Keskustelua liikenteestä

<< < (2253/3031) > >>

Lentokärpänen:

Miksi et? Vähemmän sinä olet tulppana ajamalla sen ohitettavan eteen, kuin jatkamalla pidempään siinä vasemmalla kaistalla, koska ajat nopeammin, kuin se ohitettava. Ei siitä, että ajat siihen eteen, ole haittaa, ellei nyt ole kaamea vesi- tai lumisade, jolloin nyt muutenkin on "poikkeusolosuhteet"...

Siksi että se ei ole kenellekkää turvallista ei ohittavalle eikä ohitettavalle vaihtaa kaistaa heti ohituksen jälkeen siihen 2-5 metrin etisyydelle ohitettvan eteen.
Muistelen että sellainen turvallisuusopastus on asiasta ollut kuin  " Siirry ohitettavan eteen omalle kaistalle vasta kun ohitettava näkyy taustapeilistä "

Mutta palataan itse asiaan ettei lähde rönsyilemään eli minun mielestä on vaan järjetöntä tulla vilkuttelemaan valoja toisen taakse kun ajaa nopeusrajoitustebn mukaan ja hieman yli ja varsinkin kun on ohitustilanteessa missä et toiselle kaistalle pääse.
Olin siis rekan vieressä, en sen ohi kun tämä volvokuski välkytteli niitä valoja.
Lisättäköön vielä että kyseinen volvo oli riittävän kaukana kun aloitin ohituksen eli siirryin vasemalle kaistalle mutta tuli kyllä sellaista kyytiä siihen että oli samantien puskurissa kiinni.
PS: En ole vasemmalla kaistalla turhaan roikkuva.

Mäkkäri:
Päivän bodari

Saksan poliisi luuli Autobahnia holtittomasti kurvaillutta rekkakuskia rattijuopoksi, mutta asiaa tarkemmin tutkittaessa paljastui, että tämä oli nostellut ohjaamossa puntteja. Mies sai sakot, vaikka hän intti, ettei mikään laki kiellä bodaamista ajon aikana.

http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/2011040513432828_hu.shtml?ref=kn

mmniemi:

Siksi että se ei ole kenellekkää turvallista ei ohittavalle eikä ohitettavalle vaihtaa kaistaa heti ohituksen jälkeen siihen 2-5 metrin etisyydelle ohitettvan eteen.
Muistelen että sellainen turvallisuusopastus on asiasta ollut kuin  " Siirry ohitettavan eteen omalle kaistalle vasta kun ohitettava näkyy taustapeilistä "

Niin no, vähän riippuu tilanteesta. Kyllä jos mulla on metrin päässä persiistä roikkumassa naama punaisuutta hehkuva volvokuski valoja räpsytellen, niin kyllä siinä tilanteessa minä mieluummin väistän* siihen ohitetun eteen viiden metrin päähän. Siinä kun kasvaa etäisyydet kaikkien osapuolien välillä ja kuumakalle saa mennä menojaan...

*ellei sitten satu provokatiivinen päivä

Mutta palataan itse asiaan ettei lähde rönsyilemään eli minun mielestä on vaan järjetöntä tulla vilkuttelemaan valoja toisen taakse kun ajaa nopeusrajoitustebn mukaan ja hieman yli ja varsinkin kun on ohitustilanteessa missä et toiselle kaistalle pääse.

Eihän tämä rönsyilyä ole, vaan samaa asiaa koko ajan Olemme samaa mieltä, että on typerää tulla niivä valoja vilkuttelemaan siihen taakse. Mutta on sitten toisaalta taas lähes yhtä typerää olla antamatta kuumakallelle tietä heti kun se on mahdollista.

oh2dw:
Ruuhkasuomessakin voisimme pikkuhiljaa alkaa ottamaan oppia autoilun sivistysmaasta jenkkilästä. Esim. Kaliforniassa freewaylla jokainen kaista etenee keskimäärin samaa nopeutta, joka useinkin on hiukan yli sallitun. Siitä ei välitä kukaan, mutta sellaiset, jotka yrittävät päästä nopeammin eteenpäin poukkoilemalla kaistalta toiselle, napataan varsin nopeasti tiensivuun. Liikenne vaikuttaa varsin rauhalliselta, eikä siellä yritetä ahdistella edessäajavaa antamaan latua. Mennään sitä vauhtia kuin muutkin. Itse en ymmärrä, mikä monia suomalaisia vaivaa ratin takana. Sitten vielä, Helsingin kehäteitä eivät moottoritiesäännöt koske, jos ei joku tiedä.

Miksu:
Saksassa tullut tehtyä myös samoja huomioita, ei autobahneilla vaan pienemmillä moottoriteillä voidaan ajella parikymmentä kilometria tunnissa rajoituksen yläpuolella liikenteen mukana. Ei siis ohitella tms. Se kaista vaan sattuu kulkemaan 120km/h sijaan 140km/h. Ja kaikki menee hyvin...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page