitten katellaan joskos sitä tilaa tulee. Eduksi on, jos vähän jättää pysäkin eteen kiihdytyspätkää, niin ei tartte ihan nollasta sinne liikenteen sekaan liittyä.
Tämänkin asian oppii ymmärtämään kun pari kertaa yrittää sinne liikenne virtaan lähteä täysin nollilta. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page