FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.05.17, 10:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 561 562 [563] 564 565 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451787 times)
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #11240 on: 04.04.11, 17:30 »

Mahtaakohan esimerkiksi tällaiset valot olla Suomessa katulaillisia?

http://www.youtube.com/watch?v=LNw9amLem2k&feature=channel_video_title

Komean "amerikkalaisen" näköisen saa rekastaan tollasilla kyllä. Minä tykkään thmbup

Komea ja komea. Aika hirvitys loppupeleissä. Menee jo hyvän maun yli.
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #11241 on: 04.04.11, 18:56 »

Se vaunuvalo taitaa olla jotain muinaisten aikojen säädöksiä ja nykyäänhän se vissiin on kiellettyki Suomessa. Hyvä.

Vaan lähinnä mieleen tuli kyllä vilkku...

Juu tästä on aikaa kun sitä korttia varten on Suomessa säännöksiä päntätty. Mutta äärivaloja kait vielä saa olla katolla? Vai?

Vilkku = toimii / ei toimi valo

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #11242 on: 04.04.11, 19:22 »

Kiitos Henri kompasta, alkanut tuntuun siltä et kirjoitan mitä hyvänsä foorumille aina tulee turpiin. No ei haittaa, 62v. kestää, antaa poikien vit**illa.

No ei tässäkään kukaan ole kenellekkään vittuillut. Todella harmi, jos niin asian käsität.  Undecided Sait kyllä mielestäni täysin asiallisia vasta-argumentteja väitteeseesi.  Kyllä se vain niin on, että tie ei ole kuiva noissa kuvissa. Ei edes niissä, missä se näyttää kuivalta. Valokuva voi todellakin valehdella...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Keijo Nieminen

Date Registered: 27.08.05

« Reply #11243 on: 05.04.11, 17:05 »

Nikon
Erkki Pulkkinen

Date Registered: 15.08.08

« Reply #11244 on: 05.04.11, 18:55 »

LVIS24 kuulostaa paljon viisaammalta kuin ...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040513494100_uu.shtml
On tämä kyllä touhua, missä on kielletty tuommoinen väritys?
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #11245 on: 05.04.11, 19:09 »

On tämä kyllä touhua, missä on kielletty tuommoinen väritys?

Hmm pitää oikein miettiä.. olisikohan Suomen laissa?
Tarmo Lindroos

Date Registered: 17.11.06

« Reply #11246 on: 05.04.11, 19:13 »

Tänään kyllä pääsi paskanen nauru yhdelle farmarivolvon kuskille.
Ajoin Turunväylää puoleltapäivin ja ohitin loivassa ylämäessä rekkaa noin 1 km ennen Tuomarilan liittymää, kun tämä edellämainittu volvo liimautui takapuskuriin ja rupesi välkyttelemään valoja tyyliin " pois alta ". Oma noputeni oli mittarivirhe huomioituna reilut 100 km / h ja nopusrajoitus tuolla kohtaan on 100 km / h joten liian hitaasti en ajanut.
Valoja tämä aälypää välkytteli neljä kertaa ja sitten kun pääsin oikealle kaistalle ohitettuani rekan niin volvokuski painoi menemään arviolta ainakin 130 km kun hävisi näkyvistä aika nopeasti.
Jatkoin matkaa ja Ikean liittymän jälkeen sitten seisoi kyseinen volvo tienpientareella ja poliisiauto sen takana valot vilkkuen.
Siihen loppui volvokuskilta kiire ja multa pääsi paskanen nauru.

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Erkki Pulkkinen

« Reply #11247 on: 05.04.11, 20:21 »

Tänään kyllä pääsi paskanen nauru yhdelle farmarivolvon kuskille.
Ajoin Turunväylää puoleltapäivin ja ohitin loivassa ylämäessä rekkaa noin 1 km ennen Tuomarilan liittymää, kun tämä edellämainittu volvo liimautui takapuskuriin ja rupesi välkyttelemään valoja tyyliin " pois alta ". Oma noputeni oli mittarivirhe huomioituna reilut 100 km / h ja nopusrajoitus tuolla kohtaan on 100 km / h joten liian hitaasti en ajanut.
Valoja tämä aälypää välkytteli neljä kertaa ja sitten kun pääsin oikealle kaistalle ohitettuani rekan niin volvokuski painoi menemään arviolta ainakin 130 km kun hävisi näkyvistä aika nopeasti.
Jatkoin matkaa ja Ikean liittymän jälkeen sitten seisoi kyseinen volvo tienpientareella ja poliisiauto sen takana valot vilkkuen.
Siihen loppui volvokuskilta kiire ja multa pääsi paskanen nauru.

Juuri noinhan suomalainen asiaan reagoi, minun tiellä ajoit liian lujaa, siitäs sait, hähhähhää
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #11248 on: 05.04.11, 21:11 »

Se vaunuvalo taitaa olla jotain muinaisten aikojen säädöksiä ja nykyäänhän se vissiin on kiellettyki Suomessa. Hyvä.

Vanhoissa romuissa se saa vielä olla jos on aikoinaan laitettu, mutta pitkään aikaan ei oo saanu uusia asentaa.

Mutta äärivaloja kait vielä saa olla katolla? Vai?

Saa. Valkoista valoa näyttäviä sellaisia, mikäli valaisimet on asennettu näyttämään valoa eteenpäin.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #11249 on: 05.04.11, 22:27 »

Juuri noinhan suomalainen asiaan reagoi, minun tiellä ajoit liian lujaa, siitäs sait, hähhähhää

Niinpä niin. Kannattaa kuitenkin muistaa, että emme liiku teillä ylinopeuskuskien ehdoilla. Oletusarvona on, että lakia noudatetaan.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Tatu Koiranen

« Reply #11250 on: 05.04.11, 22:29 »

Niinpä niin. Kannattaa kuitenkin muistaa, että emme liiku teillä ylinopeuskuskien ehdoilla. Oletusarvona on, että lakia noudatetaan.

Aika huono oletusarvo jos sitä vertaa toteumaan. Itse oletan, että lakia ei noudateta liikenteessä. Ei nopeuksien, ei väistämisten, suuntamerkin näyttämisen, pysäköinnin, pysähtymisen eikä kyllä juuri muunkaan suhteen.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #11251 on: 06.04.11, 06:32 »

Aika huono oletusarvo jos sitä vertaa toteumaan. Itse oletan, että lakia ei noudateta liikenteessä. Ei nopeuksien, ei väistämisten, suuntamerkin näyttämisen, pysäköinnin, pysähtymisen eikä kyllä juuri muunkaan suhteen.

Nyt on taas niin läpinäkyvä provo, että ei pitäisi lähteä mukaan, mutta minkäs teet Grin Ihan oikeasti, jos olettaisit lähtökohtaisesti, että kaikkia noita sääntöjä rikotaan ennemmin, kuin noudatetaan, niin ethän sinä voisi tuolla liikenteessä edes toimimaan mitenkään järkevästi itse. Kyllä sinäkin oletat, että sääntöjä noudatetaan. Se on eri asia, miten varaudut siihen, että joku voi satunnaisesti sääntöjä rikkoakin.

Mutta jos mietitään jo sitä, että ajat etuajo-oikeutettua tietä ja oletat lähtökohtaisesti, että ne sivuteiltä tulevat autot eivät sääntöjä noudata, niin voi jeesus sitä poukkoilua ja vaaratilanteiden määrää, mitä sinä aiheuttaisit Tongue

Tatu Koiranen

« Reply #11252 on: 06.04.11, 07:53 »

Nyt on taas niin läpinäkyvä provo, että ei pitäisi lähteä mukaan, mutta minkäs teet Grin Ihan oikeasti, jos olettaisit lähtökohtaisesti, että kaikkia noita sääntöjä rikotaan ennemmin, kuin noudatetaan, niin ethän sinä voisi tuolla liikenteessä edes toimimaan mitenkään järkevästi itse. Kyllä sinäkin oletat, että sääntöjä noudatetaan. Se on eri asia, miten varaudut siihen, että joku voi satunnaisesti sääntöjä rikkoakin.

Mutta jos mietitään jo sitä, että ajat etuajo-oikeutettua tietä ja oletat lähtökohtaisesti, että ne sivuteiltä tulevat autot eivät sääntöjä noudata, niin voi jeesus sitä poukkoilua ja vaaratilanteiden määrää, mitä sinä aiheuttaisit Tongue

Liikenneturvan kyselyn mukaan "lähes kaikki suomalaiset autoilijat ajavat silloin tällöin ylinopeutta" ja omien empiiristen kokeiden mukaan suurin osa kehä I:tä aamuisin itään päin ajavista ajaa ylinopeutta, mikäli ruuhkatilanne ei sitä estä. Mainittuja sääntöjä voi rikkoa myös eri tavalla. Suuntamerkki voidaan lopulta näyttää, mutta sitä ei näytetä hyvissä ajoin, kuten pitäisi. En tiedä, paljonko siellä on liikenneympyröitä, täällä niitä ei ole tarpeeksi, koska niissä ei osata ajaa... ja niin edelleen :S

Tarmo Lindroos

« Reply #11253 on: 06.04.11, 08:10 »

Jos itse ajan nopeusrajoitusten mukaan ottaen huomioon mittarivirheen, niin ihan turha siihen taakse on tulla valoja vilkuttelemaan että pitäis mennä pois edestä, saati sitten pakottamaan edellä ajava ajamaan ylinopeutta.

Erkki Pulkkinen

« Reply #11254 on: 06.04.11, 08:34 »

Jos itse ajan nopeusrajoitusten mukaan ottaen huomioon mittarivirheen, niin ihan turha siihen taakse on tulla valoja vilkuttelemaan että pitäis mennä pois edestä, saati sitten pakottamaan edellä ajava ajamaan ylinopeutta.

No eikö vois mieluummin antaa pikaisesti tietä ja toivoa että kaverin ajaessa ylinopeutta hän ei kohtaisi vaaratilanteita ja kaikki menisi loppujen lopuksi hyvin. Samalla voisi itse pitää entistä tärkeämpänä asiana sitä että lähtee ajoissa liikenteeseen että ei tulisi samanlaista kiirettä kuin kaverilla nyt oli.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #11255 on: 06.04.11, 08:34 »

Tässä ollaan täysin samaa mieltä. Mutta valitettavasti sitten näkee jatkuvasti myös sitä, että siihen jäädään sitten tahallaan jurruuttamaan tasan sitä rajoituksenmukaista nopeutta siihen vasemmalle kaistalle, vaikka olisi reilusti tilaa mennä vaikka siihen oikealla ajavien ohitettavien väliin. "Minä ajan rajoituksen mukaan, koska minulla on siihen oikeus, joten kyki sinä nyt siellä perässä. Sillä jos minä ajan rajoituksen mukaan, niin kyllä sitten muutkin ajavat".  Angry

Tarmo Lindroos

« Reply #11256 on: 06.04.11, 08:42 »

No eikö vois mieluummin antaa pikaisesti tietä ja toivoa että kaverin ajaessa ylinopeutta hän ei kohtaisi vaaratilanteita ja kaikki menisi loppujen lopuksi hyvin. Samalla voisi itse pitää entistä tärkeämpänä asiana sitä että lähtee ajoissa liikenteeseen että ei tulisi samanlaista kiirettä kuin kaverilla nyt oli.

Kyllä sitä tietä annetaan ja sinne oikealle kaistalle siirrytään heti kun sen on mahdollista ja turvallista. Mutta tässä kyseisessä tilaanteessa olin ohittamassa rekkaa joten ei ollut tilaa mihin väistää  ja heti siihen rekan enkä muidenkaan eteen joita ohitan koskaan aja.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #11257 on: 06.04.11, 08:58 »

ja heti siihen rekan enkä muidenkaan eteen joita ohitan koskaan aja.

Miksi et? Vähemmän sinä olet tulppana ajamalla sen ohitettavan eteen, kuin jatkamalla pidempään siinä vasemmalla kaistalla, koska ajat nopeammin, kuin se ohitettava. Ei siitä, että ajat siihen eteen, ole haittaa, ellei nyt ole kaamea vesi- tai lumisade, jolloin nyt muutenkin on "poikkeusolosuhteet"...

Tarmo Lindroos

« Reply #11258 on: 06.04.11, 09:51 »

Miksi et? Vähemmän sinä olet tulppana ajamalla sen ohitettavan eteen, kuin jatkamalla pidempään siinä vasemmalla kaistalla, koska ajat nopeammin, kuin se ohitettava. Ei siitä, että ajat siihen eteen, ole haittaa, ellei nyt ole kaamea vesi- tai lumisade, jolloin nyt muutenkin on "poikkeusolosuhteet"...

Siksi että se ei ole kenellekkää turvallista ei ohittavalle eikä ohitettavalle vaihtaa kaistaa heti ohituksen jälkeen siihen 2-5 metrin etisyydelle ohitettvan eteen.
Muistelen että sellainen turvallisuusopastus on asiasta ollut kuin  " Siirry ohitettavan eteen omalle kaistalle vasta kun ohitettava näkyy taustapeilistä "

Mutta palataan itse asiaan ettei lähde rönsyilemään eli minun mielestä on vaan järjetöntä tulla vilkuttelemaan valoja toisen taakse kun ajaa nopeusrajoitustebn mukaan ja hieman yli ja varsinkin kun on ohitustilanteessa missä et toiselle kaistalle pääse.
Olin siis rekan vieressä, en sen ohi kun tämä volvokuski välkytteli niitä valoja.
Lisättäköön vielä että kyseinen volvo oli riittävän kaukana kun aloitin ohituksen eli siirryin vasemalle kaistalle mutta tuli kyllä sellaista kyytiä siihen että oli samantien puskurissa kiinni.
PS: En ole vasemmalla kaistalla turhaan roikkuva.
« Last Edit: 06.04.11, 10:02 by Tarmo Lindroos »

Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #11259 on: 06.04.11, 09:56 »

Päivän bodari

Saksan poliisi luuli Autobahnia holtittomasti kurvaillutta rekkakuskia rattijuopoksi, mutta asiaa tarkemmin tutkittaessa paljastui, että tämä oli nostellut ohjaamossa puntteja. Mies sai sakot, vaikka hän intti, ettei mikään laki kiellä bodaamista ajon aikana.

http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/2011040513432828_hu.shtml?ref=kn

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Pages: 1 ... 561 562 [563] 564 565 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1