Keskustelua liikenteestä

<< < (2217/3033) > >>

diizei:
No pääasia kuitenkin olisi että päästäisi edes liikkeelle. Valitettavan usein on niitä nukkuvia ratissa juuri se toinen auto jonossa. Risteyksissä joissa on tunnistimet ymmärtävät niin, että kaikki autot menivät jo, ennenkuin se jonossa oleva toinen auto herää. Tässä vaiheessa valo onkin jo keltainen ja sille toiselle autolle tulee hirveä hätä ja usein mennäänkin risteys yli keltaisella tai punaisella. Jos kaikki oikeasti tajuisivat edes lähteä liikenteeseen järkevässä ajassa valoista, eikä jättää sitä 20m turvaväliä, niin valoista pääsisi 10 autoa kahden sijaan.

Pe7e:
Quote

Tässä mitään väittelemistä ole. Sinä vinkaisit jostain pahasta taksikuskista jota jouduit ohittelemaan kun et saanut ajaa tasan kahdeksaakymppiä (vak.nopeussäätimellä vielä, veikkaan) ja mä kuittasin päälle.

Ei hajuakaan miksi yrität vääntää jotain ratapalkista kun ne omat perusasenteet paistaa läpi kilometrien päähän.

Meinasin jo kirjoittaa edelliseen viestiisi, mutta arvelin, että tarvetta on myös jatkossa, eli: Älä jauha paskaa. Lue (ja koita myös ymmärtää jotain) mitä kirjoitan, äläkä väritä niitä juttuja siellä omassa päässäsi.

En jaksa enää kirjoittaa samoja asioita uudelleen, mutta lue sinä vaikka muutaman kerran uudelleen ne aikaisemmat kirjoitukseni jos ymmärtäisit jotain... etsi vaikka sanoja taksi, taksikuski, ja vaikka taksikaista...

Pe7e:
Quote

Tässä vaiheessa valo onkin jo keltainen ja sille toiselle autolle tulee hirveä hätä ja usein mennäänkin risteys yli keltaisella tai punaisella.
Joissakin risteyksissä on myös niissä valoissakin sitä vikaa, että vaikka siitä lähtisi jokainen auto kuin tykin suusta, ei siitä ehdi kuin korkeintaan 3 autoa menemään vihreillä... minkäköhän takia noi jotkut valot vaihtuvat niin nopeasti? Onkohan jotain hetkellistä häiriötä tjsp. Kyllä muuten ****ttaa suht hyvin tollaset, että ensin odotat niitä vihreitä 5min, ja kun viimein vaihtuvat niin pysyvät vihreinä max 5sek ja taas ollaan punaisella seuraavat 5min...

oh2dw:
Quote

Eikä tätäkään voi välttää: liikennevaloissa 10 autoa odottaa jonossa valojen vaihtumista vihreäksi. Jokaisen auton kuljettaja näkee valon vaihtuvan. Silti lähdetään liikkeelle vasta kun edellinen biili nytkähtää. Viimeisen auton liikkeelle lähtöön menee helposti sellaiset kymmenkunta sekuntia valojen vaihtumisesta. Enemmänkin, jos joku siellä välissä nukkuu tai miettii mitäköhän sieltä kaupasta piti ostaa, puhumattakaan, että on luuri korvalla.

On tietysti utopiaa, että jokainen lähtisi yhtäaikaa hissukseen liikkeelle. Liikenne sujuisi jouhevammin, ja enemmän autoja pääsisi kerralla valoista. Olemme, immeiset, niin erilaisia, ja vireys- ja taitoasteeltamme omanlaatuisiamme.   


Utopiaa, juuri sitä. Kun autot ovat jonossa 1-2 metrin etäisyydellä toisistaan, kuskit haluavat kyllä todeta, että edessäolija on lähtenyt liikkeelle. Näin vältetään varmasti suuri määrä peräänajoja. Liikkeellelähdön jälkeen nopeus alkaa kasvaa, ja myös turvaväli. Tämä on mielestäni luonnollinen ilmiö. Kysymys ei tosiaan ole mistään taitolentoryhmän suorituksesta, vaan tavallisten ihmisten liikkumisesta.

PeteL:
Tällä viikolla (7. - 13.3.) valtakunnallisesti tehostettua ajonopeuksien ja turvalaitteiden käytön valvontaa:

poliisi.fi

Navigation

Up one level

Next page

Previous page